handdator

Visa fullständig version : Tjocksmals kalibrering


Tjocksmal
2010-02-04, 04:47
Hej!

Jag är en 24årig kille som har tröttnat på min livsstil. En vän till mig (Fetmaonfire) för journal här och har lyckats gå ner 23kilo hittils. Som en del i att lyckas med målet att nå en aktivare, mer sund livsstil ämnar även jag därför föra journal här, inspirerad av min kompis. Inledningsvis är journalen skapad för min egen skull, men om jag lyckas hålla fast vid mina mål och utvecklar min träning kanske den en dag även kan bli till nytta för andra, vilket vore kul.

Dag 1.

Frukost
2 kokta ägg, 2 persikor, vatten.

Lunch 1 persika, pasta, kyckling.

Träning:

Marklyft 60 3*8

Hantelpress 18.5 a 2*10

Tjocksmal
2010-02-04, 04:54
16*1*10

Knäböj 20*3*10 (kunde knappt röra mig e. marklyften)

Chins (gick åt helvete, klarade 3)

Försökte göra latsdrag men benen gick inte att böja när jag skulle sätta mig, stramade som fan och ryckte. Aldrig kännt sån hets i dom förut. Gick runt 10 minuter ist.

Militärpress 3*10*20

Bicepscurl 3*10*10

Situps 2*25

Magövn där man för benen i luften upp och ner 2*30 sekunder.

Mat efter träning.
Youghurt med bär och persika.

Nu ska jag vila lite, gå till affären handla vettig kost och sen ta en promenad.

Tjocksmal
2010-02-04, 08:06
Gick två timmar efter träningen, blev lax pasta och sallad till middag.

FetmaOnFire
2010-02-04, 17:30
Härligt att du kommit igång :)
Lycka till
Denna journal ska följas :hbang:

Skulle vilja ha vikt och dygnsrytm update på dig :)

Tjocksmal
2010-02-05, 09:38
Bra poäng fetma. Idag en katastrof, var ute igår och sov till 12. Åt en halvtaskig lunch näringesinnehållsmässigt sett (bra innehåll men för lite mat) och ett bra mellanmål. Följde upp dagen med att gå en timme, sen springa 25 minuter, sen gå en timme och 25 minuter hem (jag gick till en park och sprang. och gick hem, genväg blev senväg). Middag var lax, pasta, ett ägg och grönsaker.

ska i säng före midnatt och upp före halv 9

FetmaOnFire
2010-02-05, 14:32
Bra poäng fetma. Idag en katastrof, var ute igår och sov till 12. Åt en halvtaskig lunch näringesinnehållsmässigt sett (bra innehåll men för lite mat) och ett bra mellanmål. Följde upp dagen med att gå en timme, sen springa 25 minuter, sen gå en timme och 25 minuter hem (jag gick till en park och sprang. och gick hem, genväg blev senväg). Middag var lax, pasta, ett ägg och grönsaker.

ska i säng före midnatt och upp före halv 9

Du har ju tränat bra idag :)

fiskebulle
2010-02-05, 14:40
Startvikt? Mål?

Tycker inte 3 chins är dåligt. Det är en svintung övning om man väger mer än flugskit. Var inte rädd för att fuska lite kontrollerat, typ studsa upp med fötterna lite och håll emot så mycket du orkar på vägen ner.

Tjocksmal
2010-02-07, 04:22
fetma; Tack!
fiskebulle; Startvikt 94. Har inget uttalat viktmål utan vill tajta upp mig samt få ett myckte bättre flås. Har för mkt löst som hänger och dinglar :P.

Tjocksmal
2010-02-07, 04:25
Var ute med löparskorna på igår igen. Joggade cirkus 10 minuter till en löparbana, sen sprang jag fyra enminutersintervaller, sen gick jag 30 minuter och sen fick det vara för dagen. Målet med intervallerna är att klara 9 stycken * 1 minut där jag verkligen öser, men fyra är en god start. Förhoppningsvis kan jag lägga på två till snart.

Överväger köpa en polarklocka så jag kan börja föra statistik över löpningen.

Tjocksmal
2010-02-07, 04:27
Var ute igen med grannarna också. dumt dumt, sov till 12 igen. Måste bli bättring!

Drack inte så mycket dock så det var skönt. Åt en paj innan jag gick och la mig. Frukost fil + flingor.

