handdator

Visa fullständig version : Göra slut på bästa sätt?


klofast
2010-02-02, 23:52
Hej, behöver lite hjälp här..

Jag har träffat en tjej ett bra tag nu (lite för länge i mitt tycke).. men jag känner att jag inte orkar låtsas älska henne längre. Jag vill göra henne så lite sårad som möjligt.

Så jag undrar om ni har några tips?

Tack.

ceejay
2010-02-02, 23:52
mail

nej men antagligen prata. Inget sms eller något sådant

Bahir
2010-02-02, 23:53
"It's not you, it's me"

klofast
2010-02-02, 23:56
mail

nej men antagligen prata. Inget sms eller något sådant

Nej tänker verkligen inte maila, smsa inte ringa heller för den delen utan det ska se mellan fyra ögon.

ryssen
2010-02-02, 23:59
det känns som du torkar dig frammåt när vi kelar avanserat.säg det hon är såkert förstående.

PiNG.
2010-02-03, 00:00
Hej, du... Jag älskar inte dig, och tycker vi ska gå på skilda håll.

Har ni inga barn ihop är det inte svårare än så. Med barn i bilden blir det svårare, men principen den samma. Du kan inte leva med någon bara för att.

Krampus
2010-02-03, 00:08
Armbar?

Säg att du lagt upp en tråd om hur man ska göra slut på ett internetforum som har 39 000 medlemmar, så tar det nog inte lång tid innan hon gjort slut med dig.

_slipknot1_
2010-02-03, 00:11
Sms givet. Ny teknik är till för att användas.

davve
2010-02-03, 00:11
Twitter kanske?

Doctor Snuggles
2010-02-03, 00:16
Lämna datorn påslagen med detta ämne uppe.

Loke
2010-02-03, 00:24
Twitter kanske?

Haha, bryt relationen på facebook.

vicarious
2010-02-03, 00:24
Lämna datorn påslagen med detta ämne uppe.

+1. Win :D

Doctor Snuggles
2010-02-03, 00:30
Haha, bryt relationen på facebook.

Eller uppdatera status.
Kanske länka till detta ämne? Klista in en screen?
Så slipper man en jobbig scen hemma.

klofast
2010-02-03, 00:32
Lämna datorn påslagen med detta ämne uppe.

Haha då måste jag köpa en ny dator ju! Tänkte göra det lite mer offentligt.

Doctor Snuggles
2010-02-03, 00:35
Haha då måste jag köpa en ny dator ju! Tänkte göra det lite mer offentligt.

På en dator på ett bibliotek med henne bredvid. Sen är det bara att springa därifrån.

Raggis
2010-02-03, 00:38
På en dator på ett bibliotek med henne bredvid. Sen är det bara att springa därifrån.

Glöm inte att sätta på valfri p-rulle för att locka allas uppmärksamhet.

<Mike>
2010-02-03, 02:45
Du gör henne mer sårad av att vara med henne även fast du inte vill, så gör det så enkelt som möjligt och säg att du inte vill vara tillsammans med henne längre helt enkelt eftersom dina känslor har avtagit. Hon kommer antagligen bli ledsen men om hon blir det så blir hon det oavsett vad du gör och om du gör det för avancerat blir hon bara ännu mer ledsen.

Sen tycker jag inte att du ska göra det på en offentlig plats eftersom chansen finns att hon börjar gråta och då skämmer du ut henne. Gör det nånstans där det bara är ni två tycker jag, exempelvis hemma hos någon av er, helst henne så att du kan gå därifrån och inte behöver skicka hem henne.

davvvan
2010-02-03, 02:55
Snacka om det med henne, försök gärna få henne lite förbannad på dig. Var ärlig men jobba med vinklar. Det är få förunnat att ha en god relation till sitt ex, men det är inget måste.

Runs

Dav0d
2010-02-03, 03:29
Sitter med precis samma dilemma just nu.

Jag tänkte bara ta med henne ut på en fika i en väldigt lugn miljö och berätta på ett väldigt bra sätt hur det ligger till. SJälvklart kör jag lite det är jag och inte du stuket för att det ska bli lite lättare. I och för sig är det egentligen alltid det, man passar helt enkelt inte ihop från något håll och då är det bara att bryta.

Jag gör det mest för hennes skull eftersom en människa märker innerst inne om den andra inte är på samma nivå, och då gör det ont. Så var bara inte självisk och skjut upp det för länge.

