handdator

Visa fullständig version : Whey-80, Eaa


Larsson92
2010-02-05, 14:31
Tjena,
Innan så har jag alltid tagit whey-80 efter styrkepassen men tänkte byta ut det mot Eaa, är detta smart tycker ni?
För whey kan jag väl anväda om jag har fått i mig för lite protein via kosten under dagen?

mangemani
2010-02-05, 14:43
Tjena,
Innan så har jag alltid tagit whey-80 efter styrkepassen men tänkte byta ut det mot Eaa, är detta smart tycker ni?
För whey kan jag väl anväda om jag har fått i mig för lite protein via kosten under dagen?


får du i dej för lite protien i övrigt under dagen,så kan vassle istället för EAA vara ett smart sätt att skjuta upp det dagliga protein intaget lite

Larsson92
2010-02-05, 14:45
Men jag tror att jag får i mig tillräckligt med protein under dagen, om jag inte får det någon dag så tar jag en shaker med protein på kvällen ;)
Så jag kan använda Eaa om jag får i mig tillräckligt?

AdamK
2010-02-05, 16:00
Du kan använda eaa vilket som. Jag hade skippat whey innan och efter passet och bara kört eaa innan och efter. Sen så kan du som du säger ta whey på dagarna om du inte fått i dig tillräckligt med proteiner.

Degpekka
2010-02-05, 16:03
Men jag tror att jag får i mig tillräckligt med protein under dagen, om jag inte får det någon dag så tar jag en shaker med protein på kvällen ;)
Så jag kan använda Eaa om jag får i mig tillräckligt?

Jepp.

Kischen
2010-02-05, 16:30
får du i dej för lite protien i övrigt under dagen,så kan vassle istället för EAA vara ett smart sätt att skjuta upp det dagliga protein intaget lite

Varför då? Eaa höjer proteinsyntesen mer än vassle samt är bara essentiella aminosyror.

mangemani
2010-02-05, 20:48
Varför då? Eaa höjer proteinsyntesen mer än vassle samt är bara essentiella aminosyror.

som sagt,för att höja det dagliga protein intaget om det är för lågt.

Spinkis
2010-02-05, 21:01
Men varför istället? jag skulle nog säga EAA vid träning och vassle som mellanmål under dagen om nu protein intaget är för lågt! Annars är det ju frågan om ett tiotal gram man tjänar på vassle!

King Grub
2010-02-05, 21:04
EAA kan ersätta vasslet vid alla tillfällen, men då får du ersätta kaloriskillnaden med något annat, om du har tänkt dig ett visst kaloriintag.

Eddie Vedder
2010-02-05, 21:13
som sagt,för att höja det dagliga protein intaget om det är för lågt.

Vad har kvantiteten protein för egenvärde som samma effekt, kanske t.o.m. bättre kan uppnås trots färre gram?

Om proteinsyntesens stimulans från 10 gram EAA bidrar till en mer positiv muskelproteinbalans än proteinsyntesens stimulans från 30 gram vassle har ju inte de extra 20 grammen något egenvärde i sig mer än kcal (vilket lika gärna kan vara en nackdel).