handdator

Visa fullständig version : Rage limited edition - Utvärdering


Anders Carlsson
2010-01-27, 19:10
Tänkte dela med mig av min utvärdering efter min första uppätna burk Rage -limited edition.

Första versionen av Rage va när den kom redan den favorit bland pwo produkter, smaken va ju inte den godaste och magen sa ifrån ganska rejält ibland men om man bortser från det så gav den ju absolut mest pump & energi av alla pwos som jag hade provat då.

Åt sedan ett antal burkar av Rage x2 och både förbättring av smak och mer av dom ingredienserna man ville åt.

Har nu avslutat min första burk Rage limited edition och säga att jag minst sagt är imponerad...

Smaken: Grym
Innehåll: Massor för pengarna
Magen: Funkar betydligt bättre än dom första

Om jag ska sammanfatta det lite kort så upplever jag en grym skärpa under passen, bra ork, grym pump, riktigt uppiggande utan att bli stissig o stirrig som på många andra pwos på marknaden.
Jag tycker oxå jag märkt en ökad återhämtning efter passen.
En av dom största förändingarna tycker jag är att jag upplevde att jag fick dricka betydligt mer under passet då jag vart torr i munnen och törstig vilket tyder på att salt/mineral blandningen som tillsatts fyller sin funktion och det syntes oxå då jag vart extremt vaskulär o bättre tryck i musklerna än på ngn annan pwo jag provat.

Jag tog oftast 3 msk el ngn gång 4 msk ca 30 min innan passet på tom mage (inte ätit på minst 2 tim innan) Direkt innan passet drack jag 50 g malto/bcaa (XTEND)

Ville bara dela med mig av min egen liten utvärdering av en grymt bra pwo för er som inte vet vilken av alla pwos ni ska välja i tillskottsdjungeln.
I min mening den bästa pwon på marknaden iaf!

/Anders

vicarious
2010-01-27, 19:17
Wow, fick du en gratis burk för det här eller?

Anders Carlsson
2010-01-27, 19:37
Wow, fick du en gratis burk för det här eller?

Nej en hel årsförbrukning faktiskt...:smash:

Har använt produkter från Fairing under många års tid det trots att jag jobbar för ett annat kosttilskottsföretag, jag tycker helt enkelt det är den bästa pwon på marknaden.
Jag använder mig sen enbart av isopure som jag själv säljer för jag anser det är det bästa vassleisolatet (kännt för att vara bland världens renaste isolat.) J
Jag tillhör dom som med glädje provar andra tillverkares produkter för att utvärdera och känna av marknaden.
En del tillverkare har en del godbitar som man bara kan se och lära av och dit hör Rage anser jag, vi har en egen pwo men jag anser att den inte är i samma klass som Rage.

Så en objektivare bedömning får du leta efetr grabben:naughty:

ligne
2010-01-27, 19:51
finns det någon förklaring till varför magen kanske mår bättre av rage limited edition?
jag tillhör dom som absolut fick problem med magen när jag använde första versionen.

Jacobsson
2010-01-27, 20:17
finns det någon förklaring till varför magen kanske mår bättre av rage limited edition?
jag tillhör dom som absolut fick problem med magen när jag använde första versionen.

troligtvis den höga halten C-vitamin och MCT som gjorde att Rage 1 var elak mot vissa magar.

Seduced
2010-01-27, 20:23
Hur mycket koffein är det per normal dosering?

ligne
2010-01-27, 20:29
Hur mycket koffein är det per normal dosering?

250mg

ElecTr0n
2010-01-28, 01:15
Jag kanske borde pröva den istället för att inhandla en till burk av rage 1:an som enligt min mening är helt sjukt bra! Gillade den stark. Vad tycker du?

Anton Fräs
2010-01-28, 03:11
Jag hade helt klart testat Ltd! Är ändå bara en burk och du lär inte reagera sämre på den än 1an. Go for it!

Erik W
2010-01-28, 11:23
Jag blir då sämre i magen av LTD än X2'an. Har inte testat vanliga Rage.

