handdator

Visa fullständig version : Vikingasonen, en träningsjournal.


Sidor : [1] 2 3 4

Sjoba
2010-01-26, 17:12
Tjenare, jag är en kille på snart 17 bast (1993) som har efter några månaders lallande på gymmet blivit riktigt fast vid att styrketräna.
Som mål har jag att bli bra mycket starkare, att se ut som hulken i miniatyr *flex* och att utprestera min farsa i så mycket jag kan.

Lite siffror:
Ålder: 16, född 1993.
Vikt: 70.6kg i skrivande stund.
Längd: 171cm sist jag kollade.

Försöker att uppdatera så ofta jag kan, jag tränar ungefär 4 gånger i veckan så jag borde lyckas få med minst 2 pass i veckan här.

So lean back and grab your *popcorn* !

Sjoba
2010-01-26, 17:24
Jag antar att jag kan börja med att skriva om gårdagens ben / rygg / basövnings-pass, då jag testade på marklyft och benböj för första gången.

Knäböj:
Hade inte särskilt stor koll på hur mycket jag skulle kunna slänga på, så jag började med 70 kilo (efter uppvärmning på några lätta set) och jobbade mig uppåt. I slutet blev det någonting såhär:

80 * 6 reps * 2 set.
90 * 5 reps * 2 set.
100 * 4 * 3 set.

Vågade inte kötta på för mycket p.g.a. att mina knän går innåt när jag hukar mig (som när en tjej kissar), gammalt problem sen fotbollen.

Marklyft:
Samma här, började runt 70 kilo och jobbade mig uppåt. Med tanke på att det var första gången för mig så tog jag det lugnt och tänkte mycket på att ha rak rygg och bra buktryck.

70 * 3 reps * 1 set.
80 * 3 reps * 1 set.
90 * 3 reps * 1 set.
100 * 3 reps * 2 set.
110 * 3 reps * 2 set.
120 * 2 reps * 4 set.

Detta var ju lika roligt som bröstpassen! :hbang:

Avslutade med lite Leg Extensions:
70 * 6 reps * 1 set.
80 * 5 reps * 1 set.
90 * 5 reps * 1 set.
100 * 7 * 2 set.
110 * 6 * 1 set.


Hujjhujjhujj vilken träningsvärk jag har idag, hela benen, ryggen samt gluteus är ju helt borta, gud va skönt det är!
Nu ska jag dra i mig lite käk, slappa i ett par timmar och sen köra ett ordentligt biceps / rygg-pass, Ciao! :)

Sjoba
2010-01-26, 20:58
Dagens pass! Kom mitt i kärringrushen! *gah!*
Japp, jag tränar på F&S, and I'm proud of it!
Tanterna sitter som klistrade på sina träningscyklar, så jag får ha mina kära vikter för mig själv! :bpump:

Biceps och övre rygg:

EZ-curl:

40 * 6-7 reps * 3 set. Dålig form på form på dom sista 3 repsen.

21's:

29 * fulla set * 2
29 * 15 reps * 1

Vanliga DB-curls(?) (http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBCurl.html):

18 * 7-8 * 3
16 * 7 * 2

Avslutade med lite Koncentrationscurl:
14 * 4 * 1 Här var det ruskigt segt!

Enhandsrows:

30 * 8 * 3
28 * 8 * 2

Tvåhandsrows:

40 * 10 * 2


Nu blir det till att lassa in lite kyckling i mathålet! :thumbup:


Dagens fråga: 21's, bra eller dålig övning?

tj_fmx
2010-01-26, 21:42
stats i dom tre stora? ;)

Sjoba
2010-01-26, 21:54
stats i dom tre stora? ;)

Jag har inte maxat någon av dom än, men det kommer! :)

Sjoba
2010-01-27, 18:18
Dagens pass, bröst och triceps!
Måste säga att jag är ruskigt dåligt på att räkna både reps och set, måste skärpa mig med det!
Anledningen till dom klena hantelpressarna är att jag fokuserar mest på bröst.
Ingen aning om det är rätt, men det känns bra *jorgen*


Militärpress:
40kg * 10 * 3 set


Incline hantelpress:
18kg * 10-12 * 4


Incline flyes:
14kg * 9-11 * 4


Dips:
10kg extra * 15 * 1 (totalt över 80kg) *flex*
10kg extra * 10 * 2


Hantelpress:
18 * fail * 3


Flyes:
14 * fail * 3

Pushdowns:
30kg(?) * fail * 2. Slutet av passet, kände mig inte särskilt stark här :(

Kändes riktigt bra idag, kan utan problem gå upp på 20kg i hantelpressen till nästa pass! Nu ska jag slänga i mig en sjujäkla massa pytt och köttbullar! :)

Känner att jag behöver någon mer övning för att öka styrkan i triceps, något tips mer än vanliga pushdowns? French press(?) kommer inte på fråga, hade bara haft sönder axlarna då :(

Sjoba
2010-01-28, 19:08
Börjar inse att jag inte har en särskilt stor skara anhängare till min journal än, så om ni läser lite, släng gärna in en kommentar, det uppskattas!

Fick en ordentlig utskällning av farsan förut för att jag äter honom ur hus och hem. Tar det faktiskt bara posetivt, då äter jag ordentligt iallafall! *screwy*

Blev ruskigt sporrad till att träna när jag läste några av dom andra 93:ornas (och någon 94:as) journaler här på kolo, ska bannemig satsa på 150 i marklyft nästa pass! :hbang:

Sjoba
2010-01-31, 19:03
Lätt axelpass idag, bakis och trött som satan, men fick till ett vad jag antar är ett personbästa i militärpress.

70kg * 10 *flex*

Imorrn blir det marklyft!

Sjoba
2010-02-01, 16:30
Lite marklyft idag då!

Nytt PB: 140kg!
Försökte med 150kg, fick upp den ungefär 1dm över mark. Men känner ändå att 140 är rätt okej för en kille som testat marklyft 2 gånger :)

Nu blir det till att mata protein!

mSAARI
2010-02-01, 16:59
Oj, riktigt stark.. 70 x 10 i militärpress är riktigt fint!

Sundqvist
2010-02-01, 17:02
kul med journal! kmr absolut följas! kommentera och bevaka gärna min med! ;)

Sjoba
2010-02-01, 19:49
Tack så mycket :)

Hittade för övrigt min ehm... gymprofil?
Tyckte detta var riktigt kul:D


Lillen - Också en kille som haft komplex, men för sin korta längd och är fast besluten att några kilo muskelmassa kommer råda bot på sina bekymmer. Vad han inte inser är att allmänheten skrattar han bakom ryggen när han några år senare är bredare än vad han är lång.

Petoria
2010-02-02, 17:41
Haha känner igen sig lite där *rolleyes* Är själv ganska kort 93a (173cm) Får ta och följa denna journalen :)

Sjoba
2010-02-02, 21:50
Bröst och triceps:

Fick precis reda på att min kompis som också är 93a precis bänkat 110kg, där rök mitt självförtroende för dagen *gah!* Men sen så är han en J*vla björn också.

Vet inte riktigt varför jag är så sjukt dålig på just bänkpress och hantelpress *jorgen* Har testat att ta lite distans till bänk ett tag nu, tar 15 dips med 10kg extra och känner mig riktigt stark på flyes men känner mig verkligen svag på hantelpress. Någon som har några tips eller idéer

Aja, dagens pass:

Incline och vanlig hantelpress:
Orkade inte räkna set idag, men det blev ruskigt många!

22kg * ~8 * många PB!
20kg * ~8 * många

Incline och vanliga flyes:

14kg * ~8 * många

Dips med 10kg extra:
10 * några set.

Usch vad jag vill bänka 100! *mini

Leeava
2010-02-02, 22:01
Ännu en 93a som är ruskigt stark, riktigt kul! Jag kommer följa:)

Jag vill inte låta dryg, men klarar du verkligen en 10a på kv i militärpress efter bara några månader i gymmet?:)

Sjoba
2010-02-02, 22:05
Ännu en 93a som är ruskigt stark, riktigt kul! Jag kommer följa:)

Jag vill inte låta dryg, men klarar du verkligen en 10a på kv i militärpress efter bara några månader i gymmet?:)

Jag är ruskigt ojämn i vad jag presterar, jag är verkligen värdelös på t.ex. bänk, känner mig mycket starkare på incline än rak, skitkass på benböj men känner mig rätt bra på marklyft *screwy*

Leeava
2010-02-02, 22:08
Okej jo visst är de så att de kan varriera litegrann:) Skulle vara kul om du la upp lite bilder:)

Sjoba
2010-02-02, 22:12
Det kommer! :)

Gabriel174
2010-02-03, 16:22
70*10 i MP är riktigt riktigt bra.

Sjoba
2010-02-03, 20:58
Biceps, traps och lats idag:

Käkade direkt när jag kom hem från gymmet, sen sov jag i ungefär 3 timmar så jag orkar inte skriva allt så detaljerat idag. Ska gå och sova nu igen. :sleep:

Shrugs:
40kg * massa reps * massa set. Finns inga tyngre hantlar än 40kg *screwy*

Chins:
kv * 8-10 * några set.

21's med ez-stång:
30kg * fulla set * 3 gick ruskigt lätt idag.

vanliga curls:
18kg * 8-10 * massa set.

ez curls:
40kg * 8 * 1 bara för att få maxat lite.


Seriöst, kommer hem från gymmet, hävar i mig en j*vla massa lasange, går direkt och somnar i soffan i runt 3 timmar. Vaknar, går och drar i mig 300g julskinka och ett halvt packet mjölk, och nu ska jag gå och sova igen *grr27*

VILL HA STÖRRE GUNS!!

Leeava
2010-02-03, 22:35
21`s vad är de egentligen? Jag har aldrig hört de namnet förr:)

Träning tar tid;)

Sjoba
2010-02-03, 22:47
Man delar upp den vanliga bicepsrörelsen i två delar.
Först gör man 7 reps på undre rörelsen, sen 7 på övre och sist 7/max hela curls. Tydligen är det så man blir stor :confused:


YEEEEEEEEEEEEAH BUDDY! *flex*

Sjoba
2010-02-03, 23:19
Här har du en video där Big Ronnie förklarar 21's *flex*

iaAhYs_Qy9s

Leeava
2010-02-04, 22:18
Man delar upp den vanliga bicepsrörelsen i två delar.
Först gör man 7 reps på undre rörelsen, sen 7 på övre och sist 7/max hela curls. Tydligen är det så man blir stor :confused:


YEEEEEEEEEEEEAH BUDDY! *flex*

Jaha då förstår jag, brukar bara kalla de halv/hel reps eller nå:)


Ser bra ut!*flex* riktigt bra grund, bara att bygga:)

Sjoba
2010-02-07, 18:32
Wow, riktigt bra dag idag!

Satan, jag känner mig dubbelt så stark som förra veckan! :hbang:

Dagens pass: Bröst, triceps och lite lätt biceps:

Hantelpress:

Gjorde set med 8 reps med god form och jobbade mig upp i vikt.
För bara någon vecka sen körde jag med 18-kilos hantlarna,
idag gick jag utan problem upp och pumpade med 26-hantlarna, gud va skönt det kändes! Blir nog fan 28 eller kanske t.o.m. 30-hantlarna nästa vecka. *flex*

Vi får ta det som ett PB!: 28kg * 8 * 2 set.

Dips:
10 kg + kv * 10 * 1
15 kg + kv * 10 * 4 PB!

21's:

30kg * fulla set * 3. PB!

Curls:

18 * 7 * 3.

Skulle köra militärpress och flyes, men usch va ont i axeln jag fick. Ni vet vart jag menar, när man gör låga raka flyes och det tar emot i axeln. Någon som vet vilken muskel / fäste / led det kan vara och hur man åtgärdar felet? Ska söka lite i forumet, finns garanterat 5 trådar om det.

