handdator

Visa fullständig version : Coolaste muskeln!


Erkserks
2010-01-31, 10:00
Min lista över vilka muskler som ser absolut råast ut:

1. Rygg - Lats, definition, etc ser bara sjukt ut, rygg är lätt den coolaste muskelgruppen. Ju större rygg desto mer från människa --> monster/maskin
2. Triceps - Muskelbukarna ser bara så sjuka ut, ser väldigt kantiga ut, nästan som man är en maskin.
3. Axlar (främre och laterala) Ser najs ut med feta axlar, dock hatar jag att träna dem, så ansträngande.
4-5 Biceps, Bröst - Ingen inbördes placering. Visst kan biceps se feta ut, men tycker det är coolast med ådror och en rippad biceps hellre än en stor. Bröst kan självklart vara coolt om man ser fibrerna/fästena genom huden eller hög definition annars är spelar det inte så stor roll, dock gör sig bröstmusklerna bra under tröja o så.


Har ej lagt in ben, har inte funderat riktigt på var jag kan få in dem i min lista ännu.
Rygg+ Triceps asså, ser så sjukt ut, älskar o träna dem, ofta också underskattade av nybörjare men definitivt de muskler som borde läggas mest fokus på om något

stridis
2010-01-31, 10:07
Traps ger ett rått utseende.

Underarmar är macho.

Serratus anterior kan vara omg faktor på.

Vader kan få mesar att gråta av avund.

De flesta muskelgrupper har sin grej tror jag.

lul
2010-01-31, 10:13
Rygg+ Triceps, ofta också underskattade av nybörjare men definitivt de muskler som borde läggas mest fokus på om något

varför är dom underskattade? alla nybörjare älskar ju träna armar haha:P
jag tycker man borde lägga mest tid vid de stora musklerna och bål. dvs rygg, axlar, bröst, ben och bål (:

snyggaste muskeln under träning är nog biceps med ådror haha, typ den enda muskeln med tricep man ser bra

JohnRick
2010-01-31, 11:04
Jag skulle säga brachioradialis.

L-Sami
2010-01-31, 11:12
Topp tre till utseende när man kollar på en anatomi karta.

1. Quadriceps
2. Pectoralis Major
3. Rectus Abdominis

young_george
2010-01-31, 11:29
http://www.myfit.ca/Muscle%20Anatomy/Bum-or-Gluteus-Maximus.jpg

Roooompa

Erkserks
2010-01-31, 11:59
Topp tre till utseende när man kollar på en anatomi karta.

1. Quadriceps
2. Pectoralis Major
3. Rectus Abdominis

Jag menar iofs om man tittar på en person med välutvecklad [exempel på muskel]. Vilken då ser coolast ut. Men du kan tolka det hur du vill.
T.ex. ser det mer"imponerande" ut med nån med bred rygg, stora triceps än med stort bröst + stora biceps i min mening.
Är väl kanske lite också för att det är så många nybörjare som tränar de 3 B:na: Bröst+Biceps+Bänk som jag har fått lite avsmak för folk med mer utvecklade bröstmuskler+ biceps än Ryggmuskulatur+ Triceps.

adis
2010-01-31, 12:40
1.Axlar
2.Trapezius
3.Obliques
4.Serratus anterior
5.Pecs

L-Sami
2010-01-31, 12:42
Jag menar iofs om man tittar på en person med välutvecklad [exempel på muskel]. Vilken då ser coolast ut. Men du kan tolka det hur du vill.
T.ex. ser det mer"imponerande" ut med nån med bred rygg, stora triceps än med stort bröst + stora biceps i min mening.
Är väl kanske lite också för att det är så många nybörjare som tränar de 3 B:na: Bröst+Biceps+Bänk som jag har fått lite avsmak för folk med mer utvecklade bröstmuskler+ biceps än Ryggmuskulatur+ Triceps.

Okej! Topp 3 är fortfarande enligt min mening coolaste. Deffade quads, pecs och abs, konturer syns bäst i de musklerna. Men välutvecklad rygg lats, trapezius och erector spina kan göra mycket för en fysik också. Coolaste är ändå om det är en symmetrisk fysik. Tycker inte att det är så coolt med stora biceps eller lats om resten av kroppen släpar efter.

