handdator

Visa fullständig version : Inbrott i bilen


tsp
2010-01-24, 21:40
Hade inbrott i bilen idag, en ett par år gammal Saab. Lyckligtvis fick dem inte upp dörrarna tack vare special-låsen så dem kraja "bara" två rutor och snodde ett cd-fodral med några av farsans skivor med dragspelsmusik. Märkte dock nyss att dem tagit bilens handbok, servicebok samt alla andra papper på bilen som låg i den - vilket är typ alla papper. Vad ska man tänka på i det här skedet när man förlorat typ registreringsbevis osv?

kjell33
2010-01-24, 21:48
Ring försäkringsbolaget.

feyin
2010-01-24, 21:49
Vafan ska dom med registreringsbevis till någon annans bil till?

tsp
2010-01-24, 21:58
Vafan ska dom med registreringsbevis till någon annans bil till?

Ingen aning, jävla idioter.

feyin
2010-01-24, 22:00
Det är sånt här som får mig att tappa fattningen helt, bara jävelskap. Folk som inte har någon nytta alls av det dom gör utan gör det ENDAST för att jävlas med någon....GAH!

tjabon
2010-01-24, 22:04
Det är sånt här som får mig att tappa fattningen helt, bara jävelskap. Folk som inte har någon nytta alls av det dom gör utan gör det ENDAST för att jävlas med någon....GAH!
Ja, sådana finns överallt.

Reg.bevis beställer man nytt från vägverket på deras hemsida.
Manualer m.m. hos reg. verkstad eller återförsäljare.

David Brent
2010-01-24, 22:41
Vafan ska dom med registreringsbevis till någon annans bil till?

Det är väl samma folk som bryter sig in i gallerförråd med full insyn där det bara finns någon gammal matta. Dom tror väl det ligger guldtackor under den.

Scratch89
2010-01-24, 22:44
Fyfan vad jobbigt. Hoppas att det löser sig, som sagt. Vart skedde detta?

TehSaxo
2010-01-24, 22:56
surt :/

stevebc
2010-01-24, 23:00
Fan vad onödigt att stjäla någons registreringsbevis. Det är lite som att backa in i en affär med en lastbil för att stjäla några paket cigg (som jag läste om). Tjuven tjänar knappt på det medan det är en mindre katastrof för den som blir rånad.

tsp
2010-01-24, 23:24
Jo, riktigt jävla bittert att dem ska sätta min familj på att pröjsa runt 2000kr bara för att dem ska få krossa två rutor och samla på sig några brända skivor Roland Cedermark.. Liksom man såg ju att bilen var helt tom, låg ingen väska eller något i den och inte ens några småmynt synliga i myntfacket. Ändå ska dem in och bara rota runt.

Är dock "tacksam", eller vad man ska säga, över att dem inte typ ställde sig och pissa in genom fönstret eller repa upp hela lacken eller liknande.

hultman
2010-01-24, 23:38
Borde man inte kunna sälja såna saker? Och gör man egna skyltar med samma plåtar så borde man ju kunna sno en likadan bil och visa upp de bevisen? Något användningsområde måste de ju vara iaf..

Tråkigt för dig oavsett. Lowlife pundarskabb förmodligen.

shadowfire
2010-01-25, 00:08
Mkt trist!
Har råkat ut för liknande själv tidigare.

stevebc
2010-01-25, 01:02
Får mig att tänka på Big Lebowski. Inte för att du är i en kul situation eller så, men just det att man krossar en bilruta för att sno kasettband. Jag menar... vafan?

Menigar
2010-01-25, 01:06
Fick två rutor sönderslagna på min saab för drygt 1,5år sen. De snodde inte ens stereon eller de nya högtalarna. Men mina brända skivor?
Känner mig fortfarande förnärmad och kränkt. :(

Viktor_Balck
2010-01-25, 01:40
Hade också inbrott i bilen, en plastblomma försvann. :cryout:

Zäta
2010-01-25, 08:07
Hade inbrott i min Huyndai för ett par år sedan... Förmodligen ett par moppefjortisar eller något för de enda de lyckades få med sig ifrån den stöten var ett par brända cd-skivor!!
Om det var en socialt misshandlad uteliggare så är han fölåten, men eftersom den sannoliketen är mycket liten så blir jag fortfarande irriterad när jag tänker på det.

