handdator

Visa fullständig version : Protein, Muskelökning, Kreatin, Aminosyror?


Krumilur
2010-01-28, 23:04
Hej!

Är inne på att köpa någon form av kosttilskott, men jag blir förvirrad av alla dessa termer och uttryck.
Jag vill att produkten ska öka min muskelmassa, samtidigt som inga extrakilo läggs på. :smash:
Jag tycker bara att det är svårt att hitta rätt typ av produkter, har läst på alla FAQ's och letat annan info. men det är svårt att hitta rätt, protein, muskelökning, kreatin, aminosyror osv. osv. osv. Vad funkar bäst? Vilka produkter rekommenderas?

What to choose? Thanx

Kauppi
2010-01-28, 23:05
EAA innan och efter träning.
Läs igenom tråden noga; http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561

1992_08
2010-01-29, 09:02
beror ju på ålder ! är du över 25 , kan en testo boosters vara något :)

Medusa
2010-01-29, 09:04
EAA fungerar, köp en burk och prova..
Vassleprotein fungerar, köp 1-2 påsar..
Multivitaminmineral som stöd eftersom du tränar..
Kreatin för att öka styrkan under passen och återhämtningen..

Per B
2010-01-29, 09:20
Jag vill att produkten ska öka min muskelmassa, samtidigt som inga extrakilo läggs på. :smash:

EAA fungerar, köp en burk och prova..
Vassleprotein fungerar, köp 1-2 påsar..

Nu ska jag var djävulens advokat här: att svara "EAA fungerar" och "Vassleprotein fungerar" känns det inte som man egentligen har stöd att säga utifrån vad trådskaparen efterfrågar. Jag ifrågasätter inte att EAA har visats kraftigt stimulera proteinsyntesen, och att protein behövs är självklart. Men mig veterligen har det inte bevisats att användning av EAA- eller vassletillskott har lett till ökad muskeltillväxt jämför med att äta vanlig mat.

Jag använder själv EAA-tillskott i samband med träning, och för mig är det en mental grej... jag tror jag blir lite mer taggad av vetskapen att det åtminstone på en teoretisk nivå hjälper mig. Man ska inte underskotta placeboeffekten. Men det enda sätt jag verkligen kan säga att EAA-tillskott funkar på, efter att själv använt det till och från i 2 år, är att det ger mer finnar. *gah!*

Mr.Sarkastisk
2010-01-29, 09:20
Rage x2
EAA
Kreatin
=
Hardcore

(Får du i dig dåligt med protein i övrigt så rekommenderas vassle.)

JG_81
2010-01-29, 13:38
beror ju på ålder ! är du över 25 , kan en testo boosters vara något :)

Nej.

herrståtlig
2010-01-29, 18:46
beror ju på ålder ! är du över 25 , kan en testo boosters vara något :)

Jag skulle säga närmare 30+

JG_81
2010-01-29, 21:44
Jag skulle säga närmare 30+

Testosteronnivåerna varierar kraftigt under dygnet och från individ till individ. Att dra någon åldersgräns för när testoboosters kan göra nytta verkar därför svårt. Man ska väl heller inte glömma att testosteron bara är en av flera faktorer som hjälper till med muskelbyggandet.

Har för mig att det tidigare på forumet konstaterats att de flesta lagliga testoboosters är förhållandevis verklingslösa och bara kostar pengar. Om de väl skulle fungera (så att man får märkbar effekt) kan man ju tänka sig att man får samma biverkningar som vissa olagliga preparat. Har man för sin ålder onormalt låga/höga nivåer av ett visst hormon ska man söka läkare för hjälp med utredning och korrigering.