Eriic
2010-01-31, 12:53
1 Axlar
2 vader
3 trapz

Action Fighter
2010-01-31, 12:58
Jag tycker alla muskler ser balla ut om dem är välutvecklade för att vara ärlig. Svårt att säga vilken som skulle vara grymmast eftersom det ser fåningt ut med feta pecs om ryggen släpar exempelvis. Ett par feta väldefienerade quads är det inte mycket som går upp mot men skulle jag vara tvungen att välja är det nog bröst jag tycker är ballast, mycket eftersom det är en muskel jag ofta ser vara släpande på folk i allmänt(inte kolo). Tycker det är bröst som skiljer sig mest mellan de oseriösa och de seriösa.

hyenan
2010-01-31, 12:59
1. Triceps
2. Rygg
3. Underarmarna

Christyle
2010-01-31, 13:13
1.Axlar
2.Trapz
3.Abs
4.Baksida revbenen (Vingarna)

stridis
2010-01-31, 13:18
men skulle jag vara tvungen att välja är det nog bröst jag tycker är ballast, mycket eftersom det är en muskel jag ofta ser vara släpande på folk i allmänt(inte kolo). Tycker det är bröst som skiljer sig mest mellan de oseriösa och de seriösa.

Eh, va? Bröstmuskler används inte så mycket i dagliga livet men när man börjar träna så är det väl oftast så att de oseriösa mest tränar bänk och får mest utveckling där. Vi måste ha olika definitioner på seriositet.:MrT:

SiSenior
2010-01-31, 13:20
1. Trapz
2. Lats
3. Vader

Martin Löwgren
2010-01-31, 13:26
Infraspinatus

ceejay
2010-01-31, 13:35
axlarna är nice

Bear Grylls
2010-01-31, 13:35
1. Ringmuskeln
2. Allt på benen.

sunkan
2010-01-31, 13:37
tungan

Nina L
2010-01-31, 13:45
Lats på ohotad förstaplats. Även om allt annat släpade så skulle det se coolt ut.
Långt efter kommer axlar som tvåa och vader som trea.

Mineur
2010-01-31, 15:32
Muskel å muskel, vältränad rygg e sjukt snyggt

men snyggast är ju såklart att ha allt symetriskt

inzie92
2010-01-31, 17:30
ett par feta axlar tillsammans med stora ben är ganska oslagbart i mina ögon.. tyvärr är det just mina sämsta muskelgrupper :(

FGK
2010-01-31, 17:44
Stora händer, smalare handleder och grova underarmar ser jävligt maffigt ut!

emi23j
2010-01-31, 17:47
1.Axlar
2.Trapz
3.Abs
4.Baksida revbenen (Vingarna)


+1

Dock bör Infraspinatus och Teres major och minor finnas med på samma plats som axlarna. Det ger som en grymt bra inramning.

chrilledude
2010-01-31, 17:51
Snorren.

Nej men, måste väl vara ryggen typ.

JoeyP
2010-01-31, 17:54
Armar
Axlar
Rygg

Psyla
2010-01-31, 17:57
Runda delts i alla lägen

johanhej
2010-01-31, 18:08
Har skitdåliga vader, så måste nog säga det. Vadkomplex ftw.

KaptenKnäsvag
2010-01-31, 18:11
Ett par vassa bakre axlar är riktigt ballt

Tyvärr har jag inga egna att skryta med

Matsa
2010-01-31, 18:39
Trapezius, och då menar jag hela muskeln och inte bara den övre delen. Tycker det är riktigt coolt när man har den muskeln välutvecklad, man ser råstark ut helt enkelt.

http://img715.imageshack.us/img715/6484/yatesupperback.jpg

mtlca
2010-01-31, 18:45
Bifoga gärna bilder på det som ni definerar som en cool muskel :)
Själv tycker jag att en massiv underarm är riktigt coolt.
http://www.dieselcrew.com/wp-content/uploads/2009/04/frank-mcgrath-forearm.jpg

chrilledude
2010-01-31, 18:54
Bifoga gärna bilder på det som ni definerar som en cool muskel :)
Själv tycker jag att en massiv underarm är riktigt coolt.
http://www.dieselcrew.com/wp-content/uploads/2009/04/frank-mcgrath-forearm.jpg

Jag blev fan rädd.. Trodde det var godzilla eller något.:naughty:

Bear Grylls
2010-01-31, 19:02
Bifoga gärna bilder på det som ni definerar som en cool muskel :)
Själv tycker jag att en massiv underarm är riktigt coolt.
http://www.dieselcrew.com/wp-content/uploads/2009/04/frank-mcgrath-forearm.jpg

Han måste vara en mycket ensam man :(

The Swedish Oak
2010-01-31, 19:03
Personligen är jag för en symmetrisk fysik, men om det är något man inte kan ha för stora är det Axlarna och Vader.