Tjocksmal
2010-02-07, 06:47
Har nu loggat ytterligare en löprunda. Lätt jogg 30 minuter. Känner mig verkligen tung i benen efter veckans löpning + benpass, så lutar åt en timmes promenad eller två i morgon men inget tyngre än så.

FetmaOnFire
2010-02-07, 20:42
Ser bra ut :)
Folk undrar nog varför du uppdaterar mitt i nätterna. Men det kan ju både du och jag förklara att det är för du inte bor i Sverige. :furious:

Tjocksmal
2010-02-08, 05:43
Hehe ja annars vore det helt kaos. Uppe åtta trettio idag. Kände mig aspigg. Frukost mjölk + flingor, en banan, två glas juice en svart kaffe och ett kokat ägg.

Lunch Lax, pasta, tomater, sallad och ett kokat ägg.

Mellanmål en banan och en persika.

Kvällsmål....emm lax igen? =)

Tjocksmal
2010-02-08, 09:47
Blev precis en timme rask promenad. I morgon blir det dags för styrketräning igen. Ser fram emot det som fan. Har tänkt ligga på två helkroppspass styrka i veckan. Tänker komplettera med en promenad på timmen eller två efteråt.

Har gått tre veckor nu av seriös kost och en vecka av seriös träning och jag börjar redan känna mig klarare i huvudet samt gladare till mods.

Tjocksmal
2010-02-09, 05:12
Så var det styrkedags. Blir bara ett helkropp och ett överkropp i veckan. Känns för mycket med två benpass med tanke på all gång och löpning som jag ämnar bedriva. Idag skall täckas in (i följande ordning);

Marklyft
Hantelpress bröst
Benböj
Axelpress (stång)
Latsdrag
Bicepscurl
Mage situps
Mage bensrörelser i luften

3*10 exkl uppvärming på alla utom sista två.

Tjocksmal
2010-02-09, 10:41
Fantastiskt pass! Drabbades av en endorfinrusch efteråt som var starkare än någon endorfinrush jag kan minnas. Den förstärktes av den fantastiskt goda middagen och den sjukt bra boken (psykologi, håller på och lär känna mig själv) som jag läser. Tog en promenad och gick runt och sjöng med till Timbaktu i en timme. Kroppen svarade bra på passet. Kommer somna så jävla bra ikväll.

Tjocksmal
2010-02-10, 06:28
Idag var kanon träningsmässigt. Inledde med 50 minuters rask promenad varpå jag löpte 35 minuter i den fina parken. Avslutade med att gå cirka en och en halv timme. Var inte meningen gå så långt efter passet men löprundan avslutades i fel ände av parken och sen gick jag av misstag åt fel håll först.

Det var en fantastik känsla att springa idag. Kände efter i olika delar av kroppen, fokus på vänster fot, sen fokus på höger fot, vänster vad.....andning osv. Kändes så bra att uppleva hur allt är synkroniserat och att inse att när det gör ont i huvudet och de elaka rösterna säger "stanna" så är det bara tecken på att vi går på höga varv. Dagens löppass var 3.52 längre än förra löprundan då jag adderade "Det löser sig" som final på löppasset.

Var tvungen ta en napp efter lunchen. Helt slut.

Idag:
Upp 0900

Frukost 1 ägg en tallrik musli med mjölk (valde muslin jävligt noggrant i butiken, och ja det var faktiskt musli med mjölk och inte tvärtom :P), ett glas apelsinjuice, en svart kaffe.

Lunch: Lax med ris, 3 stekta ägg blandat med basilika, sallad, en halv tomat.

chrilledude
2010-02-10, 07:41
Idag var kanon träningsmässigt. Inledde med 50 minuters rask promenad varpå jag löpte 35 minuter i den fina parken. Avslutade med att gå cirka en och en halv timme. Var inte meningen gå så långt efter passet men löprundan avslutades i fel ände av parken och sen gick jag av misstag åt fel håll först.

Det var en fantastik känsla att springa idag. Kände efter i olika delar av kroppen, fokus på vänster fot, sen fokus på höger fot, vänster vad.....andning osv. Kändes så bra att uppleva hur allt är synkroniserat och att inse att när det gör ont i huvudet och de elaka rösterna säger "stanna" så är det bara tecken på att vi går på höga varv. Dagens löppass var 3.52 längre än förra löprundan då jag adderade "Det löser sig" som final på löppasset.

Var tvungen ta en napp efter lunchen. Helt slut.

Idag:
Upp 0900

Frukost 1 ägg en tallrik musli med mjölk (valde muslin jävligt noggrant i butiken, och ja det var faktiskt musli med mjölk och inte tvärtom :P), ett glas apelsinjuice, en svart kaffe.

