handdator

Visa fullständig version : Kostlärda se hit! Danska rikshospitalets ämnesomsättningskur


Tjockisen
2002-06-08, 16:13
Min stackars mor har blivit påprackad detta schema och när jag läste det så tänkte jag direkt att: Sicken JÄVLA bluff. Men.. jag är inte den bästa när det gäller deffning så jag tänkte be er om hjälp.. Vad F-n är detta för nåt? Finns väl inte en chans i helvetet att detta kan funka? Visst, kanske kan man gå ner en massa kg i vatten, muskler och fett, men vafan. Detta känns fel, trots det respektingivande namnet "danska rikshospitalet"..


"Danska rikshospitalets ämnesomsättningskur

Denna bantningskur kan man påbörja vilken veckodag som helst, men det rekommenderas att man börjar en söndag.
DAG 1
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit
Lunch: 2 hårdkokta ägg, spenat kokt i vatten, 1 tomat
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron

DAG 2
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit
Lunch: 10 skivor skinka, 3 dl yoghurt naturell
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron

DAG 3
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad
Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt

DAG 4
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 1 liter juice, 3 dl naturell yoghurt
Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten keso naturell (250 g)

DAG 5
Frukost: 1 riven morot med citron
Lunch: 1 stor bit kokt torsk med citron, 1 liten klick smör
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med broccoli

DAG 6
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 riven morot
Middag: ½ kyckling, sallad med olja och citron

DAG 7
Frukost: 1 kopp te utan socker
Lunch: Ingenting
Middag: 1 grillad lammkotlett, färsk frukt

DAG 8
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad
Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt

DAG 9
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit
Lunch: 10 skivor skinka, 3 dl yoghurt naturell
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron, 1 frukt

DAG 10
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad
Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt

DAG 11
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 1 liter juice, 3 dl yoghurt naturell
Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten burk keso naturell (250 g)

DAG 12
Frukost: 1 riven morot med citron
Lunch: 1 stor bit kokt torsk med citron, 1 liten klick smör
Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med broccoli

DAG 13
Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg
Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 riven morot
Middag: ½ kyckling, sallad med olja och citron

Denna bantningskur måste vara i 13 dagar och är därför hård men effektiv. Dieten går ut på att ändra ämnesomsättningen, något som innebär att du efter den 13:e dagen kan äta normalt, utan att lägga på dig något under de kommande två åren.

Detta är inte en traditonell bantningskur, men en kur som ökar kroppens ämnesomsättning och förbränning. Den verkar därför även efter att dieten är avslutad. Om denna kur följs slaviskt kommer du att tappa allt överflödigt kroppsfett (7-20 kg).

Kuren ska följas i 13 dagar, varken mer eller mindre. Och som tidigare nämnts, den skall följas slaviskt. Om du under kuren dricker 1 öl, 1 glas vin, tuggar ett tuggummi eller äter extra mat måste du avbryta kuren direkt. Effekten är då borta.Kuren kan därefter påbörjas igen efter 6 månader, ej tidigare.

Om du föjlt kuren till punkt och pricka i 13 dagar skall den inte upprepas förrän det gått minst ett år.

Är du hungrig eeller sugen på något - Drick vatten, minst 2 liter per dag!

Kaffet kan inte bytas mot te och du måste äta sockerbiten.

Lycka till!! "


Till slut, är det någon som har en bra sida med viktminsking över LÅNG tid, dvs saker man bör ändra på i sin kost. Tips och råd osv.

Mvh Christian

spinkoo
2002-06-08, 17:05
Undvik som pesten. Det där kan kanske vara bra för folk som är dödligt feta men INGEN beach-2002 kur man ska ge sig på.

Undvik, undvik, undvik :mad: :mad:

MVH/spinkoo

Jarod
2002-06-08, 17:40
Håller med spinkoo där... Å undra hur många desperata kvinnor i detta land (och andra) som har testat detta? Många är dom iaf..
Har för mig att B&K hade nån "avslöja-bluffen"-artikel för rätt länge sen om denna metod??

Blä!

Mvh Danne

muskelbyggarn
2002-06-08, 18:19
>Tjockisen

Synd du inte han vara med innan hon började med det ;)

Detta är fan ett av de värsta diet-exemplen jag vet :(


För några veckor sedan kom det hem reklam i brevlådan om ett dunderpiller som kunde få en att tappa 1kg OM DAGEN... tror inte jag skrattat så gott på länge, men ack så många som köper det... tyvärr...


Vänl,,,
Tobbe

supremo
2002-06-09, 13:26
Har för mig att det var ett inlägg om det hela förut, seek and you will find

Rah
2002-06-09, 16:32
Muskelbyggarn: Var det ecstacy? :D

psyko_bob
2002-06-09, 20:03
>>Tjockisen, en länk till din morsa http://danjohn.org/tiff_files/frame.html
denna länken är klart läsvärd, matte har postat den tidigare.
Angående Danska rikshospitalets ämnesomsättningskur så fungerar den nog för riktiga tjockisar som inte tränar men att man skulle kunna äta som vanligt efter de 13 dagarna är rent skitsnack. Många tjckisar behöver sådana extrema program att följa pga deras fetma sitter mer i "huvudet".
Annars tycker jag det ser ut som en halvtaskig ketodiet och det vet ju alla att de funkar extremt bra.

gronk1
2007-02-13, 14:33
Jag har testat kuren
Jag gick ner 18 kg på 13 dagar, sex månader efter kuren var jag uppe i smma vikt som när kuren började.
Resultatet satt alltså inte i det utlovade året.
Allt detta med absolut noll motion.
Jag vet inte vad ni begär av viktminskningskurer, men jag vet att den här fungerar.

Pepz
2007-02-13, 14:34
Jag har testat kuren
Jag gick ner 18 kg på 13 dagar, sex månader efter kuren var jag uppe i smma vikt som när kuren började.
Resultatet satt alltså inte i det utlovade året.
Allt detta med absolut noll motion.
Jag vet inte vad ni begär av viktminskningskurer, men jag vet att den här fungerar.

enda som fungerar långsiktigt är att ändra sin livsstil med allt vad de innebär.

svältkurer är inte vettiga på sikt precis som ditt exempel visar

Eddie Vedder
2007-02-13, 15:12
EXAKT den kuren körde en polare till mej. Visst han tappade ordentligt i vikt men de är fortfarande en sjuk diet å han hade kunnat gå ner utan den.

King Grub
2007-02-13, 15:19
Den där "kuren" kommer inte alls från Danska Rikshospitalet. Det är en scam-kur där någon satt deras namn på sitt eget vansinniga hopkok.

Englund
2007-02-13, 15:19
Jag gick ner 18 kg på 13 dagar.

Som tur är så gick du inte ner sådär mycket i muskel- och fettmassa.

Sverker
2007-02-13, 18:12
18 kg på 13 dygn:confused:

Jaja...vad säger man om det:D ...tveksamt ifall det är sant.


