handdator

Visa fullständig version : Brittiska forskare: G-punkten är en myt


Lucipha
2010-01-30, 09:56
http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6513165.ab

Forskning när den är som bäst. Ska genast ringa flickvännen och berätta ett hennes orgasmer bara är inbillning :cool:

Rockhard
2010-01-30, 09:57
Forskning när den är som bäst. Ska genast ringa flickvännen och berätta ett hennes orgasmer bara är inbillning :cool:

Jag tror fake är ordet du söker.

Piranha
2010-01-30, 10:15
Jag nöjer mig gärna med en placebo-g-punkt.

Wille005
2010-01-30, 10:17
Äntligen, fakta som förklarar min oförmåga att tillfredsställa kvinnors lustar.

zeusden1
2010-01-30, 10:37
Äntligen, fakta som förklarar min oförmåga att tillfredsställa kvinnors lustar.

Knappast din oförmåga; de kan inte bli tillfredsställda! Existerar inte någon G-punkt.

regus
2010-01-30, 10:45
jag nöjer mig gärna med en placebo-g-punkt.

+1

shut teh face
2010-01-30, 10:53
Jag nöjer mig med en dildo i röven

MasterChief
2010-01-30, 10:57
Jag nöjer mig med en dildo i röven

Jo, vi vet det.

Lellan
2010-01-30, 10:57
Men guuud vad man kan krångla till det med punkter och ... krångel! *gah!* Hur svårt kan det vara att ha lite sex, variera sig och testa, bli glatt överraskad el testa nåt annat. Snacka om att göra ämnet till allt annat än vad det är. Jösses... *screwy*

Hata kvällstidningar.. *rolleyes*

Zakath
2010-01-30, 11:26
Jag tror helt enkelt inte detta är något ämne för forskare. *rolleyes*

Clarkolofsson
2010-01-30, 11:28
Ta den i munnen baby, pången åsså

Nitrometan
2010-01-30, 11:31
Forskning när den är som bäst. Ska genast ringa flickvännen och berätta ett hennes orgasmer bara är inbillning :cool:
Det är AB. Räkna inte med att det är sanningen de rapporterar.

Sen betyder det inte att kvinnor inte kan få orgasm bara för att det inte finns nån G-punkt. Det kanske är klitoris som stimuleras?

Eller också kan de få orgasm utan punkt?

Zakath
2010-01-30, 11:35
Det är AB. Räkna inte med att det är sanningen de rapporterar.

Sen betyder det inte att kvinnor inte kan få orgasm bara för att det inte finns nån G-punkt. Det kanske är klitoris som stimuleras?

Eller också kan de få orgasm utan punkt?

Såg samma forskning på BBC för några månader sen, ab är bara lite sega.

Nitrometan
2010-01-30, 11:39
Såg samma forskning på BBC för några månader sen, ab är bara lite sega.
Som vanligt. Sega, rapporterar fel och stäler till med RUBRIKCHOCK!


Man ska alltid kolla vad de har för källor.

Nitrometan
2010-01-30, 11:49
BBC 6:e januari (nu i AB, är de sega på att läsa engelska?): http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/8443465.stm

The G-spot - the mysterious female erogenous zone - may not actually exist, says new research. But has the quest to find it helped or hindered womankind?

For years, it has been described as the Holy Grail of female sexual pleasure.

But for many women and their partners, the quest to find the so-called G-spot has ended in frustration.

Now new research suggests this elusive, erogenous zone supposed to be located on the front vaginal wall, may not exist.

Other experts in the field of female sexuality think the cult of the G-spot has been nothing but detrimental for women, feeding anxiety among women and men.

"It's important to feel that we are normal physically and sexually, and to conform to what society is saying is attractive sexually," says sexual psychotherapist Paula Hall.

"One of the problems of the so-called discovery of the G-spot, and the amazing orgasms to be enjoyed if your partner can find it, was that it left women and men - who before were thinking that their sexual life was OK - thinking that something was missing."

The reality is that we are all different and therefore some women may feel things like a G-spot but for others it could be tiny, she says.

Many women don't enjoy penetrative sex, but the G-spot raised expectations of orgasm through penetration. Anything that tries to tell you 'This is the norm and this is how you should enjoy sex' just creates more sexual anxiety, says Ms Hall.

Identifying a spot inevitably means that while you liberate some women you make others feel inadequate, because we are all different, she says.

But despite the odd flurry of publicity when more research questions or supports its existence, the G-spot's heyday of the late 80s and early 90s has passed.

The new G-spot, she says, is hormones. Women, do you have the right ones?

