handdator

Visa fullständig version : Paracetamol och inverkan på prestationsförmåga


Zorgus
2010-01-27, 10:50
To establish whether acetaminophen improves performance of self-paced exercise through the reduction of perceived pain, 13 trained male cyclists performed a self-paced 10-mile (16.1 km) cycle time trial (TT) following the ingestion of either acetaminophen (ACT) or a placebo (PLA), administered in randomized double-blind design. TT were completed in a significantly faster time (t(12) = 2.55, P < 0.05) under the ACT condition (26 min 15 s +/- 1 min 36 s vs. 26 min 45 s +/- 2 min 2 s). Power output (PO) was higher during the middle section of the TT in the ACT condition, resulting in a higher mean PO (P < 0.05) (265 +/- 12 vs. 255 +/- 15 W). Blood lactate concentration (B[La]) and heart rate (HR) were higher in the ACT condition (B[La] = 6.1 +/- 2.9 mmol/l; HR = 87 +/- 7%max) than in the PLA condition (B[La] = 5.1 +/- 2.6 mmol/l; HR = 84 +/- 9%max) (P < 0.05). No significant difference in rating of perceived exertion (ACT = 15.5 +/- 0.2; PLA = 15.7 +/- 0.2) or perceived pain (ACT = 5.6 +/- 0.2; PLA = 5.5 +/- 0.2) (P > 0.05) was observed. Using acetaminophen, participants cycled at a higher mean PO, with an increased HR and B[La], but without changes in perceived pain or exertion. Consequently, completion time was significantly faster. These findings support the notion that exercise is regulated by pain perception, and increased pain tolerance can improve exercise capacity.

acetaminophen = paracetamol, min anm.


Influence of acetaminophen on performance during time trial cycling. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19910336)

Så..ta en Alvedon och prestera bättre? Låter inte helt smart enligt min mening, men intressant fenomen.

Anders The Peak
2010-01-27, 11:19
Den här talar om andra fördelar med NSAID (http://jp.physoc.org/content/587/24/5799.full)

galtasar
2010-01-27, 11:21
Är inte White willow bark en naturlig "aspirin" och är med i flera preworkout produkter
eller är jag ute o cyklar;)

Pjotor
2010-01-27, 11:41
Är inte White willow bark en naturlig "aspirin" och är med i flera preworkout produkter
eller är jag ute o cyklar;)

Jo. Det stämmer. Det innehåller salicin, som konverteras till salicylsyra i kroppen.

Spene
2010-01-27, 12:38
Den här talar om andra fördelar med NSAID (http://jp.physoc.org/content/587/24/5799.full)
Paracetamol är inte en NSAID. Den artikeln du länkar till handlar om antiinflammatoriska preparats eventuella påverkan på åldersrelaterad muskelförlust.

Att smärtdämpning skulle kunna leda till att tränande kan ta ut sig mer, låter inte helt otroligt. Ser inte riktigt poängen för de flesta tränande, då smärta kan vara viktigt för att signalera om att något är fel.

Anders The Peak
2010-01-27, 15:32
Paracetamol är inte en NSAID. Den artikeln du länkar till handlar om antiinflammatoriska preparats eventuella påverkan på åldersrelaterad muskelförlust.

Att smärtdämpning skulle kunna leda till att tränande kan ta ut sig mer, låter inte helt otroligt. Ser inte riktigt poängen för de flesta tränande, då smärta kan vara viktigt för att signalera om att något är fel.
Nu var det för att visa att Ibuprofen är ett bättre alternativ då den dämpar selektivt och signalerna för muskelanpassningen fungerar och muskeltillväxt fortgår även om MPS är något dämpad jämfört utan men samtidigt minskar preparatet nedbrytningen kraftigt... Resten får ni fundera ut själva.

Commando1980
2010-01-27, 15:51
acetaminophen = paracetamol, min anm.


Influence of acetaminophen on performance during time trial cycling. (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19910336)

Så..ta en Alvedon och prestera bättre? Låter inte helt smart enligt min mening, men intressant fenomen.

att idrottare tar smärtstillande medel för att prestera bättre är ju inget nytt?

Commando1980
2010-01-27, 16:04
Nu var det för att visa att Ibuprofen är ett bättre alternativ då den dämpar selektivt och signalerna för muskelanpassningen fungerar och muskeltillväxt fortgår även om MPS är något dämpad jämfört utan men samtidigt minskar preparatet nedbrytningen kraftigt... Resten får ni fundera ut själva.

värt att nämna att det handlar om råttstudier.

Zorgus
2010-01-27, 16:16
att idrottare tar smärtstillande medel för att prestera bättre är ju inget nytt?

Nej, men hittills har väl bevisen för att det verkligen fungerar varit oklara:

This is apparently the first performance study to use ACT as the experimental condition. Previous studies with aspirin and ibuprofen have yielded conflicting results. The British researchers note that NSAIDS such as aspirin and ibuprofen work through a number of different mechanisms, while ACT affects just two pathways: pain and fever. They believe that their result adds more evidence for the "central governor" theory of exercise performance, ie, that the brain has ultimate control over performance.

Härifrån. (http://peakperformance.runnersworld.com/2010/01/with-an-amazingly-simple-but-compelling-new-research-study-a-group-of-british-scientists-have-apparently-uncovered-a-novel-w.html)

Commando1980
2010-01-27, 16:39
Nej, men hittills har väl bevisen för att det verkligen fungerar varit oklara:



Härifrån. (http://peakperformance.runnersworld.com/2010/01/with-an-amazingly-simple-but-compelling-new-research-study-a-group-of-british-scientists-have-apparently-uncovered-a-novel-w.html)

användandet av olika typer av smärtstillande medel har ju som sagt förekommit väldigt länge så det är ju ingen tvekan om att det fungerar. om detta är nyheter så är ju forskningen iaf 100 år efter idrottsutövarna.

"With an amazingly simple but compelling new research study, a group of British scientists have apparently uncovered a novel way for endurance athletes to get faster. It's so simple, in fact, that you'll be surprised no one did it before.

The researchers figured that the "pain" of high intensity exercise is one reason we all slow down in races. If they could lower their subjects' pain levels, perhaps the subjects would perform better. And what's an easy way to lower pain? The same way you get rid of a headache: Take a couple of Tylenol"



no shit, sherlock

Zorgus
2010-01-27, 16:49
Jo, det är väl ofta så att forskarna i efterhand bevisar det som länge varit uppenbart för utövarna (och som de själva kommit fram till genom trial-and-error).

Anders The Peak
2010-01-27, 22:10
värt att nämna att det handlar om råttstudier.

Aha var det råttor! Jag läste såklart inte studien innan jag postade den...