Så mycket vätska kan man inte förlora utan att kolapsa fullständigt.

regus
2007-02-13, 21:26
Jag har testat kuren
Jag gick ner 18 kg på 13 dagar, sex månader efter kuren var jag uppe i smma vikt som när kuren började.
Resultatet satt alltså inte i det utlovade året.
Allt detta med absolut noll motion.
Jag vet inte vad ni begär av viktminskningskurer, men jag vet att den här fungerar.

Klart du går ner i vikt av att äta så, du äter ju inte mycket alls. Två ägg en kopp kaffe och en biff om dagen..
Men dina 18 kg på två veckor.. Njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

G_lund
2007-02-13, 21:44
låter katabolt..

FreCKo
2007-02-13, 22:21
Kom och tänka på en bantningskur morsan hade sparat på... Hela grejen gick ut på att man gjorde typ 20l soppa och åt den 2ggr/dag eller något, sen typ var femte till sjunde dag fick man en "ätardag" som bestod till 90% av sallad...

Ska leta upp den, den var rätt rolig kommer jag ihåg *cupid*

CoolHandLuke
2007-02-14, 00:38
Jävla massa biff i alla fall. :)

Den funkar nog men som redan sagt så blir det nog ketos och man behöver ha en hel del övervikt för att klara kompenseringen.

Undrar vad tanken är annars. Lära kroppen att använda fett som bränsle bättre? Det finns väl inga långvariga efter-effekter av att ha varit i ketos i två veckor eller? Mest troligt är väl att man vänjer sig vid att äta på ett mer högproteinsätt under veckorna och på så sätt ska automatiskt 'underhålla' dieten efter att den slutat.

Nilsjohan
2007-02-14, 01:01
Kom och tänka på en bantningskur morsan hade sparat på... Hela grejen gick ut på att man gjorde typ 20l soppa och åt den 2ggr/dag eller något, sen typ var femte till sjunde dag fick man en "ätardag" som bestod till 90% av sallad...

Ska leta upp den, den var rätt rolig kommer jag ihåg *cupid*
Morsan och farsan övervägde att testade den. De gjorde ett test kok och soppan smakade väll okej (smakade som vanlig soppa gjord på rotfrukter), men inget man orkar käka dag efter dag...

Nilsjohan
2007-02-14, 01:05
Jävla massa biff i alla fall. :)
bisonkött skall vara helt grymt, i alla fall om man skall tro The X-Man

FreCKo
2007-02-14, 10:45
Morsan och farsan övervägde att testade den. De gjorde ett test kok och soppan smakade väll okej (smakade som vanlig soppa gjord på rotfrukter), men inget man orkar käka dag efter dag...

Näe exakt, man skulle ju hålla på i typ 14 veckor eller vafan det nu var också :smash:

Anders The Peak
2007-02-14, 11:41
Vad är det för fel på kuren? Kan någon berätta det jag tror att man kan leva på en ketogendiet så länge man är fet dvs har mycket energi lagrad som fett.

http://www.perspektiv.nu/perspektiv/readmore_the_res.asp?id=512

Eddie Vedder
2007-02-14, 11:44
Vad är det för fel på kuren? Kan någon berätta det jag tror att man kan leva på en ketogendiet så länge man är fet dvs har mycket energi lagrad som fett.

http://www.perspektiv.nu/perspektiv/readmore_the_res.asp?id=512

Den här kuren är ju inte nån utpräglad ketodiet de e ju enbart en VLC-diet, eller? Att äta ketogen högfettskost måste ju inte ens innebära att man går på diet överhuvudtaget, det är ju ett livsval som vissa gör enligt va dom tror på (d.v.s. att kolhydrater är djävulens påfund).

Anders The Peak
2007-02-14, 12:01
Den här kuren är ju inte nån utpräglad ketodiet de e ju enbart en VLC-diet, eller? Att äta ketogen högfettskost måste ju inte ens innebära att man går på diet överhuvudtaget, det är ju ett livsval som vissa gör enligt va dom tror på (d.v.s. att kolhydrater är djävulens påfund).
Måste man äta fett för det? Kan det inte vara rikliga mängder energi som är lagrat som fett som kan användas som bas till det hela?

Fonzig
2008-02-11, 13:55
Angående 13:20 metoden

Har kört denna diet 1 gång, körde 9 dagar bara dock..gick från 100kg till 87 på dessa 9 dagar. Men kvällen på dag 9 så kännde jag mig ej hungrig så jag skippade biffen och tog en frukt och lite sallad, Bad idea..dag 10 fick jag yrselattacker och mådde fruktansvärt dåligt så jag avbröt den.
Men jag tycker ändå att jag mådde bättre efter dessa 9 dagar att min förbränning blev avsevärt mycket bättre, då jag har en fruktansvärt låg förbränning och har svårt att komma ner i vikt. 172 lång och 100 kg är ju inte dåligt;)..så för mig funkar den ganska bra, sen att jag jobbar som kock gör inte saken bättre provsmakar ju 100 tals kalorier om dagen och hur kul är det att spotta ut maten hela tiden?
Har iallafall börjat den igen idag 11/2 100kg...

Scratch89
2008-02-11, 14:10
Angående 13:20 metoden

Har kört denna diet 1 gång, körde 9 dagar bara dock..gick från 100kg till 87 på dessa 9 dagar. Men kvällen på dag 9 så kännde jag mig ej hungrig så jag skippade biffen och tog en frukt och lite sallad, Bad idea..dag 10 fick jag yrselattacker och mådde fruktansvärt dåligt så jag avbröt den.
Men jag tycker ändå att jag mådde bättre efter dessa 9 dagar att min förbränning blev avsevärt mycket bättre, då jag har en fruktansvärt låg förbränning och har svårt att komma ner i vikt. 172 lång och 100 kg är ju inte dåligt;)..så för mig funkar den ganska bra, sen att jag jobbar som kock gör inte saken bättre provsmakar ju 100 tals kalorier om dagen och hur kul är det att spotta ut maten hela tiden?
Har iallafall börjat den igen idag 11/2 100kg...

Jag tycker om folk som svarar på sina egna funderingar.

Langster
2008-02-11, 14:59
Är det bara jag som tycker det är konstigt att både Fonzig och Gronk1, de två som är positiva till dieten, bara har 1 post var?

Nilsjohan
2008-02-11, 15:05
Har en på jobbet som kör efter den dieten just nu och är helt övertygad om att det är den bästa dieten för henne. Hon säger att hon stått stilla så länge och nu behöver hon ruska om sin ämnesomsättning. Det blir intressant att följa vart det slutar (just nu är allt bra då hon tappar vätska pga. det minskade kolhydratintaget) :Virro

Scratch89
2008-02-11, 15:21
Har en på jobbet som kör efter den dieten just nu och är helt övertygad om att det är den bästa dieten för henne. Hon säger att hon stått stilla så länge och nu behöver hon ruska om sin ämnesomsättning. Det blir intressant att följa vart det slutar (just nu är allt bra då hon tappar vätska pga. det minskade kolhydratintaget) :Virro

Högst troligen tappar hon fett. Annars har hon brytit mot de fysiska lagarna och kommer kunna bli multimiljardär. :D

Snorlös
2008-02-11, 15:55
Klart du går ner i vikt av att äta så, du äter ju inte mycket alls. Två ägg en kopp kaffe och en biff om dagen..
Men dina 18 kg på två veckor.. Njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

för att lyckas med det så måste man ha en enorm vätskeretention samt grav fetma om man skall gå ner mer än ett kg om dagen i 2 veckor...

tror inte ens det går med DNP. nää du hittar förmodligen på alternativt inte koll på siffrorna

tp_88
2008-02-11, 17:02
Vad jag inte förstår är hur i princip fasta i 2v ska kunna ÖKA ens ämnesomsättning i 2år framåt...

