handdator

Visa fullständig version : Tjockis som ska deffa


corpsicle
2010-02-02, 06:41
Hej, första tråden för mig här.

Jag är 34 år gammal, 180cm lång och väger ca 99 kilo.
Jag har genom åren bantat och tränat, ofta samtidigt, vilket ju självklart inte har givit nåt resultat alls, mest effektiv var väl atkinsdieten men det sprack ju ganska ordentligt när jag gick tillbaks till min pizza och godis diet.

Efter sommaren bestämde jag mig dock för att fokusera på att bygga muskler, och inte försöka gå ner i vikt alls.
Det har gjort att jag istället för att väga 100 kilo och använda femte hålet på bältet, nu väger 100 kilo och använder innersta hålet på bältet, alltså har det varit väldigt positivt.
Nu tänker jag mig dock att jag skall "deffa" för att bli av med magen osv.

Enligt formlerna så är mitt dagliga energiintag 3200 kcal med en aktivitetsfaktor 1.5.
Så jag tänkte lägga mig på 2500 kcal om dagen och balancera prot/kolh/fett 40/40/20.

Jag tränar 4 - 5 ggr i veckan, hitils styrka 4 ggr och löpning eller liknande 1 gång, men kommer nog att försöka skifta fokus lite över till löpning nu.
Jag kommer självklart att fortsätta med styrketräningen.

Så själva frågan är igentligen bara om detta verkar vettigt, eller ska jag ändra nåt i träningen, dra ner energiintaget ytterligare eller är det nåt annat som är helt galet ?
Hoppas jag fått med all relevant info.