Annars tycker jag den verkar likvärdig med Rage X2, kanske ett annat typ av tryck i musklerna om man har ätit ordentligt innan. Bättre smak också, även om jag tycker att den smakar som Koskenkorva Wildberries.

karlingen
2010-01-28, 15:21
Funkar rage LTD edition bättre än NO-Xplode? om du nu har testat det så att säga

Anders Carlsson
2010-01-28, 20:06
Funkar rage LTD edition bättre än NO-Xplode? om du nu har testat det så att säga

MKT bättre, jag har avverkat en hel burk NO explode och tycker den inte alls
va ngt att hänga i granen.
Jämför även innehåll så ser du att det är mkt mindre av dom aktiva ingredienserna i N.O

karlingen
2010-03-03, 16:31
Har nu beställt min första burk Rage LTD. tidigare kört med NO-Xplode.
Xplode gav mig extrem skit ränna och magen tål inte den. Men de första 30 min kände jag iaf extremt pigg.
Får se nu när jag börjar med LTD hur det kommer att gå. Hoppas också att smaken är bättre än xplode ;)

Ericsson88
2010-03-03, 19:12
Hej , har suttit och kollat runt efter en prestationshöjare nu några timmar. Testade Smash Fully Loaded för 7-8månader sedan, märkte inte så mycket skillnad (tränade heller inte så seriöst då). Så kan väl säga att det här blir min första burk, det enda kostillskott jag tar nu är gainer efter träning, maten gör under för min viktuppgång utan gainer men känns bra att köra med det iaf hehe. Så min fråga är : är det nåt att börja med? utan några andra tillskott.

Tårtkennet
2010-03-04, 08:55
Morsning!
Tack för den där inputen i första inlägget fakt. Har kört ett tag på Rage X2 och den har funkat bra för mig men skulle nu när min burk tar slut vilja testa något annat och det kommer lätt bli denna.

Har tidigare testat N.O. och den gav mig ingenting fakt.

DaGoose
2010-03-07, 17:08
Någon som testa många som kan gå i god för att Rage Ltd. verkligen är den PWOn som är skonsammast mot magen?

Fordon
2010-03-07, 22:10
Jag har då inte haft problem med magen efter nya rage. Men alla är vi olika.

karlingen
2010-03-07, 22:17
Någon som testa många som kan gå i god för att Rage Ltd. verkligen är den PWOn som är skonsammast mot magen?

Är olika från person till person.
jag fick värsta skitrännan med xplode. återkommer med resultat ifrån Rage LTD då jag har en burk väntandes på mig :D

DaGoose
2010-03-08, 00:20
Tack för svar, borde egentligen formulerat mig annorlunda. Menade självklart den som färst haft problem med.

944RS
2010-03-08, 08:48
Tack för svar, borde egentligen formulerat mig annorlunda. Menade självklart den som färst haft problem med.

Vad menar du?

Jag har testat massor med olika utan några problem och Rage Ltd är en av dem.

Ungrim
2010-03-08, 08:50
Verkar vara många som får problem med magen av olika pwo produkter!?

Erik W
2010-03-08, 12:51
Verkar vara många som får problem med magen av olika pwo produkter!?
Fick rännskita av NO-Xplode och Rage LTD men Rage X2 har min mage inga problem med konstigt nog.

vicarious
2010-03-08, 20:13
Oftast är det överdosering av PWOs som ger magbesvär..

Johan_P
2010-03-08, 21:41
Beställde min första burk Rage idag. Det blev LTD-versionen.

Nu hoppas jag på underverk! :D (eller inte, men lite stickningar och uppiggande effekt säger man inte nej till)

Kowalkie
2010-03-08, 23:05
Tja,

Snabb fråga: Killen i gymgrossist-shoppen sade att om man är på fastande mage (tom mage på 2-3h) så kan man inta sin dos precis innan man börjar träna, blivit helt osäker om han talade sanning. Om han nu inte gjorde det, blir resultaten bättre om man tar det ännu tidigare eller, isf hur tidigt?