Ruskigt skönt pass, har inte tränat sen i torsdags och jag känner att det har hjälpt! Håller på att sätta in tandställning på överkäken och grejer, så kosten kommer nog bli lidande i 1-2 veckor. Får se hur det går.

Riktigt skönt pass i.a.f, skönt att det rör på sig efter att ha stått still ett tag! *cupid*

LightWeightBabyx
2010-02-07, 19:15
Kommer följas :)

Petoria
2010-02-07, 19:57
Bra form, såg inte ut som om någonting låg efter

Mineur
2010-02-07, 19:58
satan du e stark du :D!


21 verkar as skön! ska testa i veckan :)

Sjoba
2010-02-07, 20:05
Tackar så mycket! :)

Jag tycker själv att 21 är en skön övning, men man borde nog inte göra den för mycket. Man får inte riktigt den känslan att man kan göra den med högre vikt än vad man gör, för när man är på dom sista 5 repsen så är det riktigt jävla tungt! Men visst är det en ruskigt skön övning att varva vanliga curls / hammercurls med!

Mr.Sjöborg
2010-02-07, 23:18
respect@70kg millisarna!!:thumbup:
ser ju bra ut detta, intresant upplägg på visa pass ock¨så

Sjoba
2010-02-07, 23:20
respect@70kg millisarna!!:thumbup:
ser ju bra ut detta, intresant upplägg på visa pass ock¨så

Tack så mycket! :)
Med intressant antar jag att du menar konstigt / annorlunda. Jag tar gärna lite tips, för jag är långt ifrån fullärd och lyssnar gärna på vad andra har att säga! :) (Särskilt någon som bänkar 100kg vid 16 års ålder)

tsp
2010-02-07, 23:20
Fantastiskt! Ännu en viking! :D Ser bra ut! Kötta på grabben! :)

Mr.Sjöborg
2010-02-07, 23:23
de jag tänkte mest på var biceps och övre rygg passet, vet inte vad du menar med övre ryggen men gissar på att de är fokus på typ mittenpartiet för att få lite mera ''detail''

jag skulle lagt ryggen först och valt andra övn+kört fler set rygg och kanske färre biceps beroende på hur mkt du orkar

Sjoba
2010-02-07, 23:33
Jag håller helt och hållet med dig Sjöborg, jag är värdelös på ryggträning.
Med övre rygg menar jag mittpartiet, alltså mellersta och nedre trapezius. Alltså dom muskler som aktiveras vid rows.

Ska från och med nu köra dom passen med rows och latsdrag först och sen avsluta med biceps. Får fan ta tag i grejerna och börja köra rygg lite bättre *grr27*

Ajjemen, klart man är en viking! :cool:

Mr.Sjöborg
2010-02-07, 23:36
Jag håller helt och hållet med dig Sjöborg, jag är värdelös på ryggträning.
Med övre rygg menar jag mittpartiet, alltså mellersta och nedre trapezius. Alltså dom muskler som aktiveras vid rows.

Ska från och med nu köra dom passen med rows och latsdrag först och sen avsluta med biceps. Får fan ta tag i grejerna och börja köra rygg lite bättre *grr27*

Ajjemen, klart man är en viking! :cool:

Do it! ryggpassen är ju goast:) finns ju inge bättre än sprängande pump i latsen.

Men detta var bara tips om hur jag skulle gjort de, du kan ta lite av de jag sagt osv eller bara strunta i de om du vill, du känner va du gilalr bäst

Sjoba
2010-02-08, 16:49
Ben och undre rygg:
Körde ganska lugnt idag, ska åka skidor hela dagen imorrn. Då är det kanske inte så kul att ha en riktigt go träningsvärk! Men ruskigt skönt med ett nytt personbästa i marklyft, och ännu skönare att jag är säker på att jag sätter 10kg mer nästa träning!

Marklyft:
150kg raw PB! *flex*
120 * 6 * 4 teknikträning.

Fick även upp 160kg till midjan, men blodtrycket och grejer var inte särskilt bra, så jag släppte.
Ni kommer dock garanterat se ett 160-kilos lyft nästa vecka!

Benpress:
Lite rehab för knäna. Maxade maskinen på 200kg * 4 * 2 *grr27*
150 * 8 * 2

Benspark:
150 * 8 * 4 PB?
Lite annat, kommer inte ihåg.

Hyperextensions:
Avslutade med lite reps med 45kg extra vikt.

Sjoba
2010-02-08, 20:48
Lite dum fråga, men bälte är väll tillåtet på SM och andra tävlingar?:em:
Kollade lite på svenska rekord, och 222kg verkar vara onaturligt mycket i marklyft i min viktklass! Bäst att fråga och vara på den säkra sidan *rolleyes*

Leeava
2010-02-09, 07:06
Lite dum fråga, men bälte är väll tillåtet på SM och andra tävlingar?:em:
Kollade lite på svenska rekord, och 222kg verkar vara onaturligt mycket i marklyft i min viktklass! Bäst att fråga och vara på den säkra sidan *rolleyes*

Lungt pass?;) Jo på tävlingar är de tillåtet med bälte och tröja mm:)

Sjoba
2010-02-10, 21:08
Tuttar, tuttar, tuttar överallt! ( . )( . ) *cupid*

Hantelpress:
28 * 7 * 2 PB typ.
26 * 8 * 4?
Går bra nu, blir nog 30-hantlarna nästa pass :hbang:

Dips:
15+kv * 10 * 2
kv * 20 * 1 (klämma ur det lilla extra i slutet av passet)
Dessa var ganska konstiga... Var helt slut, men flög ändå upp dom första 10 repsen, hahaha! Jag menar verkligen flög, kändes som om jag vägde 20kg mindre än vanligt :Virro

Incline Flyes:
14 * ?? * 4
Jäkla ont i axeln, kunde inte köra vanliga flyes. Konstigt.


Lite traps!

Shrugs med hantlar:
40 * 15 * 3.
Tråkigt att det inte finns några tyngre hantlar på gymmet. Får börja köra i smithen istl.

Mineur
2010-02-11, 17:48
Booooobies!

Härliga hantelpressar :o


btw du har samma mål i bänk som mig :D Vad är ditt PB nu i bänk? :)

Sjoba
2010-02-11, 18:02
Booooobies!

Härliga hantelpressar :o


btw du har samma mål i bänk som mig :D Vad är ditt PB nu i bänk? :)

Om jag ska vara ärlig så har jag inte kört bänk på kanske en månad *jorgen*
Får nog köra lite någon gång när jag har en passare.
Vad ligger du på i bänk och hantelpressen då? :)

Mineur
2010-02-11, 18:23
Om jag ska vara ärlig så har jag inte kört bänk på kanske en månad *jorgen*
Får nog köra lite någon gång när jag har en passare.
Vad ligger du på i bänk och hantelpressen då? :)

Okej, så pass :0

Aa, därför jag kör bänk i smith pga att man inte alltid har någon kompis där som kan passa...

80kg på bänk 3x5 å ~25kg 3x6 :)
Hantelpressarna är lite efter känns de som...

AlexEr
2010-02-11, 18:46
en ytterst stark man må jag säga

Sjoba
2010-02-11, 20:12
en ytterst stark man må jag säga

Tack så mycket, sånt värmer alltid att höra! :)



Okej, så pass :0

Aa, därför jag kör bänk i smith pga att man inte alltid har någon kompis där som kan passa...

80kg på bänk 3x5 å ~25kg 3x6 :)
Hantelpressarna är lite efter känns de som...

Jag vet vad du menar, jag var också sån först. Började med 16-hantlarna och kunde knappt hålla dom ordentligt. Kötta på i hantelpressen bara så kommer du flyga upp i vikter! Det är den där nedrans smith-bänken, man får inte riktigt samma stabilitets-känsla. :)

adamnord
2010-02-11, 20:54
fin form du sitter inne på , bara att kötta vidare . Fina militärpressar ochså:thumbup:

South Samton
2010-02-11, 22:18
Fan vad mycket 93:or vi är nu!
Go us!

Synd bara att jag är typ svagast av alla här! =(

Mineur
2010-02-12, 07:35
Tack så mycket, sånt värmer alltid att höra! :)


Jag vet vad du menar, jag var också sån först. Började med 16-hantlarna och kunde knappt hålla dom ordentligt. Kötta på i hantelpressen bara så kommer du flyga upp i vikter! Det är den där nedrans smith-bänken, man får inte riktigt samma stabilitets-känsla. :)

Precis ;)

Ungefär hur ligger du själv i vikter på de båda övningarna btw? :)

Sjoba
2010-02-12, 19:14
Halvtaskigt biceps/rygg-pass!
Blev mest ett skojpass med några polare, skrek lite "yeah buddy" och "light weight baby" och skojade hejvilt. Tur att vi i stort sett var själva på gymmet!


EZ-curls:
40kg * 7-10 * 4 PB!

21's:
31kg * 18 reps * 2 eller 3

Lite chins:
kv * ? * ?

Latsdrad-rodd-sak:
? * ? * ?

Just det ja, lite axlar:
Lite whatever med lite vikter. Sjukt oseriöst idag.


Känner verkligen att jag gör den här skiten fel, får absolut ingen respons av varken rygg eller lats. Gymmet har inte heller någon jävla bänk så att jag kan lägga på hur mycket vikt jag vill utan att flyga iväg. *grr27*
Får ta och jobba på detta känner jag.

Mineur
2010-02-12, 20:16
Härliga curls!


Å du jag har samma problem, händer sjukt mkt i ben, axlar etc men i ryggen så står det liksom still :< Svårt att få bra kontakt i den, ända som går bättre är nedre rygg i och med marklyft

Petoria
2010-02-12, 20:28
Du borde testa att träna rygg före biceps, kanske därför det går lite långsamt

Mineur
2010-02-12, 22:09
Du borde testa att träna rygg före biceps, kanske därför det går lite långsamt

jag gör iaf redan de ;)

Sjoba
2010-02-12, 22:40
Hmm, jag gör också det, men jag har ändå problem att få det att ta ordentligt. Det kommer väll antar jag! *whatever*

Sjoba
2010-02-15, 13:52
Idag har jag testat på världens bästa prestationshöjare: att sätta in en tandställning direkt innan du drar till gymmet. Kunde knappt prata, kunde inte svälja, usch. Tänk er 20kg Rage, 5L anabola samt 3 stora påsar socker och adrenalin, så j*vla arg blev man! *gah!*
Som tur är så ska jag åka och ta ut den jobbiga saken i min gom så att jag slipper lidandet om några timmar. Kommer troligtvis skada antingen mig eller något annat innan dess.

Men om ni vill ha något som får er rktigt arga så vet ni vad ni ska testa! :Virro

Blev iaf ett tuttpass med lite guns!

Hantelpress:
26kg * 8 * 2
28kg * 8 * 4
30 * 8 * 1 PB!
Kan ha varit några mer set, är väldigt dålig på att räkna.

Dips:
kv + 15 * 10 * 2
kv * 10 * 2

Incline Flyes:
14 * 8-10 * 4 Grym kontakt!

EZ-curl:
40kg * 8-10 * 4 PB?

silenzium
2010-02-15, 14:18
Verkligen stark i axlarna! Själv är jag också 93a och har tränat seriöst i närmare ett år. Men gjorde misstaget att börja bygga när jag redan var kraftigt överviktig. Har blivit väldigt mycket starkare, men musklerna syns ju knappt :( Men mitt mål är att gå ner såpass till sommaren att man kan börja på en bulk. Och då jävlar kommer det en till 93a journal! :D

Sjoba
2010-02-15, 14:34
Eh, inge' fel med att bygga när man har lite hull, droppa några kilo fett så kommer du ju se ut som en grekisk gud till sommaren! *cupid*

Sjoba
2010-02-19, 10:46
Har varit lite seg med uppdateringarna nu det senaste känner jag. Internet har varit kaputt i några dagar så ja.

