handdator

Visa fullständig version : Det mest pinsammaste DU gjort på gymmet?


Zokal
2010-02-02, 20:56
Vet att det finns liknanade trådar, men inte om det här antar jag?
Hade vart kul och läsa! :naughty:


Kan väl börja med att rulla igång bollen.


Idag när jag skulle köra lite underarmar, och började med Omvänd Handledscurl, med skivstång då.
Och jag kollade, perfekt.. Rätt vikter var på och allt, så börjar jag.. Ett.. Två, BOM!!
Så hade något snille tagit väck grejerna som spänner fast vikterna på sidan och alla
jävla vikter slog i marken, och varenda jävel glodde på mig... Liiite awkward
*gah!*


mvh

vicarious
2010-02-02, 21:03
Samma sak har hänt mig, fast inte lika dramatiskt. Fisit i benpressen är väl en klassiker annars. Slagit axeln ur led. Haft hål i träningsbyxorna. Har klarat mig undan några större katastrofer :D

Petoria
2010-02-02, 21:05
Tappat vikter på fötterna har hänt 2ggr nu :(

G_lund
2010-02-02, 21:10
En träningskamrat sa på ett ganska detaljerat sätt vad han skulle vilja göra med den snygga tjejen som jobbar i receptionen, vad han inte visste var att det stod 2st 55åriga damer precis bakom honom =)
Tanterna gick väldigt fort till andra sidan lokalen, kompisen var röd som en tomat och jag skrattade så jag inte fick luft :D

Edit: lite offtopic när det inte var JAG som gjort det, jag har bara tappat lite viktskivor o sånt men det är väl inget att bry sig om tycker jag..

sweetkarolina
2010-02-02, 21:13
Tatt sats för att "hoppa upp" i en ryggresningsställning, missat fotstöden och voltat framåt, armarna låsta o landade på arslet.

Victuhh
2010-02-02, 21:14
Haha måste dela mig om det som hände vid gympasset igår..

Brorsan satt och körde situps med 10kgs vikt på magen och på sista
reppen på *PRUTTTTTT* >.<

Ungrim
2010-02-02, 21:16
Hmm.. kan inte komma på något pinsamt på alla dessa år, visst har man tappat nån stång och viktskivor men det är ju inte speciellt pinsamt.

spoon
2010-02-02, 21:22
Eeeh

Jag testade att börja med boxning efter att ha haft uppehåll i två år från all träning. Alltid lite spänt att träna i ny lokal med ny tränare och träningspartners. Kände att jag blev mer och mer slut och att konditionen verkligen var kass. På slutet sparrades vi och jag fick ett slag i magen och spydde ut hela middagen genom den lånade hjälmen och över mattan. Det tyckte jag var ganska pinsamt

Pjotor
2010-02-02, 21:34
Tatt sats för att "hoppa upp" i en ryggresningsställning, missat fotstöden och voltat framåt, armarna låsta o landade på arslet.

:laugh:

gasoliner
2010-02-02, 21:39
Tappat en viktskiva rakt från knäböjracket ner på foten, hamnade på akuten..

fisit i benpressen är inte pinsamt, det är nästan praxis..*bs*

spytt i papperskorgen på benpass mm..mm..:em:

Onigiri
2010-02-02, 21:41
Att släppa sig i tex marklyft när en tjej (alltid snygg tjej) passerar har hänt för mycket/ofta så det nästan hör till vardagen i träningen.

Zokal
2010-02-02, 21:46
Detta hände dock inte mig, men jag skämdes lika mycket för det.
En ashet brud på gymmet, Vi brukar nästan aldrig hälsa, men ändå ögonknullar
vi varandra oavsett var vi är på gymmet. Så är jag på en station precis jämte henne,
och ska köra lite Skivstångscurl.. Jag börjar, kör mina 12 reps, prefekt.
Min polare ställer sig jämte mig, (ännu närmre henne) och ska köra
med en annan "klar" skivstång, med lite lägre vikter. Men han ser inte att någon också
hade lossat på dem grejerna som håller vikterna på plats, så han tappar alla vikter åt höger först, sedan åt vänster och gör att dem ramlar rakt på hennes fot, hon börjar
skrika och gorma som fan och fick åka upp till akuten pga av bruten fot.

Suger!

lul
2010-02-02, 21:59
Det finns en sån här tråd i allmänna delen :P

emi23j
2010-02-02, 22:00
Dragit upp skivstången i nyllet (näsan) när jag gjorde ryck. Som tur var så såg ingen detta (var ensam i gymmet). Gjorde dock riktigt jävla ont.

Kischen
2010-02-02, 22:04
Fastnat i smithen för kanske 4-5 år sedan när jag skulle maxa i bänk, ensam dessutom. Var precis så jag kunde låsa den för att ligga och fundera på hur jag skulle komma ur skiten. Några skrapmärken senare och saken var biff.

Zokal
2010-02-02, 22:05
Dragit upp skivstången i nyllet (näsan) när jag gjorde ryck. Som tur var så såg ingen detta (var ensam i gymmet). Gjorde dock riktigt jävla ont.

Kul när man råkar skada sig själv på gymmet så man får as ont,
Och man fortsätter som inget har hänt fast egentligen så vill man bara skrika :laugh:

Brickhead
2010-02-02, 22:12
klassikern, man tar i så man blir ilröd i ansiktet och så kommer det en liten "ppttthhh" ur rumpan, haha.

Sundqvist
2010-02-02, 22:16
klassikern, man tar i så man blir ilröd i ansiktet och så kommer det en liten "ppttthhh" ur rumpan, haha.

+1

Typsnubbe
2010-02-02, 22:17
Tyckte det var tråkigt att köra kabel-crunches med huvudet riktat emot "cabelställning" så jag ville testa något nytt..jag testade köra kabel-crunches med röven riktad emot cabelställningen och rätt som det var så körde jag ganska explosivt vikten upp i röven på mig. Jag började småskratta för migsjälv och kollade mig omkring..alla var i mitten av sina set verkade det som.

sharkzlayer
2010-02-02, 22:17
inget typ det värsta är väl när jag lägger på mer vikt än jag klarar. Så står folk o kollar "klarar han verkligen det...nja mjao" så failar jag det tycker jag är pinsamt även fast det inte är silverhantlar direkt.

nínían
2010-02-02, 22:22
Det var under samma tid som Glenn ägde World Class i Barkarby innan Fairing tog över (och styrde upp stället). Alldeles för länge sedan mao. *cry*

Alla som tränade där minns säkert den trasiga spegeln vid 11kgs-hantlarna. Den spegel som inte lagades på nått år. Den orsakades utav hantelcurls med just 11kgs-hanteln. *Klirr!* sa det, och alla ögon riktades åt mitt håll, följt utav en applåd och skratt. Gick skamset till receptionen där Glenn, för ovanlighetens skull, snackade en massa skit, men han skrattade glatt åt det. Men det var fasen riktigt pinsamt. Jag gillar inte att förstöra andras egendom.