Rhino
2008-02-11, 22:56
Alltså rent teoretiskt, skulle det vara möjligt överhuvudtaget att gå ned 18 kg på 13 dagar, dvs ca 1,4 kg / dygn, oavsett diet/metod? Om jag minns rätt motsvarar ett kilo fett ungefär 7000 kcal, vilket i detta fall skulle kräva ett underskott på uppåt 10.000 kcal per dygn - i 13 dagar i sträck.

För att skapa den typen av underskott lär ju kopiöst med motion krävas, typ någon typ av långvarig extremstrapatsövning och samtidigt fasta.

(Eller springa ultra-marathonlopp på 10 mil som jag nyss såg ett danskt tv-program om!) Men kanske inte varje dag.. :)

tp_88
2008-02-11, 23:01
Om man dagen innan man börjar trycker i sig några kilo mat, utan att gå på toaletten, och dessutom dricker kopiösa mängder och försöker hålla inne det sågott det går så kanske det är möjligt. Men givetvis är det bara en liten del av dom 18 kilona som kan vara fett.

Eddie Vedder
2008-02-12, 07:05
Alltså rent teoretiskt, skulle det vara möjligt överhuvudtaget att gå ned 18 kg på 13 dagar, dvs ca 1,4 kg / dygn, oavsett diet/metod?

Dom brukar väl aldrig utlova mer än just att tappa VIKT heller? D.v.s. "du kommer förlora 1kg om dagen...." och inget om att det skulle vara ren fettvikt.
Och då är det ju skillnad, men sett till enbart kroppsvikten kan man ju rasa ordentligt på kort tid även om den inledande minskningen förstås avtar.:)

Rhino
2008-02-12, 08:31
Dom brukar väl aldrig utlova mer än just att tappa VIKT heller? D.v.s. "du kommer förlora 1kg om dagen...." och inget om att det skulle vara ren fettvikt.
Och då är det ju skillnad, men sett till enbart kroppsvikten kan man ju rasa ordentligt på kort tid även om den inledande minskningen förstås avtar.:)

Men även om den förlorade vikten till väldigt stor del består av vatten och annat icke-fettmassa, skulle det gå att fortsätta tappa så mycket under nästan två veckor i sträck? Att det går i ett par tre dagar går ju lätt att tänka sig, men sedan borde det väl vara svårt?

Jacksatan
2008-02-12, 09:13
Men även om den förlorade vikten till väldigt stor del består av vatten och annat icke-fettmassa, skulle det gå att fortsätta tappa så mycket under nästan två veckor i sträck? Att det går i ett par tre dagar går ju lätt att tänka sig, men sedan borde det väl vara svårt?

Alltså 18kg på 13dagar låter väldigt saftigt i vilket fall. Jag vet att en del extremfall inom brottning och andra kampsporter brukar vattentömma ner sig runt 10kg innan invägning. Då har de redan vätskebrist och måste snabbt fylla på depåerna efter invägningen. Det innebär att plus en så drastisk tömning ska man alltså gå ner 8kg fett på 13dagar. Det låter alltså helt orimligt, om ens möjligt.
För övrigt tror jag inte det går att tappa 10kg vatten utan att totalt strypa vätskan och sätta sig i bastun ett bra tag.

Me2u3
2008-02-12, 09:46
Dieten går ut på att ändra ämnesomsättningen, något som innebär att du efter den 13:e dagen kan äta normalt, utan att lägga på dig något under de kommande två åren.

Om denna kur följs slaviskt kommer du att tappa allt överflödigt kroppsfett (7-20 kg).

Kuren ska följas i 13 dagar, varken mer eller mindre. Och som tidigare nämnts, den skall följas slaviskt. Om du under kuren dricker 1 öl, 1 glas vin, tuggar ett tuggummi eller äter extra mat måste du avbryta kuren direkt. Effekten är då borta.Kuren kan därefter påbörjas igen efter 6 månader, ej tidigare.

Om du föjlt kuren till punkt och pricka i 13 dagar skall den inte upprepas förrän det gått minst ett år.

Kaffet kan inte bytas mot te och du måste äta sockerbiten.

Lycka till!! "

Haha :D

Nilsjohan
2008-02-12, 10:01
Det låter nästan lite magiskt:

Kaffet kan inte bytas mot te och du måste äta sockerbiten.

Chris-Dawg
2008-02-12, 10:44
Skrämmande att se, skulle snarare sänka ens ämnesomsättning rejält, plus att man skulle gå upp vikten man förlorat o lite till när man väl slutar.

Hade en kompis som gick på den, jag varnade honom innan, men han lyssnade inte på mig, nu väger han startvikt plus 7kg:smash:

Rhino
2008-02-12, 10:54
Det låter nästan lite magiskt:

Kaffet kan inte bytas mot te och du måste äta sockerbiten.



Lite som "take the blue pill" i Matrix? :)

Jag gillar också det här att om man tuggar ett tuggummi under dessa 13 dagar är allt förstört, avbryt direkt och prova inte igen på sex månader....

Ondskapelsen
2008-02-12, 14:42
Haha, detta var roligt. Mindre kul o se att folk verkligen provar.
Jag tvivlar inte på att skiten funkar, men lite kul med att om man skiter i EN sockerbit en dag så ska man avbryta och hålla sig borta i 6 månader. Haha.

Som eddie sa, dem utlovar ju inte ras i fettvikt, utan bara i vikt, och det är en HELT annan sak. Sitter man still 2 veckor och inte äter något så nog fan rasar man i vikt. Frågan är hur mycket av våra älskade muskler vi blir av med :(.
Men samtidigt så finns det nog INGEN styrketränande med lite grundläggande kunskap som skulle utsätta sin kropp för detta.

CoKEmaN
2008-02-12, 18:28
Denna bantningskur måste vara i 13 dagar och är därför hård men effektiv. Dieten går ut på att ändra ämnesomsättningen, något som innebär att du efter den 13:e dagen kan äta normalt, utan att lägga på dig något under de kommande två åren.

Detta är inte en traditonell bantningskur, men en kur som ökar kroppens ämnesomsättning och förbränning. Den verkar därför även efter att dieten är avslutad. Om denna kur följs slaviskt kommer du att tappa allt överflödigt kroppsfett (7-20 kg).

Kuren ska följas i 13 dagar, varken mer eller mindre. Och som tidigare nämnts, den skall följas slaviskt. Om du under kuren dricker 1 öl, 1 glas vin, tuggar ett tuggummi eller äter extra mat måste du avbryta kuren direkt. Effekten är då borta.Kuren kan därefter påbörjas igen efter 6 månader, ej tidigare.