Blev ett ben/rygg-pass (med lite mage) den 17:de, testade på ett nytt gym där jag troligtvis kommer börja i början av mars. Blev ett öh.... lite intressant pass då jag delvis var iförd rosa trikåer och inga täckande byxor. Man kan säga att det var ett vad inblandat *whatever*

hacksquat som uppvärming:
80kg * 8 * 3

Benspark:
70-90kg per ben * ? * ? PB?
Jäkla bensparkar som bara går upp till 100kg, seriöst, hur tänker dom när dom bygger så lätta grejer? Blir ju inte samma sak när man kör med bara ett ben.

Benpress:
200kg * ? * ?
Dom jäkla benpressarna stoppar ju på 200kg, finns tack gode gud en riktig som man kan kasta köra hur tungt man vill på.

Marklyft:
160kg raw iförd rosa trikåer PB!
Kändes väldigt lätt, kan ha varit trikåerna! Stången flög upp utan några särskilda problem!
140kg * 10 * 1
120 * ? * ?
Nu ska jag ta lite distans från marklyft i en månad och börja köra tungt mer sällan. Men har fortfarande kvar mitt mål på 200kg raw till sommaren 2010!


Plankan:
1 minut * 2 med en ~65kg tung tjej på ryggen.

Kanske inte direkt världens mest seriösa pass, men verkar som om det gymmet passar mig mycket bättre. Lite bättre känsla, lite större, och dom har en hacksquat (maskin) och riktiga grejer för rows och latsdrag i CC. D.v.s. saker som går att ställa på över 50kg och grejer så man inte flyger iväg om man lastar på fullt, samt hantlar som är tyngre än 40kg för framtida hantelpressar.



Rygg / biceps 18:de på mitt "gamla" gym:
Blev ett lite halvseriöst pass här med, men jag fick riktigt bra kontakt i ryggen även om det var väldigt lätta vikter. Var där med 2 kompisar, så det blev lite för mycket tjat också.
Får ta tag i grejerna lite bättre när jag börjar på det nya gymmet!

Håller helt med Mr.Sjöborg, fan va skönt det är när man får riktigt bra kontakt i ryggen! :)

Rows på olika höjd i CC:
50kg * 12-15 * 6-7
Körde från topp till bott på ställningen, cirka 3dm upp till 2m upp. Satt på golvet, hehe.

Ez-curls:
40kg * 8-10 * ?
Inte särskilt bra kontakt eller någonting, gjorde mest ont i underarmarna (benhinne-inflammation) så jag körde inte särskilt mycket.

Shrugs med hantlar:
40kg * 15+ * 4
Måste nog börja köra i smithen för lite variation.


Har även kommit på världens bästa frukost om man inte orkar göra något ordentligt:
~400g kvarg och lite yoghurt i en skål, "krydda" med socker och hallonsylt and you are good to go!

Mr.Sjöborg
2010-02-19, 15:45
When im right, im RIGHT;) bra pass, grymt bra mark

South Samton
2010-02-19, 21:53
Som sagt en jäkla styrka, fortsätt pumpa!

Sjoba
2010-02-21, 13:43
Kan för övrigt tillägga att igår var en av de bästa dagarna i mitt liv, uppdatering kommer! :)

Gabriel174
2010-02-21, 16:27
Kan för övrigt tillägga att igår var en av de bästa dagarna i mitt liv, uppdatering kommer! :)

Uppdatering! :D

Sjoba
2010-02-21, 16:36
Okej, får dra en liten uppdatering som inte riktigt har med träning att göra, men det får väll duga. Snöstorm i hela området så det blir nog inget gym idag, får hoppas på morgondagen!

Alkohol, alkohol, tjejer och polare hela helgen trots kylan. Eller en tjej kanske man ska säga *cupid*
Fick även skrämt min 19-åriga syster (nej, ni får inga pics på henne *grr27* ) när jag flashade lite biceps när jag kom ut ur duschen i hennes lägenhet *flex* "SLUTA, SLUTA! DU SKA INTE TRÄNA MER!". Jag tar det som ett tecken på att jag har ökat på volymen ordentligt på ett tag, och det har jag sett själv. Alltid skönt med lite resultat:)

Riktigt konstigt i fredags också, närmare 15 personer kom fram för att känna på mina armar ute på fest, får dra en .jpg på kulan så att jag får se om det är något att ha eller om folk aldrig har sett en muskel förr *screwy*

Aja, livet går sjukt bra nu, både på gymmet och utanför. Kan ha lite med en viss dam att göra också, vi får se.

Sjoba
2010-02-21, 16:40
Uppdatering! :D

DEN uppdateringen kommer förhoppningsvis snart! :)
Hahaha, har verkligen känt mig som en kärlekskrank / som stålmannen hela dagen idag, vet fan inte vad som händer med mig! *cupid*

Gabriel174
2010-02-21, 16:59
min 19-åriga syster

http://i50.tinypic.com/25jw9r9.jpg

Mr.Sjöborg
2010-02-21, 17:23
Gött å få ligga:thumbup:gratz!

Sjoba
2010-02-21, 19:55
Gött å få ligga:thumbup:gratz!

This goes beyond scoring buddy!:smash:
Jag kan helt ärligt säga att jag har abstinens eller något, jag har inte varit på gymmet sen i torsdags och jag sitter fan och tänker på rodd i CC och hantelpress! :Virro

Sjoba
2010-02-23, 19:47
Pistoler och rygg på nya gymmet:

EZ-curl:
38-39 * 8-10 * 3

Vanliga curls:
17.5 * 8-10 * 3

Rodd:
65-80kg * ~10 * 5

Breda Latsdrag:
60-70kg * ~10 * 3

Kan ha varit något mer set av något någonstans, blev ett ganska kort pass idag.

Blir förhoppningsvis tuttar imorrn! *cupid*

Mr.Sjöborg
2010-02-23, 19:50
Riktigt strongt å köra biccarna innan ryggen!

Sjoba
2010-02-23, 20:10
Oj! Nejnej, jag lyssnade allt på dig och körde ryggen först! :)

Skriver aldrig i vilken ordning jag gör grejerna :)

Sjoba
2010-02-24, 22:02
Drar en riktigt snabb uppdatering!

Blev lite tuttar idag innan det bär iväg till Branäs imorrn.

Cablecross:
vikt=20kg/arm? * 12 * 3

Flyes:
15 * 12 * 3

Hantelpress:
25-30 * 8-10 * 4

Lite shoulders:

Enhands-axel-grej som jag inte kommer ihåg namnet på, ni vet vilken jag menar:
15kg * 12 * 3

+ lite till, nu måste jag skutta!

Sjoba
2010-03-02, 14:10
Rygg och biceps-pass igår, inget speciellt alls bara det vanliga.
Hammercurl, repcurl, rows, latsdrag, shrugs och lite axelövningar.


Ska dock köra hammercurl och repcurl istället för vanliga i några veckor / någon månad för variation. Hoppas även att man kan tänkas få lite peak på grejerna *drool*

Har varit väldigt upptagen det sista och det ser ut att fortsätta i dom banerna ett tag till, har för mycket i skallen just nu för att skriva en ordentlig träningsdagbok *grr27*

brb in a few days!

Sjoba
2010-03-03, 12:21
Usch, sämsta dagen i mitt liv (hittills) igår.
Känner att det får bli ett brutalt bröst-byggar-pass senare idag för att dämpa smärtan.
Inga vikter utskrivna, bara brutalmatning.

Sjoba
2010-03-05, 13:07
Ben och ländryggspass igår.

Blev lite benpressar, bensparkar, hacksquatar och marklyft.
Fick ett nytt personbästa i benpress, annars var det inget speciellt tror jag.

270kg * 5 * 1 PB!

Sjoba
2010-03-09, 09:23
Tutt, triceps och axel-pass.

Lite lätta, strikta axelövningar:

Sidolyft med hantel:
17.5 * 12 strikta * 4

Militärpress:
40 * 12 strikta * 4

Lite mer:

Hantelpress:
27.5 * 9 * 2
25 * 10 * 1
Extremt otaggad och svag här idag.

Dips:
kv * 20 strikta * - ett set som uppvärmning
kv + 10 * 12 * 2 - sent i passet.

flyes:
15 * 12 * 3 - strikta

flyes i cc:
something * 12 * 4 - matiga.

Sjoba
2010-03-10, 19:25
Idag var det vingar och pistoler på menyn!

Breda latsdrag:
12 * 4

Smala latsdrag:
12 * 3

Rodd:
12 * 4

Bicepscurl:
17.5 * 12 * 1

17.5 * 6 + 15 * 6 * 4 set.

Blev lite stressigt idag, hade gärna kört mycket mer biceps och slängt in någon form av bred rodd. Det får bli nästa pass!

Sjoba
2010-03-10, 19:39
Får väll för övrigt lägga till ett personbästa i breda latsdrag då:

70kg * 12 PB!

Sjoba
2010-03-11, 18:50
Ben och ländrygg:

Benpress:
200 * 6 * 3
under 200 * ? * ?

Benböj:
100 * 7-10 * 2
120 * 1 * 1
140 * 1 * 1 PB! - extremt dåligt buktryck

Benspark:
100 * 15+ * 3 - max av maskinen

Bencurl:
80 * 15+ * 3 - max av maskinen

Vadpress:
140+ * ~12 * 4 max av maskinen

Marklyft:
120 * 11 * 1 - papper
120 * 9 * 1 - papper
Väldigt lätta markar, ryggen var sådär.

Körde även lite dragonflags, ej perfekt utförande.

bleam
2010-03-11, 19:52
mysigt de där asså, skall följas (Y)

Sjoba
2010-03-11, 21:21
Kan väll lägga in dagens kost också:
Frukost: 4 ägg och ett halvt paket bacon.
Lunch: Pasta och skinksås. En stor full tallrik.
Träning: 2 portioner whey80, en före, en efter.
Middag: Ris, kyckling och 140g bacon + sås och mycket mjölk.
Kvällskäk: 125g makrill i tomatsås på två mackor, mjölk.

Mr.Sjöborg
2010-03-11, 21:37
grymma böjar! fan att alla ska ta mig i böjen:P ingen diet här inte;):thumbup:

Sjoba
2010-03-11, 21:46
Nej fan, skyfflar in allt jag kan i munnen! :D

Simon_aeg
2010-03-13, 13:14
Inga dåliga böjar här icke! *flex*

Gabriel174
2010-03-13, 14:32
Väldigt bra böjar :) Bensparkarna och bencurlen var det inga fel på heller :)

Sjoba
2010-03-13, 14:50
Väldigt bra böjar :) Bensparkarna och bencurlen var det inga fel på heller :)

Hehe, tackar :) Bensparkarna är ju inte så bra på det nya gymmet, brukade mata 150-kilos sparkar på det gamla :D

mattilainen
2010-03-14, 01:41
fan vad kul att gymmet går bra och att livet leker utanför också :D

Tänk på att träningen inte ska ta över livet ;)

Sjoba
2010-03-14, 18:40
Nja, kan inte riktigt hålla med om den första punkten där :D


Är för övrigt vrålförkyld, usch, men det får bannemig bli tuttar imorrn ändå!