Många gånger därefter överaskades jag alltid med att någon sa: "Curla inte så jävla nära spegeln!", med ett stort *smajl*, oavsett hur nära eller långt ifrån spegeln jag var. Lyckades nog aldrig motstå frestelsen att skratta de gångerna, så setet avbröts alltid. Då och då försökte folk vara lustiga och ändra "curla" mot valfritt träningsord beroende på vad jag körde för övning. "Bensparka inte så jävla nära spegeln!".... Ah, det var alldeles för länge sedan nu. :D

Så det (för stunden) pinsamma, blev något roligt, och ett härligt minne.

von huff
2010-02-02, 22:25
Körde knöbjj och alla vikter föll av stången.Jag tränade en lördagmorgon åkte till gymmet direkt efter frukosten och funderade halva passet varför några styrkelyftare skrattade åt mig, såg mig sen i spegeln och såg att hela ansiktet var insmetat med tandkräm

Numse
2010-02-02, 23:25
haha, hur fan lyckas ni. Underbara historier! Själv har jag bara tappat vikterna i bänken, först ena hållet och sen det andra, lite pinsamt men inte så farligt.

Arnoldski
2010-02-03, 08:22
...om man nån gång skulle råka använda dubbla superlativ i en adjektivkomparering.

mtlca
2010-02-03, 08:23
Den klassiska: Drog en fis när jag körde pullovers, no biggie :P

Den smärtfulla: Lastade på hyffsat med vikt på skivstångsrodden, kände på mig direkt att det var för mycket vikt när jag lyfte av stången från racket. Men iaf, intar position och försöker göra första reppet men slutade med att när jag drog upp stången så drog jag en fullträff rätt på kronjuvelerna. Som tur va så var det ingen som såg, tror jag :P

delta_mats
2010-02-03, 08:43
Fick en blackout och svimmade efter ett kronlyft, ramlade bakåt och slog bakhuvudet=). En kille tittade lite konstigt på mig och frågade hur det gick. Fick tänka till ett par gånger innan jag kom fram till att jag klarat lyftet och att jag svimmade efter jag ställt ner stången, måste ha sett grymt fult ut gissar jag=)

rooz
2010-02-03, 09:13
Ung, dum, ganska otränad.

Var med några klasskompisar och tränade

Sätter mig i bensparks maskinen och laddar 100 kg.

- Är det inte tungt?
- Näe, är man tjock lyfter man mkt
-HUUNGHHHHH
Vikten rörde sig inte en millimeter:(

Mineur
2010-02-03, 19:21
Har inte gjort något speciellt som jag kan komma på.


Men en av mina kompisar skulle köra rygg-pulldowns i en maskin, och eftersom start läget på den är rätt högt upp så finns det en sak man trycker framåt med fötterna så handtagen kommer mera neråt. Han laddade på ~60kg och när han ska trycka ner den med fötterna så glider dem till och själva "spaken" man trycker med flyger då tillbaka och ger han en klockren smäll rakt över smalbenet med runt 60kg.

Han haltade lite efter de kan ja säga (;

Brinken
2010-02-27, 18:59
ja har två lite pinsamma saker som hände för inte så länge sen..

Den första var när jag körde axellyft åt sidan och släppte (14-kilos)vikterna lite snabbt ner i en rep. Kling sa det och jag kved till.. De hade nypit ett jack i förhuden på mig... Det var nog inte så många som uppfattade riktigt vad som hände, som tur var, men jag fick va jätteförsiktig i omklädningsrummet så ingen skulle se mina blodiga kallingar!

Sen skulle jag upp på löpbandet för ett par veckor sen.. Kliver på, halkar till, sätter mig på rumpan och skjuts in i crosstrainern bakom. Jag va lite trött efter en timmes styrketräning, så ja fattade inte riktigt varför ja åkte av, men jag va snabbt uppe på fötterna och försökte igen. Denna gången satte jag foten lite högre upp för att inte halka av, men PANG så lång jag intryckt i crosstrainern igen. Så insåg jag att bandet var på (högsta hastigheten, 16 km/h typ)... Pinsamt! Så jag reser mig och skall gå upp igen, men på sidan av bandet där det finns plats att stå och justera hastigheten. Men självklart missar jag och BANG så ligger jag i crosstrainern igen!! Fjärde gången kom jag upp utan problem. Alla andra konditionsmaskiner var upptagna (inklusive crosstrainern som jag drog in i) och jag kunde nästan höra hur det svischade till när alla huven vände sig mot mig... TRE gånger...:em:

Valvanto
2010-02-27, 19:19
Skulle testa löpbandet på mitt nuvarande gym förra året. Börjar jogga lite lätt, höjer hastigheten gradvis och fortsätter tills ja blir trött. Sätter upp farten till ca 13-14 km/h för att ta ut de sista krafterna och trycker på STOP-knappen. Eftersom det var första gången antog jag av någon anledning att bandet skulle stanna direkt så ja slutar springa - SWISCH så åkte ja iväg och landade på golvet bakom.
Var endast två gamla gubbar och min polare som såg detta, som tur var :)

Skön tråd förövrigt!

sjowtajm
2010-02-27, 19:33
Spräckt brallorna i knäböj... med omatchande underkläder (a)

Kände att det var på g halvvägs ned men då hade jag redan nått "point of no return"

Så hädanefter är det endast mjukisar som gäller :)

Novaindex
2010-02-27, 21:12
och jag kunde nästan höra hur det svischade till när alla huven vände sig mot mig... TRE gånger...:em:

haha tjusigt :thumbup:

Underbar tråd å härliga skratt man får .. än har jag dock inte vare med länge nog för att hunnit lyckas få mig något att bidra med men me min tur så kommer det nog *S* Enda jag alltid lyckas me är att slå i tårna i maskiner som ALLTID står på samma platser .. lär mig aldrig *screwy*

dennis89
2010-02-27, 21:21
jag slår typ alltid i tårna i olika maskiner och redskap tur att det är så gott som ett obemannat gym :P

Novaindex
2010-02-27, 21:25
jag slår typ alltid i tårna i olika maskiner och redskap tur att det är så gott som ett obemannat gym :P

hehe tur man inte e ensam :Virro ... Lyckas alltid få nån att skratta till så är ju skoj att man kan glädja nån :thumbup:

dennis89
2010-02-27, 21:43
hehe tur man inte e ensam :Virro ... Lyckas alltid få nån att skratta till så är ju skoj att man kan glädja nån :thumbup:
Måste sprida glädje på något sätt *gah!*

luderlasse
2010-02-27, 22:22
40 kg hantel på foten, sådär skönt, hoppade runt som en tok

Deceiver85
2010-02-27, 22:27
Fick en blackout och svimmade efter ett kronlyft, ramlade bakåt och slog bakhuvudet=). En kille tittade lite konstigt på mig och frågade hur det gick. Fick tänka till ett par gånger innan jag kom fram till att jag klarat lyftet och att jag svimmade efter jag ställt ner stången, måste ha sett grymt fult ut gissar jag=)

Finns en kille som gör så på ÖKK efter böjen nästan oavsett vikt, alltså att han slänger sig på marken och ligger och pustar och frustar. Visserligen tycker jag om honom ändå, men det ser betydligt mer dramatiskt ut än vad det faktiskt är.

On topic:

Skulle nog säga att jag har varit med om de flesta klassiska "pinsamheterna" på gymmet.

* Har slagit till mig själv på näsan och hakan vid två olika tillfällen i militärpress.
* Har råkat fisa i benpressen, reversed hypersen, knäböjen, bänkpressen samt en uppsjö av magövningar.
* Har snubblat till på vikter och maskiner.
* Har tappat vikter på tårna och fötterna.
* Har klovat snett på mig själv (och ännu värre, på andra!).
* Har kört kedjebänk med resultatet att alla kedjor gled av stången.
* Har laddat på för mycket i diverse övningar och sen inte kunnat rubba stången.
* Etc...

Eriic
2010-02-27, 23:21
Militärpress rätt upp i hakan
lats drag ner på hakan/munnen
liggande hantelpress och råkat slå i kinden påväg neråt.
slagit i huvudet i olika maskiner

Mack10
2010-02-27, 23:37
slagit i huvvet när ja skulle resa mig ur bänken, tänkte inte på att ja lade stången på ett lägre hack än vanligt

tenchi
2010-02-27, 23:48
Skulle köra dips i en ställning som är kombinerad med chinsstång utan att först fälla bak stången. Detta kombinerades med att en snygg instruktör stod bredvid och jag försökte mig på att titta och träna samtidigt. Slog såklart huvudet i chinsstången på första repetitionen.

Lyckades dratta på arslet en annan gång när kabeln i sittande rodden gick av. Man blir förvånad över vilka krafter det är inblandat!

Almkvist
2010-02-28, 00:42
Jag har inte varit med om så mycket pinsamma grejjer men en kompis till mig drog dock till med en rejäl tabbe;)
För att komma in i gymmet så drar man sitt kort i en maskin som låser upp tre roterande stolpar som man trycker runt med benen. Då han har gått igenom maskinen så långt att den inte går att rotera bakåt så kommer han på att han glömt sin vattenflaska i skåpet och ska plötsligt vända. När han gör detta så låser maskinen sig och han slungas ner mot golvet rakt in i receptions delen! Där sitter dels några anställda och några andra randoms som inte kan hålla sig för skratt!
Han reste sig snabbt upp och gick iväg till omklädningsrummet=)

Satan va ja garva:)

Welander
2010-02-28, 00:54
hände när jag körde bänkpress för två år sedan, hade ingen passare, skulle köra 3 rep på 70kg.

provade första reppet, aa det satt fint, inga bekymmer där att få upp den(eftersom jag inte hade ngn passare)
andra reppet, lika fint som första..
tänkte att jag skulle banne mig prova på ett tredje också.

I uppgången från bröstet, hade kommit halvvägs, så visar det sig att jag är starkare i höger arm än vänstern (är dock vänster hänt:F) och högern pressade upp vikten medan vänster stannade kvar i samma läge.

Vilket resulterade i att stången tippade åt vänster och alla vikterna på vänster sidan ramlade av(nej jag hade inga sånda där spärrar för vikterna på stången) och då kan ni ju räkna ut vad som hände härnäst.
Jo hundradelarna efter att vikterna på vänstra sidan ramlat av trycker vänster armen för kung och fosterland upp stången till utgångsläget, men denna gång hinner inte högern med, och alla vikter och skivstångs slog i golvet med en jädra brak.
Och lunchtid på gymmet, mycket folk. MASSor stod och tittade på mig.
pinsamt!

Kör aldrig bänkpress själv efter denna gång :)

DerClown
2010-02-28, 01:29
En klassiker som hände för ett antal år sedan så var ju att jag blev aegd av bänkpressen, fick inte upp den sista och blev med stången liggande på bröstet och hade alltså ingen passare. Random kille såg det och kom springande för att hjälpa upp. :D

beckman88
2010-02-28, 03:26
En klassiker som hände för ett antal år sedan så var ju att jag blev aegd av bänkpressen, fick inte upp den sista och blev med stången liggande på bröstet och hade alltså ingen passare. Random kille såg det och kom springande för att hjälpa upp. :D

Samma sak hände mig när ett par tjejer var i lokalen, dock hjälpte dom mig inte utan jag fick rulla av mig stången över kronjuvelerna *gah!*

krellik
2010-02-28, 05:11
En gång som yngre så hade jag och två polare kört ett rejält benpass, tydligen tyckte aerobics tjejerna på våningen över att det lät lite mycket så gymägarens son kom ner lite försynt och bad oss sänka volymen lite, inga konstigheter problemet var bara att jag som låg och slet i benpressen med 350kg hörde inte ett ord av vad han sa och när han precis hade vänt ryggen till och börjat gå därifrån så sätter jag ner vikten med ett rejält brak. Han sneglade lite surt över axeln för det, trodde nog jag vart ett rövhål av stora mått... Efter detta lyckades vår långa, gängliga och klumpiga vän luta sig mot en spegel så den gick sönder.

Ett annat pass då vi också tränade ben körde vi knäböj i samma rum som en student som läste samma kurs som mig på högskolan, han arbetade dessutom som personlig tränare på gymet jag tränade på. Hursomhelst de kamraterna jag körde med det här passet var inte så vana vid knäböj så den ena lyckas att ramla bakåt med så att han åker i golvet med vikten på axeln med ett ljudligt dån. Inga fara skedd men min klasskompis från andra sidan rumet ser ut som en fågelholk, hur fan gick det där till...
Sen ska min andra kompis köra efter honom, han lyckas med exakt samma sak, bara att nu lyckas vi att typ rycka undan skivstången från axeln på honom (taskigt passat båda gångerna) vilket gör att skivstången åker åt ena golvet och min kompis rullar åt andra. Fågelholken blev ändå större i andra änden av rummet.

Och så var det den gången jag lyckades med att droppa stora tunga svettdroppar i munen på en träningskamrat när jag passade honom i bänken, han började fräsa som en katt samtidigt som han började garva okontrollerat med resultat att han failade rätt hårt på det setet...

Scar
2010-02-28, 11:25
Hade precis kört enarmsrodd med en 40-kiloshantel och lägger upp den på bänken efter setet och chillar lite. Den börjar såklart rulla åt sidan rakt ner på min fossing. Snubben brevid typ "HUR GICK DET!?!?!" Jag biter ihop som om ingenting har hänt "Det e lugnt" och påbörjar nästa set :hbang: Grät dock inombords :em:

feyin
2010-02-28, 11:45
Hade precis kört enarmsrodd med en 40-kiloshantel och lägger upp den på bänken efter setet och chillar lite. Den börjar såklart rulla åt sidan rakt ner på min fossing. Snubben brevid typ "HUR GICK DET!?!?!" Jag biter ihop som om ingenting har hänt "Det e lugnt" och påbörjar nästa set :hbang: Grät dock inombords :em:
Du måste ju ha brytit tå/n/rna/foten?

Petoria
2010-02-28, 11:50
Du måste ju ha brytit tå/n/rna/foten?

Eller hur... jag fick nog en spricka på ett ben i foten när jag tappade en 5kgs vikt från 1m upp. (Hade ont i foten i 2 veckor efter iaf)

Scar
2010-02-28, 12:05
Du måste ju ha brytit tå/n/rna/foten?

Den landade ganska förmånligt för min del. Ner i golvet med ena sidan först och den andre på min fot så fallet dämpades lite innan.

Valvanto
2010-02-28, 12:17
Samma sak hände mig när ett par tjejer var i lokalen, dock hjälpte dom mig inte utan jag fick rulla av mig stången över kronjuvelerna *gah!*

haha, låter som ett par hjälpsamma tjejer de där ;)

Dr Nilsson
2010-02-28, 13:10
Jag drog upp mig i en ställning och satte fast fötterna för att göra sånna där tuffa situps hängande upp och ner i fötterna då jag märkte att de var helt omöjligt att komma loss, så jag var hängande upp och ner tills min kompis fick hjälpa mig ner

Doggeh
2010-02-28, 14:14
Jag har bara styrketränat i 5 månader, men pinsammaste måste vara när jag körde benspark och ''repet'' som håller fast vikterna går av och hela maskinen gick typ sönder :Virro

Ekman_
2010-02-28, 14:41
failat för tidigt?

DraIne
2010-02-28, 14:51
Slog mig själv i huvudet vid liggande triceps extension, hårt.

