handdator

Visa fullständig version : Träningshjälp!


saanie
2010-01-29, 16:01
Hallå!
Jag är i behov av tränings-/kosthjälp. Har inte tränat på ca 2,5 år, har precis börjat gymma minst två gånger i veckan samt fotboll två gånger. Är 19 år, ca 176 cm och väger ungefär 74 (då man lagt på sig en del under åren man inte tränat). Var i rätt bra form förr, men sexpacket har försvunnit och har nu kommit på att jag verkligen måste komma igång för att få bättre självförtroende samt hälsa. (När vänner och släkt börjar säga att man blir lite tjock så måste man ju motbevisa dom ;) )
Har funderat på vilka kosttillskott man ska köpa, och har frågat vänner som tränar mycket om vad man ska köpa, och de tror inte att jag behöver fettförbrännare utan gainers(och därmed kommer ändå en viss fettförbränning iom träning). Använde Creatine Monohydrate förr och tyckte att det fungerade fint! (Star Nutrition)

Hoppas på att kunna få lite mer detaljrika svar av er som verkligen håller igång.

1. Vad tror ni om mitt veckoschema(minst 4 träningar/vecka, varav minst 2 gym)?
2. Hur uppnår ni bästa träningsresultat?
3. Vad tror ni på att jag ska satsa på för kosttillskott? Varje förslag är välkomnande då jag snart ska beställa.(Egna erfarenheter uppskattas!)
4. Hur tycker ni att jag ska träna och har ni något förslag på program till mig?

Tack på förhand!
mvh saanie

chrilledude
2010-01-29, 16:03
När vänner och släkt börjar säga att man blir lite tjock så måste man ju motbevisa dom ;)

Säger dem så? Snällt :)

Kör på EAA/proteinpulver.

saanie
2010-01-29, 16:12
Säger dem så? Snällt :)

Kör på EAA/proteinpulver.
Ja, folk är snälla nu för tiden :P
Har du något konkret att föreslå? Märke osv? Handlar oftast på GG, men har kollat lite på GV med.

Martin Löwgren
2010-01-29, 16:25
Ja, folk är snälla nu för tiden :P
Har du något konkret att föreslå? Märke osv? Handlar oftast på GG, men har kollat lite på GV med.

Jag skulle rekommendera att först komma igång med träningen och sköta kosten under några veckor/månader innan du börjar inhandla massa mat i pulverform, även kallat kosttillskott.

Mvh