handdator

Visa fullständig version : Gå upp/ner 10-15kg syns knappt


Pelle2
2010-02-05, 10:44
Det är så att jag kan gå upp säg 15kg från kanske 90 till 105kg utan att det är någon som märker något eller att det syns så speciellt mycket, visst blir jag lite slätare men inte mer. Skulle någon annan kompis gå upp 10kg eller de som faktiskt har gjort det så syns det ju sjukt mycket. Är det så att när man har muskler så "sprids" kilona ut bättre/syns mindre när man har muskler/ eller har jag bara tur med genetiken typ?:P

Lite flummfråga men men :Virro

Mr.Sarkastisk
2010-02-05, 10:58
Det är så att jag kan gå upp säg 15kg från kanske 90 till 105kg utan att det är någon som märker något eller att det syns så speciellt mycket, visst blir jag lite slätare men inte mer. Skulle någon annan kompis gå upp 10kg eller de som faktiskt har gjort det så syns det ju sjukt mycket. Är det så att när man har muskler så "sprids" kilona ut bättre/syns mindre när man har muskler/ eller har jag bara tur med genetiken typ?:P

Lite flummfråga men men :Virro

Förmodligen ;)

occt
2010-02-05, 11:08
Förmodar att du är ganska lång?

mattilainen
2010-02-05, 11:34
man ser skillnaden inte lika mycket på sig själv kan jag lova. Kolla på före och efter bilder, det är det bästa. Har du gått ner 15 kg så är det mycket. Dina kompisar ser det som du skulle sett det på dom.

Nej det har inget med att musklerna slätar ut det eller vad det var du skrev.

HyunJin
2010-02-05, 11:45
Är det så att när man har muskler så "sprids" kilona ut bättre/syns mindre när man har muskler/ eller har jag bara tur med genetiken typ?:P

Skulle vilja säga att det lika gärna kan vara tvärt om... En snubbe som tex är gravt överviktig ser nog inte så stor skillnad på 140 och 155 kilo...

Jämföra med mått och bild är det nog det mest rättvisa! Någonstans hamnar ju kilorna!

happy75smile
2010-02-05, 12:46
Det är så att jag kan gå upp säg 15kg från kanske 90 till 105kg utan att det är någon som märker något eller att det syns så speciellt mycket, visst blir jag lite slätare men inte mer. Skulle någon annan kompis gå upp 10kg eller de som faktiskt har gjort det så syns det ju sjukt mycket. Är det så att när man har muskler så "sprids" kilona ut bättre/syns mindre när man har muskler/ eller har jag bara tur med genetiken typ?:P

Lite flummfråga men men :Virro

Klart det både syns och märkts, Syns är din omgivning talar om för dig.
Märks är dina storlekar på kläder. Jag själv har gått ned ca 16kg och hade Large på kläder nu har jag S på kläder.

Bite
2010-02-05, 13:52
Det är ganska individuellt. Somliga blir ju direkt plufsiga i ansiktet och det är klart att sånt märks tydligare i vardagslivet än om magrutorna försvinner.

Pelle2
2010-02-05, 14:44
man ser skillnaden inte lika mycket på sig själv kan jag lova. Kolla på före och efter bilder, det är det bästa. Har du gått ner 15 kg så är det mycket. Dina kompisar ser det som du skulle sett det på dom.

Nej det har inget med att musklerna slätar ut det eller vad det var du skrev.

Men det var ju det som var grejen.. jag ser direkt på kompisarna, men de ser det inte på mig om jag inte påpekar specifika saker på kroppen typ.

Aja.. sak samma, man klagar ju inte:cool: