handdator

Visa fullständig version : Vad har ni för "tics" när ni tränar?


Fernicus
2010-02-03, 17:34
Ronnie Coleman skakar ju på huvudet så läpparna fladdrar, och Axon har jag sett brukar vicka lite på huvudet mellan repsen ;)

Vad har ni själva för udda grejer ni gör när ni tränar?

Morrris
2010-02-03, 17:39
Jag slår alla på överarmarna och skriker "Get, sum". Sån jag är.

ceejay
2010-02-03, 17:43
Går omkring som fan innan jag ska göra ett tungt sett :P Sen måste greppa om flera gånger i vissa övningar

Gabriel Forslund
2010-02-03, 17:45
Om jag har handskar på mig spänner jag upp dom och spänner dom igen 3 gånger i minuten.. tics..

dream_theater_
2010-02-03, 17:45
jag slår mig i ansiktet inför varje set. jobbigt i längden.

Hejmannen
2010-02-03, 17:49
Om jag tränar med hantlar brukar jag alltid snurra några varv på hantelstången innan jag tar upp hantlarna och börjar köra.

chrilledude
2010-02-03, 17:52
Slickar på hantlarna/skivstången jag ska köra med.

sharkzlayer
2010-02-03, 18:00
Stampar lite på skivstången så den känner sig underlägsen mot mig oftast i marklyft. Fast är nog mer känd för att jag säger roliga saker under seten/repsen.

Kauppi
2010-02-03, 18:02
Riktigt greppa in mig i skivstänger och hantlar osv. Letar efter det perfekta greppet innan jag börjar reppa!

Baan
2010-02-03, 18:05
Inga. Jag är ingen retard.

emi23j
2010-02-03, 18:14
Om jag är ensam i gymmet Skakar jag i skivstången jag ska köra med om den ligger på power rack (viktigt att det låter mycket) och sen skriker jag för full hals "HOOH! HOOH! JAAAH!" Sen dunkar jag mig på bröstet några gånger och hoppar in under stången lol.

Motoranimal
2010-02-03, 18:17
Jag slår alla på överarmarna och skriker "Get, sum". Sån jag är.

Håller med, inget annat kan få en att lyfta tungt!

Nixon
2010-02-03, 18:26
Gör en romersk hälsning och sjunger "Wir sind der braune soldaten" baklänges innan varje set.

Anton Fräs
2010-02-03, 18:31
En del andningsgrejer kör jag, typ 3 andetag sen pang upp med skiten. Inget som är så märkbart, vid maxningar är det lite mer.. Unikt, skulle man kunna säga :)

pazzion
2010-02-03, 18:40
Snurrar på stänger/hantlar och greppar om typ 100 gånger innan ett riktigt tungt set*screwy* Inte som andra som står framför stången, i mark, tittar i spegeln, snabbt ner och sliter upp stången... Jag står i startposition, på huk, i minst 30 sekunder och greppar om stången innan jag kör :D

Fernicus
2010-02-03, 18:48
Snurrar på stänger/hantlar och greppar om typ 100 gånger innan ett riktigt tungt set*screwy* Inte som andra som står framför stången, i mark, tittar i spegeln, snabbt ner och sliter upp stången... Jag står i startposition, på huk, i minst 30 sekunder och greppar om stången innan jag kör :D

Haha, så kör jag med. Har sett vissa på youtube som typ bara går fram till stången och bara sliter upp den med perfekt teknik :Virro

Hlevin
2010-02-03, 18:49
Snurrar på stänger/hantlar och greppar om typ 100 gånger innan ett riktigt tungt set*screwy* Inte som andra som står framför stången, i mark, tittar i spegeln, snabbt ner och sliter upp stången... Jag står i startposition, på huk, i minst 30 sekunder och greppar om stången innan jag kör :D
Precis samma för mig.. greppar om i år innan jag väl kör:D

limenka
2010-02-03, 18:51
Spänner mig överdrivet mycket i spegeln och öser magnesium överallt och alla.

Christyle
2010-02-03, 18:52
Går omkring som fan innan jag ska göra ett tungt sett :P Sen måste greppa om flera gånger i vissa övningar

samma här går omkring fram o tebax o ser rastlös ut

limenka
2010-02-03, 18:56
Gör en romersk hälsning och sjunger "Wir sind der braune soldaten" baklänges innan varje set.

Kan inte vara populärt.

Gorilla
2010-02-03, 18:58
All of the above....mer eller mindre

Sniggel
2010-02-03, 19:17
Dubbel och trippelkollar så vikterna sitter på plats, snurrar eventuellt på en skiva på ena sidan. När det är riktigt tungt brukar jag precis innan jag börjar göra små snabba ryck med huvudet och säga "kom igen" lite tyst för mig själv.
I vissa fall hjälper en självadministrerad örfil.

tsp
2010-02-03, 19:22
Även fast jag redan tryckt in viktkakorna längst in på stången så måste jag alltid trycka in den igen innan jag börjar köra.