Raschmus
2010-02-28, 14:52
Min vän och träningsvän körde ryggresningar med en 10kgs kaka och efter sista repet hade han sån jävla pump i ryggen att han fick gunga upp sig själv och vikten. 10kgs kakan slog han rätt på käften och slog av ena framtanden. gj m8

Cerberus
2010-02-28, 14:57
körde kabelrodd o hade väl inte satt fast grejen i viktmagasainet, explosiv rörelse bakåt och grejen lossnade, jag ramlade bakåt och rullade ett helt varv. Tur nog var jag helt ensam på gymmet, dock har de kameror :D

way
2010-02-28, 15:04
körde kabelrodd o hade väl inte satt fast grejen i viktmagasainet, explosiv rörelse bakåt och grejen lossnade, jag ramlade bakåt och rullade ett helt varv. Tur nog var jag helt ensam på gymmet, dock har de kameror :D

Blir nog en klassiker bland personalen!

Chrillee
2010-02-28, 15:47
Tror faktiskt inte jag har gjort bort mig på gymmet.....än

rockhund
2010-02-28, 17:01
På mitt gym har vi tre avdelningar, spinning, gymavdelning och passrum. I bland när man känner att de e en brakare på gång så e de smidigt att gå in i spinningrummet o avlossa skottet. Där inne e de oftast släckt o de står ofta någon fläkt o går. Men denna gång blev de hela inte så bra. Jag känner att de börjar trycka på med gaser o bestämmer mig för att gå in i spinningen o avlossa mitt skott. Går lite försiktigt förbi rummet o kollar så att de e släckt. Japp, de e släckt, kusten e klar tänker jag o går in o spinningen med fjärten nästan hängandes utanför röven. Precis när jag kommer in så släpper jag av mina gaser i en smäll o stönar där efter lite av njut. Precis efter så hör jag någon hosta till lite tillgjort. Jag vänder mig inte om , utan bara går ut med en stor klump i halsen....:(.

Gabriel174
2010-02-28, 17:11
På mitt gym har vi tre avdelningar, spinning, gymavdelning och passrum. I bland när man känner att de e en brakare på gång så e de smidigt att gå in i spinningrummet o avlossa skottet. Där inne e de oftast släckt o de står ofta någon fläkt o går. Men denna gång blev de hela inte så bra. Jag känner att de börjar trycka på med gaser o bestämmer mig för att gå in i spinningen o avlossa mitt skott. Går lite försiktigt förbi rummet o kollar så att de e släckt. Japp, de e släckt, kusten e klar tänker jag o går in o spinningen med fjärten nästan hängandes utanför röven. Precis när jag kommer in så släpper jag av mina gaser i en smäll o stönar där efter lite av njut. Precis efter så hör jag någon hosta till lite tillgjort. Jag vänder mig inte om , utan bara går ut med en stor klump i halsen....:(.

:laugh::laugh::laugh:

http://i45.tinypic.com/axzg9k.jpg

Mack10
2010-02-28, 17:22
:laugh::laugh::laugh:

http://i45.tinypic.com/axzg9k.jpg

X to tha Z bit tycker ju sånt e coolt,

On topic: förrut på löpbandet 15 km/h springer längst bak på bandet nära o trilla av i cirka 20 sekunder, men kommer ikapp o så börjar jag minska hastigheten, ramla inte av men låg på gränsen en stund :P:smash:

Candydarling
2010-02-28, 18:38
Ramlat av löpbandet i farten när jag precis ökat farten och skulle slänga en blick bakom axeln för att jag blev ropad på.
KABOOM sa det, ont gjorde det, och utskrattad blev jag ;)

Brickhead
2010-02-28, 19:23
På mitt gym har vi tre avdelningar, spinning, gymavdelning och passrum. I bland när man känner att de e en brakare på gång så e de smidigt att gå in i spinningrummet o avlossa skottet. Där inne e de oftast släckt o de står ofta någon fläkt o går. Men denna gång blev de hela inte så bra. Jag känner att de börjar trycka på med gaser o bestämmer mig för att gå in i spinningen o avlossa mitt skott. Går lite försiktigt förbi rummet o kollar så att de e släckt. Japp, de e släckt, kusten e klar tänker jag o går in o spinningen med fjärten nästan hängandes utanför röven. Precis när jag kommer in så släpper jag av mina gaser i en smäll o stönar där efter lite av njut. Precis efter så hör jag någon hosta till lite tillgjort. Jag vänder mig inte om , utan bara går ut med en stor klump i halsen....:(.

hahaha!:laugh:

Dreas
2010-02-28, 19:44
Vet inte om jag gjort så mycket förut, idag drog jag dock skivstången rakt i hakan då jag på sista repetitionen i militärpress tog i för kung och fosterland, var rätt tomt som tur var.

Valvanto
2010-02-28, 19:50
På mitt gym har vi tre avdelningar, spinning, gymavdelning och passrum. I bland när man känner att de e en brakare på gång så e de smidigt att gå in i spinningrummet o avlossa skottet. Där inne e de oftast släckt o de står ofta någon fläkt o går. Men denna gång blev de hela inte så bra. Jag känner att de börjar trycka på med gaser o bestämmer mig för att gå in i spinningen o avlossa mitt skott. Går lite försiktigt förbi rummet o kollar så att de e släckt. Japp, de e släckt, kusten e klar tänker jag o går in o spinningen med fjärten nästan hängandes utanför röven. Precis när jag kommer in så släpper jag av mina gaser i en smäll o stönar där efter lite av njut. Precis efter så hör jag någon hosta till lite tillgjort. Jag vänder mig inte om , utan bara går ut med en stor klump i halsen....:(.

Hahaha, bäst hittills!

Bendermannen
2010-02-28, 20:13
inte kanske så värst komiskt, men ändå ganska pinsamt; kände mig extra laddad inför ett pass en dag och skulle börja med att värma upp i roddmaskinen. tog ett rejält första tag och hela jag landade bakom sitsen. kände mig duktigt fånig där jag satt på "rälsen" utan att sitsen hade följt med. givetvis var de som hade sett det hela "artiga" nog att låtsas om att de inte hade sett något, vilket bara gjorde att det kändes ännu mer pinsamt. :)

ispåse
2010-02-28, 21:33
Köpte med en loka någon gång när jag var yngre och råkade öppna den när jag gick förbi en kvinna i någon maskin varpå jag nästan dränkte henne.

Var pinsamt då, hade det varit idag hade jag tyckt det varit underbart haha.

0rre
2010-02-28, 23:37
Körde lite bänk, hade riktigt svårt vid mitt sista repp. Får upp stången och ska sätta upp den igen, men på höger sida hamnar den lite lägre ner än vänster. Jag ligger bara kvar, nästan hypnotiserad och tittar när alla vikter på höger sida, sakta men säkert börjar glida av och låter till när de träffar golvet. Någon kommer springande för att lyfta upp höger sidan av stången så att den hamnar på samma nivå som vänstern (Han trodde nog att jag satt fast eller något då jag inte rörde på mig). Lite pinsamt var det juh, men det var bara och fortsätta köra igen.

tsp
2010-03-01, 00:05
Skulle flytta ner en 20kg stång till ett lägre "jack" i racket. Pratade samtidigt med en vän så jag tog tag i stången med en hand och tittade inte riktigt när jag la ifrån mig den. Hade missat ena sidan så stången slamrade i golvet. Dock tyckte min polare nog att det var mer pinsamt än vad jag tyckte, jag bah "oj", och pratade sedan vidare om det vi diskutera samtidigt som jag plockade upp stången.

rockhund
2010-03-01, 01:30
På mitt gym har vi tre avdelningar, spinning, gymavdelning och passrum. I bland när man känner att de e en brakare på gång så e de smidigt att gå in i spinningrummet o avlossa skottet. Där inne e de oftast släckt o de står ofta någon fläkt o går. Men denna gång blev de hela inte så bra. Jag känner att de börjar trycka på med gaser o bestämmer mig för att gå in i spinningen o avlossa mitt skott. Går lite försiktigt förbi rummet o kollar så att de e släckt. Japp, de e släckt, kusten e klar tänker jag o går in o spinningen med fjärten nästan hängandes utanför röven. Precis när jag kommer in så släpper jag av mina gaser i en smäll o stönar där efter lite av njut. Precis efter så hör jag någon hosta till lite tillgjort. Jag vänder mig inte om , utan bara går ut med en stor klump i halsen....:(.