Petoria
2010-03-14, 18:41
Grattis till PB i böjen, jävligt starkt! *flex*

Sjoba
2010-03-14, 18:51
Grattis till PB i böjen, jävligt starkt! *flex*

Tacktack, ska du säga din grovmatare :D

Mineur
2010-03-15, 18:17
satan inte lite du kör i benböjarna *flex*

Sjoba
2010-03-15, 18:25
satan inte lite du kör i benböjarna *flex*

Hehe, tacktack :) Börjat köra böj nu igen efter ett uppehåll på ett bra tag!
Får se hur det går med teknik o.s.v. så får vi se vad vikterna hamnar på :)

Kan för övrigt lägga in dagens kost: Inte så kul att läsa kanske men jag försöker hålla lite koll på mig själv i kostväg.

Frukost: omelett på 4 ägg, mjölk och mycket ost.
Lunch i skolan: äckelpäckel, åt inte alls mycket.
Gym: 1 portion före, 1 portion efter. Totalt 30+30g protein.
Middag: 200g kött, 100g+ pasta.
Totalt: ~150g protein, kcal ??
Lägger till ett kcal-mål senare bestående av mackor med jordnötssmör, ev. något mer.


Dagens pass var ett lite fail bröst, axel och tricepspass.
Fick känningar i cuffarna i båda axlarna, mest högern så det gick inte särskilt bra. Fick dock ruggig pump i hela armarna, axlarna och brösten. Såg riktigt vackert ut, så ska det se ut när man är kall också! *cupid*

Rygg och guns imorrn!

tj_fmx
2010-03-15, 19:10
grattis till pb i knäböjjen :)

Sjoba
2010-03-15, 20:37
grattis till pb i knäböjjen :)

Danke :)

Wiike
2010-03-16, 21:34
Ben och ländrygg:

Benpress:
200 * 6 * 3
under 200 * ? * ?

Benböj:
100 * 7-10 * 2
120 * 1 * 1
140 * 1 * 1 PB! - extremt dåligt buktryck

Benspark:
100 * 15+ * 3 - max av maskinen

Bencurl:
80 * 15+ * 3 - max av maskinen

Vadpress:
140+ * ~12 * 4 max av maskinen

Marklyft:
120 * 11 * 1 - papper
120 * 9 * 1 - papper
Väldigt lätta markar, ryggen var sådär.

Körde även lite dragonflags, ej perfekt utförande.

Bra jobbat:) Fina böjar*flex*

Sjoba
2010-03-16, 21:35
Blev visst inget gym idag, får visst bli imorrn.
Då jag har 5-7 dagars vila mellan mina olika pass (oftast 7 dagar*screwy*)
funderar jag på att lägga in ett rent armhävningspass (med extra vikt) någon gång under veckan. I.s.f. skulle en typisk vecka se ut ungefär såhär:

mån: bröst
tis: vila
ons: rygg och biceps
tor: ben och ländrygg
fred: vila
lör: vila
sön: vila

Tycke och tankar om att lägga in ett armhävningspass på fred/lördagar?
Tänkte mig runt 100st varav 20 i varje set med så mycket extravikt jag kan hitta. Har tyvär inga vikter av något slag hemma och inget litet syskon / liten hoppetossa till mor som jag kan lägga på ryggen, så får se vad jag hittar.

Dagens mat: mjölk till alla mål förutom lunchen.
frukost: omelett på 4 ägg, halv packe bacon, ost och mjölk.
lunch: köttbullar och potatis.
middag: ribs och pommes.
mellanmål: 1 portion whey80.
kvällsvard: blir säkert någon form av macka. Säkert jordnötssmör.
Star nutrition gör verkligen för gott proteinpulver, testat hallon, vanilj och choklad och alla är ruskigt goda! Dricker det alltid med vatten.

Protein: 150g+
kcal: ??
fett: mycket, men inte helt säker på kvalitén :D

Sjoba
2010-03-16, 21:36
Bra jobbat:) Fina böjar*flex*

Tackar tackar :)

Sjoba
2010-03-17, 18:05
Släng gärna en koll på #93 också! Behöver lite feedback :D

Kanoner och flygplan!: (I ordning denna gång.)

Chins som uppvärmning:
kv * 12 * 1 - easy

Breda latsdrag:
70kg * 12 * 3

Smala latsdrag:
70kg * 12 * 3

Sittande smal rodd:
70 * 12 * 3

Stångrodd:
60 * 10-12 * 3 - ruggigt stort + på Mr.Sjöborg som fick mig att testa ordentligt, bet sjukt bra i ryggen verkligen! Synd bara att jag vart helt slut så det blev inte så tungt :) Får ta stångrodden tidigare i nästa pass.
Tack till dig din brutalmatare :D

EZ-curl:
40 * 8 * 1 - gjorde ont i underarmarna så jag sket i det och gick till hantlarna.

Sittande bicepscurl:
Dropset: 17.5 * 5-7 + upp till 10-12 med 15kg. 4 set. - pump! *flex*

Hammarcurl:
15 * 12 * 1

Helt slut i biccarna redan innan jag gick på curlsen så det gick väll sådär där idag.



Dagens kost:
Frukost: nappflaska med protein + 2 mackor med jordnötssmör. Skäms! *grr27*
Lunch: soppa, usch.
Träning: en till nappflaska.
Middag: 300g kött, ca 150g pasta. Mycket smör på och mjölk i glaset.
Kvällskäk: Någonting med ~4 ägg.

Protein: ~170g
kcal: behöver garanterat mer.

Mr.Sjöborg
2010-03-17, 19:05
told yaaah;) jag kan min ryggträning vetty, bra pass!

Sjoba
2010-03-17, 20:03
told yaaah;) jag kan min ryggträning vetty, bra pass!

Indeed you do :D Tack tack, blir nog till att höja en del nästa pass :)

Wiike
2010-03-18, 19:03
Släng gärna en koll på #93 också! Behöver lite feedback :D

Kanoner och flygplan!: (I ordning denna gång.)

Chins som uppvärmning:
kv * 12 * 1 - easy

Breda latsdrag:
70kg * 12 * 3

Smala latsdrag:
70kg * 12 * 3

Sittande smal rodd:
70 * 12 * 3

Stångrodd:
60 * 10-12 * 3 - ruggigt stort + på Mr.Sjöborg som fick mig att testa ordentligt, bet sjukt bra i ryggen verkligen! Synd bara att jag vart helt slut så det blev inte så tungt :) Får ta stångrodden tidigare i nästa pass.
Tack till dig din brutalmatare :D

EZ-curl:
40 * 8 * 1 - gjorde ont i underarmarna så jag sket i det och gick till hantlarna.

Sittande bicepscurl:
Dropset: 17.5 * 5-7 + upp till 10-12 med 15kg. 4 set. - pump!

Hammarcurl:
15 * 12 * 1

Helt slut i biccarna redan innan jag gick på curlsen så det gick väll sådär där idag.



Dagens kost:
Frukost: nappflaska med protein + 2 mackor med jordnötssmör. Skäms! *grr27*
Lunch: soppa, usch.
Träning: en till nappflaska.
Middag: 300g kött, ca 150g pasta. Mycket smör på och mjölk i glaset.
Kvällskäk: Någonting med ~4 ägg.

Protein: ~170g
kcal: behöver garanterat mer.

Bra pass:D Kör du med både protein och kreatin? för jag har införskaffat båda nu och ska testa om det ger något har aldrig prövat förr, tycker du att det ger någonting?

Sjoba
2010-03-18, 20:27
Bra pass:D Kör du med både protein och kreatin? för jag har införskaffat båda nu och ska testa om det ger något har aldrig prövat förr, tycker du att det ger någonting?

Just nu bara protein för att balansera kosten :)
Dock kört med kreatin innan och har just nu ett kort uppehåll men ska börja igen inom ett par dagar.
Tycker det fungerar riktigt bra, fick helt klart en märkbar effekt av det :)

Sjoba
2010-03-18, 22:04
Dagens pass: Ben unt ländrygg! - dock pinsamt dålig på att hålla reda på reps / set idag :em:

Hacksquat uppvärmning:
80 * 8 * 2 - djupa

Benböj:
100-120kg * ? * ?
Gjorde även två försök på 150kg vilket egentligen borde flyga upp.
Tror det mest var lite block i huvudet och dåligt buktryck som satte stopp.
Var dock väldigt nära så det borde flyga upp snart.

Marklyft:
150 * 1 * 1 - papper
försök på 170 - fick upp stången ett par dm men failade p.g.a. högt blodtryck eller något, får lite blackout ibland när jag tränar :D
Borde flyga upp nästa gång jag testar att maxa. Var rätt slut i benen efter enböjen också så.
100 * 5 * 1 - onödigt set, vet inte ens varför jag körde.

Benpress:
200 * 8-10 * 2 - papper

Benspark:
100kg * 15 * 3 - max av maskinen som vanligt

Bencurl:
100kg * 15 * 3 - samma här

Vadpress:
~150 * 12 * 1 - samma här, glömde även bort att jag skulle köra vader :D

Hyperextensions:
50kg extra * 8-10 * 3

Väldigt mediokert pass idag, verkligen inte taggad alls.


Dagens kost:
Frukost: äggomelett och bacon + mjölk
lunch: blä
träning: en nappflaska före och en efter (whey)
middag: falukorv och pasta + kycklingvingar och lite chips :em:
kvällsmål: återstår att se.

Protein: Väl över 150g.
kcal: Borde ligga rätt så bra till.

Lite rolig notis, endast 3g fett (per 100) av det som är i lättsaltade chips är mättat fett. Borde inte då lättsaltade chips vara en acceptabel fettkälla vid bulk då det är i stort sett krispis potatis med massor av solrosolja och salt? *popcorn*

Gabriel174
2010-03-20, 19:50
:hbang: starkt

Sjoba
2010-03-20, 19:52
:hbang: starkt

Muchas gracias! :)

Petoria
2010-03-21, 09:35
Bra pass, synd att du failade bara :) Chips är alltid acceptabelt vid bulk :D

JoeyP
2010-03-21, 12:42
Fan vad alla 93or är starka då! Fullt med testo i kropparna! :)

Sjoba
2010-03-21, 15:36
Fan vad alla 93or är starka då! Fullt med testo i kropparna! :)

Tar det som en rejäl komplimang när det kommer från dig*cupid*
Klart vi är, 1993 är den gyllene årgången, alla vet ju det! :)

Petoria
2010-03-21, 15:41
Tar det som en rejäl komplimang när det kommer från dig*cupid*
Klart vi är, 1993 är den gyllene årgången, alla vet ju det! :)

Klart vi är :D

Gabriel174
2010-03-21, 16:41
klart vi är :d

+1 :d

Sjoba
2010-03-22, 17:58
Rygg, vingar och beceps:
Äkta douchebag-stil idag :em:

Chins:
kv * 12 * 1 uppvärmning- ninjastrikta

Stångrodd:
70 * 12 * 3 - gick finfint, blir nog minst 80 nästa pass.
60 * 12 * 2 - sent i passet

Breda latsdrag:
70 * 11 * 1
Dropset: 70 -> 60 -> 50 * 3

Smala latsdrag:
70 * 12 * 3
Dropset: 70 -> 60 -> 50 -> 40 * 2

Smal rodd:
70 * 12 * 2

Sittande becepscurl:
Dropset: 17.5 * 6 -> 15 * till fail * 4-5 - ninjastrikta!

Sittande hammarcurl:
15 * 12 * 2

Repcurl:
öööh.... * 12 * 1

Enda som fattades idag var powercurls i bicepsrack i äkta Langsterstuk, men annars riktigt douchebag idag :D

Snart får det bannemig bli deff! *cry*

Mr.Sjöborg
2010-03-22, 18:00
fint pass!:thumbup: klart att du ska deffa, you got to get shredded boy!

Sjoba
2010-03-22, 18:03
fint pass!:thumbup: klart att du ska deffa, you got to get shredded boy!

