handdator

Visa fullständig version : Klarar inte av att dricka mitt proteinpulver.


Trashcan
2010-01-25, 19:34
Köpte för någon månad sedan proteinpulver (Milk and whey, dahlblads) på budo fitness i smaken vanilj blåbär, för jag tyckte att det lät gott och jag vill ha ett proteinpulver hemma för tillskott om jag känner att jag inte har mat som kan täcka proteinbehovet just då.
Tyvärr tycker jag att det smakar för sött för min smak och att jag några gånger har haft för mycket olja i drinken(som jag då tvingat i mig ändå) har gjort att jag knappt kan dricka det alls utan att må illa, typ som när man druckit för mycket av en viss alkoholsort någon gång och man inte tål den längre. Skulle därför bli jätteglad om
A: Någon kan ge tips om hur jag kan få det att smaka mindre sött, och framförallt helst helt annorlunda
B: Någon vill köpa hinken, så jag kan köpa kolo-protein istället. Fattig student har inte råd att slänga sånt här dyrt.


Tack!

Vicotnik
2010-01-25, 19:39
Det är därför man ska ha naturella grejor! Då man kan variera smak själv om man så önskar.

Hur pass stark är smaken? Skulle det gå att blanda ner det i mat eller bakverk? Du förlorar kanske lite protein om du värmer upp det, men får du inte i dig det på något annat sätt.. Proteinmuffins kanske.

mtlca
2010-01-25, 19:40
Skulle säga såhär, svep skiten bara. Annars kan du testa att ha i lite oboy, det hjälpte mig när jag hade ett pulver som smaka skit.

Hillseeker
2010-01-25, 21:01
Gör en smoothie av det med yoghurt, banan, blåbär och kanske lite mjölk för konsistensens skull.

z_bumbi
2010-01-25, 21:05
Gör en smoothie av det med yoghurt, banan, blåbär och kanske lite mjölk för konsistensens skull.

Bland de bästa sätten att få i sig protein man inte tycker är gott och om man inte vill ha det sötare.
Om man inte vill krångla så räcker det långt med fil/yoghurt eller t ex att blanda det i gröten.

way
2010-01-25, 22:06
Herregud, det är bara att bita ihop och svepa skiten!

Trashcan
2010-01-25, 22:49
Det är därför man ska ha naturella grejor! Då man kan variera smak själv om man så önskar.

Hur pass stark är smaken? Skulle det gå att blanda ner det i mat eller bakverk? Du förlorar kanske lite protein om du värmer upp det, men får du inte i dig det på något annat sätt.. Proteinmuffins kanske.

Inte stark, bara söt. Njäeh, då förlorar jag hela grejen att det ska vara enkelt också, ska jag äta protein kan jag lika gärna laga lite mat liksom. Tanken är att det är skönt att ha det lättillgängligt bara.

Skulle säga såhär, svep skiten bara. Annars kan du testa att ha i lite oboy, det hjälpte mig när jag hade ett pulver som smaka skit.
Herregud, det är bara att bita ihop och svepa skiten!

Ni har missförstått lite, jag tycker inte att det smakar äckligt egentligen. EAA smakar lite äckligt, och det sveper jag utan problem, men det här blir jag mest väldigt illamående av, upp till en timme, även om jag sveper och håller för näsan typ. För att smaken gör mig illamående... Ehh, ja. Inte äckligt, bara illamåendeframkallande. :confused:

Gör en smoothie av det med yoghurt, banan, blåbär och kanske lite mjölk för konsistensens skull.

Bland de bästa sätten att få i sig protein man inte tycker är gott och om man inte vill ha det sötare.
Om man inte vill krångla så räcker det långt med fil/yoghurt eller t ex att blanda det i gröten.

Ja... Det kanske vore nåt. Lite hallon kanske, det är ju surt och så. Oboy som mtlca sa kanske funkar också, fast det är ju socker i. Kakao?
Det är så jävla mycket i burken bara. :(
Men lite bär är nog bra!

Nelli
2010-01-25, 23:07
kakao is och vatten/mjölk!
Blir som glass (kanske inte toppen just nu men vafan - strunt i isen om du är frusen)
Det brukar jag köra på, har även i sötningsmedel men de är ju redan sött i ditt fall!