Nelson81
2010-02-03, 08:30
det känns som du torkar dig frammåt när vi kelar avanserat.säg det hon är såkert förstående.

haha wtf




be hon skaffa sig ett kolo-konto, sen pmar du henne att det är slut.

mangemani
2010-02-03, 08:34
lägg fram korten på bordet,lika bra det,för sårad kommer hon ju bli oavsett vad,speciellt om du kläcker ur dej "jag har bara låtsas älskat dej på senaste tiden".

Trance
2010-02-03, 08:46
Du gör henne mer sårad av att vara med henne även fast du inte vill, så gör det så enkelt som möjligt och säg att du inte vill vara tillsammans med henne längre helt enkelt eftersom dina känslor har avtagit. Hon kommer antagligen bli ledsen men om hon blir det så blir hon det oavsett vad du gör och om du gör det för avancerat blir hon bara ännu mer ledsen.

Sen tycker jag inte att du ska göra det på en offentlig plats eftersom chansen finns att hon börjar gråta och då skämmer du ut henne. Gör det nånstans där det bara är ni två tycker jag, exempelvis hemma hos någon av er, helst henne så att du kan gå därifrån och inte behöver skicka hem henne.

Ja, hemma hos henne är idealt. Offentlig plats är elakt.

Rimmon
2010-02-03, 08:57
Skicka ett Clownogram.

Numse
2010-02-03, 09:51
Säg det rakt ut när ni är ensamma, finns väl inget vettigare sätt. Sen behöver du kanske inte använda den mest brutala frasen..

Kappman
2010-02-03, 11:08
Ensamma, hemma hos henne så hon inte behöver bry sig i fall hon bryter ihop.

1. Du säger att du har någonting som du tänkt på ett tag och som du måste prata med henne om.
2. Du förklarar att hon är en underbar människar men att du inte längre känner som du gjorde förut.
3. Du ger en vettig anledning till varför (detta är svårast, men krävs för att det ska bli lättare för henne att gå vidare).
4. Om hon tar det bra så säger du adjö/Om hon får ett bryt så frågar du om hon har någon kompis som kan komma över.

Mestalla
2010-02-03, 11:46
Du bestämmer något med henne, 30 min innan ni ska träffas ringer du och säger att du inte kan.
Upprepa detta tills hon kokar ihjäl på dig och het plötsligt är saken ur världen.

tano
2010-02-03, 12:50
säg att du lagt upp en tråd om hur man ska göra slut på ett internetforum som har 39 000 medlemmar, så tar det nog inte lång tid innan hon gjort slut med dig.

+1 ;)

pbiddy
2010-02-03, 12:51
Ensamma, hemma hos henne så hon inte behöver bry sig i fall hon bryter ihop.

1. Du säger att du har någonting som du tänkt på ett tag och som du måste prata med henne om.
2. Du förklarar att hon är en underbar människar men att du inte längre känner som du gjorde förut.
3. Du ger en vettig anledning till varför (detta är svårast, men krävs för att det ska bli lättare för henne att gå vidare).
4. Om hon tar det bra så säger du adjö/Om hon får ett bryt så frågar du om hon har någon kompis som kan komma över.
5. Stanna kvar o hoppas på en trekant :)

fiskebulle
2010-02-03, 13:54
5. Stanna kvar o hoppas på en trekant :)

Dagens bästa råd!

p1r
2010-02-03, 18:10
Ändra relationsstatus på facebook. Classic!

Folke50
2010-02-03, 18:20
Säg att hon har för liten snopp, då kanske hon kontrar med " men, jag har ju ingen snopp" BOOM, nu levererar du den - NEJ JUST DET, det är slut. In ya face!

PixelMiner
2010-02-03, 18:21
Citerar Nada Surfs gamla dänga "Popular":
Three important rules for breaking up
Don't put off breaking up when you know you want to
Prolonging the situation only makes it worse
Tell him honestly, simply, kindly, but firmly
Don't make a big production
Don't make up an elaborate story
This will help you avoid a big tear jerking scene
If you wanna date other people say so
Be prepared for the boy to feel hurt and rejected
Even if you've gone together for only a short time,
And haven't been too serious,
There's still a feeling of rejection
When someone says she prefers the company of others
To your exclusive company,
But if you're honest, and direct,
And avoid making a flowery emotional speech when you brake the news,
The boy will respect you for your frankness,
And honestly he'll appreciate the kind of straight forward manner
In which you told him your decision
Unless he's a real jerk or a cry baby you'll remain friends

Fast du får väl byta ut genus på texten för att den skall passa dig. Good luck, eller nått!