Haha, sant :D
Det jag bävar mest för är att jag skulle tappa för mycket muskelmassa, att äta mindre skulle bara vara skönt.

Mr.Sjöborg
2010-03-22, 18:13
Haha, sant :D
Det jag bävar mest för är att jag skulle tappa för mycket muskelmassa, att äta mindre skulle bara vara skönt.

se bara till att du går ner långsamt och äter mkt protein så ska de itne va några problem

Sjoba
2010-03-22, 18:18
se bara till att du går ner långsamt och äter mkt protein så ska de itne va några problem

Ahjo, proteinet behöver jag inte oroa mig över. Det är jag pedantisk med nu för tiden :D
Frågan är bara hur långsamt jag behöver gå ner. Hur tränade du när du deffade? Mycket maxning eller typ tunga 5x5?

Mr.Sjöborg
2010-03-22, 18:20
Ahjo, proteinet behöver jag inte oroa mig över. Det är jag pedantisk med nu för tiden :D
Frågan är bara hur långsamt jag behöver gå ner. Hur tränade du när du deffade? Mycket maxning eller typ tunga 5x5?

Dieter nu(sen 2veckor tillbaka), försöker köra lite lägre än innan, försöker lägga repstaket på 10 men ibland ere svårt:P

Vad ligger du på för vikt?uppskattat bf?

Sjoba
2010-03-22, 18:25
Ligger i dagsläger någonstans mellan 75 och 76kg. Dock Började jag med kreatin igen får några dagar sen, så jag håller över 1kg mer vätska än innan. Skulle gissa på runt 15% bf, rutorna börjar försvinna ganska mycket nu :(

Jag uppskattar det själv till att runt 2.5kg ska bort,

Gabriel174
2010-03-22, 18:28
Bra pass! Ligger KVn fortf. på 74kg?

Edit: du hann svara :D

Mr.Sjöborg
2010-03-22, 18:29
Ligger i dagsläger någonstans mellan 75 och 76kg. Dock Började jag med kreatin igen får några dagar sen, så jag håller över 1kg mer vätska än innan. Skulle gissa på runt 15% bf, rutorna börjar försvinna ganska mycket nu :(

Jag uppskattar det själv till att runt 2.5kg ska bort,

då skulle du landa på 12,7% i runda svängar om man räknar bort muskelförlust.
jag skulle satsat på 02-05kg/vecka

Sjoba
2010-03-22, 18:29
Bra pass! Ligger KVn fortf. på 74kg?

Edit: du hann svara :D

74kg + den mängd vätska jag nyss hunnit lägga på mig från kreatinet :D

Sjoba
2010-03-22, 18:31
då skulle du landa på 12,7% i runda svängar om man räknar bort muskelförlust.
jag skulle satsat på 02-05kg/vecka

Låter väldigt lite, men jag antar att man minimerar muskelförlust med en längre deff med mindra kcal-underskott / dag?

Mr.Sjöborg
2010-03-22, 18:32
Låter väldigt lite, men jag antar att man minimerar muskelförlust med en längre deff med mindra kcal-underskott / dag?

Si, första veckan brukar jag tappa mkt vatten också om de blir cardio dvs man tappar lite mer

Sjoba
2010-03-22, 18:42
Si, första veckan brukar jag tappa mkt vatten också om de blir cardio dvs man tappar lite mer

Ahjo, det är ju sant. Usch, deff i minst 7 veckor kommer det säkert bli :(

Mineur
2010-03-24, 07:19
satan nice stångroddar :D


"ninjastrikta" :laugh: skönt ordval!

Sjoba
2010-03-24, 18:36
satan nice stångroddar :D


"ninjastrikta" :laugh: skönt ordval!

Tack tack, får se vad vikterna landar på när jag kört in övningen lite :)

Dagens pass: Ben unt ben! - EXTREMT slappt idag, tjatade bort den mesta av tiden med diverse personer. Inte blev det särskilt tungt heller.

Övningar ej i ordning:

Vadpress:
150 * 12 * 3

Benpress:
upp till 240 * 7 * 4-5

Hacksquat: (i "släde")
upp till 110kg * 8 * 4
Kan väll lägga 110 * 8 * 2-3 som PB, men jag klarar mer. Ninjastrikta! :MrT:

Benspark:
100 * 12 * 1 - uppvärmning

Bencurl:
fullt magg * 12 * 2
tyngre maskin, ej fullt magg! * 9 * 3 - liggande, fick någon skön pirrande känsla bak i benen av denna, känndes lite som att bli kittlad :D

Tjat:
1000 ord per minut * för mycket * för mycket

0/10, slappaste passet ever!

Gabriel174
2010-03-24, 19:48
Extremt slappt och dra en 12a på 100kg i bensparken? :D

Mineur
2010-03-24, 20:08
satan 110 hacksquat :D

Sjoba
2010-03-24, 21:04
Extremt slappt och dra en 12a på 100kg i bensparken? :D

PB ligger på 50 kg mer :em:





satan 110 hacksquat :D

Haha tack :D Inte direkt som Sjöborg, men det var rätt soft faktiskt :)

Mr.Sjöborg
2010-03-24, 21:15
Haha tack :D Inte direkt som Sjöborg, men det var rätt soft faktiskt :)

haha tack:) eller vad man ska säga:P
bra beinpass, de ända som kan få en att vara kvar på gymmet under benpassen e fan att man kan snacka med nån

Petoria
2010-03-24, 21:46
haha tack:) eller vad man ska säga:P
bra beinpass, de ända som kan få en att vara kvar på gymmet under benpassen e fan att man kan snacka med nån

Vad snackar du om? Benpass är fan det bästa som finns :D

Starka bensparkar *flex*

Sjoba
2010-03-24, 21:47
haha tack:) eller vad man ska säga:P
bra beinpass, de ända som kan få en att vara kvar på gymmet under benpassen e fan att man kan snacka med nån


Hahahahahahaha, du hatar verkligen benpassen! :laugh:

Sjoba
2010-03-24, 21:48
Vad snackar du om? Benpass är fan det bästa som finns :D

Starka bensparkar *flex*

Nej usch för ben! :D
Men tack tack :)

Powerexpress
2010-03-24, 21:50
Kul blogg måste bara säga att jag är imponerad av hur stark du är. Fortsätt att köra så det ryker!

Sjoba
2010-03-24, 21:55
Kul blogg måste bara säga att jag är imponerad av hur stark du är. Fortsätt att köra så det ryker!

Tack så jättemycket, det värmer! :) Jo då, jag har inga om helst tankar på att sluta! :D

mattilainen
2010-03-26, 11:13
grfattis till pb :) fortsätt köra hårt

Sjoba
2010-03-29, 20:42
Dagens pass: ( . )( . ) axlar och triceps.
Smärtan i kuffarna fortsätter.

Bänkpress:
60 * 10 * 3 - strikta, lätta. Ont i axlarna.

Bröstpress:
65 * fail * 3

Hantelpress:
25 * 10 * 2 - strikta, bra kontakt.
20 * 10 * 1 - incline

Flyes i cablecross:
?? * ?? * ??

Flyes:
15 * ?? * 1?

Hantellyft åt sidan:
10 * 12 * 4-5 - ninjafuckingyates strikta.

Smalbänk:
40? * 10-12 * 3 - helt slut!

Pushdown:
?? * ?? * 1

Tricepsextension i cable:
?? * ?? * 1



Riktigt lamt nu, svårt att vara taggad inför passen och ont i kuffarna. Börjar på något liknande 5x5 nästa vecka, kommer troligtvis bli 5x en jävla massa set och höjande av vikter.

Imorrn blir det för övrigt rygg och beceps of doom på traktens steroidgym! :D

Mr.Sjöborg
2010-03-29, 20:45
Ajsin bajsin lilla sjoba! vila axlarna!

Sjoba
2010-03-29, 20:55
ajsin bajsin lilla sjoba! Vila axlarna!

Neeevah! *gah!*

Mineur
2010-03-29, 22:23
starkt med 10reps i bänkarna ;)


"Benspark:
100 * 12 * 1 - uppvärmning"

damn O_o

Sjoba
2010-03-29, 22:25
starkt med 10reps i bänkarna ;)


"Benspark:
100 * 12 * 1 - uppvärmning"

damn O_o

Alltså det var med båda benen, men tack antar jag :D

Sjoba
2010-03-30, 18:17
Rygg och beceps of doom!!!
Bara en riktig steroidnisse på gymmet, men dra mig va stor han är! Gammal topp 5 starkast i sverige. Ruskigt skönt gym annars, böjda skivstänger, sletna viktkakor och hantlar upp till över 70kg! *cupid*

Stångrodd:
70 * 10-12 * 3

Latsdrag med halvbrett v-handtag:
?? * 10-12 * 4

Breda latsdrag:
?? * 10-12 * 2

Sittande smal rodd:
?? * 10-12 * 3

Dra mig va slut man är i armarna efter all ryggträning!

Sittande becepscurl:
17 ----- > 15 * 4 - yatesstrikta

Sittande hammarcurl:
15 * 10-12 * 3

Stående stångcurl med v-handtag?
34 * 8 * 2

Gabriel174
2010-03-30, 18:41
Brabra stångrodd :)

Stångcurl med vhandtag? :D EZ?

Petoria
2010-03-30, 18:43
Jag vill också ha tunga hantlar, de tyngsta på mitt gym väger 43.5kg (inte kul när man ska köra hantelrodd) :(

Bra pass, grymma vikter på becepsövningarna!

Sjoba
2010-03-31, 05:57
Håller med dig Petoria, rätt jobbigt med för lätta hantlar när man ska köra sina hantelshrugs också :( Tack tack, blir nog strikta 5:or med 20-hantlarna nästa vecka! :)

Tack Gabbe :) Nee, menar att man har hammarcurl-fattning med händerna ganska tätt. Konstig stång.

Gabriel174
2010-03-31, 18:40
Skumt :D När kommer nästa pass?

Sjoba
2010-03-31, 18:58
Skumt :D När kommer nästa pass?

Rätt skönt om man vill ha lite mer fokus på peaken faktist, testa om du hittar en! :D

Nästa pass kommer imorrn, efter det bli det möjligtvis några dagars extra vila och sen går jag på 5x5 och ett försök att ta mod till mig och deffa lite, får se hur det går :D

Sjoba
2010-04-01, 17:43
Ben of doom!
Riktigt slappt idag, tjatade mest med en kompis samt stalkade historiens dummaste personliga tränare.
"Okej, med denna övning använder du mellersta delen av axeln. Håll armarna rakt så tar det inte på framsidan axeln" säger han medans han utför en axelpress. Ahjo tjena, är det du som är vetarN eller?

Benpress:
upp till 280 * 6 * 4

Hacksquat:
80 * 8 * 4 - ATG

Vadpress:
~140 * 12 * 4

Marklyft:
120 * 11 * 1 - papper. Märks att jag ska ge fan i marklyften på ett tag, känningar i ryggen. Buhuhuhu! :cryout:

Benspark:
100 (fullt magg) * många * några

Bencurl:
?? * ~8 * 3

Bencurl på fjollmaskinen:
80 (fullt magg) * många * 1

Blir till att tagga inför lågreps-perioden då! :D

AlexEr
2010-04-01, 18:14
grymma markar, ta det lugnt med ryggen bara :O kanske inget jag behöver säga

Mineur
2010-04-01, 18:23
Jag vill också ha tunga hantlar, de tyngsta på mitt gym väger 43.5kg (inte kul när man ska köra hantelrodd) :(

Bra pass, grymma vikter på becepsövningarna!

du har ju tur, på mitt pisslokala gym har vi 30kg hantlar som max .___.


härliga pass btw, bra mark ju :O!

