handdator

Visa fullständig version : När börja med Deff?


warnander1989
2010-02-03, 10:53
Tjena, Hur länge brukar ni bygga muskler innan ni går över på deff, på ett ungerfär, förstår att det är så olika men tänkte kolla hur ni gör? Kör ni t.ex 1-2 år sen deff eller bara några månader? och hur länge deffar ni?

karlingen
2010-02-03, 11:01
ca 3-4 månader innan sommaren deffar jag. Sedan bygger jag

Tobbeh
2010-02-03, 11:03
alla är olika, alla har olika mål.

Vissa kanske "grisbulkar" deffar oftare, vissa kanske ligger på en så bra nivå att dom endast deffar 4-5 veckor innan tävling~

Du ska vara nöjd med dig själv, är du nöjd med 40% bodyfat, så deffa inte. Är du inte det så deffa.

warnander1989
2010-02-03, 11:14
Okej jo det förstår jag också, men om man säger såhär då, dom flesta verkar ju deffa innan sommaren, men hur mycket muskler hinner man lägga på sig under dom 9-10 månaderna man bygger muskler? visst det är också olika men vad kan vara ett bra tidsperspektiv? vad är bäst att deffa inför varje sommar eller träna i 1.5-2 år sen deffa ? det var lite det jag var ute efter hur dom flesta brukar göra :)

AlmostRipped
2010-02-03, 11:22
Är så olika men själv byggde jag tills jag var nöjd, för att sedan deffa tills jag blir nöjd inför sommaren.

Sist byggde jag ett par månader och nu har jag en pågående deff som är över ca 2,5-3 månader.

karlingen
2010-02-03, 11:24
Det bror på vad man har för gener och hur bra man har för att bygga upp nya muskler.
Så gör som killarna ovanför mig säger. Bygg muskler fram tills dess att du känner att det är dags för en deff

Tobbeh
2010-02-03, 11:39
Du kommer komma till ett stadie då du tänker så här ungefär "shit vad fet jag börjar bli, borde nog deffa lite.." och iomed det så gör du det.

Om du inte känner att du BEHÖVER deffa, så gör inte det.

karlingen
2010-02-03, 11:44
Du kommer komma till ett stadie då du tänker så här ungefär "shit vad fet jag börjar bli, borde nog deffa lite.." och iomed det så gör du det.

+1 :laugh:

warnander1989
2010-02-03, 11:57
Okej låter bra :) lite just därför jag fråga har lagt på mig ganska mycket fett ( tycker jag) på magen så va lite inne på att deffa nu men vill endå lägga på mig lite mer muskler till sommarn så får se hur jag gör :)

karlingen
2010-02-03, 12:05
Det är bättre att börja deffa för tidigt än att börja deffa försent kan jag säga dig.

Christyle
2010-02-03, 12:12
precis du hinner bygga lite till under deffen men du går ner mer än va du bygger men däremot sparar du allt du byggt upp om du sköter deffen/kosten rätt oxå börja deffa när du känner att det är dags

Grenen
2010-02-03, 12:45
Jag sätter ett datum som jag vill vara fit till, sen bestämmer vad jag vill väga då. Lägger mig på -500kcal så beräknar tappa ~2kg per månad.

Målet för i år är att väga 88kg 1a mars och sen börja med underskott och tappa ner till 85kg till 1a maj. Ligger på 87 nu så får se hur det går.

warnander1989
2010-02-03, 12:46
Okej bra nu har jag lite tips iallafall :) Nu måste jag bara bestämma mig om jag ska träna och bygga upp ett år till eller om jag ska deffa nu till sommaren har sån sjuk beslutsångest så har ingen aning om hur jag ska göra haha

Christyle
2010-02-03, 12:52
Okej bra nu har jag lite tips iallafall :) Nu måste jag bara bestämma mig om jag ska träna och bygga upp ett år till eller om jag ska deffa nu till sommaren har sån sjuk beslutsångest så har ingen aning om hur jag ska göra haha

när jag började träna så hade jag inga muskler & inga magrutor så deffade jag Woilaa! man fick magrutor och lite muskler men det räckte för att se snygg ut under sommaren o stranden, det va mitt första mål när kylan o hösten kom så tränade jag stenhårt o bulkade hela vintern, och deffade våren till sommaren och blev ännu mer deffad med ådror och 6-pack och ännu mer muskler. Jag hade ett Mål! frågan är vad har du för mål??

Seb74
2010-02-03, 13:47
Okej bra nu har jag lite tips iallafall :) Nu måste jag bara bestämma mig om jag ska träna och bygga upp ett år till eller om jag ska deffa nu till sommaren har sån sjuk beslutsångest så har ingen aning om hur jag ska göra haha

Jävlar, helårs-bulk...tror ganska många kör cykler som är bara några månader långa också. Ingen aning vad som är bäst, är antagligen individuellt, och man väger nog in praktiska och psykiska faktorer också när man hittar sin egen väg.

Grenen
2010-02-03, 14:01
Jävlar, helårs-bulk...tror ganska många kör cykler som är bara några månader långa också. Ingen aning vad som är bäst, är antagligen individuellt, och man väger nog in praktiska och psykiska faktorer också när man hittar sin egen väg.

Om man ligger på ~200 kcal överskott så är det nog inte så farligt. Visst kommer man lägga på sig fett men det hör väl till :)

Bara för att man skriker BULK!! innebär det ju inte att man måste äta allt man kommer åt.