handdator

Visa fullständig version : Hur smakar Leucin?


Sheogorath
2010-01-23, 13:09
Hej,

Jag har ett gäng burkar BCAA från Strength Sport Nutrition som jag helt enkelt inte använder för att pulvret ("lemon & grape" my ass) smakar för jävligt. Jag brukar inte bry mig om t.ex. beska, kemiska smaker etc, men detta vider är i en klass för sig. Det smakar liksom unket på ett obeskrivbart sätt. Jag tänker nu (eventuellt) investera i Leucine FX, och undrar helt enkelt: hur smakar det? Frågan är alltså inte: "smakar det gott?" utan "HUR smakar det?"

/Sheo

Tanner
2010-01-23, 14:39
Hur det smakar är väldigt svårt att beskriva men det smakar inte gott.

Jag har en längre tid använt mig osmaksatt BCAA, och det är mer eller mindre precis att jag kan få i mig det utan att det kommer i retur. Så tycker jag smaken är.

Jag har även testat att ha rent leucin i proteindrinken (choklad/mint) och ett par gram leucin förstör hela drinken mer eller mindre.

Men skall jag försöka beskriva så är det både beskt och bittert.

King Grub
2010-01-23, 14:42
Leucin hör till aminosyrorna som har en seriöst bitter smak.

Sheogorath
2010-01-23, 18:17
Som sagt. Beska klarar jag av. Bitter smak är det värre med... Menmen, det handlar om 99 kr för 400 g, så det är ju inte värre än att även de pengarna får gå i papperskorgen om det är FÖR illa.

Anders The Peak
2010-01-23, 19:46
Som sagt. Beska klarar jag av. Bitter smak är det värre med... Menmen, det handlar om 99 kr för 400 g, så det är ju inte värre än att även de pengarna får gå i papperskorgen om det är FÖR illa.
Det räcker med tre gram mellan måltiderna för att uppnå max effekt av preparatet. Ta en matsked i munnen och svälj med mjölk eller jos då hinner du inte känna av smaken av det. För min del tycker jag att smaken garanterar att det är äkta vara.

Kischen
2010-01-23, 20:00
Det räcker med tre gram mellan måltiderna för att uppnå max effekt av preparatet. Ta en matsked i munnen och svälj med mjölk eller jos då hinner du inte känna av smaken av det. För min del tycker jag att smaken garanterar att det är äkta vara.

Leucine eller EAA mellan måltiderna, skulle det bli skillnad?

Anders The Peak
2010-01-23, 21:04
Leucine eller EAA mellan måltiderna, skulle det bli skillnad?
Det beror på hur mycket Leucine det är i dosen av EAA. Det är Paddon-Jones forskning jag har kikat på lite närmare. Den enda nämnaren när det gäller triggningen av MPS är just Leucine.

KimPod
2010-01-23, 21:07
Vill du inte ha ditt BCAA så får du gärna skicka det till mig via posten så betalar jag frakten ! :) Om du ändå tänkt o låta det ruttna :) PMa isf :)

EiseltUK
2010-01-24, 11:39
Det går att blanda med t ex Fun Light. 20-25% volymprocent saftkoncentrat tar död på det mesta. Gärna en lite syrlig smak.

Halldin
2010-01-24, 12:31
Varför vill man ha leucin isolerat, dock?
Prisskillnaden mot att få med alla essentiella aminosyror är ju inte speciellt stor.

TehSaxo
2010-01-24, 12:37
Står det inte att det smakar skit och är svårlösligt på GVs hemsida?

Sheogorath
2010-01-24, 12:51
Står det inte att det smakar skit och är svårlösligt på GVs hemsida?

Jo, men det gäller för matjessill också. Smakar skit och är svårlösligt alltså. Men det går att äta. Det är skillnaden. :D

Onigiri
2010-01-24, 22:19
Det låter ju riktigt brutalt äckligt, måste beprövas :)

auermaa
2010-01-25, 16:06
Det låter ju riktigt brutalt äckligt, måste beprövas :)

*cupid*

Sheogorath
2010-01-28, 19:39
Kan nu meddela att det troligen är leucinet i Sport Strength Nutritions BCAA som är mest bidragande till att det smakar roef, men de två andra aminosyrorna + deras millenniumäckliga smaksättning gör faktiskt det pulver mil äckligare än det rena leucin från FX som jag nu mera halsar innan träningen. Tummen upp för FX. Tummen ner för Strength Sport Nutrition. Må deras testpanel brinna i helvetet.