handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att skapa ett "mat schema"


ChewChew
2010-01-27, 21:04
Tjena.

Lite snabb info först:

Kille
83kg
185cm
19år

Hade tänkt att jag skulle börja ligga på ett kaloriunderskott, i slutet av februari fram till juni-juli, för att gå ner till drygt 70-72kg.

Tänkte att det kanske skulle räcka med att ligga med ett underskott på dryga 500kcal om dagen, eftersom att jag hoppas att tappa vikt lite snabbare nu i starten..

Fram tills nu så har jag gått upp stadigt i vikt med en lagom takt med drygt 0,2kg i veckan sen i augusti.

Utöver mat så tar jag EAA, Rage, Omega 3, vitaminer och nån vassle shake då och då.


Min träning ser idag ut som följande:

Måndag: Bröst, triceps, biceps
Tisdag: Rygg, Väldigt lätt axlar, mage, trapz
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben, underarmar, axlar
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Hade även tänkt slänga in några lättare kondispass mellan träningarna för att få igång kroppen lite extra.

Det jag söker är hjälp till att kunna skapa ett mat schema som jag ska kunna hålla mig till alla veckor fram till juli.

Ett exempel på hur jag menar

Måndag
Frukost: 2dl Lättmjölk, 100g gröt.
Lunch: 150g potatis, 200g kött, 50g sallad, 4dl mjölk
Middag: ...........
Kvällmat: ..................

Tisdag

etc.
_________________________________________________

Anledningen till varför jag ber om hjälp är för att jag är så otroligt dålig på att räkna på sånt här, så om det kanske finns någon som nyligen gjort detta så får ni gärna hjälpa mig lite på vägen.:smash:
Jag bryr mig personligen inte ett dugg om "menyn" skulle bli väldigt enformigt med samma mat varje måndag osv fram till mitt satta datum.

Utöver mat så kommer jag även att ta EAA både före och efter träning.

Är det någon som är villig att hjälpa mig med att göra ett sådant schema till mig så får ni gärna skriva här eller skicka ett PM till mig.

Är det något jag glömt att berätta så är det bara att säga till/fråga.
Kanske är lite otydligt, men är inte den bästa på att få ner mina tankar till ord, hehe.

Tack på förhand!

TehSaxo
2010-01-27, 21:08
Finns ju de som tar betalt för "specialformade" mat- och träningscheman för just dig. ;)

mtlca
2010-01-27, 23:13
Jag tänker inte ge dig något matschema, dock skulle jag lägga en vilodag mellan bröst och axel passet.

chrilledude
2010-01-27, 23:14
Jag tänker inte ge dig något matschema, dock skulle jag lägga en vilodag mellan bröst och axel passet.

+1

eller lägga in axlar på bröst passet, eller vise versa.

Anton Fräs
2010-01-28, 02:07
Vill du göra det enkelt för dig näringsberäknar du bara typ 10 måltider och kör på dem. Hyfsat varierat och gott. Ännu enklare är att köra samma kcalmängd potatis/pasta/ris/bröd och variera köttslagen on top of that.

ChewChew
2010-01-28, 16:51
Vill du göra det enkelt för dig näringsberäknar du bara typ 10 måltider och kör på dem. Hyfsat varierat och gott. Ännu enklare är att köra samma kcalmängd potatis/pasta/ris/bröd och variera köttslagen on top of that.

Okej, bra tips. Tack. :)