handdator

Visa fullständig version : lite hjälp här tack...


145
2010-02-02, 01:28
tjena boys, idag så va alla band upptagna i gymmet så jag fick köra "tramp maskinen" när man håller i 2 stångar typ och trampar på. Jag tränar innan frukost oxo det bör noteras.

Jag har promenerat på banden annars 4 ggr/vecka och då bränt 310/320 kcal efter en timma, som max! Men idag när jag körde tramp maskinen vart jag chockad när jag såg att jag brände 350 kcal på 40 min!

Hur mycket stämmer denna kcal räkningen, har sett och alltid hört att morgonpromenader e bästa sättet att förlora vikt, men det verkar som att tramp maskinen funkar bättre om jag vill förlora i vikt, eller?*screwy*

Mental
2010-02-02, 01:31
De funkar allt mellan halvskapligt och rätt uselt. :) Gör det du tycker är roligast och skönast.

145
2010-02-02, 02:54
De funkar allt mellan halvskapligt och rätt uselt. :) Gör det du tycker är roligast och skönast.

skönast för mig just nu e inte viktigast, jag "lider" hur jag än tränar haha, jag vill veta vilket som e efektivast för viktnedgång.

Samt kcal frågan om hur bra maskinens räkning funkar.

cyclist_90
2010-02-02, 07:08
trampmaskin eller cross-trainer som det också heter fyngerar utmärkt tycker jag. Du aktiverar ju flertalet muskelgrupper i.o.m att du pendlar med aarmarna samtidigt som du gör en löpliknande rörelse med benen. Så absolut fortsätt med cross-trainer, fler muskelgrupper aktiverade= hög förbränning, dessutom är ju promenader så förbannat tråkigt :)

Mental
2010-02-02, 13:54
Här har du intressant läsning om du vill studera lite mera.

http://answers.google.com/answers/threadview?id=301973

Personligen föredrar jag löpband, för jag fuskar lättare på en crosstrainer :D
På ett löpband ställer jag in den tid och hastighet jag vill köra, sedan är det bara att kubba eller ramla av. På en crosstrainer är det lättare att sega och maska tycker jag. Dessutom får jag personligen lättare upp puls på ett löpband.

Sniggel
2010-02-02, 13:58
Crosstrainer tror jag de flesta gör av med mest kalorier på, iaf så länge de inte försöker göra det lätt för sig.

Jag har iaf lätt för att få upp pulsen på en crosstrainer utan att bli helt slut i benen/vaderna (som jag blir på ett löpband på en lägre puls).

mikaelj
2010-02-02, 13:59
jag vill veta vilket som e efektivast för viktnedgång.

Att äta mindre.

Sniggel
2010-02-02, 14:00
Att äta mindre.

+1 iofs :)
Ligger mycket i det här, cardio är bara ett komplement till att dra ner på maten, imo.

mikaelj
2010-02-02, 14:09
+1 iofs :)
Ligger mycket i det här, cardio är bara ett komplement till att dra ner på maten, imo.

Japp. Jag vet vad jag väljer mellan att lägga en timme på lågintensiv konditionsträning modell crosstrainer/småjogg, och att sova en timme extra och ändra på min middag...

Sedan kanske reglerna ändras beroende på kroppsfettmängd/envist fett, men det låter inte som att TS är i den sitsen.

145
2010-02-03, 00:47
Att äta mindre.

gör ju allt d där, jag fråga inget angående kosten, utan bästa tränings formen...

ja crosstrainern verkar vara bättre, brände 370 kalorier på 40 min idag fan, skulle behöva 70 min på bandet för o bränna så många kalorier.

Raggis
2010-02-03, 00:51
gör ju allt d där, jag fråga inget angående kosten, utan bästa tränings formen...

ja crosstrainern verkar vara bättre, brände 370 kalorier på 40 min idag fan, skulle behöva 70 min på bandet för o bränna så många kalorier.

Beror ju på hur snabbt du går eller springer på bandet iofs.