handdator

Visa fullständig version : kickboxning+gym


barajoppe
2010-01-24, 22:46
Tjena!

Jag håller på med kickboxning 4ggr/veckan på tis,ons,fre,sön Vill nu lägga på mig lite mer muskler ska börja tävla mot hösten så vill komma i bästa möjliga form .
Styrketränar 2-3 gånger i veckan men skulle vilja få hjälp med upplägg :)
Tänkte kanske börja med halv/helkroppspass verkar vara det bästa ?
skulle vara tacksam med hur många reps och set som är det ultimata och skulle vilja starta en träningsjournal så man får hjälp & tips på vägen men tänkte inte börja med det än

Tack på förhand!

mvh Niclas

Peter.B
2010-01-24, 22:52
Vad är frågan? :) Tränar du 2-3 gånger i veckan skulle jag rekommendera hel- eller halvkroppspass som du säger. Finns tyvärr inget ultimat reps- och setantal. Då skulle alla redan träna efter det. Finns olika för olika mål och olika personer. Variation är dessutom nästan alltid bra.

barajoppe
2010-01-24, 23:03
Vad är frågan? :) Tränar du 2-3 gånger i veckan skulle jag rekommendera hel- eller halvkroppspass som du säger. Finns tyvärr inget ultimat reps- och setantal. Då skulle alla redan träna efter det. Finns olika för olika mål och olika personer. Variation är dessutom nästan alltid bra.

ja självklart, men är det bra att köra tungt tex 5x5 i 3veckor sen 1vecka 3x8 tex? eller vad är bäst?

Rahf
2010-01-25, 04:02
Kör du styrketräning med inriktning att bli bättre i kickboxning så är det mycket bålträning, basövningar och explosivitet som gäller.

Helkroppspass är goa grejer. Tänk dock på att du inte kommer prestera lika bra under de andra passen som du brukar. Var mycket noga med vilan här, känns det trögt så skippa hellre ett styrkepass.

Peter.B
2010-01-25, 09:37
ja självklart, men är det bra att köra tungt tex 5x5 i 3veckor sen 1vecka 3x8 tex? eller vad är bäst?

Japp, det kan vara en bra idé :)