:)...ja idag kan man skratta åt de, men fy fasiken va dåligt jag mådde utav de då....:D. Jag undrar än idag vem de igentligen va som satt där inne o körde på cykeln. Efter den där lilla incidenten blev de ju att man kollade extra mycket på folk man visste körde spinning, om de va någon som kollade lite konstigt på mig...:).

Degpekka
2010-03-01, 05:24
:)...ja idag kan man skratta åt de, men fy fasiken va dåligt jag mådde utav de då....:D. Jag undrar än idag vem de igentligen va som satt där inne o körde på cykeln. Efter den där lilla incidenten blev de ju att man kollade extra mycket på folk man visste körde spinning, om de va någon som kollade lite konstigt på mig...:).

Ligger denna anläggning i helsingborg?

Magoo
2010-03-01, 10:12
Jag skulle sänka viktupplägget på en snedbänkpressställning där en skivstång med 50 kg låg.
Eftersom det inte var så mycket vikt så lät jag ena sidan av skivsången vila på min axel då jag sänkte klykan.
Samtidigt som jag sänkte klykan så rullade skivstången ner i i klykan igen samtidigt som jag råkade ha underarmen mot det inre profilröret (det med hål i).
Underarmens skinn kilades fast emellan profilrören samtidigt som skivstången tryckte på.
Där stod jag som i en rävsax med armen fast och försökte påkalla närmast grannen med ett stilla "öööööh!" Han fattade inget så i slutänden fick jag riva i lite och det hela slutade med att hela gymet fick se en kompis hamra loss mej med en hantel.
Senor klarade sej men det bled ett rejält blåmärke.
Skämmigt var det som heter duga. :laugh:

Raschmus
2010-03-01, 10:39
:)...ja idag kan man skratta åt de, men fy fasiken va dåligt jag mådde utav de då....:D. Jag undrar än idag vem de igentligen va som satt där inne o körde på cykeln. Efter den där lilla incidenten blev de ju att man kollade extra mycket på folk man visste körde spinning, om de va någon som kollade lite konstigt på mig...:).

Ligger denna anläggning i helsingborg?

Ligger denna anläggning i Varberg?

rockhund
2010-03-01, 12:04
Ligger denna anläggning i helsingborg?

Nej, det gör den inte...:).

rockhund
2010-03-01, 12:07
Ligger denna anläggning i Varberg?

Nej, men det börjar o bli lite småljummet...:D.

R1ck
2010-03-01, 19:20
Sen skulle jag upp på löpbandet för ett par veckor sen.. Kliver på, halkar till, sätter mig på rumpan och skjuts in i crosstrainern bakom. Jag va lite trött efter en timmes styrketräning, så ja fattade inte riktigt varför ja åkte av, men jag va snabbt uppe på fötterna och försökte igen. Denna gången satte jag foten lite högre upp för att inte halka av, men PANG så lång jag intryckt i crosstrainern igen. Så insåg jag att bandet var på (högsta hastigheten, 16 km/h typ)... Pinsamt! Så jag reser mig och skall gå upp igen, men på sidan av bandet där det finns plats att stå och justera hastigheten. Men självklart missar jag och BANG så ligger jag i crosstrainern igen!! Fjärde gången kom jag upp utan problem. Alla andra konditionsmaskiner var upptagna (inklusive crosstrainern som jag drog in i) och jag kunde nästan höra hur det svischade till när alla huven vände sig mot mig... TRE gånger...:em:

made my day!

capron
2010-03-01, 19:54
Tycker ändå detta är höjden av pinsamhet
http://www.youtube.com/watch?v=IBjuxyKvTh0

TyskenGBG
2010-03-01, 19:56
citat:
Ursprungligen postat av brinken visa inlägg
sen skulle jag upp på löpbandet för ett par veckor sen.. Kliver på, halkar till, sätter mig på rumpan och skjuts in i crosstrainern bakom. Jag va lite trött efter en timmes styrketräning, så ja fattade inte riktigt varför ja åkte av, men jag va snabbt uppe på fötterna och försökte igen. Denna gången satte jag foten lite högre upp för att inte halka av, men pang så lång jag intryckt i crosstrainern igen. Så insåg jag att bandet var på (högsta hastigheten, 16 km/h typ)... Pinsamt! Så jag reser mig och skall gå upp igen, men på sidan av bandet där det finns plats att stå och justera hastigheten. Men självklart missar jag och bang så ligger jag i crosstrainern igen!! Fjärde gången kom jag upp utan problem. Alla andra konditionsmaskiner var upptagna (inklusive crosstrainern som jag drog in i) och jag kunde nästan höra hur det svischade till när alla huven vände sig mot mig... Tre gånger...
Made my day!

+1 :laugh:

Kan bara nämna okontrollerade rejäla fisar vid benlyft eller typ knäböj
Brukar gå in i saker också och slå i huvudet på gymmet , folk är nog vana nu*cupid*

Punisher1
2010-03-01, 23:49
Fisit i benpress klassikern!

xlucasx
2010-03-02, 00:34
Sen skulle jag upp på löpbandet för ett par veckor sen.. Kliver på, halkar till, sätter mig på rumpan och skjuts in i crosstrainern bakom. Jag va lite trött efter en timmes styrketräning, så ja fattade inte riktigt varför ja åkte av, men jag va snabbt uppe på fötterna och försökte igen. Denna gången satte jag foten lite högre upp för att inte halka av, men PANG så lång jag intryckt i crosstrainern igen. Så insåg jag att bandet var på (högsta hastigheten, 16 km/h typ)... Pinsamt! Så jag reser mig och skall gå upp igen, men på sidan av bandet där det finns plats att stå och justera hastigheten. Men självklart missar jag och BANG så ligger jag i crosstrainern igen!! Fjärde gången kom jag upp utan problem. Alla andra konditionsmaskiner var upptagna (inklusive crosstrainern som jag drog in i) och jag kunde nästan höra hur det svischade till när alla huven vände sig mot mig... TRE gånger...:em:

Skrattade både högt och länge, dagens höjdpunkt utan tvekan. Du vann den här tråden. :D

powderdog
2010-03-02, 01:10
Jag har två pinsamma händelser i bagaget.

Nr1:
Skulle värma upp i t-bar rodden och hade väldigt lite vikt på stången, vilket resulterade i att jag med mkt god fart drar upp stången rakt på familje lyckan. Mindre kul just då.