Även frusna bär mjölk el vatten blir mumsigt!

Insulinus
2010-01-25, 23:14
Kan du inte byta burken med någon kompis?


Eller skicka den till mig så kan du få lite chokladsmakande proteinpulver tillbaks. :)

jakke
2010-01-25, 23:58
Testat att ta mycket mer vatten än vad som rekommenderas på burktexten?

Joakim pettersen
2010-01-26, 00:29
Häll i mer vatten. Vatten smakar ju bara skit, eller så gör du som vissa säger och blandar i något och gör en smoothieliknande dryck eller något.

tsp
2010-01-26, 00:42
Byta mot 1kg kolozzeum pure whey kokos?

ceejay
2010-01-26, 01:35
kör mjölk ist för vatten? Jag kan exempelvis knappt få i mig min gainer om jag inte blandar med mjölk hihi

Onigiri
2010-01-26, 09:06
Pris? :)

944RS
2010-01-26, 09:13
Skippa oljan i drinken!

Scratch89
2010-01-26, 12:07
skippa oljan i drinken!

+2000.

JoeyP
2010-01-26, 12:23
Kolozzeum Pure Whey har med riktigt söt smak. Med går lätt dricka om man blandar med mjölk, smakar typ som milshake från mc donalds. Men med vatten blir det jätte sött.

Inga som helst problem att dricka iaf.

Undra om banan är god. Var slut nämligen.

bizniz
2010-01-26, 12:44
Ni har missförstått lite, jag tycker inte att det smakar äckligt egentligen. EAA smakar lite äckligt, och det sveper jag utan problem, men det här blir jag mest väldigt illamående av, upp till en timme, även om jag sveper och håller för näsan typ. För att smaken gör mig illamående... Ehh, ja. Inte äckligt, bara illamåendeframkallande. :confused:

Hur mycket intar du per gång, med hur mycket vatten/mjölk/whatever?

Trashcan
2010-01-26, 15:30
Kan du inte byta burken med någon kompis?


Eller skicka den till mig så kan du få lite chokladsmakande proteinpulver tillbaks. :)

Njäh, vet inte. Känner ingen som orkar hålla på proteinpulver.
Hur mycket får jag? :D

Testat att ta mycket mer vatten än vad som rekommenderas på burktexten?

Häll i mer vatten. Vatten smakar ju bara skit, eller så gör du som vissa säger och blandar i något och gör en smoothieliknande dryck eller något.

Jaa fan, det kanske är smart. Jag brukar ta mjölk när jag blandar, typ 3 dl, och det är väl rätt lite kanske.

Byta mot 1kg kolozzeum pure whey kokos?

Hinken kostade 700, och kolos kostar väl typ 120 nu? Känns inte riktigt bra, burken är rätt full. ;)

kör mjölk ist för vatten? Jag kan exempelvis knappt få i mig min gainer om jag inte blandar med mjölk hihi

Aldrig kört med vatten, det låter äckligt. :P

Pris? :)

Jag vet inte. Den kostade 700, och jag har tagit kanske 10 portioner á 25 gram... Är 350 för mycket?

Skippa oljan i drinken!

+2000.

Ja, det har jag slutat med...

Hur mycket intar du per gång, med hur mycket vatten/mjölk/whatever?

25 gram pulver och 3 dl mjölk brukar det bli.

944RS
2010-01-27, 10:07
Vi som har testat massor med olika smaker och varianter har med åren lärt oss att ibland så köper man helt enkelt någon man inte gillar.
Så om du inte lyckas blanda det med någon som gör att det fungerar bättre för dig så tycker jag att du ska bita i det sura äpplet och sälja hinken och sedan köpa dig ett annat märke eller ett annat sorts protein.

bizniz
2010-01-27, 10:23
25 gram pulver och 3 dl mjölk brukar det bli.

Testat minimjölk istället? Kanske inte blir lika mäktigt.

1992_08
2010-01-27, 15:00
går att frysa oxå :D

Zorgus
2010-01-27, 16:20
Håll för näsan.