Thanks in advance!

Cheers,
Kowalkie

P.S: Vad betyder PWO? :S

Sebbe_H
2010-03-08, 23:58
Tja,

Snabb fråga: Killen i gymgrossist-shoppen sade att om man är på fastande mage (tom mage på 2-3h) så kan man inta sin dos precis innan man börjar träna, blivit helt osäker om han talade sanning. Om han nu inte gjorde det, blir resultaten bättre om man tar det ännu tidigare eller, isf hur tidigt?

Thanks in advance!

Cheers,
Kowalkie

P.S: Vad betyder PWO? :S

Man brukar i regel rekommendera ca 30-45 min innan träning, men det funkar ju att ta det direkt innan också. Alla är vi olika och man får helt enkelt prova sig fram vilken tidsperiod man gillar bäst.

PWO betyder pre workout och är alltså en produkt man tar innan träningen.

Otur
2010-03-09, 16:05
Har nu använt Rage LTD 12-13 gånger. Första gången märkte jag skillnad (Placebo?) kände ökad pump, uthållighet, mer ork, var inte trött. Men alla gånger efter det har jag inte känt något speciellt.

Jag har inte haft mat i mage nyligen, brukar låta det gå 3-4 timmar innan jag tar det efter måltid. Men känner ändå inget. Har testat alla olika doseringsmängder från 22-30gram. Dricker inte speciellt mycket kaffe annars heller, knappt en kopp om dagen.

Låter säkert väldigt märkligt, men kan det vara så att mitt EAA jag dricker precis innan jag börjar träna påverkar? Det är ju bara aminosyror så det ska väl inte påverka effekten alls av rage?

944RS
2010-03-09, 16:35
Har nu använt Rage LTD 12-13 gånger. Första gången märkte jag skillnad (Placebo?) kände ökad pump, uthållighet, mer ork, var inte trött. Men alla gånger efter det har jag inte känt något speciellt.

Jag har inte haft mat i mage nyligen, brukar låta det gå 3-4 timmar innan jag tar det efter måltid. Men känner ändå inget. Har testat alla olika doseringsmängder från 22-30gram. Dricker inte speciellt mycket kaffe annars heller, knappt en kopp om dagen.

Låter säkert väldigt märkligt, men kan det vara så att mitt EAA jag dricker precis innan jag börjar träna påverkar? Det är ju bara aminosyror så det ska väl inte påverka effekten alls av rage?

Testa att köra något pass utan PWO!
Du kanske inte upplever effekten som så stor eftersom du förväntar dig att det ska kännas på ett visst sätt. Men när du är utan så kanske du märker att det "saknas" något?

Otur
2010-03-09, 16:36
Nej har inte testat att köra utan. Men hade uppehåll med PWOs 5-6 veckor innan jag började med Rage LTD. Men kan ju vara smart att testa ett pass utan.

Peter Hansen
2010-03-09, 20:49
jag har kört igenom 2 burkar rage x2 och tycker endast att, precis som med koffein, att jag blir jävligt snackig. I övrigt märker jag ingen större skillnad och tycker att produkten är jävligt dyr.

r3mpuh
2010-03-09, 21:00
jag har kört igenom 2 burkar rage x2 och tycker endast att, precis som med koffein, att jag blir jävligt snackig. I övrigt märker jag ingen större skillnad och tycker att produkten är jävligt dyr.
Word.

Billigare att köra på endast koffein tillskott, kostnad strax över, 50öre/portion(250mg).
En rage x2 portion går väll på runt 12 kr portion.

karlingen
2010-03-09, 21:44
Testade rage ltd idag.
Smaken var helt underbar!!! Kände inga stickningar samt ingen energikick även om jag inte hade ätit på 5 timmar. Dock kan det tilläggas att jag var helt slut innan jag tog dosen (2 msk).
Imorgon ska jag minsann köra med 3 msk. Återkommer om det ger bättre resultat.

