handdator

Visa fullständig version : hockeyträningar och gym kombinerat. tips på schema.


puppztah
2010-01-24, 23:03
tjenatjena är en kille på 17 år som är intresserad av hockey och muskelbyggning. jag tränar hockey 4 gånger i veckan och har match 1 gång i veckan. vi har alltid 30 min fys före träningarna. jag vill ha hjälp med att få ihop ett 3-splitschema som jag kan köra på gymmet. Jag har suttit och funderat men kommer inte på någon bra kombination. Om ni behöver veta så tränar jag hockey mån,tis,tors,lör och oftast match söndagar.

tack på förhand!"

Tunema
2010-01-25, 17:43
Tänk på att du måste ha kvar vilodagarna/en vilodag. Annars kommer du inte klara detta allt för länge.

Men prova att kolla över lite träningsscheman här på forumet och se vilken tre-split som passar dig bäst. Finns massa att hämta. Svårt för andra att säga vad som passar dig.

Control_61
2010-01-25, 18:11
Tycker att du ska behålla onsdagar och fredagar som hela vilodagar. Kroppen fungerar som en enhet och behöver komplett vila vissa dagar.


Den bästa tidpunkten att styrketräna är att lägga träningspasset på förmiddagen innan hockeyträningen. Så långt ifrån det som möjligt.
Det näst bästa alternativet är att styrketräna innan ispasset. Och det sämsta alternativet är att träna efter ispasset.


Hur du ska träna beror väldigt mycket på hur erfaren du är och om ditt huvudsakliga mål är att bli duktig på ishockey eller om det är att bli stor/stark. Såklart går dessa mål in i varandra.


Vilka dagar har du tid att träna gym på?
Har du tid att träna på förmiddagar?
Kan du träna efter träningar/hemmamatcher?
Vad är ditt exakta mål?
Hur lång erfarenhet har du?
Hur stark är du?
Vad har du för utrustning att tillgå?