Lunch: Lax med ris, 3 stekta ägg blandat med basilika, sallad, en halv tomat.

Tänk på att lax har typ 800kcal/100g, tänkte bara säga det ifall du inte visste detta. (Dock väldigt mättande, länge.)

Lycka till! :-)

Tjocksmal
2010-02-10, 08:45
Tack för inputen Chrille! Visste lax hade mycket men inte så mycket som 800/100. Har dock tagit mindre bitar än vad jag brukar.

Känns kul du påpekar det dock. Lite av tanken med journalen är ju att jag ska lära mig så det är kanon få dela folks kunskap=)

Lycka till du också med din träning!

Tjocksmal
2010-02-11, 06:07
Fick min Polar RS800CX idag så kastade in ett 20 minuters löppass som jag egentligen inte skulle idag bara för att testa klockan. Otroligt!

Här kommer några av mina (än så länge dåliga) stats.

Tid 20 minuter varav 58% i ZON5 (högsta baserat på min BPM).
35% Zon 4.
Snittpuls 158.
Snittid per km 5:33 vilket är skrämmande mtp att jag som 18åring har gjort milen på runt 43 när jag var långt ifrån min toppform och numera inte ens skulle orka en mil med det dåliga tempo jag höll.

Tjocksmal
2010-02-11, 06:10
372 kcal på passet ovan

FetmaOnFire
2010-02-11, 10:30
Fick min Polar RS800CX idag så kastade in ett 20 minuters löppass som jag egentligen inte skulle idag bara för att testa klockan. Otroligt!

Här kommer några av mina (än så länge dåliga) stats.

Tid 20 minuter varav 58% i ZON5 (högsta baserat på min BPM).
35% Zon 4.
Snittpuls 158.
Snittid per km 5:33 vilket är skrämmande mtp att jag som 18åring har gjort milen på runt 43 när jag var långt ifrån min toppform och numera inte ens skulle orka en mil med det dåliga tempo jag höll.

Cool att du fått den! Du skulle kunna ta en printscreen någon gång och visat vart du sprungit eller om det finns mer detaljer =)

Tjocksmal
2010-02-12, 06:42
Hehe ska jag göra! Har dock inte gps för google maps på den.

Gick i 29 kilometer idag
Energiförbrukning 2600kcal
Tid 4h 50min
Snittpuls 113

FetmaOnFire
2010-02-14, 00:22
Hehe ska jag göra! Har dock inte gps för google maps på den.

Gick i 29 kilometer idag
Energiförbrukning 2600kcal
Tid 4h 50min
Snittpuls 113

:eek:

Tjocksmal
2010-02-14, 06:24
:eek:


Hehe såg ett gäng coola berg jag ville nå fram till =)

Tjocksmal
2010-02-14, 06:26
Körde ett grymt pass igår.

Uppvärmning + 6*6 på följande övningnar

Hantelpress
Latsdrag
Axelpress
Tricepsdrag
Biceps med hantlar
Underarmar med stång

Mage 25 situps följt av 30 sekunders pendelrörelse i luften * 2.

Idag blir det löpning 30 minuter. Middag kött, paprika, grönsallad, ris, soya, tomater och körsbärstomater.

FetmaOnFire
2010-02-14, 15:54
När kommer du hem till din hemstad igen då? =)
Kommer du vara vältränad och sugen på att springa med mig då? :D

Tjocksmal
2010-02-15, 03:19
När kommer du hem till din hemstad igen då? =)
Kommer du vara vältränad och sugen på att springa med mig då? :D

Ser fram emot att springa med dig =) Vid tiden för när jag kommer hem till Ua springer vi båda en mil utan problem. ^^

Tjocksmal
2010-02-15, 03:21
Idag är det måndag vilket betyder fest! Tänkte träna runt 17 idag, på schemat står förutom de övningar jag körde sist även benböj och marklyft. Justeringen blir att jag kör 12*4 ist för 6*6 på samtliga övningar förutom benböjen och lyften som kommer gå runt 10*4.

