handdator

Visa fullständig version : sträckt handled?


elajto
2010-02-02, 15:42
Hallåj nu är det såhär att jag tydligen har sträckt handleden, dvs sjävla handleden och en bit på underarmen. min lärare sa att jag skulle använda nått slags handleds band (?) för att hålla värmen eller något sådant i handleden då jag tränar. (tar ont då jag lyfer vikter) hur som helst har jag sökt men utan resultat, förstår inte vad han menar. någon annan som gör/vet vad det är kan ju vara snäll och skriva/linka bild eller dylikt. Tacksam för svar =)

sorry ifall det är i fel tråd btw men visste inte vilken jag skulle posta i :P

Martin Löwgren
2010-02-02, 15:58
Hallåj nu är det såhär att jag tydligen har sträckt handleden, dvs sjävla handleden och en bit på underarmen. min lärare sa att jag skulle använda nått slags handleds band (?) för att hålla värmen eller något sådant i handleden då jag tränar. (tar ont då jag lyfer vikter) hur som helst har jag sökt men utan resultat, förstår inte vad han menar. någon annan som gör/vet vad det är kan ju vara snäll och skriva/linka bild eller dylikt. Tacksam för svar =)

sorry ifall det är i fel tråd btw men visste inte vilken jag skulle posta i :PVem har diagnosticerat och uteslutit en eventuell spricka eller ett brott på något handrotsben? Din idrottslärare?

Basken
2010-02-02, 16:11
Hallåj nu är det såhär att jag tydligen har sträckt handleden, dvs sjävla handleden och en bit på underarmen. min lärare sa att jag skulle använda nått slags handleds band (?) för att hålla värmen eller något sådant i handleden då jag tränar. (tar ont då jag lyfer vikter) hur som helst har jag sökt men utan resultat, förstår inte vad han menar. någon annan som gör/vet vad det är kan ju vara snäll och skriva/linka bild eller dylikt. Tacksam för svar =)

sorry ifall det är i fel tråd btw men visste inte vilken jag skulle posta i :P

Låter som samma grej som jag åkte på för någon dag sen. Jag tror att det är flexor carpi ulnaris som har sträckts, iaf i mitt fall.


http://www.paddleball.com/paddles/Accessories/wristbuilder/anatomy1.jpg