Baboom
2010-03-09, 21:54
Är det bara jag som märker att man blir väldigt vaskulär när man tar Rage Ltd? Kan iförsig ha att göra med om man har låg bf eller inte... Jag märkar i alla fall en markant skillnad.

944RS
2010-03-10, 09:26
Är det bara jag som märker att man blir väldigt vaskulär när man tar Rage Ltd? Kan iförsig ha att göra med om man har låg bf eller inte... Jag märkar i alla fall en markant skillnad.

Kan bara hålla med. Även jag som inte är i närheten av att ha så låg bf som dig upplever stor skillnad.
När jag tränar utan Ltd så är jag slät och saknar det riktiga trycket, men med så upplever jag att det kryper fram ådror även på axlar och bröst.

prOtotype
2010-03-10, 16:44
Word.

Billigare att köra på endast koffein tillskott, kostnad strax över, 50öre/portion(250mg).
En rage x2 portion går väll på runt 12 kr portion.

Första burken jag köpte var originalrage - koffeinfri. Prova det och se hur du känner dig

För övrigt, hur mycket kreatin innehåller rage limited? Bör jag fortfarande käka mitt kreatin som vanligt eller ska man skippa det dagarna då man käkat 30g rage?

arosman
2010-03-21, 12:37
Funkar rage LTD edition bättre än NO-Xplode? om du nu har testat det så att säga

Enligt mig är dom båda ganska lika och NO-xploden är godare (lemon/lime) :hbang:

karlingen
2010-03-21, 12:52
Tyvärr funkade rage:n för mig.. Skonsam mot magen men kände bara en massa stickningar i läppar och öran *grr*. Ibland i benen.
Kör med 3 skopor och jag känner ingen energi kick. Får bli Rage x2 nästa ggn. Bara för o testa den :)

MangeByggarn
2010-03-21, 13:15
Hur länge varar effekten?

Jorgen
2010-03-21, 14:08
Är det bara jag som märker att man blir väldigt vaskulär när man tar Rage Ltd? Kan iförsig ha att göra med om man har låg bf eller inte... Jag märkar i alla fall en markant skillnad.

Jag märker en skillnad i både pump och vaskuläriteten mellan Ltd och x2.

MangeByggarn
2010-03-25, 12:08
Drog nyss iväg en beställning, jag undrar dock en sak. Kickar effekten in direkt efter intag? På ett ungefär, hur länge varar effekten?

karlingen
2010-03-25, 12:09
Drog nyss iväg en beställning, jag undrar dock en sak. Kickar effekten in direkt efter intag? På ett ungefär, hur länge varar effekten?

Jag fick ingen kick av den här produkten..

MangeByggarn
2010-03-25, 12:14
Jag fick ingen kick av den här produkten..

Eftersom du bor i Malmö, säljer Gymgrossist affären Rage?

karlingen
2010-03-25, 12:15
Eftersom du bor i Malmö, säljer Gymgrossist affären Rage?

Haha vad har det med saken o göra? GG hittas på nätet.. Jag har aldrig handlat i själva butiken.. Men visst dom har säkert Rage

MangeByggarn
2010-03-25, 12:23
Haha vad har det med saken o göra? GG hittas på nätet.. Jag har aldrig handlat i själva butiken.. Men visst dom har säkert Rage

För att jag också bor i Malmö och har aldrig besökt butiken. Därför frågade jag dig ifall du hade gjort det men tydligen inte. *gah!*

Baboom
2010-03-25, 12:50
För att jag också bor i Malmö och har aldrig besökt butiken. Därför frågade jag dig ifall du hade gjort det men tydligen inte. *gah!*

Jag är nästan övertygad om att alla GG's butiker har Rage.

jockenordstedth
2010-03-25, 14:01
Någon mer som får ca 20 min efter dosering stickningar i ansiktet, inte det bevämaste.