Sjoba
2010-04-01, 18:57
du har ju tur, på mitt pisslokala gym har vi 30kg hantlar som max .___.


härliga pass btw, bra mark ju :O!

Muhaha, mitt gym har 47.5:or! :cool:

Tacktack :) Får ta det lugnt med marklyften ett bra tag framåt är jag rädd för :(

mattilainen
2010-04-04, 13:47
tycker inte du ska sluta med marklyften utan sänk vikten och satsa på att ha full teknik. Jag kör skitlugnt nu och ligger sällan över 130 kg. Så kör på 80 kg med fullgod teknik någon vecka för att sedan höja. Sluta inte vad du än gör.

Mitt gym har 55 kg hantlar!

Petoria
2010-04-04, 19:37
Grymma ben of doom vikter! *flex*

Känner igen det där med marken, har helt rak rygg (ibland även svank) och känner alltid i ryggen efteråt :( Antar att det bara är att nöta på lätta vikter

Sjoba
2010-04-04, 21:18
Grymma ben of doom vikter! *flex*

Känner igen det där med marken, har helt rak rygg (ibland även svank) och känner alltid i ryggen efteråt :( Antar att det bara är att nöta på lätta vikter

Haha, tack :D

Joo, tror nästan att det är sämre att ha mycket svank i ryggen än att ha den rak/väldigt lite svank. Har alltid haft väldigt mycket svank när jag markat.


Du kan nog ha rätt Mattilainen, får börja reppa 20:or på 80-100kg i någon vecka och se hur det känns :)

Sjoba
2010-04-04, 22:58
http://i897.photobucket.com/albums/ac179/danielsjoberg14/0410lats.jpg

Märks att det är mark-rygg, har väll lite djup åtminstone. Dock tyvär inte ett spår av vingar någonstans :(

Pecs imorrn! :D

AlexEr
2010-04-04, 23:20
asbra djup ! syns att det finns lite armar oxå :D

Sjoba
2010-04-04, 23:29
asbra djup ! syns att det finns lite armar oxå :D

Tack tack! :) Joo djup finns det väll lite antar jag, dock är det vingarna jag saknar.
Innan nästa sommar ska jag f*n kunna glidflyga! :D

AlexEr
2010-04-05, 08:46
Tack tack! :) Joo djup finns det väll lite antar jag, dock är det vingarna jag saknar.
Innan nästa sommar ska jag f*n kunna glidflyga! :D

Jofan man måste ju kunna base jumpa var som helst :D

Petoria
2010-04-05, 09:45
Ryggen såg riktigt bra ut, speciellt djupet. Jag tror det finns ett par grymma vingar där också, du måste bara lära dig posera bättre :D

Sjoba
2010-04-05, 10:12
Ryggen såg riktigt bra ut, speciellt djupet. Jag tror det finns ett par grymma vingar där också, du måste bara lära dig posera bättre :D


Tack :) Njaa, vingarna får jag nog jobba på länge, men visst har du en poäng i att det inte direkt är den bästa poseringen :D

Nu bär det av till gymmet för lite tutt-träning!

Sjoba
2010-04-05, 13:51
Boobies! =D ( . )( . ) ..unt lite axel och triceps.
Kuffarna spökar fortfarande lite, men det var inte lika farligt detta passet.


Kuffupvärmning.
Axeluppvärmning.

Hantelpress FU: - Bra kontakt med fötterna uppe.
20 * 10 * 1 - upvärmning
25 * 8 * 1
27.5 * 8 * 2
25 * 8 * 1 - incline

Bröstpress: - också ganska skön kontakt.
65 * 10-12 * 4

Axelresning med hantlar:
10 * 12 * 4-5 - ninjastrikta, en i varje hand. Långsam negativ fas.

Flyes i CC:
20-25 * 8-12 * 4

Triceps pushdown: - Semisupinerade med en hand, bra kontakt!
25*7 ----> 20*5 *4-5 set - ruggigt skönt med en arm åt gången!


Juppjupp, det var dagens pass :D Ska troligtvis försöka mig på periodisk fasta f.o.m. några veckor frammåt och köra på det över sommaren. (För er som är intresserade.)

Nu ska det slappas och ätas hardcore style!:D

Gabriel174
2010-04-05, 13:52
Grymt djup i ryggen :)

Petoria
2010-04-05, 13:53
Grymt pass, ta det lugnt med rotatorcuffarna bara, inte kul att skada dem ;)

Sitter själv och slappar och äter lamm med potatisgratäng efter mitt ryggpass :D

Sjoba
2010-04-05, 14:03
Grymt pass, ta det lugnt med rotatorcuffarna bara, inte kul att skada dem ;)

Sitter själv och slappar och äter lamm med potatisgratäng efter mitt ryggpass :D

Jodå, men det har blivit bättre nu när jag börjat värma upp dom ordentligt :)

Du, då ska du se min slappar-middag! :D
Makaroner dränkt i smör, kyckling dränkt i solrosolja och några ägg, pics kommer :cool:

Sjoba
2010-04-05, 14:10
Grymt djup i ryggen :)

Tack Gabbe :)

tj_fmx
2010-04-05, 14:33
grymt djup i ryggen :)

+1

Sjoba
2010-04-05, 14:38
+1

Tar det som en komplimang, tack tack! :D

Sjoba
2010-04-06, 00:11
Så här äter en karl! :D
http://i897.photobucket.com/albums/ac179/danielsjoberg14/DSC00070.jpg



Nope, fortfarande inga vingar! :( Sätter upp som mål att jag ska kunna hängflyga med bara latsen innan jag fyller 20! :D
http://i897.photobucket.com/albums/ac179/danielsjoberg14/DSC00072-1.jpg


Har ganska tråkigt såhär på en tisdagsmorgon, anledning till att jag bild-terrar folk som läser min journal.

Leeava
2010-04-06, 12:01
Du har en redig rygg!!!

Sjoba
2010-04-06, 12:02
Du har en redig rygg!!!

Tack tack! :)

Petoria
2010-04-06, 12:04
Bra mat och bra rygg :D Tycker det såg bättre ut på den bilden, fortsätt öva på poseringen så kommer det se mycket bättre ut :)

Sjoba
2010-04-06, 12:26
Jupp, ät som mig så har du snart dina 85kg hård utan dunderhonung! :D
Tack tack, fast jag får nog slänga på lite mer skrot där bak innan jag försöker posera igen :)

Sjoba
2010-04-06, 17:18
Dagens pass: Ben. Lika tråkigt som vanligt.

Benpress:
Lite vikter * några reps * några set
240 * 10 * 1 RPB eller något.

Hacksquat:
100 * 6-8 * 4

vadpress i maskin:
typ 140 * 12 * 4

Benspark:
fullt magg * 12-15 * 3

Bencurl:
fullt magg * 12-15 *3

Marklyft:
120 * 10 * 2 - papper. Kändes bra i ryggen. Var dock helt slut i rumpan, så det var lite underligt.


Nu blir det vila i en dag för att sen bygga lite på vingarna! :D Får väll hoppas på att dom växer en millimeter!

Gabriel174
2010-04-06, 17:24
Mesig mattallrik! :D
Galet benpass. Fullt mag i bencurl :O

edit: varför inte stela mark?

Mineur
2010-04-06, 17:39
satan 240x10 å sen 100 i hacksquat på de *popcorn*


inte lite stark i benen inte :D


btw "fullt magg" hur mkt e de då? *flex*

Sjoba
2010-04-07, 03:08
Litar inte riktigt på stela marklyft, känns som om det blir lite för mycket belastning på fel ställen.

Tack så mycket Mineur, fullt magg i bensparken är bara 100kg, men det hade lika gärna kunnat vara 150. Kör det mest bara för att :D Fullt magg i bencurl är 80kg.

Hjärnskadad som jag är så fick jag även för mig att jag skulle ge mig ut och dricka öl idag (eller igår blir det ju). Höll på att spy efter 3 stycken, mådde så sjukt illa :confused: Hur som helst tog jag det lite lugnt och drog kanske 8 stycken, sen drog jag hem och skriver nu detta innan jag ska gå och slagga :D Vila imorrn (idag) och rygg dagen efter!

Gabriel174
2010-04-07, 12:46
Litar inte riktigt på stela marklyft, känns som om det blir lite för mycket belastning på fel ställen.

Tack så mycket Mineur, fullt magg i bensparken är bara 100kg, men det hade lika gärna kunnat vara 150. Kör det mest bara för att :D Fullt magg i bencurl är 80kg.

Hjärnskadad som jag är så fick jag även för mig att jag skulle ge mig ut och dricka öl idag (eller igår blir det ju). Höll på att spy efter 3 stycken, mådde så sjukt illa :confused: Hur som helst tog jag det lite lugnt och drog kanske 8 stycken, sen drog jag hem och skriver nu detta innan jag ska gå och slagga : Vila imorrn (idag) och rygg dagen efter!



:laugh::laugh:

katabolt ffs :D

Sjoba
2010-04-07, 13:56
Jaa, riktigt jävla onödigt faktiskt. Får försöka kompensera lite med att överäta idag :D
Våga vägra katabol!

Sjoba
2010-04-09, 00:04
Dagens pass, wings and beceps.

Måste även lägga till årets roligaste gym-grej:
Tränar två riktiga disco-killar på mitt gym, har nog aldrig stött på dom utan att dom kör biceps det passet. Men iaf, kommer in på gymmet, står dom och bicepscurlar i bänk-ställningen med bänkstången! Fanns för övrigt två lediga EZ-stänger 1 meter bakom dom. Det roliga var att det var riktiga extrema douchebag-curls också, båda iförda linnen och han som jag såg köra svingade så j*vla mycket att han var tvungen att ha bälte för att inte skada ryggen! :laugh::laugh:

Till passet! Kan vara en del fel här, hade världens huvudvärk.

Breda latsdrag:
70-75 * 9-11 * 3

Axelbreda latsdrag, V-handtag:
?? * 8-11 * 4 - bra kontakt

smal sittande rodd:
75 * 9-11 * 3

stångrodd: - jobbigt att stå upp, go träningsvärk i rumpan!
75 * 10 * 3

Smal ez-curl: - helt slut i biceps när jag väl började. Blir nog ett separat arm-pass istl för biceps på rygg-dagen och triceps på tutt-dagen.
28 * 10 * 3

Sittande hammarcurl:
15 * ~10 * 3

Repcurl:
?? * 10 * 2


Sitter för tillfället och "gömmer mig" hos mina polare, bråkat med päronen två dagar i rad :thumbup:
Ska för övrigt troligtvis börja på periodisk fasta framåt sommaren samt räkna kalorier (och proteiner) och ta tag i träningen lite bättre. Möjligtvis sänka antalet set per pass och träna oftare också.

Nästa vecka blir möjligtvis första viloveckan på över 7 månader, sen 5-reppare i några veckor! :)

Mr.Sjöborg
2010-04-09, 09:00
Fint pass! stångroddarna går frammåt ser jag:thumbup:

ang ze douchebags så vare väll inte så konstigt att dom körde där? rak stång är ju helt annan grej än EZ och bälte brukar man använda vid tunga curlisar

Sjoba
2010-04-09, 13:56
Nja, curla med rak stång får dom väll göra, grejen var att dom inte direkt är några biffar och stog i sinna linnen (som vanligt) och svingade mer än tarzan :D
Hade du sett dom hade du skrattat!

Frågan är ju om man ska kombinera en kort deff inför sommaren med 5:orna för att sedan köra en riktig långbulk fram till nästa sommar. Långsam bulk alltså, cirkus 500 på träningsdagar och 200 på icke träningsdagar.

Sjoba
2010-04-11, 19:25
Dagens pass: Lite lätt tuttpass.

