handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig att Bygga muskler & Fett!!!


xkurdi
2010-01-31, 16:14
Tjenare.
Jag har ca 3 månader erfarenhet av Styrketräning, mer ser jag framemot.
Sist jag tränade var den 18 januari 2010 så jag har inte kunnat träna på länge p.ga hals ont osv..

Ska börja seriösare när jag känner att jag börjar bli helt frisk och inte nog med detta har jag även Ansträngningsastma.
Men till min tanke nu då.

Jag vill Bygga muskler, samtidigt bli tjock.
Ni förstår mig säkert, och de jag menar är "Bulka" Om jag inte har fel?
Jag har lust o göra det till mars-april, skiter i 6-packen o grejer... Sen efter det deffar jag så jag blir slim?

Jag är 183 cm lång typ, väger 63 Kg ungefär.
Vad ska jag äta, hur mkt kalorier per dag osv..
Tror ni jag lyckas?
Jag vill bli större i hela kroppen, men vill bli bred också..Så jag antar att jag får käka 2x det jag käkar nu om inte mera..

Tacksam för alla svar! :)

King Grub
2010-01-31, 16:26
Ät mer.

Men ju tjockare du blir, desto sämre förutsättningar för muskeltillväxt, och desto mindre del av viktökningen kommer att bestå av muskler till förmån för fett.

Seb74
2010-01-31, 16:30
Ät mer.

Men ju tjockare du blir, desto sämre förutsättningar för muskeltillväxt, och desto mindre del av viktökningen kommer att bestå av muskler till förmån för fett.

Menar du att fettet blir som....ett svart hål?
Ju mer det växer, desto större förmåga får det att suga i sig ännu mer?

Det var nytt för mig....läge att vända bulken tidigare än normalt kanske.

Fast å andra sidan verkar för lågt BF va dåligt för då ryker musklerna lättare under deffen....hur man än vänder sig så... :D

King Grub
2010-01-31, 16:32
Menar du att fettet blir som....ett svart hål?
Ju mer det växer, desto större förmåga får det att suga i sig ännu mer?

Jag förstår inte vad du säger.

Överätning innebär viktökning. En viss del av viktökningen består av fettvikt, en viss del av fettfri massa. Ju tjockare man är, desto större del av viktökningen består av fettvikt.

Dessutom försämras hormonbalansen för muskulär anabolism ju fetare man är.

Seb74
2010-01-31, 16:34
Jag förstår inte vad du säger.

Astronomi....svarta hål....ju mer materia dom suger i sig, desto större blir deras massa, och desto större blir gravitationskraften som gör att det kan suga i sig ännu mer och växa ännu mer. Var en liknelse bara från min sida.

Tolkade dig som att det var samma med fettet. Blir man för fet så får man lättare att bygga mer fett, eller svårare att bygga muskler (typ samma sak ju).

EDIT: Ok, då tolkade jag dig rätt. Intressant...

Sniggel
2010-02-01, 00:42
Hej xkurdi. Förstår att det kan vara svårt att gå upp i vikt. Det är ju egentligen så enkelt som att du behöver äta mer än vad du gör nu, och göra det varje dag, för att det ska hända något. Men i praktiken kanske det är svårt att just genomföra det.

Du säger att du vill ha både fett och muskler men jag tror inte att du egentligen menar att du vill bli tjock, det är snarare så att du vill bli större och på bekostnad av detta så gör det inget om magrutorna råkar försvinna.
Har jag rätt?

Jag har gett dig tips förut och vet inte om du har provat att lägga till feta såser till dina måltider? Jag märkte nyligen att majonnäs var ett väldigt enkelt sätt att få i sig mer energi, och väldigt gott. Som vanligt gör jag såsen själv hemma för att det ska bli några rejäla mängder som varar åtminstone några dagar och utan att det ska bli för dyrt :D

xkurdi
2010-02-01, 17:57
Ja du sniggel, har rätt..
Vill lixom ändå bli lite bred, men kunna förbränna mitt fett snart om ngn månad då jag får större och kraftigare rutor ;)
Sås...mera?
Hur många måltider ska jag käka?
Frukost - lunch - mellanmål - middag - kvällsmat..