Tjocksmal
2010-02-15, 09:20
Kroppen sa ifrån under passet vilket var väntat. Jag körde senast i lördags men bestämde mig för att köra idag måndag då jag vill styrketräna måndag och torsdag istället för onsdag och lördag. Iaf, mör eftersom jag gav samma muskelgrupper en omgång i lördags gick jag dumt dit med justeringen 12*4 istället för 6*6. Kände mig okej genom hela passet till jag kom till magövningen. Efter första setet situps med efterföljande bensparkar vilade jag några sekunder innan jag satte mig upp för att dricka. Drabbades då av den sjukaste kramp jag känt i magen hela mitt liv och den övra vänstra magmuskeln (om man tänker sig som ett sexpack) hamnade typ "snett". Det fick sätta spik för dagens pass.

Överväger om jag bara ska köra mage en gång per vecka eller om det bara var för passen var så nära så magen svarade såhär. Magen får ju sig en omgång med benövningarna också, samt får ju knappast vila genom löpningen.

Vågen visade iaf 93.6 med skor och kläder på vilket är min lägsta notering sen våren 2007. Då var jag dock en sticka. Piken var december 2008 med 103, då hade jag både kagge och lats.

FetmaOnFire
2010-02-15, 10:48
Kroppen sa ifrån under passet vilket var väntat. Jag körde senast i lördags men bestämde mig för att köra idag måndag då jag vill styrketräna måndag och torsdag istället för onsdag och lördag. Iaf, mör eftersom jag gav samma muskelgrupper en omgång i lördags gick jag dumt dit med justeringen 12*4 istället för 6*6. Kände mig okej genom hela passet till jag kom till magövningen. Efter första setet situps med efterföljande bensparkar vilade jag några sekunder innan jag satte mig upp för att dricka. Drabbades då av den sjukaste kramp jag känt i magen hela mitt liv och den övra vänstra magmuskeln (om man tänker sig som ett sexpack) hamnade typ "snett". Det fick sätta spik för dagens pass.

Överväger om jag bara ska köra mage en gång per vecka eller om det bara var för passen var så nära så magen svarade såhär. Magen får ju sig en omgång med benövningarna också, samt får ju knappast vila genom löpningen.

Vågen visade iaf 93.6 med skor och kläder på vilket är min lägsta notering sen våren 2007. Då var jag dock en sticka. Piken var december 2008 med 103, då hade jag både kagge och lats.

Jag har hört att magen kan man träna varje gång på gymmet nästan, fast det kanske inte går om man kör magen riktigt hårt.

Rätt coolt med kramp i magen, har nog inte haft det =)

Tjocksmal
2010-02-16, 06:13
Tänkte vila idag men efter lite googlande på löpning dagen efter benträning bestämde jag mig för en jogg. Blev 10 kilometer, vilket är den längsta sträcka jag sprungit frivilligt sen 2004. Det kändes bra också. Inte kännt som jag känner i kroppen på så många år. Kan inte förstå jag slösade bort så många år på att äta och leva som om kroppen drev sig själv. Känner mig så jävla tillfreds och det bästa är att jag bara i början på en resa som kommer vara lång och spännande.

distans. 10.4 kilometer
Energiförbr. 1146 kcal
Snittpuls 157
Snitttid/min 6:19 (fick dock stanna för en del rödljus under 6 kilometer av sträckan som gick till och från parken)

FetmaOnFire
2010-02-17, 11:21
Tänkte vila idag men efter lite googlande på löpning dagen efter benträning bestämde jag mig för en jogg. Blev 10 kilometer, vilket är den längsta sträcka jag sprungit frivilligt sen 2004. Det kändes bra också. Inte kännt som jag känner i kroppen på så många år. Kan inte förstå jag slösade bort så många år på att äta och leva som om kroppen drev sig själv. Känner mig så jävla tillfreds och det bästa är att jag bara i början på en resa som kommer vara lång och spännande.

distans. 10.4 kilometer
Energiförbr. 1146 kcal
Snittpuls 157
Snitttid/min 6:19 (fick dock stanna för en del rödljus under 6 kilometer av sträckan som gick till och från parken)

1 mil är inte dumt :)

Tjocksmal
2010-02-17, 12:51
1 mil är inte dumt :)

hehe tack =) grattis till -25.2!

Tjocksmal
2010-02-17, 12:52
gick en mil idag eftersom jag inte ville löpa pga veckans tidigare pass, och inte heller kunde styrketräna eftersom jag ska göra det om tolv timmar. brände cirka 650 kalorirer och det tog runt två timmar och tjugo minuter. stannade upp och kollade på en del grejer under promenaden, därav tempot. snittpuls runt 93.

