handdator

Visa fullständig version : Fråga ang. mina muskler, träningstips.


Mist
2010-02-03, 07:15
Mina bröstmuskler ser förjävligt konstiga ut och jag har några frågor.

Jag kan inget om muskelgrupper så jag markerar med färg istället, i det röda området har jag ju lite muskler men i det gula är det ju obefintligt, är det det som är de inre bröstmusklerna?

Hur ska jag träna och vilka övningar för att bygga där?

Ledsen för lite konstig tråd, har bråttom.

Typsnubbe
2010-02-03, 07:24
de är bröstmusklen du markerat (pecs), du tränar dessa genom bänkpress, hantelpress och flyes.

Att bygga inre bröstmusklerna tror inte jag så mycket på, jag har försökt det innan utan några markanta resultat. När du väl byggt allmänt bra bröstmuskler och gått ner i fettig massa så kommer det synas en springa där vid det gula området istället för ett platt område.
Så bara bygg på :)

Sheogorath
2010-02-03, 07:49
Precis som föregående talare säger finns det inget speciellt du kan göra för att bygga massa i en viss del av en muskelfiber (i ditt fall vid bröstmuskelns ursprung). Hur "snygga" muskler du har beror på hur väl dina föräldrar lyckades komponera dina muskelfästen :) Det du KAN göra är att bygga mer massa, och i viss mån fördela massan över kroppen genom att prioritera vissa muskelgrupper, även om till och med sistnämnda är ganska knepigt. Kroppen växer lite som den vill och har man bra anlag för exempelvis underarmar har man ofta större underarmar utan att träna dem specifikt än någon med sämre gener för underarmar som kör dem stenhårt. Tyvärr. Men naturligtvis är det i ett sådant fall extra viktigt att verkligen köra underarmar stenhårt för att skapa så goda förutsättningar som möjligt för en bra utveckling. Alltså: skit i dina muskelfästen och bygg så mycket bröst du bara kan.

delta_mats
2010-02-03, 07:51
Anledningen att det ser ut så beror på två saker. Dels har du inte tillräckligt stora bröstmuskler som fyller ut bröstkorgen, dels har du en del fett på kroppen och på bröstmusklerna kan det då bli lite strutform, vilket ger en osmickrande form på tuttarna.