MrPowa
2010-02-03, 19:22
Går omkring som fan innan jag ska göra ett tungt sett :P

+1
Ser säkert riktigt mysko ut. Fast ja brukar bara gå fram och tillbax på stället.

puppztah
2010-02-03, 19:50
Gör en romersk hälsning och sjunger "Wir sind der braune soldaten" baklänges innan varje set.



HAHA de bästa på länge. måste bara spara!

Illustrerade mannen
2010-02-03, 19:53
Faktiskt inga alls. Har hörlurar på maxvolym pga usel musik i gymmet och är extremt asocial mot alla - det kanske räknas som retarderat?

delta_mats
2010-02-03, 20:03
90% av det som skrivs här är ju inga tics utan vanliga förberedelser.

Scar
2010-02-03, 20:03
När jag kör bänk, böj och mark har jag alltid en jävla ritual innan jag ska börja lyfta. Allt ska vara rätt innan jag börjar kötta. Skule dokc inte klassa det som tics utan mer som lite tvångstankar.

Niklas W
2010-02-03, 20:04
Jag tar säkert av och på mina wristwraps 15 gånger under ett träningspass, mest för att ha något att göra när jag vilar mellan setten.

Ett tics jag alltid har är att jag hoppar med benet konstant när jag sitter ner.

Fatalist
2010-02-03, 21:47
Spolar fram till klimax i låten på mp3'n och kastar mig in i settet.

von huff
2010-02-03, 21:57
Går omkring som fan innan jag ska göra ett tungt sett :P Sen måste greppa om flera gånger i vissa övningar

+1 jag sitter aldrig stilla under vilan

Fernicus
2010-02-03, 21:59
90% av det som skrivs här är ju inga tics utan vanliga förberedelser.

Just därför jag skrev "tics" och inte tics ;) "Rutiner" kändes lite fel att skriva

Action Fighter
2010-02-03, 22:03
"Tics refererar till ofrivilliga, återkommande och svårkontrollerbara muskel- eller nervryckningar. Tics kan delas in i två grupper, enkla och komplexa tics."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tics

Har inga tics under träning själv och tror det är få som har det faktiskt.

Doggeh
2010-02-03, 22:03
Mina ''tics'' är väll att mina händer börjar vibrera och skaka. Jag brukar även frusta och pusta som den stora stygga vargen när jag har kört klart ett sett och ryckningar i ansikte är också väldigt förekommande.

Petoria
2010-02-03, 22:16
Brukar rycka till ovanför läppen när jag gör shrugs

Goofan
2010-02-03, 22:17
Försöker se så jävla elak ut som det bara går när jag tittar i spegeln innan man kör

PiNG.
2010-02-03, 22:56
Brukar rycka till ovanför läppen när jag gör shrugs

Haha vafan, jag trodde jag var ensam om det :hbang:

När jag första gången märkte det tänkte jag bara *Woot e fåck?* :MrT:

Brukar lägga märke till det men bryr mig inte specielt.

korv3n
2010-02-03, 23:02
Gör en romersk hälsning och sjunger "Wir sind der braune soldaten" baklänges innan varje set.

hahaha :laugh: fick man sig ett gott skratt

wo0ord
2010-02-03, 23:23
Jag brukar stirra in i spegeln med en arg blick, visar tänderna och morrar lite lätt innan jag sätter igång

Zokal
2010-02-03, 23:32
Brukar rycka till ovanför läppen när jag gör shrugs

Hahaha, jag har något liknanade om inte samma..
Alltid när jag kör tunga shrugs, så åker överläppen upp, typ som
om man ska visa framtänderna, hahaha. Försökt att inte göra det
men nr man väl ta i så flyger den upp xD

Abolish
2010-02-04, 00:01
samma här går omkring fram o tebax o ser rastlös ut

Precis samma här, folk måste tycka jag verkar lite efterbliven när jag går runt och runt på gymmet.

Christyle
2010-02-04, 00:11
Precis samma här, folk måste tycka jag verkar lite efterbliven när jag går runt och runt på gymmet.

I mitt fall tänker dem: vafan har dem släppt in en ilsken pitbull som går fram o tebax somebody give him a bone

Mineur
2010-02-04, 08:31
På bänk, militär å vissa andra tunga övningar i samma område har jag som tics att ja andas alltid in och ut tungt 3 ggr innan jag börjar och efter det så slår jag mig lite lätt på kinderna.

Liknanade man har sett Kluft göra på sina ben, typ för att komma igång ^^

elo_
2010-02-04, 09:29
Förr i tiden härjade jag och levde omkring mig före tunga set, ropade och var uppjagad.. Vanligtvis gick lyften åt helvete då.

Nu för tiden är jag väldigt stilla, försöker lugna ner och koncentrera mig, gå igenom lyften i huvudet först, vilket har gjort att lyften blir mer tekniskt lyckade, både på tävling och träning.

Ticksen jag har är att händerna vibrerar ungefär som när man knyter händerna allt vad man kan. Sedan brukar jag också säga några tysta ord åt mig själv.

Curls
2010-02-04, 09:30
jag går alltid och dricker vatten från kranen mellan set..