Tjocksmal
2010-02-18, 11:32
Körde ett mkt fint pass idag, 6*6 på följande (utom mage och rygg):

bänk
lats
axlar med hantlar
triceps
biceps
underarmar
mage på boll
mage genom att hänga och höja knän
rygg

Speciellt i ryggövningen och axelövningen märktses skillnad. Underbart!

Tjocksmal
2010-02-19, 05:04
Inledde dagen med 3 km löpning innan frukost och tog nu i eftermiddags precis och joggade 30 min följt av 30 minuter rask gång. Jag har lite känningar i ena yttersidan av en sena i knävecket, antagligen resultatet av överträning. Förkovrade mig över polarträningsmanualer skickat av en kompis och ska börja lägga upp träningen efter en löpguide från polar. Detta innebär mycket löpning på 60-70% för att bygga upp en bra grundkondition. 70% motsvarar för mig 135bpm vilket är skitsvårt hålla eftersom det går så himla långsamt men ska försöka träna efter polarschemat iaf. Imorgon intervaller där man varvar mellan 60-85% (om inte knät säger nej förstås).

Tjocksmal
2010-02-19, 21:25
Hon (ex) har en ny vilket gör så jävla ont. Slår antagligen markrekord för i år på måndag mao.

Tjocksmal
2010-02-21, 12:48
Körde en tränignsfri lördag då jag hamnade på stranden hela dagen men var tillbaka i hetluften nu idag igen. Inledde dagen med en 8a kilometer lång hajk i varierad terräng men i extremt lugnt tempo. När jag kom hem sedan stoppade jag i mig en mycket bra middag av kycklign, grönsaker mm innan jag gick ut för 5 kilometer löpning. Inledde med 10 minuters jogg med puls 138 följt av 20 minuters intervallträning där jag sprang upp pulsen i 175 och sen lät den gå ner till 130 innan jag körde upp den till 175 igen. Avrundade med 7 minuters jogg puls 138.

I morgon är det månadag, med andra ord dags för mark igen. Ska bli skönt, ser fram emot det!

FetmaOnFire
2010-02-21, 17:11
Hon (ex) har en ny vilket gör så jävla ont. Slår antagligen markrekord för i år på måndag mao.

Bit ihop och lyft skrot =)

Tjocksmal
2010-02-22, 11:53
Bit ihop och lyft skrot =)

will do sir

Tjocksmal
2010-02-22, 12:04
Idag var jag på recreation centre igen. Fy fan vad jag hade längtat enda sen i torsdags. Jag inledde med mark, följt av hantelpress, benböj, lats, axlar, triceps, biceps, mage, mage, rygglyft.

Fortsätter förundrar över hur mycket bättre passen blir för mig när jag inleder med marklyft. Det är som kroppen kickstartar, svetten börjar rinna och man bara vill riva ner alla väggar i lokalen. På måndagspassen där jag inleder med mark brinner det inom mig och jag blir som uppslukad av att vara på gymmet. Jag har kännt så de senaste veckorna, jag har aldrig kännt så tidigare i mitt liv. Jag tror det är kombinationen av kost, sömn, långsiktiga mål och en jävla vilja som ger den känslan.

Efter fetmaonfires grymma resultat är jag även lite sugen på att spola kröken i princip totalt. Kommer kunna dricka lite vid sociala sammanhang men palla förstöra flera bra träningar samt potentiella träningar med att supa ner sig och missa frukost dagen efter. Nu när jag börjat hålla koll smått på kaloriintag mm så ter det sig onödigt trycka i sig 2000 kalorier för att missa frukost och göra bort sig...

Tjocksmal
2010-02-22, 21:35
Inleder dagen med 8a minuter hobbyyouga baserad på youtube. Skönt!

Tjocksmal
2010-02-23, 13:56
Gick 1.7 mil idag fördelat på en morgonpromenad och en kvällspromenad. Ursprungstanken var att gå 8 kilometer och sen jogga lätt i cirka 30 minuter på kvällen men pga sociala skäl fick det bli en lång promenad på kvällen istället. MTP det tunga benpasset igår är det dock helt okej, bara att få lite göttig blodcirkulation i benen

I morgon löpning 60 minuter, sen torsdag dags för överkropp igen. Mitt muskelminne verkar ha svarat snabbt på träningen för jag märker mycket resultat redan nu efter tre veckor!

