handdator

Visa fullständig version : Fettförbrännings pulver/kapslar


norran
2010-01-23, 21:53
Somsagt, funkar det bra med detta? Ger det något särskilt mer förbränning eller är det mest grunka som inte funkar?

Isf det funkar, villket rekommonderar ni?

hertzman
2010-01-23, 22:11
Somsagt, funkar det bra med detta? Ger det något särskilt mer förbränning eller är det mest grunka som inte funkar?

Isf det funkar, villket rekommonderar ni?

Det mesta är humbug. Några av de amerikanska tillskotten hävdar sig kunna öka förbränningen genom att efterlikna sköldskörtelhormon. Om det fungerar så är det potentiellt väldigt farligt.

Koffeintabletter kan väl anses "funka" då det kan ge lite extra boost vid träningen om du ligger på kaloriunderskott.

norran
2010-01-23, 22:13
Tack för svaret, har du några Koffeintabletter att rekommondera? Vill absolut inte utsätta mig för risk, läste på lite om olika ämnen i fettbörbrännings tillskott, verkar inte vara något jag vill köra.

hertzman
2010-01-23, 22:14
Tack för svaret, har du några Koffeintabletter att rekommondera? Vill absolut inte utsätta mig för risk, läste på lite om olika ämnen i fettbörbrännings tillskott, verkar inte vara något jag vill köra.

Det lilla det möjligtvis tycker jag personligen inte uppväger risken, om de nu gör vad de påstår sig göra.

Koffeintabletter kan du hitta på dom flesta svenska webshoppar som säljer kosttillskott.

mattilainen
2010-01-23, 22:25
du kan även köpa på apoteket men det är väldigt lite koffein per tablett skulle ajg säga.

snarlik
2010-01-24, 11:23
MEN, ej att förglömma är att många (av dem som skriver på forum) tycks uppleva en hungerdämpande effekt av flertalet fettförbränningspiller.

Om det är värt att betala dyra pengar för är ju upp till var och en.

Sen finns det ju olika kategorier av fettförbränningspiller, där de flesta tycks rikta in sig mest på centralstimuli. Andra typer som TTA (triggar receptorer) eller 7-keto (sägs hämma kortisolbildningen) verkar ju på andra sätt blir enligt mig därför inte ersättningsbara med koffein.

Nu menar jag inte att det finns dunderpiller, men det känns dumt att avfärda tillskott för att de inte direkt höjer energiförbrukningen då de utlovar även andra effekter.