Pepz
2010-03-25, 14:12
Någon mer som får ca 20 min efter dosering stickningar i ansiktet, inte det bevämaste.

fås av Beta alanin. Ofarligt och ytterst vanligt.

karlingen
2010-03-25, 14:12
Någon mer som får ca 20 min efter dosering stickningar i ansiktet, inte det bevämaste.

Japp, det är helt normalt. Jag får stickningar runt läpparna och även runt handlederna. Det är ämnet Beta alanin som orsakar detta

MangeByggarn
2010-03-25, 15:40
Får man kraftig pump i musklerna man tränar av Rage Limited Edition eller är det endast energi.

Ska det tas på tom mage?

karlingen
2010-03-25, 15:40
Får man kraftig pump i musklerna man tränar av Rage Limited Edition eller är det endast energi.

Olika från person till person...

blondyz
2010-03-25, 17:00
För att jag också bor i Malmö och har aldrig besökt butiken. Därför frågade jag dig ifall du hade gjort det men tydligen inte. *gah!*

Jag brukar besöka den fysiska butiken någon gång per vecka.

Mycket trevlig personal, speciellt en kille som heter Benny, han kan tipsa om det mesta i tillskottsväg och försöker peka ut vilka doseringsanvisningar som är "överdrivna" så att man kan skära ner lite och ha samma effekt osv. mycket kunnig enl. mig.

Eftersom de håller på att bygga om lite i butiken finns inte alla redskap och kläder inne (en del finns, och resten ska komma när bygget är klart) men i tillskottsväg finns det mesta som finns på nätet.

Gillar att handla i fysiska butiker så mig passar det, även om du bara vill kolla så kan du ju kika in en sväng. Ligger precis vid Slussen/värnhem.

DanielT
2010-03-25, 17:18
..Alla är olika jag känner inte ett skit av produkten.*grr*.(tar på tom mage 3-4 skopor)..pengarna i sjön..satsar helre på fria aminosyror..

blondyz
2010-03-25, 17:48
har tagit mina första tre skopor nu, bara ca 10 min sedan och känner redan stickningar.. Inte riktigt i samma skala som på Crack, men sen är jag Crac-a-Holic som de på ************* säger.. vissa fastnar sjukt för den produkten..

Återkommer med mer efter att jag hunnit prova några dagar!

MangeByggarn
2010-03-25, 19:12
Testade Rage LTD idag, kände mig lite piggare men inte tillräckligt för att klara dem 2-3 sista repsen. Kände inga stickningar eller något, blev inte heller lös i magen. Pump däremot fick jag i massor :) Kände hur hårda titsen blev jämfört med innan Rage

Ericsson88
2010-03-25, 19:50
Måste vara en väldig skillnad från person till person. Nu kör ju jag Rage x2 men får en väldigt fin pump och blir pigg som fasiken.

blondyz
2010-03-25, 20:19
Jo pump blev där allt av det hela, och starka stickningar (starka är kanske ett starkt ord - höhö) piggheten finns där, dock inte lika "kickande" som vid vissa andra tillskott. Jag är nöjd, varken mer eller mindre, plånbokens belåtenhet kan däremot diskuteras.

Bendermannen
2010-03-25, 20:32
jag känner mig klart piggare och mer taggad av det. märker inte så mycket av någon skillnad i pump, men jag tycker det är en klart prisvärd produkt! så pass att jag nu börjar bli orolig för när jag inte kommer ha någon. :s

discocrunkers
2010-03-25, 21:41
Känns som x2an, förutom att man måste ta 2 skopor till och alltså slänga iväg mer pengar?

Ericsson88
2010-03-25, 21:50
Känns som x2an, förutom att man måste ta 2 skopor till och alltså slänga iväg mer pengar?

Låter ju väldigt onödigt, spec. om du får samma effekt av x2an.

Jorgen
2010-03-26, 05:31
Känns som x2an, förutom att man måste ta 2 skopor till och alltså slänga iväg mer pengar?

2 skopor av x2.
3 skopor av limited.