Om du föjlt kuren till punkt och pricka i 13 dagar skall den inte upprepas förrän det gått minst ett år.

Är du hungrig eeller sugen på något - Drick vatten, minst 2 liter per dag!

Kaffet kan inte bytas mot te och du måste äta sockerbiten.

Lycka till!! "



Varför skulle man göra om kuren ett år senare, om man blivit av med allt överflödigt kroppsfett, om man inte kommer lägga på sig nåt inom de två närmaste åren?

Förresten, är det nån som dricker så lite som 2 liter vatten? 2 liter har jag nog fått i mig före 12 på dagen iaf..

Rhino
2008-02-12, 18:43
Det är ju flera som sagt att de ej utlovar att den vikt man förlorar skall vara i fett, men de skriver ju faktiskt:

Om denna kur följs slaviskt kommer du att tappa allt överflödigt kroppsfett (7-20 kg).

Inte för att det spelar någon roll förstås. Alla här förstår ju att det inte stämmer hur som helst, men det är ändå lite intressant vilka märkligheter som folk hittar på.

Dock - det jag undrar om denna "Rikshospital-kur", kostar den pengar? Är det något man betalar för att få tillgång till konceptet, någon som vet?

Semiramis
2008-02-12, 22:28
Har haft kollegor som har kört den dieten och då har den cirkulerat som en kopia av en kopia på något så ingen som tjänat pengar på det även om det ju kan ha varit så från början. Vanligtvis begåvade människor som prövat detta *screwy* Behöver jag säga att de inte är smalare idag, snarare tvärt om så så var det med med den magiska effekten på ämnesomsättningen.

z_bumbi
2008-02-13, 08:56
Jag gillar också det här att om man tuggar ett tuggummi under dessa 13 dagar är allt förstört, avbryt direkt och prova inte igen på sex månader....

Har haft kollegor som har kört den dieten och då har den cirkulerat som en kopia av en kopia på något så ingen som tjänat pengar på det även om det ju kan ha varit så från början. Vanligtvis begåvade människor som prövat detta *screwy* Behöver jag säga att de inte är smalare idag, snarare tvärt om så så var det med med den magiska effekten på ämnesomsättningen.

De kanske tuggade tuggummi? :D

machine gun
2008-02-13, 09:55
Förresten, är det nån som dricker så lite som 2 liter vatten? 2 liter har jag nog fått i mig före 12 på dagen iaf..

Har man inte ett väldigt aktivt arbete eller lever i varmt klimat, finns det ingen anledning att dricka mer än så (undantag dagar med hård träning och massiv svettning).

Rhino
2008-02-13, 10:25
Har man inte ett väldigt aktivt arbete eller lever i varmt klimat, finns det ingen anledning att dricka mer än så (undantag dagar med hård träning och massiv svettning).

Hur är det egentligen med rekommendationer att "dricka 2-3 liter vatten per dag", är det inkluderat det vatten som finns i kosten eller är det något man skall klunka i sig utöver all mat?

Fonzig
2008-02-13, 11:00
Är det bara jag som tycker det är konstigt att både Fonzig och Gronk1, de två som är positiva till dieten, bara har 1 post var?

Ja om du kollar på när jag blev medlem så var det samma dag jag börja den så kallade "dieten"..smartass!

Fonzig
2008-02-13, 11:11
Haha, detta var roligt. Mindre kul o se att folk verkligen provar.
Jag tvivlar inte på att skiten funkar, men lite kul med att om man skiter i EN sockerbit en dag så ska man avbryta och hålla sig borta i 6 månader. Haha.

Som eddie sa, dem utlovar ju inte ras i fettvikt, utan bara i vikt, och det är en HELT annan sak. Sitter man still 2 veckor och inte äter något så nog fan rasar man i vikt. Frågan är hur mycket av våra älskade muskler vi blir av med :(.
Men samtidigt så finns det nog INGEN styrketränande med lite grundläggande kunskap som skulle utsätta sin kropp för detta.

Själv tränar jag 5 pass i veckan så musklerna borde väl bli kvar? 1 pass boxning, 2 pass mma, 2 pass styrka och kanske springer jag någon gång oxå.
Sen kan ju inte jag något om bodybuilding men hur ser en builders deff ut? hur mycket äter man då? och hur länge håller man på?

Rhino
2008-02-13, 11:33
Själv tränar jag 5 pass i veckan så musklerna borde väl bli kvar?

Problemet ligger nog i att du lätt hamnar i ett för stort kaloriunderskott på denna "kur", så att din fettmassa inte kan generera tillräckligt med energi, vilket leder till samtidig muskelnedbrytning för att täcka behovet.

Fonzig
2008-02-13, 11:45
Problemet ligger nog i att du lätt hamnar i ett för stort kaloriunderskott på denna "kur", så att din fettmassa inte kan generera tillräckligt med energi, vilket leder till samtidig muskelnedbrytning för att täcka behovet.


ok ja det låter ju inget vidare, fast känner mig piggare och har mer energi än innan men det kanske beror på förbränningen?

Rhino
2008-02-13, 12:01
ok ja det låter ju inget vidare, fast känner mig piggare och har mer energi än innan men det kanske beror på förbränningen?

Ärligt talat tror jag inte det är möjligt att förändra förbränningen på detta sätt. Medan själva kuren pågår sjunker den säkert något, men så fort du börjar äta vanligt igen så återgår den till det normala tillståndet.

machine gun
2008-02-13, 12:50
Hur är det egentligen med rekommendationer att "dricka 2-3 liter vatten per dag", är det inkluderat det vatten som finns i kosten eller är det något man skall klunka i sig utöver all mat?

Beror nog på vem man frågar. Vissa verkar ju inte ens inkludera andra drycker än vatten i sina rekommendationer. Det finns, mig veterligen, inga officiella rekommendationer om vätskeintag per dag, annat än att man såklart ska få i sig tillräckligt för att upprätthålla vätskebalans och då inkluderas ju även vätska från mat. 2-3 liter vätska per dag är onödigt mkt för de flesta.

KniveN
2008-02-13, 14:39
Ja om du kollar på när jag blev medlem så var det samma dag jag börja den så kallade "dieten"..smartass!

Så du kör den där dieten :confused:

Den där "kuren" kommer inte alls från Danska Rikshospitalet. Det är en scam-kur där någon satt deras namn på sitt eget vansinniga hopkok.

Eddie Vedder
2008-02-13, 14:55
Det finns, mig veterligen, inga officiella rekommendationer om vätskeintag per dag, annat än att man såklart ska få i sig tillräckligt för att upprätthålla vätskebalans och då inkluderas ju även vätska från mat.

Nej det närmsta man kan komma en rekommendation är väl i såna fall utifrån dom amerikanska "dietary gudielines" (National Academy of Science, 2004) där 1ml per kcal och dygn räknas som ett bra mått för vätskebalans.

Och då är som du säger all vätska inräknad och man har inte tagit särskilda behov i beaktning heller.

Sverker
2008-02-13, 18:24
Det går inte att prata om vätska utan att veta proteinintaget. Här på Kolozzeum finns en tränd att äta rejält med protein. Räkna mellan tummen och pekfingret med ca 1 liter vatten för 100 g protein. Den vätskan behövs för att utsöndra det urinämne, urinsyra, kreatinin mm som kommer med proteinet.

