handdator

Visa fullständig version : Nån som vill göra ett skivomslag?


teargaz
2010-01-30, 11:15
Vi kommer släppa en skiva inom en hyfsad framtid. Allt är redan inspelat och klart.

Dock behöver vi ett skivomslag. Är du lagd åt det konstnärliga hållet och sugen så hör gärna av dig.

Musiken är Doom metal a la 90-tal.

Betalt? Kanske, ingen aning. Jag är bara trummis. Borde vara förhandlingsbart men måste kolla sånt med bolaget.

Förslag/riktilinjer: Öhhhmmm.. Näe. Lite därfor jag postar denna tråd;-)

Lellan
2010-01-30, 12:04
Om jag vore du skulle jag pm:a Krampus. Han känns som klockren i detta fallet, men betalt ska han ju ha såklart. :thumbup: Bonus kommer ju bli att alla koloiter köper skivan bara pga att Krampe målat och kanske får upp ögonen för musiken.. :naughty:

C.E.J.
2010-01-30, 12:26
Ja petalar hondra tysen om de ska bli pra kille på såna!

bear.flowertwig
2010-01-30, 13:24
vi kommer släppa en skiva inom en hyfsad framtid. Allt är redan inspelat och klart.

Dock behöver vi ett skivomslag. Är du lagd åt det konstnärliga hållet och sugen så hör gärna av dig.

Musiken är doom metal a la 90-tal.

Betalt? Kanske, ingen aning. jag är bara trummis. Borde vara förhandlingsbart men måste kolla sånt med bolaget.

Förslag/riktilinjer: Öhhhmmm.. Näe. Lite därfor jag postar denna tråd;-)

haha :D

Loke
2010-01-30, 13:39
Har en bekant som har gjort åtminstone nåt black metal omslag, blev väldigt proffsigt. Kan höra med henne om hon loggar in på msn senare idag.

För övrigt är jag intresserad av musiken :D

John M
2010-01-30, 13:42
Jag är intresserad, har arbetat mycket med webbdesign och design i övrigt. Skickar lite skivomslag till dig om du vill så du kan se några exempel. Ge mig lite tid så ska jag dra fram något.

Betalning är ett måste naturligtvis om du vill ha kvalitet på dina grejer.

Kwon
2010-01-30, 13:53
Vi kommer släppa en skiva inom en hyfsad framtid. Allt är redan inspelat och klart.

Dock behöver vi ett skivomslag. Är du lagd åt det konstnärliga hållet och sugen så hör gärna av dig.

Musiken är Doom metal a la 90-tal.

Betalt? Kanske, ingen aning. Jag är bara trummis. Borde vara förhandlingsbart men måste kolla sånt med bolaget.

Förslag/riktilinjer: Öhhhmmm.. Näe. Lite därfor jag postar denna tråd;-)

Fråga Krampus här på brädan.

Eller Nalfaren eller Nina L.

Dessa tre är nog bäst lämpade för Doom Metal a la 90-tal.

Coolt att du "bara" är trummis förresten! :D

Raggis
2010-01-30, 14:13
tja88, no doubt.

Kwon
2010-01-30, 14:16
tja88 målar jättebra, men jag fick den uppfattningen att han/hon inte skulle vara den bästa för att göra ett Doom-omslag.

Raggis
2010-01-30, 14:19
Jaså? Varför tror du det?

The Swedish Oak
2010-01-30, 16:38
Har ni inga riktlinjer alls?

Jag menar något måste ni väl sjunga om/inspireras av?

Namnet på några låttitlar?

Jag själv sitter en del i Illustrator och Photoshop och skulle säkert försöka mecka ihop något om jag fick något o gå på.