BengtBurk
2010-01-31, 22:27
Symmetri är alltid j-t snyggt och är förmodligen det viktigaste.

Annars är det coolt med välutvecklade muskler som man inte tänker på vid första ögonkastet. T.ex. baksida lår, vader och underarmar. Visst är det snyggt och coolt med stora bröstmuskler, axlar och armar men det faller ganska snabbt om inte resten är vältränat.

Lovisa
2010-02-01, 08:23
Som tjej har man ju lite andra anatomiska förutsättningar. Jag gillar vältränade och definierade axlar, överarmar, lår och vader. Och så "glutten" såklart (bakdelen).

En alltför markerad rygg ser inte så bra ut på en tjej, det kan bli lite "hårt" och oproportionerligt. Och bröstmuskulaturen kommer ju aldrig riktigt till sin rätt, eftersom vi har tuttar *drool*

Själv satsar jag mycket på benpress, bensträck, chins, dips, bicepscurl och latdrag. Kompletterar med bänkpress och militärpress. Bra basövningar som ger proportionerlig muskulatur, enligt min åsikt.

Ni noterar säkert att jag inte nämner magen. Just det, den tränar jag bara för bålstabilitet. Magrutor känns inte viktigt, tro det eller ej!

Och till er killar; vi tjejer gillar INTE discokroppar med mega-biceps och pinne-ben. En vältränad kropp skall vara balanserad. Hellre mindre muskler och jämnt fördelat, än en eller ett par överdrivet biffiga kroppsdelar/muskelgrupper!

thompaboy
2010-02-01, 08:28
Ett par maffiga axlar eller lats kompenserar ju för det mesta och bidrar till V/X-formen som åtminstone är det jag lägger märke till vid första ögonkastet.

ARMSTARK
2010-02-01, 14:13
Baksidan av låret! Det råder ingen tvekan när man ser en biffig lårbicep, "det där är en vältränad person!" sjukt snyggt men tar en miljon träningstimmar att bygga upp.

El Maco
2010-02-01, 14:16
Någon som brukar få pump i röven eller? Blodådror som sträcker sig över hela skinkorna?
DET hade varit fett!

Själv tränar jag bara halva magen, har ett sjukt rippat 3-pack...

Langster
2010-02-01, 14:25
Och till er killar; vi tjejer gillar INTE discokroppar med mega-biceps och pinne-ben. En vältränad kropp skall vara balanserad. Hellre mindre muskler och jämnt fördelat, än en eller ett par överdrivet biffiga kroppsdelar/muskelgrupper!

Men var hittar man de där riktiga discobyggarna som verkligen har stora, vältränade armar och samtidigt har smala pinnben? Jag har då aldrig sett någon sådan, någonsin.

The Swedish Oak
2010-02-01, 15:27
Men var hittar man de där riktiga discobyggarna som verkligen har stora, vältränade armar och samtidigt har smala pinnben? Jag har då aldrig sett någon sådan, någonsin.

Jag har, men grejen är att "dom" oftast går i långa träningsbyxor istället för shorts.

Langster
2010-02-01, 15:31
Jag har, men grejen är att "dom" oftast går i långa träningsbyxor istället för shorts.

Mjo, men även de som verkligen prioriterar överkropp brukar inte ha pinnben som är smalare än medelsvenssons. Även om man inkluderar dem så har jag fortfarande inte sett någon sådan som är riktigt GROV på överkroppen.

dellan
2010-02-01, 19:02
Jag har sett en av dessa ultimata discobyggare. Cirkus 185 cm lång, riktigt grov överkropp små ben och inga vader. Tränar ofta med vad jag tror är hans flickvän. Hon har dock bra ben *drool*
Kan spottas på IKSU.