Tjocksmal
2010-02-24, 10:21
Löpte 9 kilomter idag. Mitt löpindex är nu 54 till skillnad från 51 (anv. polars system) när jag tog tag i det. Min kropp svarar galet bra på träningen. Tänkte posta en summering av förra veckans träning:

Kilometer lagda bakom mig via snabb gång och/eller löpning/intervallöpning;
52.7 kilometer, 10h:36 minuter. 5757 kalorier.
Styrketräning: Ett helkroppspass och ett överkroppspass (helkropp måndag)

Kost: Bra hela veckan
Vikt: cirka 93
alkohol: Några öl en kväll. Låga intag
Träningsfri dag: En, vi var på stranden hela dagen och hade solfeber på kvällen när jag kom hem. Var inte dags träna

Tjocksmal
2010-02-25, 14:16
morgonpromenad 3 kilometer.

styrka överkropp 6*6 + marklyft som uppv. Gav bra effekt.

vikt cirka 90.5, rekordlågt sen 2007

Tjocksmal
2010-02-25, 23:12
gick ut igår. Alla här går ut och krökar jämnt men jag håller mig lugn. Iaf, var ute till ca 0230. Drack totalt tre öl (50+33+33cl) under hela kvällen, och känner mig totalt bakfull. Min alkoholtolerans har gått ner väldigt mycket, vilket är skönt. Jag råkade tom gå in på tjejernas toalett på tre öl, liksom...eh. Men visst, var trött från passet och toaletten var jävligt lurig (och ren).

Ska börja göra fitnesstest med min klocka i alla fall 3 gånger per vecka. Det går till så att man direkt på morgonen lägger sig ner och tar på sin heartratemonitor. Sen ligger man runt fem minuter för att sen ställa sig upp. Vet inte riktigt exakt vad man gör än, ska läsa om det. Klockan kommer iaf skvallra om huruvida man är övertränad ((om man gör det dagligen) och om man borde chilla en dag eller två. Den kommer också visa på utveckling gällande syreupptagninsförmåga mm. Ska bli spännande följa.

Ska springa en halvmaraton i juni också. Spännande!

Tjocksmal
2010-02-27, 01:14
Jag skulle gett fan i det andra marklyftet. From nu lyfts det mark max ett pass per vecka, även om det andra lyftet bara var för att kicka igång kroppen. Har jidder i baksidan på låret, inget farligt än tror jag, men om jag anstränger det nu kan det nog bli harmstringjidder eller något. Ska ta det lugnt, mycket promenader, ingen löpning, inga benövningar på måndag, osv. Känns redan mycket bättre idag så tror jag kan rida ut stormen.

Tjocksmal
2010-02-27, 01:14
gick 8.8 kilometer igår varierad terräng.

FetmaOnFire
2010-02-27, 16:07
gick 8.8 kilometer igår varierad terräng.

Terräng e myspys!!

Tjocksmal
2010-02-28, 11:04
körde styrka idag, blev ingen benövning dock. Problem med harmstring, antagligen för jag dunkade in två marklyft denna vecka. Idioti.

Veckosummering;
Antal kilometer lagda under mig; 34.2
Antal styrkepass; tre

God kost förutom lite pizza och öl en kväll av sociala skäl. Bra sömn.

FetmaOnFire
2010-03-02, 19:50
körde styrka idag, blev ingen benövning dock. Problem med harmstring, antagligen för jag dunkade in två marklyft denna vecka. Idioti.

Veckosummering;
Antal kilometer lagda under mig; 34.2
Antal styrkepass; tre

God kost förutom lite pizza och öl en kväll av sociala skäl. Bra sömn.

Länge sen jag åt en pizza, ska äta en när jag väger 93-94 kg *popcorn*

Tjocksmal
2010-03-03, 05:18
Länge sen jag åt en pizza, ska äta en när jag väger 93-94 kg *popcorn*

Var faktiskt en halv pizza. :=)


fortfarande jidder med baksida lår, körde ett extra överkroppspass igår för att trösta mig. tog det lugnt.


Köpte kreating och protein idag. ship

Tjocksmal
2010-03-07, 20:58
Veckosummering:

Styrkepass: 3 överkropp
* lätt 12*4
*medel 12*4
* tung 6*6

Löpning: Ingen pga baksida lår i början av veckan.
Motionscykel: 1 mil på 20 minuter lugnt tempo
Gång: 90 minuter
Tramping/Hiking: lör/sön.
* lör 9 kilometer upp och sen ner, runt 3200 kalorier.
* sön 5.5 kilometer, lättare terräng än lördag. runt 1500 kalorier.

kost: bra hela veckan
alkoholintag: 1 klunk öl och en shot
sömn: bra
kuriosa: har börjat med kreatin recovery och protein p40

total kaloriförbränning styrketräning exkluderat: 6100 (ny toppnotering)
antal h motionosträning: 8h 47 min
antal styrkepass: 3

FetmaOnFire
2010-03-08, 01:18
GoGOGo

Tjocksmal
2010-03-09, 21:48
[QUOTE=FetmaOnFire;4219255]GoGOGo[/QU

tack.


