handdator

Visa fullständig version : När träningspasset blir pannkaka..


pcw
2010-01-29, 20:35
Ex. ni måste skynda er igenom ert pass innan stängning eller ni har ätit för långt innan träningspasset så ni har inte tillräckligt med energi. Hur reagerar ni då när ni väl är på gymmet. Köttar ni er igenom passet och går ner lite i vikt och kör mer högreps eller drar ni ner på antalet övningar och försöker bibehålla vikten istället? Hade ett sånt pass idag då det både var lite stressigt och energin var lite låg. Körde bröst och biceps och kan ju säga att bröstpasset gick väl sådär och biceps prioriterade jag inte så jättemycket så tja.. känns allt trist med såna här pass men det är ju helt klart bättre än inget inbillar jag mig(?).

chrilledude
2010-01-29, 20:35
Klart det är bättre än inget *screwy*

Matsa
2010-01-29, 20:51
Man kan inte vara på topp alla dagar, så är det bara. När jag verkligen känner mig under isen eller har ont om tid brukar jag köra mina basövningar i första hand och sedan drar jag ned på assistansövningarna. Om det exempelvis är ett benpass så gör jag vad jag hade tänkt i knäböjen men drar ned på antalet set i benpress, rakmark och mage.

Det brukar fortfarande bli ett ok pass, det är inget att oroa sig över.

ha:cl
2010-01-29, 21:12
Jag brukar alltid skära tid på vilan då faktiskt, då hinner jag mer. Räcker inte det så, eftersom jag kör 4 split så kör jag enbart halva passet, till exempel bara biceps på biceps/rygg. Så går jag tillbaka nästa tänkta vilodag och kör ryggen.

ceejay
2010-01-29, 21:14
behövs halvdana pass för att göra grymma pass

pcw
2010-01-29, 22:48
Mmmjoo.. man blir bara lite låg när har ett dåligt pass..

Sniggel
2010-01-29, 22:53
Kör bara den/de viktigaste övningarna.

bizniz
2010-01-30, 03:42
behövs halvdana pass för att göra grymma pass


Känns så ja! Jag hade hur mycket energi som helst när jag körde rygg, benpasset tre dagar efter var otroligt jobbigt. Dock så känns det alltid segast på fredagar, går upp 05.45 varje morgon för att hinna till jobbet, kan tillägga att jag har svårt att sova på kvällarna så lägger mig ungefär vid 23.00-23.30, så orken är tyvärr inte på topp *grr*

stemag
2010-01-30, 14:05
Kör bara den/de viktigaste övningarna.

+1

Om jag känner att det håller på att bli ett skitpass, p.g.a humör eller energi,
så försöker jag överraska kroppen genom att t.ex. bara köra en favoritövning per muskelgrupp och mosa på typ 20-25 set och minska vikterna tills jag är nere på nästan ingenting.

spoonchest
2010-01-30, 20:43
Det händer mig ofta. I alla fall så infinner sig den känslan ett tag efter passet.
Att det var ett jäkla skitpass, och att jag borde iaf ha försökt pusha mig själv lite till. Sällan under själva passet. men efteråt.

Eriic
2010-01-30, 20:51
Jag kör på så mkt jag orkar, brukar då också köra mindre set än vad som var tänkt innan.