handdator

Visa fullständig version : Midjemått referenser.


goja
2010-02-02, 20:13
Tjenare.

Jag har tidigare för en "deff/diet" dagbok här på forumet men slutade efter ett tag för det kändes allt för krävande att gå in & skriva var dag hehe.

Jag har "hållt" dietandet ett tag nu & går fortfarande stadigt neråt, typ 1 kg i månaden :-P
Tanken é att det skall gå lite snabbare när våren står för dörren & man kan börja med sina promenader igen.

Som det ser ut nu så har jag gått ner 9 kilo (från ca. 88-79) samt 13cm i midjan (från 106-93cm mätt över naveln) & har en längd på 173cm.

Nu tänkte jag höra vad era mått är runt midjan (för lite referens) när ni ser någerlunda "slimmade" ut för just nu stör jag mig på att jag fortfarande har kvar så pass stora "lovehandles".

HyunJin
2010-02-02, 21:43
Jag ligger på 75 cm runt midjan och är 184, men det finns ju personer med bra mycket mer cm som ser smala ut...

Curls
2010-02-02, 21:47
jag är 174cm när jag började lägga om så låg jag på runt 86-88cm i midjemått på ca. 84kg och nu är jag nere på ca. 77kg och har typ strax under 76cm i midjemått, dock en del kvar att ta av som ska bort inom en ca. 2 månaders period. :)

Doggeh
2010-02-02, 21:49
Jag har cirka 95 cm under naveln och jag tycker att det är alldeles för stort. Men jag ska under 85 cm till sommaren! Mina ''Lovehandles'' har inte krympt en enda cm känns det som, men på magen blir man smalare...

HyunJin
2010-02-02, 21:52
jag är 174cm när jag började lägga om så låg jag på runt 86-88cm i midjemått på ca. 84kg och nu är jag nere på ca. 77kg och har typ strax under 76cm i midjemått, dock en del kvar att ta av som ska bort inom en ca. 2 månaders period. :)

Hur många mer cm räknar du med att det sitter runt midjan?

fredriklarsson2
2010-02-02, 23:01
Lånar tråden:
Hur går man till väga för att få bort sina "lovehandels"? Något speciellt man bör tänka på när man tränar eller någon speciell form av träning som hjälper mer än någon annan?

Tack på förhand

pazzion
2010-02-02, 23:15
Lånar tråden:
Hur går man till väga för att få bort sina "lovehandels"? Något speciellt man bör tänka på när man tränar eller någon speciell form av träning som hjälper mer än någon annan?

Tack på förhand

Nej, du kan inte punktförbränna! Det du ska tänka på är att du ska göra av med fler kcal än vad du stoppar i dig varje dag, och sen träna det du brukar träna vid sidan av. Gärna tung styrketräning om du vill behålla musklerna lättare då de måste stimuleras i högre grad vid kcal-underskott för att prioriteras som nödvändiga av kroppen, och således behållas.