handdator

Visa fullständig version : comhem bredband


fred82ros
2010-01-30, 22:36
hej har som sagt comhem bredband 25mbit... men har lite problem.... när ja ska ladda hem något så typ bryts koplingen till nätet och de läggs ner.... sen startar ja om de och de blir lika efter några minuter... men om ja inte tankar något så funkar de felfritt..
varför är de så????

mvh
/Fredr

Raggis
2010-01-30, 22:50
Trådlöst nätverk?

fred82ros
2010-01-30, 23:22
Trådlöst nätverk?

stämmer kör med D-link... men blir samma även om ja kör direkt från modemet....

Chrilli
2010-01-31, 22:22
Kolla så ingen brandvägg eller antivirus program stänger ner för finns fel.

tsp
2010-01-31, 23:03
Stäng av DHT i din torrentklient. Samt begränsa antalet ansluta peers osv. Är antagligen din bajsdåliga dlink router som inte pallar den sortens tung trafik

fred82ros
2010-02-01, 20:44
börjar oxå fundera på om de är min D-link som förstör de... för hemma hos en annan som oxå har comhem funkar de felfritt... men varför funkar de även inte om ja kör direkt från modem...till data

Kimball
2010-02-01, 20:54
börjar oxå fundera på om de är min D-link som förstör de... för hemma hos en annan som oxå har comhem funkar de felfritt... men varför funkar de även inte om ja kör direkt från modem...till data

DATOR inte DATA *cry*

Har du testat modem -> dator efter att du ställt in lägre antal peers osv i torrentprogrammet? Kan vara windoze / nätverkskort som bullar ur också. Vet att jag fått köra in en TCP-patch för att torrents skulle fungera som de skulle, kommer inte ihåg om detta endast gällde winxp dock?