Albatross
2010-02-04, 10:54
Har samma grej som fler andra med shrugs, hela ansiktet vrider sig. Ser helt förjävligt ut.

nio
2010-02-04, 11:00
Jag slår knytnävarna i handflatorna lite, och bankar lite på stången. Fått för mig att jag kommer in i "fight mode" då :-)

Maku
2010-02-04, 11:24
Även fast jag redan tryckt in viktkakorna längst in på stången så måste jag alltid trycka in den igen innan jag börjar köra.

Känner igen mig själv där, fan så störande. Även om man helt klart vet att skivorna sitter bra.

Försöker se så jävla elak ut som det bara går när jag tittar i spegeln innan man kör

Glor också på mig själv i spegeln med "jag skall fan riva loss dina underben och trycka upp dom i röven på dig"-minen. Sen 2-3 snabba pustande utandningar.

Skaka på huvudet med ansiktet slappt, lite som en hund. Plus att greppa om minst 5 gånger. Allt för att göra en sexa med vikten som 14-åringen bredvid reppar tolvor med...

rooz
2010-02-04, 11:32
Ser ut som ett retard vars lördagsgodis blivit stulet av en snorig 5-åring..Rätt förbaskad alltså*flex*

Baan
2010-02-04, 11:37
Förr i tiden härjade jag och levde omkring mig före tunga set, ropade och var uppjagad.. Vanligtvis gick lyften åt helvete då.

Nu för tiden är jag väldigt stilla, försöker lugna ner och koncentrera mig, gå igenom lyften i huvudet först, vilket har gjort att lyften blir mer tekniskt lyckade, både på tävling och träning.

Ticksen jag har är att händerna vibrerar ungefär som när man knyter händerna allt vad man kan. Sedan brukar jag också säga några tysta ord åt mig själv.

Skulle säga att det du nämner först ändå känns som vanligare hos personer som tränar åt SL-hållet. Jag har iofs inte först någon statistik, och det är ju mycket möjligt att det känns som många är lite uppspelta. Man märker ju inte den där tyste fokuserade killen som lyfter, men man lär märka personen som genomgår en förlossning eller liknande :)

Jag har aldrig kunnat vara särskilt dramatisk även om jag blir ganska fokuserad mentalt. Skulle jag börja göra något som märks av andra hade jag nog behövt spela en hel del innan det blev "naturligt", och det känns lite halvdumt.

Krampus
2010-02-04, 11:40
Ronnie Coleman skakar ju på huvudet så läpparna fladdrar, och Axon har jag sett brukar vicka lite på huvudet mellan repsen ;)


Två av de största!!


Rullar axlarna.

jonkalicious
2010-02-04, 11:43
mina haka börjar darra:)irriterande

Seb74
2010-02-04, 12:02
Inga alls tror jag...kanske ska börja med nåt... ;)

elo_
2010-02-04, 12:02
Skulle säga att det du nämner först ändå känns som vanligare hos personer som tränar åt SL-hållet. Jag har iofs inte först någon statistik, och det är ju mycket möjligt att det känns som många är lite uppspelta. Man märker ju inte den där tyste fokuserade killen som lyfter, men man lär märka personen som genomgår en förlossning eller liknande :)

De som har en teknik som är förankrad i urberget kan vanligtvis härja omkring sig och tagga till riktigt jäkla mycket och ändå lyfta väldigt fint, jag som är amatör så får koncentrera mig för att hållas på bänken.. ;)

Jag har aldrig kunnat vara särskilt dramatisk även om jag blir ganska fokuserad mentalt. Skulle jag börja göra något som märks av andra hade jag nog behövt spela en hel del innan det blev "naturligt", och det känns lite halvdumt.

Du är i bra sällskap, kolla fast in Mike Tuscherer. ;)

130kg finsk sisu
2010-02-04, 12:10
Håller med Elo. Iofs kan jag ropa ibland före nåt lyft. Men sanningen är att man lyckas oftast bäst om man tar det lungt, dock skapar ett tryck inombords. Att börja böla efteråt är en annan femma. Då är det fest.

Grenen
2010-02-04, 12:20
Kommer på mig själv då och då med att gapa stort och sträcka ut käken a la Cheick Kongo inför tyngre övningar.

pazzion
2010-02-04, 13:48
Brukar rycka till ovanför läppen när jag gör shrugs

Haha det tänkte jag inte ens på, men jag har också reflekterat över det! Jag kan, med gott samvete, erkänna att shrugs, oavsett om det är med stång eller hantlar, är den övningen som gör mig fulast! Överläppen åker alltid upp så att jag får ett ansiktsuttryck som är en blandning av äckel/avsky/retardedness/allmänt fult:hbang:

Kul att se att jag inte är ensam om detta, med tanke på att du har fått fler medhåll än detta! Eller bör vi oroa oss?:D

barbafant
2010-02-04, 15:22
vid sista repsen på hög vikt brukar jag morra till stången "you're going UP, bitch". Dock inte om det är folk inom hörhåll

Tediiieee
2010-02-04, 15:30
Shrugs = Face of d00m.