handdator

Visa fullständig version : God proteinblanding?


Simo
2010-02-02, 19:44
Hej, sist jag tränade så fick jag magsjuka efter att druckit mitt nya whey 80 banansmak och nu går det verkligen inte ner längre! Jag vill ju äta upp allt mitt pulver så nu är frågan om ni har något tips på en bra blandning? helst så smaken försvinner ganska så mycket!
Tack på förhand!

Lellan
2010-02-02, 19:51
Banan kan nog vara ganska genomträngande.. men kakao kanske?

machine gun
2010-02-02, 19:55
Jag tror också på kakao. Annars satsa på att använda det till att proteinförstärka smoothies, mixa med en massa frusna bär/frukt och kanske yoghurt.

Simo
2010-02-02, 20:58
okej, tack det ska prövas!

Lellan
2010-02-02, 21:06
machine gun kan vara något på spåret, typ mixade frysta hallon kanske? Kallt smakar ju mindre dessutom. Blåbärsoppa? Du får gå loss i köket och testa.. :)

TehSaxo
2010-02-02, 21:13
Whey-80 banansmak... Det ger mig rysningar. Kastade ca 500g av den produkten när jag fick mitt nya. Kan säga att jag la i en tesked socker och blandade med mjölk men smakade ändå skit. Du kan ju prova med en ½ DL sötningsmedel och mjölk, enda sättet jag kommer på iaf.

tsp
2010-02-02, 21:15
Whey-80 banansmak... Det ger mig rysningar. Kastade ca 500g av den produkten när jag fick mitt nya. Kan säga att jag la i en tesked socker och blandade med mjölk men smakade ändå skit. Du kan ju prova med en ½ DL sötningsmedel och mjölk, enda sättet jag kommer på iaf.

Sötningsmedel? :confused: Är det det bästa du kan komma på?

TehSaxo
2010-02-02, 21:16
Sötningsmedel? :confused: Är det det bästa du kan komma på?

För att inte mixtra med energiinnehållet för mycket, ja. =P
fantasilös 9-2a :P

Simo
2010-02-02, 21:24
Första gången jag provade på banansmak:P Aldrig mer kan jag säga! Men vad gör det om man häller i lite andra grejer också? Samma proteinvärde ändå eller har jag fel?

TehSaxo
2010-02-02, 21:29
Första gången jag provade på banansmak:P Aldrig mer kan jag säga! Men vad gör det om man häller i lite andra grejer också? Samma proteinvärde ändå eller har jag fel?

Själva proteinet från whey-80 försvinner inte men totalt sätt så ändrar det ju lite, beroende på vad du tillsätter. =P

Simo
2010-02-02, 21:32
Själva proteinet från whey-80 försvinner inte men totalt sätt så ändrar det ju lite, beroende på vad du tillsätter. =P

Okej:P För komplicerat för min hjärna, jaja jag får lida igenom det då ^^

Lellan
2010-02-02, 21:57
Okej:P För komplicerat för min hjärna, jaja jag får lida igenom det då ^^

Tänk på det som saft.. det är koncentrerat, blandar du ut saft med vatten sänks ju energitätheten, den blir svagare. Men dricker du 1 dl koncentrerad saft el om du blandar ut den med 9 dl vatten, så får du ju fortfarande i dig samma mängd saft om du dricker allt. Blandar du saften i mjölk och dricker får du räkna med mjölkens näringsvärdet utöver saftens.

Blandar du protein med tex bär så får du ju räkna med bärens energiinnehåll, proteinet "försvinner" ju inte. (kanske om du upphettar det)

haha, vetesjutton om jag förklarade så pedagogiskt där.. :Virro:D

TehSaxo
2010-02-02, 21:58
Okej:P För komplicerat för min hjärna, jaja jag får lida igenom det då ^^

Läs exemplet som Lellan precis skrev ^ det är ju inte direkt raketforskning, skitlätt att förstå. :)

Simo
2010-02-03, 16:27
Tänk på det som saft.. det är koncentrerat, blandar du ut saft med vatten sänks ju energitätheten, den blir svagare. Men dricker du 1 dl koncentrerad saft el om du blandar ut den med 9 dl vatten, så får du ju fortfarande i dig samma mängd saft om du dricker allt. Blandar du saften i mjölk och dricker får du räkna med mjölkens näringsvärdet utöver saftens.

Blandar du protein med tex bär så får du ju räkna med bärens energiinnehåll, proteinet "försvinner" ju inte. (kanske om du upphettar det)

haha, vetesjutton om jag förklarade så pedagogiskt där.. :Virro:D

haha, jag fattar nu! Jag uppfattade det som att man skulle förstöra proteinet men för mig gör det inget om det är lite utblandat men vill ha samma effekt av proteinet.

Vicotnik
2010-02-03, 17:55
Jag föredrar naturellt, men av de smaksatta vassleprodukter jag testat är Whey FX banan-choklad den allra godaste. Verkar vara fler på forumet som gillar den. Så jag skulle försöka få till något liknande det. Kanske genom att blanda i kakao, eller att blanda ut det med chokladsmakande tillskott eller kanske över tid blanda det lite i taget med Whey FX banan-choklad.

Robin4
2010-02-06, 16:00
Tycker du den är så dålig så släng det och köp något annat...

TehSaxo
2010-02-06, 16:05
Jag föredrar naturellt, men av de smaksatta vassleprodukter jag testat är Whey FX banan-choklad den allra godaste. Verkar vara fler på forumet som gillar den. Så jag skulle försöka få till något liknande det. Kanske genom att blanda i kakao, eller att blanda ut det med chokladsmakande tillskott eller kanske över tid blanda det lite i taget med Whey FX banan-choklad.

Håller med. Sjukt gott med vatten, ännu godare med mjölk. ;)

944RS
2010-02-06, 17:12
Köp valfritt choklad protein och blanda 70% av det och 30% av banan i varje drink så är påsen snart tom.

Liebe
2010-02-06, 19:26
hmmm proteinbars på banan, kakao och jordnötssmör = Banana skids

Lellan
2010-02-06, 22:54
Tycker du den är så dålig så släng det och köp något annat...

*slap*

Nä. Skicka till Lellan. Hon äter allt. :D

Robin4
2010-02-06, 23:03
*slap*

Nä. Skicka till Lellan. Hon äter allt. :D

Tänkte precis skriva det!!! *gah!*

Sajja86
2010-02-07, 00:08
Nu har jag aldrig testat banan men däremot annat äckelpäckel *spy*
Men jag har då gjort pannkakor med 1 dl protein, ett ägg och lite vatten. Sen haft i lite frusna bär. Sen har jag haft kvarg till där jag har rört ned någon god fun light eller lite vaniljsocker. Blir som lördagsgodis *drool*