Måndag; Styrka 12*4. Årets bästa pass! fy fan vad kul det var.

Inga ben eftersom jag totalkörde slut på dom under helgens trekking. funderar på att skippa benpasset i framtiden, kommer vandra två dagar i veckan med 10-15kg packning i de nya zeländska bergen de kommande helgerna. Måndag och tisdag är uteslutet för ben eftersom de fortdarande är slut då och om jag kör onsdag eftermiddag har jag bara två dagars återhämtning innan lördag morgons trekking. Långa sträckor går uppåt i sjuk terräng och pulsen ligger långa perioder på 170 i snitt, så behöver nog ladda benen under veckorna för att klara helgerna.

Tisdag; Gick upp 0645 och vandrade 40 minuter trots plugget inte började förrän klockan 13. Detta har inte hänt frivilligt i hela mitt liv förut. Gick även på eftermiddagen. Total sträcka 15 kilometer.

Tjocksmal
2010-03-09, 21:54
Kuriosa: Tjejerna har börjat ta på mig på ett sätt de inte gjorde förut. Det är ett kvitto på att det syns och märks!

Tjocksmal
2010-03-11, 04:54
löpning igår 9 kilometer. kände mig som en raket, riktigt roligt. Min klocka gav mig löpindex 59 vilket motsvarar "vältränad kondition". Långt kvar till min mål med löpning dock. Ska springa milen under 41 i sommar.

Körde styrka 6*6 idag. Fantastiskt pass. Båda mina styrkepass denna vecka (överkropp) har varit fantastiska.

I morgon ska jag upp i bergen. Inleder fredageftermiddagen med en en hajk upp i bergen där vi sover i en stuga, sen på lördag bestiger vi en topp upp och ner, sen på söndag beger vi oss ner igen. Ska bli kul och ganska krävande.

Tjocksmal
2010-03-14, 19:13
Veckosummering;

Styrkepass; Två stycken, båda riktigt bra. Gick upp på nya vikter båda passen, ett 6*6pass och ett 12*4.

Löpning; Nio kilometer, också riktigt bra. Runt 44 minuter. Mkt kvar jobba med men bästa löprundan hittils.

Promenad; 15 kilometer på tisdagen för att lindra verken efter förra helgens vandring.

Vandring med packning:
Brutal =)
fre: Lugn, cirka 3.5h plan terräng på mkt sten, korsade en del floder på natten.
lör; Cirka 8h vandring i varierad terräng, ganska tufft.
sön; brutal morgon, rakt uppför en topp från cirka 200möh till 1300 möh i tuff hård terräng. 45minuter i sträck med pulsintervall 165-175.

Totalt förra v:
18h 25min träning
66.5 km täckt
12 995 kcal (styrketräning exkl. och vandring antagligen i underkant pga oregistrerad väska på över tio kilo på ryggen så ant. över 15 000)

Verk i benen idag:
Brutal

Tjocksmal
2010-03-15, 09:51
körde 12*4 passet idag. Kände mig stark överlag men saknade lite energi i triceps, lats och mage. Ganska väntat dock med tanke på jag gjorde över 16 timmar effektiv vandring med packning i helgen över tuff terräng.

FetmaOnFire
2010-03-17, 17:20
Gogogo!!!!!!!!!!

Tjocksmal
2010-03-18, 11:29
Tisdag;
frukost 0630
yoga 0710
frukost II 0830
Promenad 9-10

Onsdag; Promenad en timme

Torsdag; Styrka 6*6. Nya vikter på triceps, axlar och bröst. Riktigt götta.


Gjorde mina egna bars i veckan. Smakar skitbra.

Till Helgen: Vandring lördag och söndag upp på 1800 möh.

FetmaOnFire
2010-03-20, 01:46
Tisdag;
frukost 0630
yoga 0710
frukost II 0830
Promenad 9-10


Frukost 1 och frukost 2 är ju nåt super bra har jag hört *whatever*

Tjocksmal
2010-03-21, 20:11
Frukost 1 och frukost 2 är ju nåt super bra har jag hört *whatever*


nu är du sarkastisk heh? :) var hungrig efter helgens hajk.