De där 1.5 liter vätska som ofta anges som minimiintag per dygn inräknar de 60 - 80 gram protein som en normalkost ska innehålla.

Fonzig
2008-02-14, 09:41
Ärligt talat tror jag inte det är möjligt att förändra förbränningen på detta sätt. Medan själva kuren pågår sjunker den säkert något, men så fort du börjar äta vanligt igen så återgår den till det normala tillståndet.


Nej det tror inte jag heller jag gör den som en ren diet för att snabbt gå ner i vikt och inget annat...

Rhino
2008-02-14, 10:01
Nej det tror inte jag heller jag gör den som en ren diet för att snabbt gå ner i vikt och inget annat...

Ja, som ren lågkaloridiet fungerar den helt säkert. Personligen skulle jag dock hellre använda en färdig VLCD-diet i så fall, där man vet att den åtminstone innehåller alla näringsämnen som behövs.

Kom bara ihåg att ett för stort underskott leder till muskelnedbrytning, och fundera på hur bråttom du har för att nå ditt viktmål kontra om det är värt en eventuell förlust av muskler.

bollio
2008-02-15, 12:01
Den här kuren är ju inte nån utpräglad ketodiet de e ju enbart en VLC-diet, eller? Att äta ketogen högfettskost måste ju inte ens innebära att man går på diet överhuvudtaget, det är ju ett livsval som vissa gör enligt va dom tror på (d.v.s. att kolhydrater är djävulens påfund).

Var inte dum alla vet att kolhydrater är Azazel's påfund inte Lucifer's.

Dieten i fråga är på tok för låg i kalorier och dåligt sammansatt.

LGD73
2009-01-15, 16:11
Skrev om detta trams under annat tråd:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=3428145#post3428145

/L-G

narran
2009-05-16, 09:55
Jag har gjort denna diet med de föreslagna två åriga mellanrummen det enda som funkar för mig för att hålla den extrema övervikten borta. Det som är jäkligt bra med denna är att den tar bort godis suget det tar mellan 1 1/2 till två år innan godis och läsk börjar bli gott igen. Sist jag gjorde den var för tre år sedan gick då ner 13 kg under själva kuren sedan ytterligare 8 under det närmsta halvåret pga minskat godisätande. Blev arbetslös för ett halvår sedan och det ledde tyvärr till tröstgodisätande + 20 kg på vågen. Är nu inne på 9 dagen -10 kg hittills. den här dieten hjälper till att få bort suget efter onyttiga kolhydrater perfekt för mig, men den funkar inte på alla. Gjorde den ihop med tre arbetskamrater förra gången vi gick ner 15.13 respektive 1 kg

mikaelj
2009-05-16, 11:35
Den enda dieten som är bra är den du kan hålla i längden...

puman83
2009-05-16, 17:37
JAg är 170 cm lång, vägde 64 kg. Jag provade dieten för 4 år sedan. Höll den till punkt och pricka. Jag gick ner 5 kg, när jag slutade med den gick jag upp 2 kg. 2 kg är oftast vatten.
Så tre kg och jag var normalviktig. Sen har jag provat den fler gånger och inte följt den till punkt och pricka, då har jag inte gått ner.
Och allt tjat om "DEN FUNKAR" Vadå funkar, man äter ju inget, det är klart man går ner. Det gäller bara att äta nyttig efter dessa 13 dagar som jag gjorde och man fortsätter gå ner men mer hälsosamt.

SÅ jaaa den funkar som en spark i arslet!

puman83
2009-05-16, 17:39
MEN...man kan inte göra något under tiden, varken jobba träna eller plugga,..inte jag i alla fall. Ska göra den igen från och med den 8 juni...=)

Kischen
2009-05-16, 17:44
JAg är 170 cm lång, vägde 64 kg. Jag provade dieten för 4 år sedan. Höll den till punkt och pricka. Jag gick ner 5 kg, när jag slutade med den gick jag upp 2 kg. 2 kg är oftast vatten.
Så tre kg och jag var normalviktig. Sen har jag provat den fler gånger och inte följt den till punkt och pricka, då har jag inte gått ner.
Och allt tjat om "DEN FUNKAR" Vadå funkar, man äter ju inget, det är klart man går ner. Det gäller bara att äta nyttig efter dessa 13 dagar som jag gjorde och man fortsätter gå ner men mer hälsosamt.

SÅ jaaa den funkar som en spark i arslet!

No offence men testar man den här "dieten" (inom citationstecken eftersom den är ett skämt och har inget med ett vettigt dietupplägg att göra alls) så behöver man en spark i arslet :)

Lite sunt förnuft och en snabb sökning på nätet är allt som krävs för att dissa.

puman83
2009-05-16, 17:54
Man gör det man vill väl?
Vissa kanske behöver göra den för att komma igång och vissa inte.

puman83
2009-05-16, 17:54
Jag är inte expert, ville bara dela med mig min erfarenhet.

jwzrd
2009-05-16, 17:55
Man gör det man vill väl?
Vissa kanske behöver göra den för att komma igång och vissa inte.

Så säger folk ofta. Men har du egentligen kommit igång med det svåra jobbet att lägga upp en vettig livsstil genom att stormbanta bort ett par kilo fett och och vatten och tappa ett par kilo muskelmassa på köpet?

puman83
2009-05-16, 17:58
Jag tränar 4-5 gånger i veckan, och äter vanlig mat. Jag ska lägga upp det lite bättre, jobbar på det, svårt när man pluggar bara.

Kischen
2009-05-16, 18:05
Men alltså, problemet med dieten är som sagt att det inte är en diet utan egentligen en hoax.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hoax

jwzrd
2009-05-16, 18:12
Jag tränar 4-5 gånger i veckan, och äter vanlig mat. Jag ska lägga upp det lite bättre, jobbar på det, svårt när man pluggar bara.

Jag anmärkte öht inte på din träning eller din diet utan kommenterade bara ett fenomen. Nämligen att en diet behöver Startas.

Scratch89
2009-05-17, 10:54
jag tränar 4-5 gånger i veckan, och äter vanlig mat. Jag ska lägga upp det lite bättre, jobbar på det, svårt när man pluggar bara.

nä...

Sniggel
2009-05-17, 12:07
Rikshospitalets "diet" kan knappast anses hälsosam. Dessutom undrar jag om en sockerbit i kaffet verkligen kan anses som "nyttig kolhydrat"? (retorisk fråga)

Om man inte kan med att plugga eller jobba ordentligt på en diet är det oftast bevis nog på att dieten suger.

Det går att göra en diet fan så mycket bättre än det upplägg som denna "diet" har.

mikaelj
2009-05-17, 12:10
Dessutom har det inget med det danska rikshospitalet att göra. (finns det ens ett sånt?)

Ostknäcket
2009-05-17, 12:11
Dessutom har det inget med det danska rikshospitalet att göra. (finns det ens ett sånt?)

Precis. Jag skulle aldrig få för mig att följa en så dåligt upplagt scammers-diet.

