handdator

Visa fullständig version : 15 år, första deffen.


Herr Spårberg
2010-01-31, 22:08
Hej! :)

Planerar att nu på måndag påbörja min första deff, och skulle därmed vilja ha lite tips och synpunkter på mitt deffschema.
Målet med träningen är att skaffa synliga magrutor, behöver inte vara superdeffade, men åtminstone så att de syns.

Ålder: 15
Längd: 191
Vikt: 82

Har planerat att jogga/springa ca 5.5-6 km varannan dag, samt gymträning torsdagar och lördagar.

Frukost: 4 skivor Fazer Rågform, 1 glas juice.
Lunch: Skolmat 1 portion + grönsaker, 2 glas lättmjölk.
Middag: Det som serveras hemma (Brukar vara relativt nyttigt) + grönsaker.
Kvällsmål: K-Special flingor m. lättmjölk, 1 skiva Rågform. Ev. någon frukt.

Planerar att unna mig 1 Colaburk i veckan, men kan givetvis avstå från denna om behov skulle föreligga.

Bild på kaggen i skrivande stund: http://img30.imageshack.us/img30/3306/20100131101.jpg

:thumbup:

King Grub
2010-01-31, 22:12
Byt ut majoriteten av kolhydraterna som alla dina mål nästan uteslutande består av mot främst protein, och se till att inte få för lite fett. Proteinintaget är avgörande för muskeluppbyggnad och bevarande av muskelmassan du har, fettet är livsviktigt. Kolhydraterna är varken eller.

TehSaxo
2010-01-31, 22:13
1) Läs Deff-guiden
2) Cola drickan kan bytas ut mot nästan hur mycket light-läsk som helst (innehåller <1kcal/100ml)
3) Berätta lite om din träningsbakgrund

Vet inte om du tränat förut eller inte, men tänk på att om du inte tränat förut kanske du inte har så mycket att deffa fram, därför hade Jag hellre lagt på mig lite muskler för o sedan deffa fram dom :)

Herr Spårberg
2010-01-31, 22:18
1) Läs Deff-guiden
2) Cola drickan kan bytas ut mot nästan hur mycket light-läsk som helst (innehåller <1kcal/100ml)
3) Berätta lite om din träningsbakgrund

Vet inte om du tränat förut eller inte, men tänk på att om du inte tränat förut kanske du inte har så mycket att deffa fram, därför hade Jag hellre lagt på mig lite muskler för o sedan deffa fram dom :)

Ok, här kommer lite träningshistoria. :)

Spelade fotboll 2ggr/vecka mellan 7-9 års ålder.
Tränade friidrott 2ggr/vecka mellan 9-14 års ålder.
Plus lite lätt löpträning det senaste halvåret, då jag inte utövat någon idrott. ;)

kjell33
2010-01-31, 22:20
Tycker också att du bör börja med att lägga på dig lite muskler, annars blir det inget att deffa fram.

Victuhh
2010-01-31, 22:23
jo hörru tycker som ovan att du ska lägga på dig lite mer muskler, jag tycker det ser mer ut som att du söker en bantningskur.

Var inte rädd för att lägga på dig för det är inte så svårt att skriva bort sen men du borde bulka mera, enligt mig då.

fram med godsakerna:hbang:

chrilledude
2010-01-31, 22:28
jo hörru tycker som ovan att du ska lägga på dig lite mer muskler, jag tycker det ser mer ut som att du söker en bantningskur.

Var inte rädd för att lägga på dig för det är inte så svårt att skriva bort sen men du borde bulka mera, enligt mig då.

fram med godsakerna:hbang:

Bulka med godsaker > idiotiskt.


Såhär säger jag; ÄT RPOTEINRIK NYTTIG MAT, skit i godis och skit.

Kauppi
2010-01-31, 22:30
Byt ut majoriteten av kolhydraterna som alla dina mål nästan uteslutande består av mot främst protein, och se till att inte få för lite fett. Proteinintaget är avgörande för muskeluppbyggnad och bevarande av muskelmassan du har, fettet är livsviktigt. Kolhydraterna är varken eller.

bra fetter?
majonäs, makrill, ägg, creme fraiche(??), avokado, nötter(vilka?)
mer?

Eddie Vedder
2010-01-31, 22:31
bra fetter?
majonäs, makrill, ägg, creme fraiche(??), avokado, nötter(vilka?)
mer?

http://traningslara.se/blogg/om-mattat-fett-kolesterol-samt-tips-for-att-oka-pa-fettet-i-kosten/

Kauppi
2010-01-31, 22:34
http://traningslara.se/blogg/om-mattat-fett-kolesterol-samt-tips-for-att-oka-pa-fettet-i-kosten/

tackar vi för!

TehSaxo
2010-01-31, 23:03
OffT: Är majonäs och bearnaise-sås samma sak? För jag hittar majonäs överallt men ingen j*vla bearnaise-sås :S

OnT: Kör styrketräning oftare. :) Eller om du inte kan det så rekommenderar jag helkropps-pass de dagar du kör.

MrBurner
2010-01-31, 23:06
Till TS. Har du inte gjort något av det du planerar att göra förr, så tycker jag att du sätter ribban lite väl högt. Men det är min syn på det. Börja lite enklare så är det större chans att du inte tröttnar.

kjellm444n
2010-01-31, 23:14
Cola zero istället för vanlig cola!

bizniz
2010-02-01, 00:27
Cola zero istället för vanlig cola!

Byt ut all skit mot saker som din kropp faktiskt behöver, bättre att unna sig lite mera mat någon dag istället för en burk socker.

Motoranimal
2010-02-01, 08:51
Jag tycker TS kan deffa om han vill, du har nog inte så mycket fett att en deff skulle bli långdragen. Har du inte gymmat innan känns det egentligen lite smått onödigt. Sen hade jag inte joggat så mycket för att se till att man inte förlorade onödig muskelmassa.

Är dina planer att börja gymma mer?

Och angående colaburken, drick den! Har du innan druckit en massa cola i veckorna är det inte rimligt att du helt plötsligt ska lägga om din diet och bara börja käka konstiga saker. Såg något klipp om detta som någon länkade i en tråd här. Någon amerikanare som sa att det aldrig kommer fungera om man går från att käka några pizzor i veckan till att bara dricka shakes och käka kyckling.

Eddie Vedder
2010-02-01, 09:52
OffT: Är majonäs och bearnaise-sås samma sak?

Nej givetvis inte. Det är väl bara att kolla upp ett recept på de båda så ser du?

www.google.com

Sniggel
2010-02-01, 12:10
Skulle också som King Grub gissa på att där är för lite protein i kosten för att ge riktigt bra resultat och att det då antagligen behövs skäras ner på något annat. Och kolhydratskällor är där ju många i kosten och vissa ser knappast speciellt mättande ut.
Tycker du kan stryka juicen helt och även ta bort flingorna (nog de livsmedlena som kommer motarbeta dig mest, usel mättnad). Ett exempel på vad du kan äta istället skulle kunna vara ett skivat ägg till din skiva rågform.