Nr2:
I slutet av ett sjuhelvetes jobbigt pass, ni vet när man är så trött så att hjärnan inte riktigt fungerar. Så skulle jag köra smalbänk och lägger på så att det är 80kg. Lägger mig ner och lyfter av stången, tyckte att det kändes sjukt tungt i utlyftet, men skiter i det iom att jag vet att jag klarar det. Börjar nerlyftet och orkar inte hålla emot hela vägen, stången träffar mig ganska kraftigt i solarplexus regionen, jag tappar andan, vikterna flyger åt alla håll och folk glor. Det visade sig dock att jag lagt på 110kg istället för 80kg, och 110kg är 15kg mer än jag bänkar. Något pinsamt.

zteve
2010-03-02, 09:30
Igår hade jag en dålig dag i hantelpressen och failade sista repetitionen och lade ner hantlarna på sidan av bänken sådär som man brukar göra. Enda problemet var att just där hanteln landar står min flickväns vattenflaska som jag lånat. Denna trycks ihop till en pannkaka och resulterar i en liter vatten på golvet:(

Inte så jättepinsamt kanske, men jävligt klantigt.

Brinken
2010-03-02, 19:16
Skrattade både högt och länge, dagens höjdpunkt utan tvekan. Du vann den här tråden. :D

får väl berätta en till, dock inte lika pinsam... Hände idag när jag körde sista hantelpressen.. Harklade till mig när jag skulle ta i på en av de sista repsen. Fick en snorloska i halsen. När jag tog i så stönade jag till och ett HUPP ljöd samtidigt som jag såg snorloskan flyga mot hantelställningen och landa på 16kiloshantlarna... (detta spelades upp i slow motion gång efter gång i mitt huvud under sista repsen - svårt att fokusera!...) Var snabbt framme och torkade av. Tur att det är sportlov och att gymmet nästan var tomt!:em:

Ungrim
2010-03-02, 19:58
Tycker ändå detta är höjden av pinsamhet
http://www.youtube.com/watch?v=IBjuxyKvTh0

Ha Ha Mästerligt

Zippo
2010-03-02, 20:14
Det värsta jag har varit med om i en pinsamm situation var när min polare stog på en sån där balansplatta, jag så dum som jag var då sa att det är skit enkelt. Jag stog på denna platta och det var bland det enklaste jag har varit med om. Men nu till det pinsamma, polaren slog vad om att jag inte kan hoppa och byta ben. Vad gör man då? Jo jag hoppar och byter ben men trampar på sidan av plattan vilket får den att halka åt sidan, och detta var i mitten av gymmet! Och alla kolla på och kom fram hur det gick. Fan vad jag kännde mig dum, riktigt pinsammt.

inzie92
2010-03-02, 20:23
Det pinsammaste jag har gjort.. hände mig i tyskland.

Skulle träna när jag var i berlin, självklart är engångskort svindyra. typ 200kr. aja. Det blir iaf d "stekiga" gymmet med technogym utrustning.. Hursomhelst, jag hade kört lite tunga böj i deras technogym powerrack med technogym skivstång. Då jag var klar tänkte jag självklart göra rätt för mig att lasta av, men ack, så lätt var det inte! Lastade av på ena sidan och rätt som det var flyger skivstången upp i taket och gör en 180 mot en maskin bredvid. Självklart sitter det en bögig tysk herre med extremt tighta byxor i den här maskinen. Maskinen - totalförstörd. Jag - Vettskrämd 16åring. Den bögige tyske herren - Rosenrasande och svär åt mig på tyska.. Kan egentligen tyska flytande men låtsas om att jag inte kan det, säger åt personalen att en maskin är trasig (försäkrad så d var lugnt) samt flyr scenen!

Jag återupplever det här ögonblicket varje gång jag lastar av en skivstång. inte kul. :(

way
2010-03-02, 20:25
Hur började skivstången flyga?

Abolish
2010-03-02, 21:10
Hur började skivstången flyga?

Han lastade väl av alla vikter på en sida först istället för att lasta av lite på varje sida i taget.

way
2010-03-02, 21:12
Låter lite roligt att skivstången skulle flyga in i en maskin och förstöra den på det sättet.

inzie92
2010-03-02, 21:42
Han lastade väl av alla vikter på en sida först istället för att lasta av lite på varje sida i taget.

stämmer bra det, van vid stångar/ställningar som klarar av vad jag vet minst 60-70 kg övervikt på en sida. osäker på om mer :smash:

Faaager
2010-03-03, 20:34
Min kompis blev lite sur på sig själv då han inte klarade näst sista setet med "drag till hakan".
Så stog han och spexade lite och sa något i stil med
-"Faaan nästa gång ska jag faan ta i så arnold kan slänga sig i väggen".

Sagt och gjort han ställde sig med stången och frustade och gjorde första reppen. Jajamen! Han tog då i, för stången flög uppå i käften på han och han började blöda som fan ur den spruckna läppen!
Oj va jag skratta!

MEGA_MAN
2010-03-03, 20:56
Skulle hjälpa ett par tjejer att få igång ett löparband en gång för några år sedan.
Själv stod man bakom rullbandet vilket var av konstruktionen som har en balk bakom bandet... Så man fick ju luta sig framåt en del vilket resulterar i att när bandet startar så fastnar byxorna mellan balk och band och på en sekund lyckas bandet dra ner byxorna (hela vägen) :D

Så där står man fast i löparbandet med byxorna nerdragna.

Någon form av pinsamhet/stolthet när alla skulle kolla vad som hänt:)

bubbe
2010-03-03, 21:05
Skulle hjälpa ett par tjejer att få igång ett löparband en gång för några år sedan.
Själv stod man bakom rullbandet vilket var av konstruktionen som har en balk bakom bandet... Så man fick ju luta sig framåt en del vilket resulterar i att när bandet startar så fastnar byxorna mellan balk och band och på en sekund lyckas bandet dra ner byxorna (hela vägen) :D

Så där står man fast i löparbandet med byxorna nerdragna.

Någon form av pinsamhet/stolthet när alla skulle kolla vad som hänt:)

:laugh:

Har du inte berättat tidigare. Antar du blev lite byxis....

MEGA_MAN
2010-03-03, 21:22
:laugh:

Har du inte berättat tidigare. Antar du blev lite byxis....
Har inte vågat erkänna att jag tränat i närheten av ett löparband bara:em:

way
2010-03-06, 18:48
Bumpar denna obligatoriska tråden.

machine gun
2010-03-06, 19:00
Härliga historier många av er har!

Jag har nog inte lyckats med något direkt pinsamt. Har snubblat och åkt av löpbandet en gång, men det var inte pinsamt eftersom det var efter ett maxtest och inte mer än 2 pers närvarande.

sur puppa
2010-03-07, 03:24
En polare skulle dra hemmåt som jag gymmade med. Just då stod jag på crosstrainern (då jag envisades med att blanda in cardio i det hela). Precis innan han slänger upp den givna "hej då"-gesten tänkte jag på en dokumentär jag just sett som handlade om andra världskriget. Givetvis så svarar jag då med att göra (i princip - eller väldigt nära i alla fall) en Hitlerhälsning då tankegångarna var däråt. Pinsamheten förstärktes av att jag gymmar på ett "förortsgym" med många utomeuropeiska invandrare.

Får väl påpeka att jag inte på något vis sympatiserar med sådana ting utan det var en total hjärnfnurra... Tankarna var på ett håll och kolhydraterna var förbrukade.. Annars har man givetvis gjort en drös med "newbiemisstag" men tycker väl inte det egentligen är pinsamt. Har även fisit o tappat vikter men det hör i sakens natur enligt mig..

