handdator

Visa fullständig version : Frakta stora/udda saker


grakka
2010-01-30, 00:22
Kanske aningen awkward tråd men finns det någon som har erfarenhet av att ha fraktat något stort och otympligt genom Sverige med budbil/fraktfirma? Jag skulle behöva frakta en tung och lång boxningssäck från norr om Stockholm till Kalmar men det verkar inte finnas någon som levererar så stora paket. Säcken är 160cm, 40-45cm diameter och väger 40-45kg. Har endast hittat ett företag som tar emot paket i den storleken och det är jetpack och där kostade billigaste alternativet drygt 5000kr vilket är helt sjukt idiotiskt och orimligt dyrt.
:smash:*slap**gah!*

Kabuto
2010-01-30, 00:23
Varför fraktar du den fylld? och jag tror det går med posten eller bussgods..

grakka
2010-01-30, 00:30
Varför fraktar du den fylld? och jag tror det går med posten eller bussgods..

Den tar förmodligen mindre plats när den är fylld med tanke på att allt tyg är rätt hårt packat i den, tror jag iaf. Personen som säcken ska fraktas till menar att posten inte tar paket som detta. Dock verkar det ju som att bussgods kan ta paketet. Väldigt märkligt att jag inte kollat där bland alla sidor jag har kollat på. Tack för tipset!

Kabuto
2010-01-30, 00:30
Annars får du köpa och skicka på pall med något fraktbolag.. Men det är dyyrt.. Man brukar som sagt inte skicka fyllda säckar..

Just tyg kanske är lätt att fixa där du bor? Jag har ingen koll på det.. Någon som vet var man skaffa skräptyg? :D

capture
2010-01-30, 00:34
bussgods?

grakka
2010-01-30, 00:35
Annars får du köpa och skicka på pall med något fraktbolag.. Men det är dyyrt.. Man brukar som sagt inte skicka fyllda säckar..

Verkar som att bussgods kan ta säcken fylld för 540kr vilket är i den prisklassen jag hade hoppats på! Har faktiskt inte ens tänkt på att man kan tömma säcken och skicka den på det viset! Jag måste fått något brutalt hjärnsläpp som inte tänkte på de två bästa/enklaste alternativen :Virro Tack ska du ha iaf! :D

Baan
2010-01-30, 00:37
Den tar förmodligen mindre plats när den är fylld med tanke på att allt tyg är rätt hårt packat i den, tror jag iaf. Personen som säcken ska fraktas till menar att posten inte tar paket som detta. Dock verkar det ju som att bussgods kan ta paketet. Väldigt märkligt att jag inte kollat där bland alla sidor jag har kollat på. Tack för tipset!

Jag har skickat något väldigt likt mått- och viktmässigt med bussgods. I mitt fall var det mitt gamla hemgym samt vikter. Frakten gick på 400-500 kr. Du kan förmodligen räkna ut mer exakt här men jag tror att det är det du hamnar på ungefär http://www.bussgods.se/sendpackage/?MenuID=2