Grrrrr...

Nelson81
2010-01-25, 08:19
Köp en ny saab då...HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

tsp
2010-01-25, 09:16
Fick två rutor sönderslagna på min saab för drygt 1,5år sen. De snodde inte ens stereon eller de nya högtalarna. Men mina brända skivor?
Känner mig fortfarande förnärmad och kränkt. :(

Mm samma här, rörde inte ens stereon. Iofs är den värdelös och inget att ha men..

saab900
2010-01-25, 12:13
Köp en ny saab då...HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

:confused:

Var det du? Du låter lite påtänd.

Ja, inbrott kan man inte undvika på något sätt, spelar ingen roll om man har larm. Någon ska likförbannat slå in rutan och sno en halv godispåse, en halvtrasig isskrapa med Q8-tryck, en pollett till kundvagnar, en gammal ciggladdare till mobilen och en Illustrerad Vetenskap. De hade totalt missat att kolla skuffen, där fanns det i alla fall en verktygslåda och en slagborr värd någon tusenlapp,men de var väl redan alldeles till sig av fynden i kupén *rolleyes*
Snodde alltså några helt värdelösa grejor, och det kostade morsan 1500 i självrisk. Verkstaden hade fakturerat försäkringsbolaget drygt 7000.

Nelson81
2010-01-25, 12:16
sorgligt att man fan inte kan lämna nå i bilen nåmer =/

saab900
2010-01-25, 12:23
:confused:

Var det du? Du låter lite påtänd.

Ja, inbrott kan man inte undvika på något sätt, spelar ingen roll om man har larm. Någon ska likförbannat slå in rutan och sno en halv godispåse, en halvtrasig isskrapa med Q8-tryck, en pollett till kundvagnar, en gammal ciggladdare till mobilen och en Illustrerad Vetenskap. De hade totalt missat att kolla skuffen, där fanns det i alla fall en verktygslåda och en slagborr värd någon tusenlapp,men de var väl redan alldeles till sig av fynden i kupén *rolleyes*
Snodde alltså några helt värdelösa grejor, och det kostade morsan 1500 i självrisk. Verkstaden hade fakturerat försäkringsbolaget drygt 7000.

Ah, just det, morsan hade också den goda smaken att köra SAAB då, dock en 9000. Någon som slår in rutan på en 900 84-93 måste vara en mupp av sällan skådad rang, det räcker med vilken nyckel som helst till en annan 900 eller t o m 9000 för att i alla fall komma in genom dörren om inte också starta bilen, eller i brist på detta en glasspinne.

Nelson81
2010-01-25, 12:26
haha ja, hade låst in mina bil och hemnycklar hemma, så jag hittade ett gem modell större och låste upp bilen och vred om tändningen och körde till morsans jobb och hämtade hennes nycklar. var en gammal fin 900 =)

ryss
2010-01-25, 12:53
haha ja, hade låst in mina bil och hemnycklar hemma, så jag hittade ett gem modell större och låste upp bilen och vred om tändningen och körde till morsans jobb och hämtade hennes nycklar. var en gammal fin 900 =)

haha wtf :thumbup:

Jarod
2010-01-25, 12:58
Någon som slår in rutan på en 900 84-93 måste vara en mupp av sällan skådad rang, det räcker med vilken nyckel som helst till en annan 900 eller t o m 9000 för att i alla fall komma in genom dörren om inte också starta bilen, eller i brist på detta en glasspinne.

