handdator

Visa fullständig version : Help me coffe people


Aimar
2010-01-29, 23:38
Började dricka kaffe för 2-3 år sedan, mest för att hålla mig pigg på föreläsningarna och som en social grej då 95% av alla studenter dricker det där jag studerar. På senare tid så har jag börjar uppskatta kaffe, de ska vara svart med en godbit bredvid, då är de kardemumma. Men jag är ändå ingen kaffekännare(skulle gärna vilja vara det), köpte en bryggare för ett år sedan och de första kaffesorten jag köpte var gevalia, bytte efter det till Arvid Nordqvist classic. Men nu vill jag breda mina kaffe kunskaper ytterliggare, är inne på att köpa Zoegas, de verkar vara inne, alla verkar köpa det. Men de finns så många sorter, finns de någon Zoegas expert härinne? Läste dock på baksidan på en av Zoega sorterna och där stod det att de bör vara slut 10 dagar efter öppnad förpackning och de kommer inte hända kan jag säga. Dricker mest kaffe på helger då jag kan ta de lugnt och njuta av den :)

Men nu vill jag inte att bara Zoegas älskare svarar på min fråga även ni andra som dricker kaffe regelbundet och har favoriter som ni vill rekommendera får mer än gärna lämna avtryck härinne. Ni får gärna säga vad de är som gör att ni gillar just de kaffet.

Kom dock ihåg att jag har bryggare så jag vill ha förslag på kaffesorter som man kan brygga. Man kanske kan det med alla vad vet jag, ni hör ju hur dålig kaffekännare jag är.

shadowfire
2010-01-29, 23:40
Asså kaffe har gått från att ha varit en folkdryck till att bli någon slags brat-wanna-be-grej, där man ska skryta om sina 20 tkr-maskiner o sina privatimporterade kaffebönor o yadayada.

Själv lever jag med selecta på jobbet, smakar fan men ändå dricker man skiten.
När jag väl kommer hem så är det Arvid Nordqvists Classic Svea som gäller. Vanligt, enkelt, hemmabryggt kaffe, men satan så gott.

hahavaffan
2010-01-29, 23:46
Mollbergs Blandning tycker jag bäst om av Zoegas sorter.

Aimar
2010-01-29, 23:51