Loke
2010-01-31, 01:39
Ok, min polare finns här:

http://www.myspace.com/lenamorker

Droppa ett mail eller liknande med typ samma info som här (eller bättre), hon vill ha kommunikation där, och skriv att "Loke" refererade så ska hon höra av sig. Lycka till, hoppas ni hittar nåt som känns rätt :)

Kwon
2010-01-31, 01:48
Ok, mailade angående omslaget

Ape3
2010-01-31, 01:56
Ok, min polare finns här:

http://www.myspace.com/lenamorker

Droppa ett mail eller liknande med typ samma info som här (eller bättre), hon vill ha kommunikation där, och skriv att "Loke" refererade så ska hon höra av sig. Lycka till, hoppas ni hittar nåt som känns rätt :)

Hennes myspace funkade ju men inte hennes egna hemsida, alltså ser man inte så många exempel.

teargaz
2010-01-31, 10:09
>Lellan
Menar du att folk fortfarande köper skivor;-)

>Loke
Fick en jävligt cool ide om det är så att din kompis har gjort "snöbolls-slottet" själv.
Skulle vara coolt med en "höst-boll" istället med nåt snyggt höstlandskap i kanske.

Musiken kan jag inte släppa på nu såklart, men om jag skulle beskriva den närmare så skulle jag säga att den är tagen rätt många år bakåt i tiden. Ingen försöker direkt visa ballen med blidder och meckiga partier utan det är hyfsat rakt och enkelt. Inget triggigt plastigt och glänsande utan mer rum och fläsk i ljudbilden. (Studio Abyss) Sången är 100% köttkvarnsgrowl. Inge tuttinutt goss-kör nånstans.


>The Swedish Oak

Det här är ett gammalt projekt som idag är återupplivat och sammansatt av lite lösryckta musiker.
När jag lirade in trummorna så var vi inte ens fullt band. Det finns två i bandet som jag aldrig ens har träffat varav en är sångaren. Jag är ganska säker på att han skriver texterna men det är ju helt störtomöjligt att höra vad han sjunger så jag är rädd att jag inte kan hjälpa dig där ännu.
De låt namnen som jag kan bjuda på är bara arbetsnamnen i stil med October 66, Måsen, Slöjävel osv och det kommer såklart inte ge nån rättvis referens.

>Kwon
Ditt mail befinner sig i cyberrymden då jag hade en gammal email länkad här. Jag har uppdaterat den nu så det skulle vara nice om du kunde skicka om mailet.

Sen måste tillägga några detaljer.

För det första så måste man nog vara en person som till största delen vill göra detta för att det är roligt och inte för att bli rik. Som jag skrev tidigare så är det Doom det handlar om och inte Dansband. Jag dyker inte djupare i det efter som det säkert kommer spåra ur i en tråd som handlar om pengars fördelning i musikbranchen.

För det andra så är det nog bra att veta vad skivan kommer heta och det kan jag ta på mig att kolla upp.

The Swedish Oak
2010-01-31, 17:49
PM skickat teargaz, hör av dig om det finns intresse.

teargaz
2010-07-09, 07:37
Det blev ju ganska bra tillslut.

Snodde idén med en snökula, men ville höst i den med löv istället för snöflingor. Allt omgivet av ett mörker. Blev riktigt ballt i bookleten också

Fick bli en jänkare som heter Travis Smith som gjorde det:-) Han va lätt att jobba med, har en fet portfölj och var faktiskt rätt billig.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs025.ash2/34595_410108086025_6123636025_4631387_818856_n.jpg

Poxeman
2010-07-09, 07:42
Snyggt!

rickardptrsn
2010-07-09, 10:23
snyggt!

+1

knackwursten
2010-07-09, 10:51
sjukt nice! du har ingen större bild?

teargaz
2010-07-09, 11:47
sjukt nice! du har ingen större bild?

Jorå förfan! Om du köper den på vinyl;-)

Delar av booklet finns även att beskåda här om man klickar runt lite:-)

www.octobertide.net

Pudzianovski
2010-07-09, 12:04
October Tide = bra som fan! :thumbup:

Iaf rain without end.....riktig jävla klassiker....sen kom Grey Dawn som var totalt värdelös! :(

teargaz
2010-07-22, 08:08
October Tide = bra som fan! :thumbup:

Iaf rain without end.....riktig jävla klassiker....sen kom Grey Dawn som var totalt värdelös! :(

Haha. Jag gillade inte heller Grey Dawn någe vidare från början, men nu när vi har börjat repa in lite från den så gillar jag dessa låtar mer och mer. October Insight går att få ett jävla tryck i om man tar i lite så det ska bli kul att lira den live.

Här har du i alla fall en liten streaming tesaser från kommande vax. Hope you like trots burkig streaming mp3. "Blackness Devours" (http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=142779)