Det där är fan sant. En polare hade en gammal 900 Turbo innan och han kunde låsa upp och köra andras 900 i byn där jag bor. Kul partytrick! :D

Osten80
2010-01-25, 13:21
För snart tio år sedan hade jag en gammal Mazda 626-85. I princip vilken nyckel som helst passade till dörrlåset, men höjden var nog när jag en gång hade låst in nycklarna, och låste upp med ett av hörnen på ett bankomatkort.

Kwon
2010-01-25, 13:22
För snart tio år sedan hade jag en gammal Mazda 626-85. I princip vilken nyckel som helst passade till dörrlåset, men höjden var nog när jag en gång hade låst in nycklarna, och låste upp med ett av hörnen på ett bankomatkort.

Now THAT'S Security! :D

Osten80
2010-01-25, 13:36
Now THAT'S Security! :D

:D

Annars var det en helt underbart bra och skön bil. Hade den inte rostat upp undertill hade jag nog fortfarande haft den kvar.

OnT: Inbrott suger. Jag har haft inbrott några gånger, och precis som de flesta andra har jag oftast inte blivit av med något av värde, bara fått en massa skit förstört (dörrlås, tändningslås, instrumentpanel, rutor osv). Toppbytet var en cd-spelare som man nog inte hade fått mer än 200 spänn för.

gnagaren
2010-01-25, 13:50
För snart tio år sedan hade jag en gammal Mazda 626-85. I princip vilken nyckel som helst passade till dörrlåset, men höjden var nog när jag en gång hade låst in nycklarna, och låste upp med ett av hörnen på ett bankomatkort.



Hehe har själv en 323'a, brukar glömma nycklarna i bilen då och då och det går fan att öppna med vad som helst. En gång hade jag bara en jobbarkniv i byxorna och toppen på den funkade utmärkt. Så man behöver fan aldrig vara orolig över att inte komma in i bilen... Rattklyka och plocka ut allt av värde så slipper man vara orolig över bilen...

tsp
2010-01-25, 16:00
Gött att man faktiskt har en gammal nyckel till en 900 liggandes här hemma då! Den kan ju kanske komma till användning nån gång. hehehehhehhhehehheheehhehehehe


Nä men var rätt glad över saabs coola säkerhetsgrejer. Har alltid undrat över låset i växellådan, men nu förstår jag.

Pepparkakssmurfen
2010-01-25, 16:05
Oj,hoppas du/ni inte hade det gula registreringsbeviset i bilen,då kan de göra ett ägarbyte på bilen :)

p1r
2010-01-25, 17:07
Mest troligt nån jävla pundare som bara tog allt han såg!

tsp
2010-01-26, 00:35
Oj,hoppas du/ni inte hade det gula registreringsbeviset i bilen,då kan de göra ett ägarbyte på bilen :)

Det är inte omöjligt att vi faktiskt hade! Men om dem ska göra det krävs det väl underskrift från förra ägaren samt att förra ägaren skickar in den? Iofs går det väl att förfalska osv..

dream_theater_
2010-01-26, 00:42
En kompis fick inbrott i bilen. Alla cd-skivor blev stulna, förutom en enda Guns n' Roses-skiva som lämnades kvar...:laugh:

Jajje
2010-01-26, 00:43
Sånt där är för jävligt! Liknande hände med föräldrarnas, då nya, Saab 9-3 (max 2mån gammal). Stod på en parkering vid brorsans lägenhet i jkpg en natt. Polisen ringde på förmiddagen dagen efter och berättade att 6 fönsterrutor var inslagna på bilen. Inget stulet från vår bil utan bara en massa glas överallt. Jävla as!

Degpekka
2010-01-26, 03:24
Det är inte omöjligt att vi faktiskt hade! Men om dem ska göra det krävs det väl underskrift från förra ägaren samt att förra ägaren skickar in den? Iofs går det väl att förfalska osv..

Det krävs ju inte så mkt för att det ska lyckas... ring till polisen/transportstyrelsen(eller vad dem nu heter efter namnbytet) och be om råd.