handdator

Visa fullständig version : Filter och våg


Pendelous
2010-02-03, 17:43
Två helt olika frågor.

Vad är grejen med filtret i shakern, behövs det?

När jag väger mig på våran våg visar den olika rätt ofta. Skiljer något/några hekton. Vilket ska man gå efter; högsta, lägsta eller medel?

Skee
2010-02-03, 17:57
Två helt olika frågor.

Vad är grejen med filtret i shakern, behövs det?

När jag väger mig på våran våg visar den olika rätt ofta. Skiljer något/några hekton. Vilket ska man gå efter; högsta, lägsta eller medel?

Grejen med filtret är att det ska motverka att man får små klumpar av pulvret intakta, så att det blir en bra blandad drink.
Jag märkte skillnad mellan filter och icke-filter i alla fall.

Moonmaart
2010-02-03, 18:39
Två helt olika frågor.

Vad är grejen med filtret i shakern, behövs det?

När jag väger mig på våran våg visar den olika rätt ofta. Skiljer något/några hekton. Vilket ska man gå efter; högsta, lägsta eller medel?

Vad spelar det för roll om du väger något hekto mer eller mindre?
Ang. din fråga så är viktskillnaden bara normal då det beror på när du väger dig, hur mycket du ätit, vad du ätit, hur mycket du druckit osv.

Vicotnik
2010-02-03, 18:48
Se till att du har en bra våg och att den står plant. Min digitala visar samma hela tiden, väger jag mig tre-fyra ggr efter varandra får jag alltid samma resultat.

Sen som Moonmaart säger, vem bryr sig? :) Väg dig varje dag, på morgonen efter ett toabesök men innan frukost. Sen tar du ett medelvärde av det varje vecka och använder det som en indikation åt vilket håll det går. Ett par hekto hit eller dit vid en enskild vägning spelar ingen roll.

Barba
2010-02-03, 20:37
Vad är grejen med filtret i shakern, behövs det?
Nej. Det går precis lika bra utan, till och med bättre enligt mig, om man skakar ordentligt.

vicarious
2010-02-04, 12:58
De flesta pulver löser sig så bra så det går lika bra utan filter. När jag skulle blanda vassleisolat däremot så behövdes filtret.

z_bumbi
2010-02-04, 13:02
De flesta pulver löser sig så bra så det går lika bra utan filter. När jag skulle blanda vassleisolat däremot så behövdes filtret.

Det beror nog mer på märket av isolat än att det just är isolat, jag har iaf inte några problem med att få isolat att lösa sig bra.

barbafant
2010-02-04, 15:34
Se till att du har en bra våg och att den står plant. Min digitala visar samma hela tiden, väger jag mig tre-fyra ggr efter varandra får jag alltid samma resultat.
pratats om här:
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3541583&postcount=28

vicarious
2010-02-04, 17:52
Det beror nog mer på märket av isolat än att det just är isolat, jag har iaf inte några problem med att få isolat att lösa sig bra.

Det kan nog stämma! Tror mitt isolat var en aning gammalt också :P

Vicotnik
2010-02-04, 18:27
pratats om här:
http://kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3541583&postcount=28
Å fan. :) Tur att man inte bryr sig om vikten i sig då. Tack för infon.