Det blir bara en mer. :)

Jag får skillnad i effekt av dom olika produkterna.

internethjälten
2010-03-26, 05:37
..Alla är olika jag känner inte ett skit av produkten.*grr*.(tar på tom mage 3-4 skopor)..pengarna i sjön..satsar helre på fria aminosyror..

vad väger du? den rekomenderade dosen är baserad på en kroppsvikt på 70-80kg så väger du utanför det spannet får du modifiera dosen efter det. tar du för stor dos får du omvänd effekt, alltså inte ett skit.

själv har jag lärt mig ett och annat av pwo's då jag produkttestat 12 olika märken/burkar åt en vän :thumbup:

Fairing
2010-03-26, 08:15
Jag flikar in lite i debatten.

Rage LTD innehåller mer av allt (förutom DMAE) än Rage X2 och det på bekostnad av en mindre mängd kolhydrater.

Om man inte får pump av LTD beror det på för lågt vätskeintag eller för lite kolisar i kosten. 3 skopor ger 300mg koffein och det brukar dom flesta känna av:D

Man kan få en bättre effekt om man tillsätter 20-40g kolhydrater till en portion rage.

karlingen
2010-03-26, 08:35
Man kan få en bättre effekt om man tillsätter 20-40g kolhydrater till en portion rage.

tips något?

Fairing
2010-03-26, 08:38
Maltodextrin

karlingen
2010-03-26, 08:39
Funkar Dextropur?

Fairing
2010-03-26, 08:43
Funkar Dextropur?

självklart men dextropur kan vara lite elakt mot magen.

DanielT
2010-03-26, 12:01
vad väger du? den rekomenderade dosen är baserad på en kroppsvikt på 70-80kg så väger du utanför det spannet får du modifiera dosen efter det. tar du för stor dos får du omvänd effekt, alltså inte ett skit.

själv har jag lärt mig ett och annat av pwo's då jag produkttestat 12 olika märken/burkar åt en vän :thumbup:

väger 85 då jag testade produkten. Har testat 1-5 skopoer ingen skillnad..

Så du menar om jag skulle ta hela burken skulle jag inte känna ett skit?

Kanske ska pröva någon gång men det blir dyrt..hahahaha

Det är som alla andra kostillskot lovar guld o gröna skogar..men det mesta är bara pengarna i sjön..

För 400 kr får man ett par kg oxfilé ..

karlingen
2010-03-26, 13:16
Sveper ner Fierce nu.. Smaken är helt underbar..... Får återkomma om ~1 timme och beskriva effekten ;P

karlingen
2010-03-26, 13:58
Crap! Lite besviken :(

Smaken var helt underbar (Wild Cherry), smakade som körsbärstuggummi <3.
men fick ingen energi kick :( . Dock blir jag väldigt pratglad. Kan prata hur snabbt som helst känns det som :O

Synd att man e på jobbet nu. Hade annars kunnat testa styrkan :/

944RS
2010-03-26, 14:05
Crap! Lite besviken :(

Smaken var helt underbar (Wild Cherry), smakade som körsbärstuggummi <3.
men fick ingen energi kick :( . Dock blir jag väldigt pratglad. Kan prata hur snabbt som helst känns det som :O

Synd att man e på jobbet nu. Hade annars kunnat testa styrkan :/

Varför testar du den på jobbet och inte i gymmet?:smash:

karlingen
2010-03-27, 09:43
Varför testar du den på jobbet och inte i gymmet?:smash:

För att jag hämtade ut paketet samma dag och orkade inte vänta till dagen efter (idag) innan jag fick pröva den. Vilodag igår :)

engipso
2010-03-28, 13:19
Gillar vanliga Rage bättre (både smak och effekten man upplever). Bara för att något innehåller mer av allt så är det inte effektivare, LTD är ett exempel på det.

MangeByggarn
2010-03-28, 13:53
Kanske inte har med LTD och göra men läste nyss att Rage x2 innehåller ämnet DMAE, är inte DMAE olagligt?