Edit: var för övrigt en dokumentär om stalingrad jag såg..

mpersson
2010-03-07, 08:24
Gjorde några riktiga rökare i Marklyften senaste passet :naughty: Thanx god for disco music :hbang:

childman
2010-03-07, 10:35
För 3-4 år sedan när jag & några polare skulle vara "coola" :cool: och lyfta upp 100 kg i smith-bänken.
Eftersom vi inte alls var på dessa vikter då så var det oerhört coolt.
Så, jag lyfte upp den för att sedan vänta på att min kompis skulle ta kort, när han tagit kort så missade
jag att haka fast stången och den dunsar hack efter hack rakt ner på bröstet. Kändes som jag hade brytit bröstbenet... Inte så coolt. *slap*

Har även ramlat på löpbandet! - Klassiker.

GI-Joe
2010-03-07, 10:42
När jag tog med en polare på gymmet för hans första gång så tappade han en 25 kgs hantel i ansiktet vid ett pass hantelpress, samtidigt som Christer Norman var där och tränade. Haha lagomt mycket han garvade iallafall.

GI-Joe
2010-03-07, 11:30
När jag tog med en polare på gymmet för hans första gång så tappade han en 25 kgs hantel i ansiktet vid ett pass hantelpress, samtidigt som Christer Norman var där och tränade. Haha lagomt mycket han garvade iallafall.

Läste nu att det handlade om Det pinsammaste "DU" gjort på gymmet. Så mycket pinsamma grejer har jag inte gjort på gymmet, skulle väl vara när jag och min passare skulle lasta på vikter på bänkpressen och han lade på 10 kg mer på sin sida så att när jag skulle köra så välte jag ur alla vikterna. Såg nog rätt roligt ut ;)

Holgern
2010-03-07, 13:12
Märkte efter ett träningspass att lappen på byxorna satt där fram och inte där bak, vilket innebar att de var bakochfram :<

Zianix
2010-03-08, 19:10
Helt ärligt har jag aldrig gjort något riktigt pinsamt på gymmet.

nínían
2010-03-08, 19:36
Gjorde några riktiga rökare i Marklyften senaste passet :naughty: Thanx god for disco music :hbang:

Samma här. Det är skönt när de där riktiga brakarna döljs utav ljudnivån i hörlurarna.

Johan_P
2010-03-08, 20:59
Gjorde några riktiga rökare i Marklyften senaste passet :naughty: Thanx god for disco music :hbang:

Men det händer oss alla :D

nmanradnävna
2010-03-08, 21:00
Samma här. Det är skönt när de där riktiga brakarna döljs utav ljudnivån i hörlurarna.

Haha, ja om inte du hör så hör ingen annan! Som picka-a-boo! :D

ryss
2010-03-08, 21:13
haha en rätt pinsam grej hände i sommras, jag och en polare bestämde oss för att dra ner och träna väldigt tidigt, inga folk och sen har man hela dagen i solen framför sig..

Vi stod och och pumpade och svettas och slet i järnet...vi var ensamma på gymmet och jag gick in på toan och drack lite vatten.. Min polare är mörk, har svart hår, vitt linne och ett par gråa shorts på sig.. väl inne på toan så tänkte jag skoja lite med honom så jag klädde av mig så jag står där i kalsonger och strumper, springer ut i gymlokalen mot den mörka killen i vitt linne som står med ryggen mot och skriker "WUAAAAUUUHUUUU", killen vänder sig hastigt om och ser livrädd ut.. första tanke "oj" andra tanke "vem fan är det där?!?!" min polare som var på andra sidan lokalen höll på att dö i skratt....vad är oddsen att det kommer in en kille som ser likadan ut bakifrån :(

Arnoldisnumerouno
2010-03-08, 21:15
Hur rolig den här tråden än är så gör det ont i min journalistsjäl att behöva klicka på "mest pinsammaste" för att läsa den.

Crocker
2010-03-08, 21:32
haha en rätt pinsam grej hände i sommras, jag och en polare bestämde oss för att dra ner och träna väldigt tidigt, inga folk och sen har man hela dagen i solen framför sig..

Vi stod och och pumpade och svettas och slet i järnet...vi var ensamma på gymmet och jag gick in på toan och drack lite vatten.. Min polare är mörk, har svart hår, vitt linne och ett par gråa shorts på sig.. väl inne på toan så tänkte jag skoja lite med honom så jag klädde av mig så jag står där i kalsonger och strumper, springer ut i gymlokalen mot den mörka killen i vitt linne som står med ryggen mot och skriker "WUAAAAUUUHUUUU", killen vänder sig hastigt om och ser livrädd ut.. första tanke "oj" andra tanke "vem fan är det där?!?!" min polare som var på andra sidan lokalen höll på att dö i skratt....vad är oddsen att det kommer in en kille som ser likadan ut bakifrån :(

Haha, dagens skratt. :thumbup:

young_george
2010-03-08, 21:33
Hur rolig den här tråden än är så gör det ont i min journalistsjäl att behöva klicka på "mest pinsammaste" för att läsa den.

Det är fantomsmärta, journalister har inga själar.

clinteastwood
2010-03-08, 21:49
Fisit, inte värre än så tror jag!? Däremot så har skitigt på mig på en fotbollsträning.

chrilledude
2010-03-16, 08:44
Drar en bump på denna tråd!

Var väl när jag skulle plocka av vikterna på bänkpressen, så tänker jag mig inte för och plockar av alla på ena sida, så hela skiten flyger av. Tur att jag tränade ensam i mitt egna gym, annars hade jag skämts ihjäl.

Skriver mest för att bumpa.

Nitrometan
2010-03-16, 08:56
Hur rolig den här tråden än är så gör det ont i min journalistsjäl att behöva klicka på "mest pinsammaste" för att läsa den.

Det är fantomsmärta, journalister har inga själar.

George vet hur det är.

Klart att man kan komparera pinsammaste. Något kan ju vara mer pinsammaste än nåt annat som var pinsammaste innan...

:D

Eriic
2010-03-16, 11:18
Körde en sista curl med en stång, slänge upp vikten lite för hårt eftersom jag tog i med ryggen också och fick den rakt i ansiktet *rolleyes*

ride79
2010-03-16, 23:04
....väl inne på toan så tänkte jag skoja lite med honom så jag klädde av mig så jag står där i kalsonger och strumper, springer ut i gymlokalen mot den mörka killen i vitt linne som står med ryggen mot och skriker "WUAAAAUUUHUUUU", killen vänder sig hastigt om och ser livrädd ut.. första tanke "oj" andra tanke "vem fan är det där?!?!" min polare som var på andra sidan lokalen höll på att dö i skratt....vad är oddsen att det kommer in en kille som ser likadan ut bakifrån :(


Fyfan va roligt, det där är humor! Hahahaha :laugh:

Mikmx
2010-03-25, 19:52
Pinsammaste jag har gjort var väl när jag skulle köra i cabel maskinen, så hade nån satt en av de "större" stängerna där (vet ej namnet), tänkte inte på att den hängde där för jag skulle köra på den undre.

Jag skulle byta till lägre vikt då jag inser att det verkar sitta fast lite, så jag sliter och såklart så far stången ner mot skallen, men jag lyckades fånga den =)

feyin
2010-03-25, 21:39
Brakskitarna i kabelrodden är nog bland det mest pinsamma jag gjort på gymmet.