King Grub
2009-05-17, 12:25
(finns det ens ett sånt?)

Jadå.

http://www.rigshospitalet.dk/menu/

j2b
2009-05-18, 00:52
"Grunden under Rigshospitalet er gammel mose. Her lå blegedammene engang. Her gik blegemændene og fugtede deres store lærreder i det lave vand, for at lægge til blegning. Fordampningen indhyllede stedet i en permanent tåge. Senere byggedes Rigshospitalet her, og blegemændene blev skiftet ud med læger og forskere og landets bedste hjerner og mest fuldendte teknologi. Og som kronen på værket, kaldte man stedet for Riget. Nu skulle livet defineres, og uvidenhed og overtro aldrig mere kunne ryste videnskaben. Måske er det blevet for meget med hovmodet og den konsekvente fornægtelsen af det åndlige, for det er som om kulden og fugten er vendt tilbage. Små tegn på træthed er begyndt at vise sig i de ellers så solide og moderne bygninger. Ingen levende ved det endnu, men porten til Riget er begyndt at åbne sig på ny..."

Anton Fräs
2009-05-18, 06:01
Detta påminner om Dennis M stuket på dietet. Grönt thé i 3 dagar, wohooo.

Dan S
2009-05-18, 08:23
Men alltså, problemet med dieten är som sagt att det inte är en diet utan egentligen en hoax.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hoax

Han gick ju ner i vikt, och var det hans mål oavsett vad som utgjorde vikt förlusten, så var det ju lyckat.

j2b
2009-05-18, 10:56
samma effekt hade uppnåtts genom att kapa ett ben, hade kapandet av ett ben då varit en lyckad metod?

Dan S
2009-05-18, 17:43
Om det var syftet med att kapa av benet? Absolut.

narran
2009-05-18, 21:25
En dag kvar -14,5 på vågen. knäna som jag av och till haft ont i i drygt ett år känner jag inte av längre kan tom gå i trappor utan att känna det minsta. Känner mig piggare, blir inte lika anfådd vid ansträngning längre, fast livet är tråkigt längtar tills på onsdag när man ska börja äta som vanligt igen. Fast helt som vanligt blir det nog inte drack minst 1,5 liter läsk om dan förut suget efter det är helt borta. Känner äckel av att tänka på nått sött till maten. Beror kanske på att jag tvingat mig själv att dricka kaffe med socker de senaste veckorna älskar kaffe men inte med socker blää. Slutade med socker i kaffet som 13 åring.

mikaelj
2009-05-18, 21:28
... äta som vanligt och du går upp i vikt igen, menar du?

Två inlägg på siten och du beskriver hur fantastisk den här dunderkuren är?
Det verkar lite misstänkt. Du får ursäkta om det är legitimt.

narran
2009-05-19, 06:03
man håller vikten i 1,5 till 2 år sen är det dags för en ny 13 dagarskur

mikaelj
2009-05-19, 06:48
*rolleyes*

Scratch89
2009-05-19, 06:51
Varför ska du börja med en ny trettondagarskur om du hållt dig viktstabil i 1,5-2 år?

narran
2009-05-19, 15:25
Därför att då börjar sötsuget komma tillbaka och passar jag mig inte för det går man snart upp igen.

King Grub
2009-05-19, 15:27
Det finns inget magiskt med den här dieten som tar bort något sötsug. Än mindre påverkar något flera år efter avslutad diet. Sådant existerar inte alls.

Kischen
2009-05-19, 19:32
Därför att då börjar sötsuget komma tillbaka och passar jag mig inte för det går man snart upp igen.


http://www.salagir.com/gfx/troll-web.jpg

puman83
2009-05-21, 16:46
Jag är tränad.
Jag vill bli mycket smalare bara!
Dessutom tycker jag alla borde göra den sjuka dieten så att man vet vad hunger betyder. I 13 dagar mår man skit, och tänk då på alla andra som aldrig får mat.

Ni som inte har provat dieten, har inget att säga till om.
Den är sjuk, men också effektiv.

KniveN
2009-05-21, 16:57
Jag är tränad.
Jag vill bli mycket smalare bara!
Dessutom tycker jag alla borde göra den sjuka dieten så att man vet vad hunger betyder. I 13 dagar mår man skit, och tänk då på alla andra som aldrig får mat.

Ni som inte har provat dieten, har inget att säga till om.
Den är sjuk, men också effektiv.

Det är ingen diet, det är ett skämt så sluta kalla den för diet...

mikaelj
2009-05-21, 16:59
Inlägg #88...

King Grub
2009-05-21, 16:59
Jag är tränad.
Jag vill bli mycket smalare bara!

Den är sjuk, men också effektiv.

Varför inte bara vattenfasta i två veckor då? Det är ännu lite "effektivare".

puman83
2009-05-25, 22:22
ALLA ni som svarar om hur dålig dieten är, varför sitter ni på den här tråden. Det är klart den är dålig, man äter ju inte, men om jag vill göra den så gör jag den och jag rekommenderar den till alla som vill komma igång. Jag menar ni som skriver tror att ni vet så mycket, men jag slår vad om att varenda en av er dricker alkohol. SOM att det inte är dåligt!

Ostknäcket
2009-05-25, 22:24
ALLA ni som svarar om hur dålig dieten är, varför sitter ni på den här tråden. Det är klart den är dålig, man äter ju inte, men om jag vill göra den så gör jag den och jag rekommenderar den till alla som vill komma igång. Jag menar ni som skriver tror att ni vet så mycket, men jag slår vad om att varenda en av er dricker alkohol. SOM att det inte är dåligt!

Möjligt. Men om det skulle finnas något som gav exakt samma effekt/bättre effekt som alkohol utan att det var farligt så skulle vi inte gå runt och säga till folk att dricka alkohol (eller dricka det själva).

jwzrd
2009-05-25, 22:36
ALLA ni som svarar om hur dålig dieten är, varför sitter ni på den här tråden. Det är klart den är dålig, man äter ju inte, men om jag vill göra den så gör jag den och jag rekommenderar den till alla som vill komma igång. Jag menar ni som skriver tror att ni vet så mycket, men jag slår vad om att varenda en av er dricker alkohol. SOM att det inte är dåligt!

Lär dig detta: fråga inte om du inte vill ha svar. Om jag frågade dig vad du ansåg om min (högst ringa!) alkoholkonsumtion så skulle jag lyssna på ditt svar.

Som jag redan skrivit: Det är inte alls en god ide att inbilla sig att man måste rivstarta sin diet. Det är till och med en ganska dålig ide för det betyder att du först efter den här dieten måste sätta dig ned och lära dig hur du måste leva för att nå just dina mål. Allt du gör nu är att skjuta ifrån dig och gömma dig bakom något slags konstruerad autopilot bort till vad du tror är nästa trappsteg. Det är inte nästa trappsteg. Det är ett par kilo vatten, ett par veckors intensiv hunger och onödigt fattig kost.

puman83
2009-05-26, 12:19
Har du provat att göra dieten?
Nej, misstänkte väl det.

King Grub
2009-05-26, 12:21
Har du provat att göra dieten?
Nej, misstänkte väl det.