Lång och intressant artikel. G-punktens historia från Grafenberg och framåt. Intressanta diskussioner och fakta. Långt från AB:s artiklar.

Bullen!
2010-01-30, 13:28
det hade de väl inte behövt forska fram. det begrep jag efter 4 sekunder då jag var klar men inte hon.

bear.flowertwig
2010-01-30, 13:32
"G-punkten är en myt, hävdar engelsmännen.

Inte alls – det gäller bara att lära sig att hitta den, kontrar fransmännen."

Haha, jävla överkåta fransmän.

Rockhard
2010-01-30, 14:29
Det här är faktiskt ganska bra och användbar forskning. Nästa gång hon är missnöjd med min prestation ska jag hänvisa till den här studien.

MasterChief
2010-01-30, 14:35
Har folk i den här tråden glömt klittan?


Eller hävdar engelsmännen att den också är ett påhitt?

Andy.da.wohoo
2010-01-30, 14:36
det hade de väl inte behövt forska fram. det begrep jag efter 4 sekunder då jag var klar men inte hon.

hahah! :laugh:

Doctor Snuggles
2010-01-30, 14:50
Äh, vad fan, det finns ju flickor som får orgasm av att borsta håret.

Baan
2010-01-30, 14:54
Äh, vad fan, det finns ju flickor som får orgasm av att borsta håret.

Byt män mot Herbal Essence!

Madame
2010-01-30, 15:14
Men jösses, måste allt ha ett namn eler en diagnos? Räcker väl med att det är skönt så spelar det ingen roll om det man känner är klassificerat och korrekt. Bara LIGG, njut, och sluta jiddra ffs! *gah!*

Yes
2010-01-30, 15:15
Denna brillianta forskning är vad jag förstått baserad på självrapporteringar. Man har alltså frågat lite olika kvinnor(från college har jag för mig, så de behöver inte ha varit så erfarna heller) om de tror att de har en g-punkt.

Baan
2010-01-30, 15:29
Denna brillianta forskning är vad jag förstått baserad på självrapporteringar. Man har alltså frågat lite olika kvinnor(från college har jag för mig, så de behöver inte ha varit så erfarna heller) om de tror att de har en g-punkt.

Poängen kan ju vara att man börjar titta på annat också än just använda luppen för att hitta g-punkten. Hormoner t.ex. som det står i det Nitrometan citerade. Förhoppningsvis dyker det upp bra piller snart man anonymt kan spetsa drinken med.

Yes
2010-01-30, 15:40
Poängen kan ju vara att man börjar titta på annat också än just använda luppen för att hitta g-punkten. Hormoner t.ex. som det står i det Nitrometan citerade. Förhoppningsvis dyker det upp bra piller snart man anonymt kan spetsa drinken med.
Visst kan det finnas anledning att titta på annat, men det jag ville påpeka är att det inte rör sig om någon seriös forskning här. Vi skulle antagligen få ett mer vetenskapligt resultat genom att göra en poll här på Kolo.

Piranha
2010-01-30, 15:42
"G-punkten är en myt, hävdar engelsmännen.

Inte alls – det gäller bara att lära sig att hitta den, kontrar fransmännen."

Haha, jävla överkåta fransmän.

Undrar vad fransyskorna tycker?

Asiaterna påstår den sitter mer än 12cm in.

osv, osv.

Nitrometan
2010-01-30, 15:47
Undrar vad fransyskorna tycker?
De väntar fortfarande på att fransmännen ska hitta den.

Kwon
2010-01-30, 15:52
"G-punkten är en myt, hävdar engelsmännen.

Inte alls – det gäller bara att lära sig att hitta den, kontrar fransmännen."

Haha, jävla överkåta fransmän.

Can't blame them.

What the french said is a great argument to keep trying.

Lucipha
2010-01-30, 16:31
Jag tror helt enkelt inte detta är något ämne för forskare. *rolleyes*

Menar du att pluggisar med flaskottetbrillor och akne inte är auktoriteter när det handlar om att tillfredställa en kvinna? :confused:


Asiaterna påstår den sitter mer än 12cm in.


Kanske de kvoterar cm på just könsdelarna för att få mer attraktiva mått? (utom Kwon och Prankie som givetvis har hästkukar!)

stevebc
2010-01-30, 16:35
Undrar vad fransyskorna tycker?

Asiaterna påstår den sitter mer än 12cm in.

osv, osv.Jaha.. det var ju helt fantastiskt. Lika bra att lägga ner då i sånna fall.

Scratch89
2010-01-30, 16:38
Jaha.. det var ju helt fantastiskt. Lika bra att ligga ner då i sånna fall.

Fixed.