Hantelpress:
20 * 10 * 1 - upv.
25 * 10 * 1 - upv.
27.5 * 9-10 * 3-4 - kändes fint, går nog upp på 30-hantlarna igen nästa pass.

Bröstpress:
70 * 9 * 2
70 * 8 * 1

Triceps pushdown (en hand):
25 -> 20 * ~10 * 2 - pronerade. Fick lite känningar i muskelfästet på vänsterarmens långa tricepsfäste.
25 -> * ~10 * 3 - semisupinerade.

Triceps pushdown med rep:
?? * någonting * några - tryckte ut händerna ordentligt i slutet.

Lite pics i äkta Gabbe-anda:

Opti-frukost? :D
http://i897.photobucket.com/albums/ac179/danielsjoberg14/Frulle.jpg

Dagens andra middag:
http://i897.photobucket.com/albums/ac179/danielsjoberg14/Middag.jpg

Fritösen
2010-04-11, 19:29
MAAAAAAAAAAT ge mig :D

Sjoba
2010-04-11, 19:35
MAAAAAAAAAAT ge mig :D

Du ser lilleman, det är sådär man äter! :D

Fritösen
2010-04-11, 19:42
Du ser lilleman, det är sådär man äter! :D

Haha , lilleman.. Det där kommer du få käka upp om ett par månader
!! :D:D

Gabriel174
2010-04-11, 21:01
Äh, optivinkel ju :D

Bra pressar förresten :)

Petoria
2010-04-11, 21:13
Trevligt med matbilder :D Får väl ta och börja med det jag också när min dator funkar igen (kan inte lägga upp bilder på denna)

Mr.Sjöborg
2010-04-11, 22:20
bara jag som har svårt att urskilja vad de är på första tallriken, förutom räkor och kokt ägg

Sjoba
2010-04-11, 22:59
Haha , lilleman.. Det där kommer du få käka upp om ett par månader
!! :D:D

Det ser jag fram emot! :)

bara jag som har svårt att urskilja vad de är på första tallriken, förutom räkor och kokt ägg

Räkor och kokt ägg stekt i grillolja samt kyckling! Nya optifrullen :cool:


Tack så mycket Gabbe, tappade en del i pressarna med lite ont i axeln osv, men jag känner att det kommer tillbaka nu och det kommer nog mer nu när jag ska börja på lågreps :)

MtotheM
2010-04-12, 16:21
Måste även lägga till årets roligaste gym-grej:
Tränar två riktiga disco-killar på mitt gym, har nog aldrig stött på dom utan att dom kör biceps det passet. Men iaf, kommer in på gymmet, står dom och bicepscurlar i bänk-ställningen med bänkstången! Fanns för övrigt två lediga EZ-stänger 1 meter bakom dom. Det roliga var att det var riktiga extrema douchebag-curls också, båda iförda linnen och han som jag såg köra svingade så j*vla mycket att han var tvungen att ha bälte för att inte skada ryggen!

Det och curl i squat racket borde leda till avrättning.

Sjoba
2010-04-12, 17:21
Det och curl i squat racket borde leda till avrättning.

Hahaha, curl i powerracket/squat racket iaf! :D

Petoria
2010-04-12, 17:22
Är väl inget konstigt att köra med bänkpressstången? brukar själv göra det, inte alls samma sak med ez-stång ju ;)

Men förstår att det kan ha sett roligt ut med megasving :D

Sjoba
2010-04-12, 17:39
Är väl inget konstigt att köra med bänkpressstången? brukar själv göra det, inte alls samma sak med ez-stång ju ;)

Men förstår att det kan ha sett roligt ut med megasving :D

Jodå, rak stång kan jag förstå :D
Ironin i det hela är ju att dom är klena som fan, kör biceps i linne varje pass och svingar så mycket för att få upp vikterna att dom måste använda gymmets ända bälte istl för alla stackars benböjare :D

Gabriel174
2010-04-12, 18:01
Förstår precis hur du menar Sjoba fastän det inte låter likadant i skrift...

Dessutom så hatar jag förutom det ni sagt... FOLK SOM GÅR FÖRBI NÄR MAN HÅLLER PÅ MITT I ETT SET! jävla idioter, pannskott direkt :D

Mineur
2010-04-13, 17:29
fina hantelpressar! :D

önskar att vi hade 27.5kgs på vårt gym :(
är svårt att hoppa ifrån 25 -> 30! ;/

Sjoba
2010-04-13, 17:56
fina hantelpressar! :D

önskar att vi hade 27.5kgs på vårt gym :(
är svårt att hoppa ifrån 25 -> 30! ;/

Dom går framåt efter att ha gått bakåt ett tag :)
Joo det kan jag hålla med om kan vara lite jobbigt, men formen blir ju bättre ju tyngre det är tycker jag. Upp till en viss punkt naturligtvis.

Får väll bjuda på lite biceps of doom och ett fett smile då jag för tillfället inte har några pass att posta :D
Blev en riktigt konstig skugga på undersidan armen, inte riktigt opti kanske.
http://i897.photobucket.com/albums/ac179/danielsjoberg14/biceps.jpg

Petoria
2010-04-13, 17:58
Armarna såg bra ut, men kanske lite bättre bilder nästa gång? ;)

Gabriel174
2010-04-13, 18:01
Bra armar, köttiga underarmar och ser ut som bra lats!

Bättre bilder uppskattas dock :D

Mineur
2010-04-13, 18:03
http://i897.photobucket.com/albums/ac179/danielsjoberg14/biceps.jpg

hahaha snyggt :laugh:
fin form! *flex*

arnold! :thumbup:

Sjoba
2010-04-13, 18:20
Tack grabbar!:)
Joo, lite dålig bild kanske, Arnie försökte rädda den så gott han kunde men jag antar att jag får använda en bättre kamera nästa gång :D

Sjoba
2010-04-14, 18:09
Disco disco!
Kommer ärligt talat inte ihåg vad jag gjorde, gick mest runt och tjatade. Men några PB blev det! Skulle egentligen vila men jag kunde inte hålla mig borta från gymmet<3

Chins supersettat med pull ups (semi-supinerat grepp):
kv +10 * totalt ~10-12 * 3 - någon form av PB.
+ lite mer grejer

Hantelpress:
30 * 10 - PB!
30 * 10
30 * 9 - Set PB

Marklyft:
150 * 1
160 * 1
170 * 1 - PB! *flex*
Borde testat 175 eller 180, men viljan fanns inte idag och jag kände mig sleten i baksidan efter närmare 3mil på cykel om dagen i flera dagar -.-'

Smal ez-curl supersetat med enhandspushdown:
39 * 10 ------> ?? * 10 - några set.

100 i bänk och 180 i mark innan sommarn? :hbang:

Petoria
2010-04-14, 18:12
Förstår inte hur du kan kalla ett pass disco disco när du drar 170 i marklyft :D riktigt starkt gjort!

Sjoba
2010-04-14, 18:15
Förstår inte hur du kan kalla ett pass disco disco när du drar 170 i marklyft :D riktigt starkt gjort!

Haha, tack!:D Nja, anledningen att jag tyckte det var disco var att jag mest gick runt som en discotomte och inte hade någon riktig koll på grejerna :D

Sjoba
2010-04-14, 18:48
Glömde för övrigt att lägga till att marken var utan bälte och dragremmar:)

Körde även några sedvanliga set hantelshrugs någon gång innan marken vilket jag glömde lägga till.
47.5 * 12-15 * 3-4

Gabriel174
2010-04-14, 19:56
Riktigt bra marklyft! *drool*

Mr.Sjöborg
2010-04-14, 20:32
Härlig mark!!!!

Sjoba
2010-04-14, 22:05
Tack så mycket gubbs! :)

Sjoba
2010-04-17, 17:54
Lite chinsande och sånt hemma :em:

Chins: - Riktigt skönt med dragremmar, bra kontakt.
kv * 7
kv * 12
kv * 10
kv *8

Pull ups med pronerat smalt grepp:
kv * 12
kv * 10
kv * 8

Smala armhävningar supersettat med vanliga:
20 smala ------> fail vanliga * 3

Tråkigt benpass imorrn!

Gabriel174
2010-04-17, 18:34
Jag vill också vara bra på chins :(

Pullups är chins med supinerat grepp, right? typ som i bicepscurlande medan chins är... chins? :D

Benpass suger

Petoria
2010-04-17, 19:06
Jag vill också vara bra på chins :(

Pullups är chins med supinerat grepp, right? typ som i bicepscurlande medan chins är... chins? :D

Benpass suger

Alla kallar det olika :D Starka chins förresten!

Nej förfan, benpass äger!

Powerexpress
2010-04-18, 18:23
Gillar dina marklyft huva 170 kg i marklyft kommer ta ett tag innan jag tar det.

Sjoba
2010-04-18, 20:31
Gillar dina marklyft huva 170 kg i marklyft kommer ta ett tag innan jag tar det.

Tack så mycket :)

Dagens pass: Bejn och magge!
Faktiskt tråkigare än vanligt och hade knappt någon aning om vad jag gjorde. Kollade mest på 2 biffar som körde lite bänk mellan 140 och 160kg :D

Benpress atg:
150 * 15+ * 1 - upv

Böj:
90 * ?? - upv
100 * ?? - upv
120 * 6 * 3

Vadpress:
fullt magg (ca 140-150kg) * 12 * 3

Benspark:
100 * 12 * 2

Bencurl:
fullt magg * 15 * 1 - upv
?? * 9 * 2

Cablecrunches:
70 (vettefan) * 12 * 5

Sidecrunches med hantel: (stående)
47.5kg * 7 * 6 per sida

dragonflags:
?? * ?? * 2

hantelshrugs:
47.5kg * 12-15 * 3

Sjoba
2010-04-19, 16:27
Dagens pass: överkropp.

Chins:
kv * 14 - upv-PB^^
kv + 10 * 8
kv + 10 * ??

Pull ups:
kv + 10 * ??
kv + 15 * 8

Stångrodd:
80 * 8
80 * 10 - PB!

Hantelpress:
25 * 10 - upv
32.5 * 8
35 * 5 - PB!
35 * 5 - set PB

Bröstpress:
80 * 5 - PB!
75 * fail

Flyes:
17.5 * fail (ca 12) * 2

smala EZ-curl:
38.5 * 8-10 * 2

Vanliga curl:
17.5 * fail

Enhandspushdown semisupinerat grepp:
25 * 10 * 2 per arm

mellre axel:
4 set


Riktigt skönt pass! Grymt skönt med personbästa i hantelpressen också :D

Petoria
2010-04-19, 16:34
riktigt starka hantelpressar!

Sjoba
2010-04-19, 16:42
riktigt starka hantelpressar!

Tack! :)

Mineur
2010-04-19, 21:34
asså varför är alla så starka i hantelpressar för? :o :/

härligt pass, grattis till lite färska PBs :D

mattilainen
2010-04-19, 23:33
massa pb ju :D grattis till så starka pressar också!

Sjoba
2010-04-20, 17:09
asså varför är alla så starka i hantelpressar för? :o :/

härligt pass, grattis till lite färska PBs :D

Tack tack! :) Vi får se hur det går i max-bänkandet på fredag! (troligtvis)

massa pb ju :D grattis till så starka pressar också!

Tack så mycket! :) Jo, lossat ganska rejält nu när jag haft lite mer vila än innan. Riktigt skönt!

Sjoba
2010-04-23, 18:54
Dagens pass, överkropp med fokus på rygg.
Använde mycket dragremmar detta pass, prima! :thumbup:

Chins:
kv * 12 - upv

Smala latsdrag:
75kg * 8
80kg * 8 - PB
75 * 7

Halvbreda latsdrag (v-handtag):
?? * 7-8 * 2

Breda latsdrag:
70 * 8 * 2 - slutet av passet

Stångrodd:
80 * 10
90 * 10 - RPB
100 * 8 - PB! - i stort sett sista setet rygg så var helt slut!

