handdator

Visa fullständig version : eaa/bcaa skillnad i praktiken?


foppit
2010-02-05, 22:22
Har läst lite om eaa och undrar nu vad skillnaden är mellan det och bcaa? Jag förstår ju att bcaa innehåller bara 3 essentiella aminosyror jämfört med eaa som innehåller 8. Men är effekten densamma? Funderar lite på att köpa något som heter Xtend (bcaa) och undrar om det är något bra? Eller har jag missuppfattat hela grejen (det händer att jag gör det ibland).

Tacksam för svar.

Scratch89
2010-02-05, 22:36
Har du läst EAA-stickyn?
Vad ska du ha BCAA till?

foppit
2010-02-05, 22:42
Har du läst EAA-stickyn?
Vad ska du ha BCAA till?

Ja, jag tycker jag läste genom den ganska noga men det verkar som att jag missförstått alltså. Tittade på gymgrossistens hemsida på aminos och alla burkar där hette bcaa. Det var därför jag undrade. Kan någon kanske ge mig ett råd på ett märke eller två som är bra då? Så jag vet vad det kostar och vad man ska satsa på? Är som sagt inte så insatt än, men läser och försöker lära mig. :)

Scratch89
2010-02-05, 22:46
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=168

foppit
2010-02-05, 22:47
Scivation Xtend hette den jag kollade på. Den kanske inte är EAA? Förvirrad, hatar att vara nybörjare *gah!*

Såg att tråden hamnat i kost, och inte i kosttillskott. Någon snäll mod kanske kan flytta?

Edit: Oj! Säljer dom grejer här med?? VIlken sida jag hittat!! Tack och bock snälla du!

Dreas
2010-02-05, 22:50
Ja, jag tycker jag läste genom den ganska noga men det verkar som att jag missförstått alltså. Tittade på gymgrossistens hemsida på aminos och alla burkar där hette bcaa. Det var därför jag undrade. Kan någon kanske ge mig ett råd på ett märke eller två som är bra då? Så jag vet vad det kostar och vad man ska satsa på? Är som sagt inte så insatt än, men läser och försöker lära mig. :)Undvik GG, kolla in webshoppen eller GV istället.

foppit
2010-02-05, 22:56
Will do!! Nu när jag såg att det fanns en webshop här blev jag ju glad! Bra priser med. Tack för all hjälp!

Scratch89
2010-02-06, 02:29
Det är webshopen som driver forumet, och inte tvärtom! :)

Alltid bra att stötta Kolozzeum!