handdator

Visa fullständig version : Tillskott udner 18.


addeholm
2010-02-05, 23:28
Hej, har precis köpt kosttillskott från star nutrition, och på påsen står det att "produkten bör ej användas av barn under 18 år". stämmer det, eller är det bara någonting som de måste skriva? Själv har jag väldigt svårt att tro på det, men vill ända kolla vad ni lite mer erfarna tror, eftersom jag inte har någon vetenskap på ämnet.

TehSaxo
2010-02-05, 23:48
Innehållet i stat nutritions påsar identifierar dina cellers ålder och om du är under 18 så dör du.




























Nej. Kör på! ;) Du pratar om whey-80 va?

dupper
2010-02-06, 00:13
Beror ju helt på vilket kosttillskott? Antagligen är det inte så att du kommer att dö, och jag TROR att det bara är sånt som de skriver för att det inte är fullt utrett än.

Ta inte detta som 100% sanning, detta är endast min egen uppfattning.

addeholm
2010-02-06, 00:24
Innehållet i stat nutritions påsar identifierar dina cellers ålder och om du är under 18 så dör du.




























Nej. Kör på! ;) Du pratar om whey-80 va?


det stämmer bra det. jag tror att de måste ha en varningslapp, precis som de har på t ex red bull.

Scratch89
2010-02-06, 10:46
De vill antaligen avsäga sig allt ansvar om dina föräldrar skulle ringa och skälla på dem för att de sålt tillskott till dig.

Men om du är under 18 år så vet jag inte hur du har fått hem det, utan dina föräldrars tillåtelse. Om du handlade på internet, dvs.

addeholm
2010-02-06, 11:10
De vill antaligen avsäga sig allt ansvar om dina föräldrar skulle ringa och skälla på dem för att de sålt tillskott till dig.

Men om du är under 18 år så vet jag inte hur du har fått hem det, utan dina föräldrars tillåtelse. Om du handlade på internet, dvs.

Nej jag tycker också att det är konstigt, jag skrev i mina egna uppgifter, dvs född 93. o jag betalade med mitt bankkort också. så om det hade varit farligt så borde dom ju ha bättre koll

Simo
2010-02-06, 11:47
Nej jag tycker också att det är konstigt, jag skrev i mina egna uppgifter, dvs född 93. o jag betalade med mitt bankkort också. så om det hade varit farligt så borde dom ju ha bättre koll

haha, gjorde jag med och jag är 94a. Inget farligt!

Yeahvlen
2010-02-06, 12:09
Tillverkarna och grossisten vill väl inte ha ansvar för att kosttillskott säljs till barn. Många hade anset det som lurendrejeri. När man är myndig anses man ha någorlunda koll på vad det egentligen är.

Många under 18 ser det nog som ett gudarnas elixir - flashig förpackning, häftigt namn med mycket protein ("måste ju vara bra") och lovord om muskeltillväxt och fettförbränning.