handdator

Visa fullständig version : Underarmscurl samma dag som biceps?


Seb74
2010-02-03, 13:44
Osäker på hur man bör resonera...är det bra att klämma in underarm samma dag i veckan som biceps tränas på, eller är det bättre att träna underarmen när den är piggare och fräschare 3-4 dagar efter istället?

Eller är det helt sak samma och man gör det som passar tidsschemat bäst?

Tror aldrig jag använder underarmarna direkt förutom just bicepscurlen och det är alltså endast en gång i veckan. Lite vid chins och rodd osv, men det är ju inget man (jag) känner av just där direkt.

fiskebulle
2010-02-03, 14:16
Det är väl lika bra att köra de på samma pass. Glöm förresten inte att man använder underarmarnas muskler mest hela tiden när man styrketränar, i alla fall om man latjar med fria vikter.

Lillstadspojken
2010-02-03, 14:26
Jag kör biceps, triceps och underarmar på ett och samma pass vilket jag tycker gett bättre resultat än när jag körde underarmar på ryggdagen. Sen är frågan vilket som är bäst egentligen men varför inte prova dig fram och se vilket som passar just dig bäst?

Ungrim
2010-02-03, 14:34
Jag kör underarmar & biceps på samma dag, funkar hur fint som helst för mig

bizniz
2010-02-03, 14:39
Jag kör underarmar & biceps på samma dag, funkar hur fint som helst för mig


Samma här

Seb74
2010-02-03, 14:39
Ok, det kanske är lite sak samma liksom...
Inleder med att testa dom efter bicepscurlen tror jag, vill inte offra nåt biceps-rep för att underarmarna är döda. Så tar jag ovansida underarm den andra "helkroppsdagen" utan biceps.

Tack för feedbacken :)