handdator

Visa fullständig version : Huvudvärk och illamående vid kullerbyttor


Spiffy
2010-01-23, 21:10
Gjorde en del kullerbyttor i fredags, framåt bakåt och åt sidan och lite hjulningar och annat sådant. Blev riktigt illamående och fick huvudvärk direkt.
Är inte illamående nu, men har fortfarande en del huvudvärk. Böjer jag mig framåt så att huvudet kommer neråt så blir huvudvärken värre direkt. Lixom lite tryckande huvudvärk.

Någon som varit med om samma? Och blev det bättre när du blev mer van vid sådana övningar.

Icefire
2010-01-23, 21:28
Gjorde en del kullerbyttor i fredags, framåt bakåt och åt sidan och lite hjulningar och annat sådant. Blev riktigt illamående och fick huvudvärk direkt.
Är inte illamående nu, men har fortfarande en del huvudvärk. Böjer jag mig framåt så att huvudet kommer neråt så blir huvudvärken värre direkt. Lixom lite tryckande huvudvärk.

Någon som varit med om samma? Och blev det bättre när du blev mer van vid sådana övningar.

Ja, fy sjutton, jag blir åksjuk bara av en kullerbytta. Har alltid haft väldigt lätt för att bli åksjuk. Blir kallsvettig och illamående till och med av hyperextensions.

spann
2010-01-23, 21:54
nej.

Degpekka
2010-01-23, 21:55
Illamåendet är väl inte så konstigt... och huvudvärken låter lite som spänningshuvudvärk efter ansträngda traps/nackmuskler, inte så konstigt med tanke på att du gjort bakåtkullerbyttor och behövt spänna nacken när du rullar över den. Kanske? :)

Och ja, det är en vanesak... samt lite teknik vid baklängeskullerbyttor, använd händerna och tryck ifrån istället för att rulla över nacken.