handdator

Visa fullständig version : Kolsyrat vatten när man deffar?


b1gdude
2010-01-31, 19:06
Tja,

Jag gillar att dricka mycket kolsyrat vatten och undrar om det är bra/dåligt att dricka det när man deffar?

T ex dricka innan morgonpromenad tillsammans med koffeintabletter osv eller är det bättre att dricka vanligt vatten?

Kolsyrat vatten ska väl ha en förbrännande effekt, eller har jag fel?

chrilledude
2010-01-31, 19:08
Det är faktiskt bra. bubblorna i "mättar" lite faktiskt. Så kör på det om du vill :)

b1gdude
2010-01-31, 19:12
hehe okej så fort man känner sig lite hungrig så är det bara till att dricka sånt =)

Exhale_
2010-01-31, 19:17
Vad skulle det vara för förbrännande effekt?

chrilledude
2010-01-31, 19:23
Haha såg inte frågan angående förbränning.

Svaret är NEJ, det förbränner inget haha.

Som att säga att om du äter kalkon med ögat så får du stora lår eller något, it makes no sense. :)

AhmedGrisen
2010-11-01, 20:19
kolsyrat vatten vs vanligt, är det onyttigt med salthalterna i kolsyrat och vilket märke är bäst?

Eddie Vedder
2010-11-01, 20:22
kolsyrat vatten vs vanligt, är det onyttigt med salthalterna i kolsyrat och vilket märke är bäst?

Om du menar att mängden mineraler avgör hur bra de är får du väl kolla de olika produkternas innehåll. Hårklyveri av onödigaste sort om du frågar mig.

Namehere
2010-11-01, 21:08
min moster fick tillsägelse från tandläkare eftersom att hon drack så pass mycket kolsyrat vatten. det var heller inte mängden som avgjorde, utan kontinuerliteten(stavning) som var det värsta med det.

AhmedGrisen
2010-11-01, 21:37
Om du menar att mängden mineraler avgör hur bra de är får du väl kolla de olika produkternas innehåll. Hårklyveri av onödigaste sort om du frågar mig.

jag läste någonstans att det kunde vara obalans mellan mineralerna eller nått med salthalten skulle vara mindre bra men jag minns inte vart jag såg det eller exakt vad som stod, därför blev jag nyfiken om nån visste mer.

Sverker
2010-11-02, 07:14
Tänk på att naturligt mineralvatten från Sverige innehåller oftast mycket små mängder mineraler. Helt beroende på våran berggrund.


Vichyvatten, sodavatten och andra vatten på flaska började komma till Sverige efter andra världskriget och var enda alternativet fram till början av 1990-talet när vi fick en vattenboom.
Dessa vatten innehåller relativt mycket natrium och är alltså inte så snälla mot blodtrycket.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vichyvatten




Det gäller alltså att veta vilket vatten som ni diskuterar. Svenskt grundvatten eller importerat mineralvatten ( från mineralrikt grundvatten på kontinenten ).

arowanaj
2010-11-02, 10:28
Hur är det då med sodastreamat vatten?
Vad är det som är dåligt för tänderna egentligen?

Själv brukar jag i snitt hälla i mig två-tre liter om dagen. Hoppas ni inte hittar på nå negativt med det =)