handdator

Visa fullständig version : Ont i vänster axel, startade efter bröst/triceps pass


Mineur
2010-01-25, 21:48
Kön: Man

Ålder: 17

Längd och vikt. ~175 - 78kg

Smärtbeskrivning: Vänster axel. Djup, inte ont om jag trycker. Uppkom rätt plötsligt. Smärtan varierar, men oftast inte så farligt utan knakar mer. I princip bara ont när jag för axeln över en vis grad, ut från sidan av kroppen, inte direkt i rörelse rakt upp. Oftast sämre efter träning, men i princip bara märkts runt bröstpassen. Sen förra måndagen har den spökat om jag minns rätt. Brukar kännas aningen värre på morgonen.

Vad och hur mycket tränar du? Har/hade du gjort några ändringar i träningen på senaste tiden? 4ggr i veckan på gym. Inget speciellt, höjt lite i de flesta övningar bara.

Tagit några tabletter, typ alvedon, ipren eller voltaren och isf hade det någon effekt? Nej

Har du redan fått diagnos och/eller behandling? Har du påbörjat någon form av rehabträning? Nej

Övriga/tidigare sjukdomar eller besvär: Inte vad jag kan komma på som kan vara av intresse

Forz
2010-02-02, 11:54
Upplever samma sak som dig. Endast i vänster axel. Vill också veta vad det är som spökar. Körde tungt som attan en period innan och har nu kört på lättare bröst/axel träning med start igår för att se om det "läker" sig självt.

Ean
2010-02-02, 12:02
Jag fick samma för några månader sedan, tror jag lyfta fel då jag höjde mig på hantellyft åt sidan. Tog faktiskt en hel vilovecka då jag redan var rätt slutkörd, sedan en vecka med bara ben, mage etc som inte involverade axeln. Nu är jag helt återställd.