PRound
2010-03-28, 17:50
Det händer varje pass. är en väldigt klumpig person :)

Tex. När jag gjorde knäböj, gick jag ner lite för djupt och ramlade baklänges med stången.
När jag skulle gå från vattenkranen till hantlarna så sparkar jag ner vågen så den åker rätt i backen, och går i småbitar!
Och när jag skulle flytta på en bänk så vände jag den rätt i latsdraget så det dånade i hela lokalen :)

Fast det händer ganska vardagligen

rickardptrsn
2010-03-28, 17:56
Haha, ja om inte du hör så hör ingen annan! Som picka-a-boo! :D
:thumbup:

bizniz
2010-03-29, 00:30
Pinsamt och pinsamt, alla gör vi väl bort oss, no biggie liksom, men bl.a

* ryckt upp skivstången rakt upp i en bänk (var trångt på gymmet och jag var stressad)
* fått slänga skivstången i marken vid frontböj (inget pinsamt, mest att det drar uppmärksamhet)
* kört drag till hakan :em:

finns säkerligen flera saker, men dessa kan jag väl dra på rak arm ;)

stenbock
2010-03-30, 17:43
Fick bråttom med träningen en gång och skyndade mig ut från omklädningsrummet. Ute i hallen kände jag att det "luftade" ovanligt mycket. Tittade neråt och märkte att jag inte tagit på mig shortsen utan i bara stringkallingar.

Det pinsammaste jag har hört var för många år sen då min skolkamrat glömde extra kallingar och bestämde sig för att bara ha sina lösa shorts på sig. Han skulle lära vår tjejkompis bänkpress och hjälpte henne med passningen. Hennes ansiktsuttryck fick jag aldrig se och han gick hem direkt efter.

ThisIsTheOne
2010-03-30, 17:56
Körde en sista curl med en stång, slänge upp vikten lite för hårt eftersom jag tog i med ryggen också och fick den rakt i ansiktet *rolleyes*

Lyckades med en liknande grej häromdan. Körde dropset i EZ-curl och droppade ganska rejält (från 60 till 30 kg), vilket musklerna tydligen inte riktigt hängde med på. De agerade nämligen som om 30 var 60 och jag smackade stången i hakan med en jävla fart. :(

Egentligen inte särskilt pinsamt. Kändes mest Papphammar och som nåt man kan bjuda på.

CpÅke
2010-03-30, 22:50
Jag trodde inte jag var pinsam på gymmet men idag då jag tränade med en kompis, sa han att på sättet jag är klädd så kunde man tro att jag var utvecklingstörd

ceejay
2010-03-30, 22:57
fick inte upp stången sista repet i bänken :( Fick vicka stången:(

dream_theater_
2010-03-30, 22:57
Jag trodde inte jag var pinsam på gymmet men idag då jag tränade med en kompis, sa han att på sättet jag är klädd så kunde man tro att jag var utvecklingstörd

Jag såg på ditt nick, och sen trodde jag också att du var utvecklingsstörd...

Ungrim
2010-03-31, 06:37
Det pinsammaste jag har hört var för många år sen då min skolkamrat glömde extra kallingar och bestämde sig för att bara ha sina lösa shorts på sig. Han skulle lära vår tjejkompis bänkpress och hjälpte henne med passningen. Hennes ansiktsuttryck fick jag aldrig se och han gick hem direkt efter.

Ha Ha!!! Snyggt!

Marcus H
2010-03-31, 16:09
Jag såg på ditt nick, och sen trodde jag också att du var utvecklingsstörd...

hahahahahahahhahahahaha xD

cero
2010-03-31, 16:15
Känns som man behöver svinga stången med en jävla fart för att lyckas slå i käken.

Richthofen
2010-03-31, 16:51
Känns som man behöver svinga stången med en jävla fart för att lyckas slå i käken.

nejdå, bara mer kraft än man trott

Savox
2010-04-03, 21:41
Var väl för 1 år sen. Jag höll på och värmde upp inför ett pass med woodchops. Jag körde med en 10 kg naken stång och var noga med att ta ut rörelsen ordentligt. Det var lite lågt i tak där jag stod för plötsligt när jag gick ut i full ROM sa det KRONG!!!! när jag rände stången rakt upp i fläkttrumman (ni vet, typ en trumma med massa små hål). Jag är bara 163 cm lång... Inget gick sönder som väl var, men när jag satte igång med nästa set så sa det KRONG!!!! igen. Hände mig flera gånger under perioden jag tränade på just det gymmet, mirakulöst nog gick aldrig nånting sönder.

Sen har jag under de snart 5 år jag lyft vikter (är snart 20) fastnat under stången i bänkpress, kört intervaller på roddmaskinen så den flyttat sig +1 meter, tappat hantlar i golvet, fisit i en uppsjö övningar, blivit hängande i hävräcket m.m. ja, listan på skämigheter kan göras lång.

grakka
2010-04-03, 21:50
Det pinsammaste jag har hört var för många år sen då min skolkamrat glömde extra kallingar och bestämde sig för att bara ha sina lösa shorts på sig. Han skulle lära vår tjejkompis bänkpress och hjälpte henne med passningen. Hennes ansiktsuttryck fick jag aldrig se och han gick hem direkt efter.

:laugh::laugh::laugh::thumbup:

Sjoba
2010-04-03, 22:18
En lite rolig grej jag gjort var att gymma i rosa trikåer, vilket var del av ett vad / en överenskommelse. Hur som haver stirrade alla i hela gymmet på mig, men jag tyckte jag vägde upp det ganska så bra med att dra ett 160-kilos marklyft vilket jag garanterat aldrig får se någon göra i det gymmet jag tränar på för närvarande :D
Var dock ett antal småshockade ögon då man river av sig mjukisbrallorna och visar upp ett par gassiga trikåer direkt innan ett set marklyft!

Prutta i benpressen är ju såklart en annan sån där grej som alla gjort. Fastnat i smithen vid smalbänk i slutet av passet, tappat viktkakor och dom klassiska grejerna har man ju såklart gjort.

Vildarawk
2010-04-04, 02:20
En lite rolig grej jag gjort var att gymma i rosa trikåer, vilket var del av ett vad / en överenskommelse. Hur som haver stirrade alla i hela gymmet på mig, men jag tyckte jag vägde upp det ganska så bra med att dra ett 160-kilos marklyft vilket jag garanterat aldrig får se någon göra i det gymmet jag tränar på för närvarande :D
Var dock ett antal småshockade ögon då man river av sig mjukisbrallorna och visar upp ett par gassiga trikåer direkt innan ett set marklyft!

Prutta i benpressen är ju såklart en annan sån där grej som alla gjort. Fastnat i smithen vid smalbänk i slutet av passet, tappat viktkakor och dom klassiska grejerna har man ju såklart gjort.

Hmm, man kanske ska glida ner och böja lite i sin Mankini på måndag :thumbup:

elo_
2010-04-29, 08:07
Pinsammaste vetefan, men jag tappade en stål-20 från brösthöjd på foten för några veckor sedan. Uppmärksamhet ftw.

Sedan har jag vält en lutande crunch-ställning. Fanskapet var uppställt på pallar för att öka lutningen, vilket jag inte heller uppmärksammade. Det slutade med hela ställningen välte bakåt med mig i den. Låg o flabba en stund eftersom jag inte kom loss varpå jag välte den åt sidan och körde "Bender"-manövern med att rulla åt sidan så jag kom upp. :) Smidig som en elefant!

buljong
2010-04-30, 00:43
Sjöng med till refrängen i någon mainstream-låt, tror det var "sweet dreams", skämdes ju själv av blotta tanken, men det blev ju något mer pinsamt när en tjej kollar på en och ler lite... Jag trodde jag var ensam och således trodde jag inte någon hörde. *tomatoface* :)