Man måste inte trampa i hundbajs för att veta vad det är.

En sådan här diet kan bara ge vissa fysiologiska reaktioner. Och det är inte reaktionerna som påstås.

Man behöver inte prova. Man vet vad obalanserad VLC-diet ger.

Ostknäcket
2009-05-26, 12:21
Nej, eftersom vi vet att det finns hälsosammare, bättre, mer muskelbevarande dieter.

jwzrd
2009-05-26, 12:28
Har du provat att göra dieten?
Nej, misstänkte väl det.

Nu blir det här väl lite väl barnsligt. Det är välmenande tips jag kommer med. Du bör givetvis ignorera dem om du vill. Men min uppfattning är ändå den att det är bara är negativt at chockstarta dieter eller t ex träning efter ett längre uppehåll. Det är bara att börja från A.

schabo-labo
2009-07-13, 00:00
Stötte på en svinbra variant på det hela;
De har bytt ut lite matvaror och lagt till ägg och lever. Men grapefrukten är kvar. BantningsmatsedelUtarbetad på Huddinge Sjukhus Dag 1 & 8
Frukost 3 ägg, ½ grapefrukt, kaffe eller teLunch 3 ägg, tomater, kaffe eller te
Middag 3 ägg, blandad sallad, knäckebröd eller skorpa Dag 2 & 9
Frukost 2 ägg, ½ grapefrukt, kaffe eller teLunch 2-3 ägg, tomater, spenat, ½ grapefrukt,
kaffe eller te
Middag En stor biff, några oliver, grönsallad Dag 3 & 10
Frukost 1-2 ägg, ½ grapefrukt, kaffe eller teLunch 1-2 ägg, några tomater, kokt blomkål,
kaffe eller teMiddag 2 kotletter, gurka och tomater Dag 4 & 11
Frukost 1-2 ägg, ½ grapefrukt, kaffe eller teLunch Biff, blandad sallad, ½ grapefrukt, kaffe eller teMiddag 2-3 ägg, några skivor ost, spenat,
2 st knäckebröd el. skorpa Dag 5 & 12
Frukost 1-2 ägg, ½ grapefrukt, kaffe eller teLunch 2 ägg, kokt kål, kaffeMiddag Grillad eller stekt fisk, blandad sallad Dag 6 & 13
Frukost 1-2 ägg, ½ grapefrukt, kaffe eller te Lunch 2 ägg, spenat, kaffeMiddag Stor biff, tomater, gurka, kaffe eller te Dag 7 & 14
Frukost 1-2 ägg, ½ grapefrukt, kaffe eller teLunch En portion kyckling (helst kall), tomater,
vitkål, ½ grapefruktMiddag Lever (helt grillad), tomater, kaffe Dieten skall följas punktligt i två veckor. Inget skall tilläggas eller tas bort. Dieten är vald så att kroppen inte blir svagare under kuren. Det är viktigt att man första dagen äter många ägg på grund av den kemiska processen i kroppen. Man kan på två veckor gå ner 8-10 kg.

http://www.familjeliv.se/Bloggar-4-4/b53875p549954.html

King Grub
2009-07-13, 09:45
Den där var ju vettigare. En del av dagarna i alla fall. Middagarna väger upp en del.

schabo-labo
2009-07-13, 12:58
Den där var ju vettigare. En del av dagarna i alla fall. Middagarna väger upp en del.Jag var ironisk när jag sa att den var svinbra, men när jag tänker så är den helt ok. Me ag betvivlar på att den är från Huddinge sjukhus. Gissningsvis är det nån som har ändrat på den Danska varianten helt enkelt.

Eddie Vedder
2009-07-13, 13:05
Jag var ironisk när jag sa att den var svinbra, men när jag tänker så är den helt ok. Me ag betvivlar på att den är från Huddinge sjukhus. Gissningsvis är det nån som har ändrat på den Danska varianten helt enkelt.

Utformad på Huddinges sjukhus känns lite som en sängliggande patient på sjukhuset som har haft långtråkigt och slängt ihop en bantningskur. Och om så är fallet är det ju sant.:D

Men visst, det är en dålig och väldigt konstig kosthållning även om den inte är lika korkad som sin danska motsvarighet.

Trance
2009-07-13, 13:54
Ägg, tomat, kaffe, grape. kål. Kan kanske bli lite överraskningar där för vissa magar.

martinsj
2010-01-31, 17:47
Kör det ovan just nu (danska). Lite småhungrig ibland, men så jäkla hård är den inte!

Har nog tappat några pannor, är på dag 8, och har förutom maten levt som vanligt. Jobbat, promenerat etc. Det jag tagit det lite lugnt med är träningen, lirat squash å innebandy en gång bara.

Ser detta som ett startskott för en lite bättre hållning till mat. Vad det verkligen har gett är en stor insikt i hur mycket man annars småäter etc under dagarna. Som man inte tänker på annars.

Återkommer när jag kört hela vägen med en utvärdering =)

Trance
2010-02-01, 10:25
Kör det ovan just nu (danska). Lite småhungrig ibland, men så jäkla hård är den inte!

Har nog tappat några pannor, är på dag 8, och har förutom maten levt som vanligt. Jobbat, promenerat etc. Det jag tagit det lite lugnt med är träningen, lirat squash å innebandy en gång bara.

Ser detta som ett startskott för en lite bättre hållning till mat. Vad det verkligen har gett är en stor insikt i hur mycket man annars småäter etc under dagarna. Som man inte tänker på annars.

Återkommer när jag kört hela vägen med en utvärdering =)

Varför valde du den över t.ex. en VLCD?

martinsj
2010-02-01, 23:21
Varför valde du den över t.ex. en VLCD?

Vet inte ens vad VLCD är (sorry, är helt grön på det här), var några kollegor på jobbet som körde den här så jag hakade på!

Sniggel
2010-02-02, 00:36
Tråkigt att du hoppade på typ den sämsta dieten som finns att välja... men men, alla har väl varit nybörjare.

Den är definitivt inte något jag skulle rekomenndera som ett "startskott för en bättre hållning till mat"!

Anton Fräs
2010-02-02, 09:02
Vet inte ens vad VLCD är (sorry, är helt grön på det här), var några kollegor på jobbet som körde den här så jag hakade på!

Googla på VLCD om du vill ha en säker och extremt snabb (med de nackdelar som kommer med) diet. Det bästa du kan göra om du inte vill gå ner långsammare.

Sniggel
2010-02-02, 14:02
Eller köra en LCD. Tror inte det går mycket snabbare med en VLCD och på en LCD får man i sig markant mer näring och energi och förlorar mindre utav sin muskelmassa.

Kischen
2010-02-02, 14:09
Håller folk fortfarande på med den här bluff-dieten? Sanslöst.

rajjan_dammit
2010-02-02, 16:53
Om du under kuren [...] tuggar ett tuggummi eller äter extra mat måste du avbryta kuren direkt. Effekten är då borta

Okej att folk har dålig koll på näringslära och hur man går ner i vikt osv, men man måste väl ligga i underkant i intelligensnivå för att gå på något som det här? *mini

MrMan
2012-02-15, 00:59
Hejsan!