Tjocksmal
2010-03-21, 20:26
Veckorsummering 15-21 februari

Måndag; Styrka överkropp 12*4. Skitbra pass, årets bästa.
Tisdag; Yoga 1 timme, promenad en timme.
Onsdag; Promenad en timme
Torsdag; Styrka 6*6, årets bästa pass igen.
Fredag; Vila
Lördag; Vandring 6-7h. Första två h rakt upp, skittungt. Packning cirka 20kg
Söndag; Vandring 8h, lurig terräng. Packning cirka 18.5 kg. (åt upp mina nötter, bars, mm)

Förra veckan; Körde ingen löpträning för mina ben var så slut från helgen innan.

Veckosummering;
Antal h konditionsträning; 13
41 kilometer
7977 kal
2 styrkepass

Bra mat men mkt kalorier för att ladda upp igen efter förra helgens totala urladdning

Tjocksmal
2010-03-24, 21:10
Jag har nu levt nyttigt och bra i snart två månader och konstiga saker händer med min kropp. Till att börja med vaknar jag mellan sex och sju varje morgon. I hela mitt liv har jag varit extremt morgontrött, nu flyger jag upp på morgonen. Jag orkar så mycket mer. För det andra är jag mycket gladare, jag finner glädje i så mycket som var jobbigt innan. Att göra en smörgås med mörkt bröd, paprika och sallad kl 20.30 ger stor tillfredställelse och är faktiskt något som är riktigt kul. Det är också kul varje morgon att kolla sig i spegeln, fy fan vad mycket bättre jag ser ut.

Tiden går snabbt, undrar var den tar vägen. Att döma av latsen så är det din den har stuckit ;) Idag är det torsdag, den dag på veckan jag ser fram emot mest. Tunga styrkepasset idag =)

Tjocksmal
2010-03-25, 12:48
Styrka 6*6 idag.

Hantelpress;
6*12 (uppv)
6*18 (uppv)
6*22 (uppv)
6*27.5
6*25 *2
6*23.5 *2
6*21

Latsdrag:
12*32 (uppv)
6*60*2
6*54*2
6*48*2

Axlar:
10*11 Uppv
8*13.5 Uppv
6*18*2
4*16

Triceps;
12*12 upp
8*24*6

Biceps m stång
13.5 *8 uppv
15*6
18.5*6*2
15*6*3
13.5*6

Underarmar
10*6 Uppv
13.5*6*6

Situps 15-20*4 på boll
Bensparkar långsamt 10-15*4

Tjocksmal
2010-03-28, 23:44
vilade benen i helgen, ska anstränga dom extremt mkt i april med vandring och expeditioner i över två veckor.

styrka idag, lätta passet. ser fram emot det.

Tjocksmal
2010-03-31, 20:57
bra pass i måndags. Annars har det bara blivit promenader i veckan. Blir ingen styrka idag, torsdag. sticker iväg om några timmar och blir på resande fot i 17 dagar. kommer komma hem som en sticka igen.

glad påsk!

FetmaOnFire
2010-04-06, 11:50
*uppdate*

Tjocksmal
2010-04-24, 23:13
Hemma nu efter 17 dagars vandring. Totalt blev det över 150km och 60 timmar som avverkades till fots. Behöver inte säga att byxorna satt lösare när jag kom hem.

Fick någon jävla parasit i magen sista dagen så låg med en veckas diarre när jag kom hem. Ingen höjdare få en magparasit mitt ute i fiordland, NZ, på fel sida om en 440 meter djup sjö. När jag väl besegrade den gick jag och styrketränade. Usch vad svag jag blivit på bara tre veckors frånvaro. Tröst att det kommer igen snabbt iaf.

Ska ut och gå nu, sen styrka igen i morgon. Att kunna äta, träna och vara frisk är allt man kan önska sig är en insikt jag fick när jag låg sjuk i skiten. Då kunde jag inte äta utan att må skitilla och varje matintag följdes av tre-fyra toalettbesök. Hemskt.

Tjocksmal
2010-04-28, 00:11
Bra styrkepass i måndags. Börjar återfår styrkan lite men känner mig fortf. svag efter pausen.

Blev trettio minuters löpning i tisdags. Även löpningen har blivit lidande va allt vandrande, men kul vara igång igen!

Promenad idag.

FetmaOnFire
2010-05-26, 01:54
Kör hårt!!!