Frukost: 1 kop te, 2 brända mackor med ost + smör
Lunch: Kyckling + ris, 1-2 knäckemackor 2 glas mjölk
Mellanmål: 1 banan, 1 äpple och ngt gott :P
Middag: kyckling + ris, sallad + ev dricka, ibland kcola
Kvälsmat: 2 mackor med ngt x-tra också :)

rooz
2010-02-01, 18:52
Byt ut colan mot dunderhonung, då får du fram rutorna!!!!!!!!!!!!

OneManArmy
2010-02-01, 20:53
Men hur jävla svårt ska det vara att äta mera?
Fram med majonäsen och i med nötterna osv osv.

Ät större mellanmål/kvällsmål/frukost.

Onigiri
2010-02-01, 22:50
Varför äta kyckling under bulk? Välj någon fet köttprodukt istället.

Sniggel
2010-02-02, 00:34
Köttfärs är mycket bättre än kyckling om du vill gå upp i vikt.

Dubbla mängden ost och smör du brukar använda.

swecool
2010-02-02, 18:20
Sen om du är kosttillskott som kreatin eller gainer så kan du blanda ut det med grädde istället för vatten eller mjölk ;) ett änkel sätt att få i sig energi men samtidigt bra fetter! :D

Lycka till nu ;)

Scratch89
2010-02-02, 18:32
Sen om du är kosttillskott som kreatin eller gainer så kan du blanda ut det med grädde istället för vatten eller mjölk ;) ett änkel sätt att få i sig energi men samtidigt bra fetter! :D

Lycka till nu ;)

Någon måtta får det väl vara.

carl0
2010-02-02, 20:40
Sen om du är kosttillskott som kreatin eller gainer så kan du blanda ut det med grädde istället för vatten eller mjölk ;) ett änkel sätt att få i sig energi men samtidigt bra fetter! :D

Lycka till nu ;)


herregud, så jäävla svårt är det inte att gå upp i vikt..dessutom så ere bara onödigt att grisbulka.

Sniggel
2010-02-02, 20:50
Tydligen inte så lätt för vissa. Ofta tror jag det beror lite på invanda mönster som motarbetar en viktuppgång. Men det handlar självklart ofta om aptit också.

TehSaxo
2010-02-02, 21:09
Om jag minns rätt så har inte trådskaparen tillgång till några som helst tillskott. :|

Du går i skolan, va? Ät mycket! Där jag går har dom såser, kött/proteiner, och kolhydrater och det borde finnas i din skola med + mjölk på det.

xkurdi
2010-02-02, 21:44
Jo fan, jag får inte navända kosttilskott osv..
Jag går på skolan ja, jag tar för mig som fan men inte fan är det mycket nä..
Mjölken är lättmjök och smakar citron..:(
Helt skev skola och bamba..
ska äta mkt köttfärs, spaggeti och ta dubbel lager ost o smör osv :)

Tack för alla tipsen, ska jag fortsätta träna stenhårt också? Köper gymkort snart..

Sniggel
2010-02-02, 22:54
Hårt kan du köra men mängden träning kanske man inte ska överdriva. Konditionsträning tycker jag att du ska köra pga din astma. Styrketräning 3ggr i veckan hade jag rekommenderat.
Om du blir väldigt hungrig av att styrketräna och därmed äter mer kanske 4 ggr i veckan är bättre.

dupper
2010-02-02, 22:57
Ät ät ät, varje gång du äter så ska du bli RIKTIGT mätt. Då kommer du att gå upp förr eller senare. Försök dessutom att undvika fibrer etc som mättar onödigt fort!

xkurdi
2010-02-04, 21:30
Ja kondition ska jag ändå köra, bara till o börja gymma seriöst snart o köpa kort.

Äter så mkt jag kan, blir en del onyttigt men wtf!