handdator

Visa fullständig version : Glömmer kreatinet hela tiden


jikajd
2010-02-02, 18:04
Vad jag förstått ska kreatin intas varje dag för att hålla nivån uppe (för att sedan ta en paus efter ~8-12v). Blir kreatintillskottet verkningslöst/väldigt onödigt om jag jämt glömmer inta det? Ett par dagar i veckan kommer jag på mig själv att jag glömt gårdagens "kur"..

Scratch89
2010-02-02, 18:28
Närå. Så snabbt töms inte förråden. Jag brukar bara ta träningsdagar och jag tycker att jag får effekt ändå.

Baan
2010-02-02, 18:29
Få in rutinen. Säg att du alltid tar efter frukost eller någon annan måltid. Struktur på käkandet mao :) Jag har också ganska stora problem om jag inte får in vanan att inta det vissa tider - då är det inga problem alls. Spontant funkar inte.

jikajd
2010-02-02, 19:04
Jo man försöker, brukar ställa fram påsen så att jag måste flytta på den när jag ska laga mat. Men likt förbannat lyckas man flytta på den och glömma den ändå :)

Ungrim
2010-02-02, 19:23
Jo man försöker, brukar ställa fram påsen så att jag måste flytta på den när jag ska laga mat. Men likt förbannat lyckas man flytta på den och glömma den ändå :)

Dela upp påsen i mindre påsar, en i bilen, en på toa, en i köket osv, Då borde du stöta på nån av påsarna så du lyckas komma ihåg det

Pillert
2010-02-03, 12:58
Har försökt på mig kreatin två gånger. Ger mig inte på att köpa det igen..
Glömmer också bort det.. Efter ett tag när det inte är "nytt och häftigt" så glömmer jag helt enkelt att ta det.
Står två halvfulla påsar hemma, gamla som gatan.

z_bumbi
2010-02-03, 13:09
Att bara ta det på träningsdagar funkar bra.
Om man är ännu slöare och magen tål det så dela upp det på två givor och ta det två gånger i veckan dvs 15-20 g per gång.
Glömmer man en vecka så behöver man inte heller ta mer veckan efter då det jämnar ut sig ganska så snabbt.

Kauppi
2010-02-03, 13:13
är denna såkallade uppladdningsfas ett måste? ger de mer effekt utav att använda sig av uppladdningsfas kontra inte?
låt säga jag börjar på kreatinkuren idag. kan jag köra på att käka 5g EN gång om dagen eller bör jag käka 5g FYRA ggr om dagen?

z_bumbi
2010-02-03, 13:22
är denna såkallade uppladdningsfas ett måste? ger de mer effekt utav att använda sig av uppladdningsfas kontra inte?
låt säga jag börjar på kreatinkuren idag. kan jag köra på att käka 5g EN gång om dagen eller bör jag käka 5g FYRA ggr om dagen?

Du fyller förråden snabbare (på en vecka istället för på tre/fyra) men annars är det ingen fördel och med tanke på hur länge man brukar köra kreatin i sträck så spelar några veckor ingen större roll. Om man får problem med magen av kreatin så brukar det inträffa under laddningsfasen så jag tror en hel del skulle tåla kreatin betydligt bättre om de struntat i att ladda.
Sen kan man självklart köra 10 g per dag och på sätt i alla fall ladda snabbare men undvika de högsta doserna.

eskiil
2010-02-03, 17:10
Kanske ställa fram ett glas med pulver i redan innan du går och sover/när du tar ena dosen?