Det är nog första gången jag är ute på ett forum o lägger in en kommentar. Men en sak bara. VARFÖR är det alltid så jä.... många som snackar så mycket om nåt de vare sig kan nåt om eller testat...?????

Hur svårt är det att testa en sak, INNAN man snackar....suck..!!

Jag HAR testat denna grej, slaviskt under 13 dagar, för 10 år sedan. Jag gick ner 7 kilo, o då BARA fett. Tränade som bara den under tiden o var aldrig speciellt hungrig. Orkade inte äta upp biffen sista veckan. Men var proppmätt, ingen yrsel eller kraftlöshet. Minimal avföring o på det hela taget mådde jag prima. Fortsatte att gå ner i en månad efteråt. Men det som inte stämmer är att man kan äta "som innan" i flera år. DET är Bullshit talking. Men äter man mer normalt håller man lätt vikten.

Skall pröva den nu igen, men som sagt, slarva inte. JAg kan rekommendera den. Absolut. Så ni som tror så jä.... mycket, är ni för lata för att testa eller...???

Ha det. B

Catstyle
2012-02-15, 07:44
För att vara första gången du är på ett forum och lägger in en kommentar, så har du gett ett särdeles dåligt första intryck.

Kischen
2012-02-15, 07:54
Hejsan!

Det är nog första gången jag är ute på ett forum o lägger in en kommentar. Men en sak bara. VARFÖR är det alltid så jä.... många som snackar så mycket om nåt de vare sig kan nåt om eller testat...?????

Hur svårt är det att testa en sak, INNAN man snackar....suck..!!

Jag HAR testat denna grej, slaviskt under 13 dagar, för 10 år sedan. Jag gick ner 7 kilo, o då BARA fett. Tränade som bara den under tiden o var aldrig speciellt hungrig. Orkade inte äta upp biffen sista veckan. Men var proppmätt, ingen yrsel eller kraftlöshet. Minimal avföring o på det hela taget mådde jag prima. Fortsatte att gå ner i en månad efteråt. Men det som inte stämmer är att man kan äta "som innan" i flera år. DET är Bullshit talking. Men äter man mer normalt håller man lätt vikten.

Skall pröva den nu igen, men som sagt, slarva inte. JAg kan rekommendera den. Absolut. Så ni som tror så jä.... mycket, är ni för lata för att testa eller...???

Ha det. B
Gå ner i vikt handlar inte om mer än att ära mindre än vad man gör av med. Det betyder verkligen inte att en diet är bra ur andra aspekter. Det här är ju dessutom ingen diet alls.. vilket du hade märkt om du läst lite. Det är en hoax.. google det.

King Grub
2012-02-15, 12:42
Hur svårt är det att testa en sak, INNAN man snackar....suck..!!

Jag behöver inte trampa i hundbajs för att veta att det är hundbajs.

Grundläggande mänsklig fysiologi gäller fortfarande, oavsett vilket namn det är på "dieten".

Mental
2012-02-15, 13:26
Jag gick ner 7 kilo, o då BARA fett. . B

Hihihi!

Sniggel
2012-02-15, 13:33
Hejsan!

Det är nog första gången jag är ute på ett forum o lägger in en kommentar. Men en sak bara. VARFÖR är det alltid så jä.... många som snackar så mycket om nåt de vare sig kan nåt om eller testat...?????

Hur svårt är det att testa en sak, INNAN man snackar....suck..!!

Jag HAR testat denna grej, slaviskt under 13 dagar, för 10 år sedan. Jag gick ner 7 kilo, o då BARA fett. Tränade som bara den under tiden o var aldrig speciellt hungrig. Orkade inte äta upp biffen sista veckan. Men var proppmätt, ingen yrsel eller kraftlöshet. Minimal avföring o på det hela taget mådde jag prima. Fortsatte att gå ner i en månad efteråt. Men det som inte stämmer är att man kan äta "som innan" i flera år. DET är Bullshit talking. Men äter man mer normalt håller man lätt vikten.

Skall pröva den nu igen, men som sagt, slarva inte. JAg kan rekommendera den. Absolut. Så ni som tror så jä.... mycket, är ni för lata för att testa eller...???

Ha det. B

http://c.images.memegenerator.net/instances/400x/14628538.jpg

Ristretto
2012-02-15, 13:46
Hejsan!

Jag HAR testat denna grej, slaviskt under 13 dagar, för 10 år sedan. Jag gick ner 7 kilo, o då BARA fett.

Ha det. B

Så, du gick ner 7 kg (7 x 7500 = 52500 kcal) på 13 dagar (52500 / 13 = 4038,5 kcal per dygn). Varje kilo fett kan frisätta ca 70 kcal per dygn. 4038,5 / 70 = 57,7 kg.

Om jag nu tänker rätt så bör du ha haft över 55kg fett på kroppen för att över huvud taget ha en möjlighet att frisätta den energimängden från fett. Dessutom behöver du ha ett energiundertkott på över 4000 kcal per dygn. Tycker du att det känns rimligt?

snarlik
2012-02-15, 22:18
http://www.google.se/imgres?q=diet+troll&um=1&hl=sv&sa=N&biw=1920&bih=899&tbm=isch&tbnid=YoIMLhouzbO4MM:&imgrefurl=http://trollscience.com/troll/view/447&docid=RwxC0CKkbqFI2M&imgurl=http://trollscience.com/image/f/full/6ab7aad8afe5cc3a68c91acee2977f7d.jpg&w=606&h=462&ei=5yA8T63QAcrm4QTSq-SkBg&zoom=1&iact=hc&vpx=243&vpy=142&dur=13057&hovh=196&hovw=257&tx=87&ty=155&sig=112291203434385707459&page=1&tbnh=124&tbnw=163&start=0&ndsp=54&ved=1t:429,r:1,s:0

A.Steinbach
2012-02-16, 07:35
Hejsan!

Det är nog första gången jag är ute på ett forum o lägger in en kommentar. Men en sak bara. VARFÖR är det alltid så jä.... många som snackar så mycket om nåt de vare sig kan nåt om eller testat...?????

Hur svårt är det att testa en sak, INNAN man snackar....suck..!!

Jag HAR testat denna grej, slaviskt under 13 dagar, för 10 år sedan. Jag gick ner 7 kilo, o då BARA fett. Tränade som bara den under tiden o var aldrig speciellt hungrig. Orkade inte äta upp biffen sista veckan. Men var proppmätt, ingen yrsel eller kraftlöshet. Minimal avföring o på det hela taget mådde jag prima. Fortsatte att gå ner i en månad efteråt. Men det som inte stämmer är att man kan äta "som innan" i flera år. DET är Bullshit talking. Men äter man mer normalt håller man lätt vikten.

Skall pröva den nu igen, men som sagt, slarva inte. JAg kan rekommendera den. Absolut. Så ni som tror så jä.... mycket, är ni för lata för att testa eller...???

Ha det. B

Det är omöjligt att bara gå ner i fettvikt och speciellt när man äter extremt lite kalorier, då kommer en stor del av viktförlusten initialt bestå av vätska. Så jag tror minst hälften av den viktnedgången bestod av vätska och glykogen.