handdator

Visa fullständig version : deff under resa


mikkeborås
2010-02-04, 17:55
Jag undrar lite om någon här mer än jag är resande i yrket och bor borta en stor del av veckorna?

Jag har deffat under hösten i lugn takt och gått ner 0.5-1 kg i veckan
men nu sedan 3 veckor tillbaka ungefär så är jag på resande fot till stor del.
allt blir fel då pga det är svårt att hitta gym i städerna, jobbar långa dagar och har svårt att ha matlåda till en hel vecka.

försöker ju givetvis uppskatta matintaget och försöker sköta mig (men eftersom jag bor hos kunder/vänner så är det svårt att tacka nej till maten man blir bjuden på)

Givetvis kan jag ju försöka hitta gym men det kostar ganska mycket att träna en ggr (100:-)

finns det någon med erfarenheter?

AlmostRipped
2010-02-04, 22:24
Jag undrar lite om någon här mer än jag är resande i yrket och bor borta en stor del av veckorna?

Jag har deffat under hösten i lugn takt och gått ner 0.5-1 kg i veckan
men nu sedan 3 veckor tillbaka ungefär så är jag på resande fot till stor del.
allt blir fel då pga det är svårt att hitta gym i städerna, jobbar långa dagar och har svårt att ha matlåda till en hel vecka.

försöker ju givetvis uppskatta matintaget och försöker sköta mig (men eftersom jag bor hos kunder/vänner så är det svårt att tacka nej till maten man blir bjuden på)

Givetvis kan jag ju försöka hitta gym men det kostar ganska mycket att träna en ggr (100:-)

finns det någon med erfarenheter?

Kör så mycket träning du kan med kroppsvikt annars, dips, armhävningar, situps.. använd det du har runt dig så mycket det går, annars får du nog ta o betala pengar för o gymma, eller skaffa dig kunder/vänner med hemmagym :)

Angående maten så är det absolut inte otrevligt att berätta hur dina matvanor är, en deff är ett val och folk bör ju förstå det på samma sätt som vegetarianer? Kanske inte en klockren liknelse men man får ju acceptera folks val.

Det är iallafall min åsikt, hade jag vart kund/vän hade jag lätt lagat till något nyttigare och sagt vad som var i åtminstonde!