Hantelpress:
25 * 10 - upv
32.5 * 8 * 2
30 * 8
27.5 * 8 ---- > 12.5 * fail - superset med hantelpress och flyes.

Bröstpress:
75 * fail * 3

Flyes i CC:
25 * 10 * 3-4

hantel-Shrugs:
47.5 * ~12 * 2-3

Lite beceps blev det också, men oerhört lite.

Mr.Sjöborg
2010-04-23, 19:53
sweet! grym progression i stångroden!

Sjoba
2010-04-23, 20:30
sweet! grym progression i stångroden!

Tack tack :) Jovars, snart uppe på din nivå ;) (fast nee)

Sundqvist
2010-04-24, 17:35
Grattis till RPB och PB! :)

Gabriel174
2010-04-24, 19:15
gaaaaaah stångroddarna *drool* hur utförs dom?

Sjoba
2010-04-24, 19:19
Grattis till RPB och PB! :)

Tack så mycket :)

gaaaaaah stångroddarna *drool* hur utförs dom?

Dom utförs supinerade, med lite gung och nästan så att jag rammlar framlänges :D

Gabriel174
2010-04-24, 19:45
Tack så mycket :)



Dom utförs supinerade, med lite gung och nästan så att jag rammlar framlänges :D

I stort sett parallellt alltså, fan vad starkt :)

Sjoba
2010-04-24, 19:53
I stort sett parallellt alltså, fan vad starkt :)

Nee, inte direkt parallellt, men så framåtlutat jag kan :)

Sjoba
2010-04-26, 20:04
Idag började dieten! :D

Sjoba
2010-04-27, 19:24
Dagens pass: överkropp!
Andra dagen på deffen, hatar redan det här :D
Passet var väll helt okej, fick några personbästa i.o.m. att jag så klart körde lågreps. Innan nästa sommar ska jag reppa med perfekt ROM och långsamt utförande på samtliga av dessa vikter! *flex*

Chins:
kv * 12 - upv

Lite marklyft:
120 * några - upv
160 * 2 * 2-3 - tungt, är alltid trött i baksidan pga allt cyklande nu för tiden.

Hantelpress:
40kg bänkpress * typ 20 snabba - upv
32.5 * 5
35 * 5 *2-3

Bröstpress:
85 * 6 - RPB!
90 * 4 - PB! - sista setet bröst så var väll lite trött. 5:an fanns men jag var slö. (Fullt magg är 100, snart så!)

Sittande rodd:
85 * 6 - upv
100 (fullt magg) * 5 * 2 - PB!

Breda latsdrag:
90 * 5
100 (fullt magg) * 5 - PB! med ganska dålig ROM.

Smala latsdrag (v-handtag):
100 (fullt magg) * 5 - PB här med antar jag.

Axelpress med hantlar:
22.5 * 5
25 * 5 * 2 - första gången på övningen, så var nog mest teknikträning. Trött efter pressarna också så klart.

Beceps-curl:
20 * 5-6 * 4

Triceps pushdown:
?? * 5-6 * 3-4

Hantelshrugs:
47.5 * typ 10 * 2

baksida axel:
3 set.

Mellre axel:
3 set.

Mr.Sjöborg
2010-04-27, 19:39
fint pass med många pbn!!!
måste vara svinigt jobbigt med så långt pass

Sjoba
2010-04-27, 20:20
fint pass med många pbn!!!
måste vara svinigt jobbigt med så långt pass

Tack tack :)
Jo du, jobbigt var det allt! Svettades som en gris, värre än vad jag gör på benpassen t.o.m. :D

Kommer garanterat bli en annorlunda split när jag är klar med deffen!

Petoria
2010-04-27, 20:46
Jävlar vad långt pass, nice med så mång PBn också! :D

Mineur
2010-04-27, 20:50
satan träna på 160 i mark :O!

fan det är ju mitt mål till sommarn att maxa ;o


4 PB:s och 1 RPB, de måste ju vara rekord? :D*flex*

Sjoba
2010-04-27, 20:59
Jävlar vad långt pass, nice med så mång PBn också! :D

Jodå, blev visst ett överdrivet långt pass :D

satan träna på 160 i mark :O!

fan det är ju mitt mål till sommarn att maxa ;o


4 PB:s och 1 RPB, de måste ju vara rekord? :D*flex*

PB i antal PB :D

Gabriel174
2010-04-28, 15:51
Bra allt! :o men speciellt marken och latsdragen tyckte jag var grymma. Sittande rodd också iofs... och hantelcurlsen likaså :D

Sjoba
2010-04-28, 17:09
Bra allt! :o men speciellt marken och latsdragen tyckte jag var grymma. Sittande rodd också iofs... och hantelcurlsen likaså :D

Haha, tack men nu räknade du upp halva passet :D

Gabriel174
2010-04-28, 17:39
Haha, tack men nu räknade du upp halva passet :D

Haha blev visst så :D

Mineur
2010-04-28, 18:42
Jodå, blev visst ett överdrivet långt pass :D



PB i antal PB :D

haha exakt! *flex*


Haha blev visst så :D

bra pass med andra ord! :laugh:

mattilainen
2010-04-29, 11:22
haha sjuk!

Bra kört!

Sjoba
2010-04-29, 20:55
haha sjuk!

Bra kört!

Haha, tack så mycket *kissass*

Sket i den så kallade "deffen", så det blev bara ca ett halvkilo viktnedgång :em: (+vatten naturligtvis)
Får göra det lite mer strukturerat nästa gång, låg på närmare 1000kcal/dag i underskott. 3mil på cykel och ca 2h vedkastning (i snitt) per dag med ett underskott som redan låg på över 500kcal var lite väl tufft.
Blev en stor kebabtallrik, en halvliter cola och en kebab i pitabröd inom loppet av en timma, och efter det Iron man 2 med massa feta bacon-snacks :cool: Se den för övrigt, SJUKT bra film! Sen är jag ju en redig marvel-nörd också.

Efter valborg får jag ta tag i grejerna och börja träna lite ordentligt också. Ska gå ifrån halvkropps-spliten och gå över på mindre splittar så jag kan piska på lite redigare. Ska även beställa någon form av PWO och EAA (samt mer kreatin, 1kg för 99kr på GG. Om jag vill ha koffein eller inte i PWO:n vet jag inte riktigt, så får fundera lite på det. Blir troligtvis Rage från fairing.

Med tanke på splittar så funderar jag mellan:
*den vanliga rygg-biceps, bröst-axel-triceps, ben.
*rygg-triceps-framsida axel, bröst-biceps-mage(discovarning), ben-mellre axel. För att ge armarna och axlarna lite mer pisk än den klassiska 3-splitten.
*rygg, armar, ben, bröst.

Alla kommer rullas med hög frekvens, troligtvis 2 vilodagar i veckan. Tankar? :)

Gabriel174
2010-04-29, 21:02
"samt mer kreatin, 1kg för 99kr på GG."

Är det inte 500g för 99kr? :)

Sjoba
2010-04-29, 21:04
"samt mer kreatin, 1kg för 99kr på GG."

Är det inte 500g för 99kr? :)

Nämnde det för att det är kampanj nu, 1kg för 99 :) Tror det är mer än 99kr i vanliga fall för 500g?

obsbarn
2010-04-29, 21:05
Vilken stark jävel! :D

Gabriel174
2010-04-29, 21:12
Nämnde det för att det är kampanj nu, 1kg för 99 :) Tror det är mer än 99kr i vanliga fall för 500g?

Jaså :o Brorsan gick idag och handlade för 99kr för 500g i GG vid Sveavägen, tror jag iaf :D

Sjoba
2010-04-29, 21:15
Vilken stark jävel! :D

Tack tack *kissass*

Jaså :o Brorsan gick idag och handlade för 99kr för 500g i GG vid Sveavägen, tror jag iaf :D

Du har nog rätt :) Hur som haver, billigt och bra! Om jag ens får en 1% bättre ökning så lägger jag gärna ut pengar på det!

Gabriel174
2010-04-29, 21:19
Ja, riktigt billigt faktiskt :) Brorsan köpte två med sig, en till mig och en till han, så jag påbörjar min första kreatinkur imorn :) Vet du hur länge kampanjpriset gäller?

Sjoba
2010-04-29, 21:27
Ja, riktigt billigt faktiskt :) Brorsan köpte två med sig, en till mig och en till han, så jag påbörjar min första kreatinkur imorn :) Vet du hur länge kampanjpriset gäller?

Jag har funderat lite på det själv, det heter ju maj-kampanj så det gäller nog fram till eller hela maj. Ska fråga min kompis som jobbar på GG imorrn, han borde veta.

Ha koll på hur mycket vatten du lägger på dig när du börjar med det, så du vet om du är en responder eller inte :)

puppztah
2010-04-29, 22:40
ser bra ut! kommer följas=)

Gabriel174
2010-04-29, 23:11
Jag har funderat lite på det själv, det heter ju maj-kampanj så det gäller nog fram till eller hela maj. Ska fråga min kompis som jobbar på GG imorrn, han borde veta.

Ha koll på hur mycket vatten du lägger på dig när du börjar med det, så du vet om du är en responder eller inte :)

Okej, soft, då blir det att handla lite mer kreatin.. förhoppningsvis.

Vad menar du med det fetstilta? Att kreatin binder vätska är jag medveten om, men menar du att jag ska kolla hur vikten ändras eller hurdå? :)

Sjoba
2010-04-30, 08:21
ser bra ut! kommer följas=)

Tack, värmer alltid att höra :)

Okej, soft, då blir det att handla lite mer kreatin.. förhoppningsvis.

Vad menar du med det fetstilta? Att kreatin binder vätska är jag medveten om, men menar du att jag ska kolla hur vikten ändras eller hurdå? :)

Kreatin binder ju som du sa vätska, men för non-responders så tror jag inte att det gör det. Lägger du på dig 1-2kg på 4 dagar så vet du ju att kreatinet fungerar utifall du inte skulle märka en så stor skillnad när du tränar :)

Gabriel174
2010-04-30, 08:34
Jaha, du menade så :) Japp, får hoppas att man är en responder då :D

Ska börja med uppladdning strax :)

Sjoba
2010-05-02, 17:24
Dagens pass!

Pass 1: kastat 7 kubikmeter ved, tog ett antal timmar.

Pass 2: bröst! (och lite chins) Var helt slut efter all vedkastning *grr27*


Hantelpress:
25 * 10 - upv
32.5 * 8

Bröstpress:
90 * 5 -----> 80 * 2 - PB! *flex*
80 * fail
70 * fail

Bänk:
70 * 5-6 * 3 - klent

Smithbänk:
60-70 * fail * 3 - kort ROM

Cablepushdown:
Ett antal set.

Cablecrunch:
Ett antal set.

Chins:
kv * fail * 4

Massivt cablecross-flyande i en jävla massa set - PB!


Bejn imörrn!

Mr.Sjöborg
2010-05-02, 17:33
strongt med bänk pb efter allt vedkastande:thumbup:

Sjoba
2010-05-02, 18:12
strongt med bänk pb efter allt vedkastande:thumbup:

Danke! :) Var dock bröstpress, har aldrig ens testat över 70kg i bänk *jorgen*

Mr.Sjöborg
2010-05-02, 18:25
Danke! :) Var dock bröstpress, har aldrig ens testat över 70kg i bänk *jorgen*

Oj my mistake, lägger du 5:or på 90 i brsötpress borde lätt kunna ta över 70 i bänken, kanske dags att pröva;)