handdator

Visa fullständig version : Så här har jag minskat mitt fett


Iceman84
2010-01-29, 20:32
Har varit här o läst o forskat sen november och satte igång med träningen i mitten av december.
man kan säga såhär att jag har ätit i princip lika som jag gjort senaste åren under denna tiden. har dock dragit ner på portionerna samt äter mer proteinrik mat nu men snålar inte med alkoholen eller pizzor, varma mackor utan äter det jag känner för.
jag vägde som mest 91kg när jag bestämmde mig för att nu får det fan vara nog. började träna med en jobbkompis och vi har kört ca 4 dagar/vecka och ca 1 timme per pass. vägde mig senast idag .obs. i eftermiddags och då visade vågen 83,6 kg! alltså på ca 1,5 månad har jag tappat 7,4 kg!
har läst att folk oftast har problem att bli av med fettet kring magen, men där finns knappt nåt kvar på mig, det mesta sitter runt övre delen på kroppen =/
så det jag vill få sagt med detta är att om man börjar träna och då ger fullt järn när man är på gymmet och gärna med en kompis som är 110% inför träningen så kan man nå grymma resultat och ändå leva ett normalt liv utan att tänka alltför mycket på hur man äter (dock inte äta så man blir proppmätt)
blir fan chockad när man är på gymmet o man hör snubbarna som är där står o flabbar mer än dom tränar, låter som en syförening för män hehe. då förstår man varför vissa aldrig ser dom resultat man förväntat sig
mvh

chrilledude
2010-01-29, 20:34
Okej..?

Grattis då! :)

Olika på olika personer vart fettet först försvinner, säger det även om du vet =]

Ean
2010-01-29, 21:28
Men du vet väl att det inte spelar någon roll vad man gör på gymmet, bara man är där X timmar så tränar man. Det har nog de flabbande killarna också hört!

tsp
2010-01-29, 22:08
Sant det där, många fläskar gärna på med "jag tränar minsann 2 timmars pass 6 gånger i veckan!" men under de där två timmarna är det fan inte mycket gjort.. Lider själv av det syndromet ibland, särskilt om man tränar tillsammans med någon.

Iceman84
2010-01-30, 01:32
precis vad jag ville komma fram till... att många går på gymmet men får inte tillräckligt gjort. dessutom stör det träningen om folk flabbar som fan för då tappar man koncentrationen.
jobbkompisen jag tränar med är 20 år äldre och är gammal amatör byggare som började om förra året, o han är strikt med att max 45 sek vila mellan seten och vi snackar knappt när vi är igång.. det kan man ta på jobbet dan efter istället om det är så viktigt.
ska man träna med nån vän så gäller det att den är inspirerande så om man säger att man inte pallar mer så får man en avhyvling hehe. sen när man kommit in i det så kan man köra själv och helst när det är tomt på gymmet

Sniggel
2010-01-30, 01:43
Visserligen kan man i vissa fall gå dit, värma upp i 30 minuter i sex olika set. Köra ett arbetsset på 3 rep och en maxning på 1 rep. 4 tunga reps totalt på 45 minuter (med mycket snack emellan seten) och ha gjort sitt bästa pass nånsin!

... men jag förstår vad du menar.

Iceman84
2010-01-30, 01:54
Visserligen kan man i vissa fall gå dit, värma upp i 30 minuter i sex olika set. Köra ett arbetsset på 3 rep och en maxning på 1 rep. 4 tunga reps totalt på 45 minuter (med mycket snack emellan seten) och ha gjort sitt bästa pass nånsin!

... men jag förstår vad du menar.

helt klart är det säkert så men detta var mer riktat åt att gå ner i vikt och då ´vill man ju klart ha pulsen uppe hela tiden, torka av svetten efter ett set o dricka o sen på nästa igen
talar bara för hur jag själv ser på det och är bara amatör pumpare :)
mitt mål är att bli av med allt fett och det har gått bättre än förväntat så vill dela med mig av hur jag gjort.

Kravmaga
2010-01-31, 10:01
Detta är ju ett sätt. Ett annat är att ha grym karaktär med maten och hålla den lika strikt som du håller träningen, det ger också goda resultat. De som kör stenhårt med maten (vilket inte syns utåt) kanske är några av dem som tar det lugnare i gymmet, de har redan sitt på det torra och planerar ingen pizza när de kommer hem :)...