handdator

Visa fullständig version : Diet börjar om 3 veckor


GainoMax
2010-01-23, 01:14
Hej jag har nu bulkat sedan juni och ökat 10kg, mycket muskler samt fett.

Planen är att gå ner 10-15kg från mig dalgliga vikt 90kg på 180cm, är 18år.

Kvarg 1000g: Energi 750kcal Protein 127g Kolhydrater 36g Fett 10g
Mjölk 1000g: Energi 521kcal Protein 45g Kolhydrater 50g Fett 15g
Jordnötssmör 100g: Energi 615kcal Protein 22g Kolhydrater 14g Fett 51g
Fullkorn pasta: 100g: Energi 340kcal Protein 14g Kolhydrater 65g Fett 2g
Grillad kyckling: 500g: Energi 450kcal Protein 85g Kolhydrater 1g Fett 2g
Totalt: Energi 2675kcal Protein 293g Kolhydrater 177 Fett 80g
Övrigt ketschup/eaa ca 100kcal

bränner 2330kcal. Använder aktivitetsfaktor 1,5 men jag utgick från 1,35(chansa, ganska lågt) och tog 0,025 x 6 som är antal gymdagar i veckan och plussade det på 1,35 så det vart 1,5.

2330 x 1,5 = 3500

3500-2775 = -725kcal


Frukost 500g kvarg + 25g jordnötssmör

Lunch 50g fullkorn pasta + 250g grillad kyckling + 50g jordnötssmör + 5dl mjölk

Mellanmål 250g kvarg

Middag 50g fullkorn pasta + 250g grillad kyckling + 25g jordnötssmör + 5dl mjölk

Kvällsmat 250g kvarg


Vad tycker ni?

kjell33
2010-01-23, 07:23
Låter urtrist i längden. Inga grönsaker el rotfrukter. Ingen fet fisk.¨Inga ägg. Etc etc.

chrilledude
2010-01-23, 07:28
Byt ut jordnötssmör mot hela ägg (eller bara gulan). Lägg även in typ tonfisk/makrill också.

Eddie Vedder
2010-01-23, 08:45
Vad tycker ni?

Helt bedrövligt om det är en hyfsat lång deff. Inga fel om det är två veckor kanske men mer än så anser jag vara horribelt dåligt.

Jag menar inget illa eller drygt bara det att upplägget är så dåligt att jag inte vet var jag skall börja ens. Går inte att direkt ge något konkret utan att skriva en uppsats där du i stort sett ändrar allt.

Men tipsen du redan fått är bra. Jag skulle plocka bort jordnötssmöret, äta mindre kvarg, dricka mindre mjölk, lägga in brpoccoli och spenat, ägg, fet fisk och kött.

Medusa
2010-01-23, 10:07
iHn871mqM-w

Psyla
2010-01-23, 11:36
Ska du leva med den där dieten till sommar? Du får nog vara lite mer flexibel. Var är grönsakerna? Jag tror inte du vill äta sådär varje dag.

GainoMax
2010-01-23, 13:16
Helt bedrövligt om det är en hyfsat lång deff. Inga fel om det är två veckor kanske men mer än så anser jag vara horribelt dåligt.

Jag menar inget illa eller drygt bara det att upplägget är så dåligt att jag inte vet var jag skall börja ens. Går inte att direkt ge något konkret utan att skriva en uppsats där du i stort sett ändrar allt.

Men tipsen du redan fått är bra. Jag skulle plocka bort jordnötssmöret, äta mindre kvarg, dricka mindre mjölk, lägga in brpoccoli och spenat, ägg, fet fisk och kött.

Då jag inte klarar av att äta broccoli spenat så går det bort direkt, sedan är jag riktigt dålig på att variera mig. Valde just denna mat för att det är lätt att tillaga, gott och det mesta som behövs. Kommer självklart slänga in mycket sallad till lunch/middag. Den enda fisk jag ätit är lax och det är inget jag stoppar i mig utan den feta såsen från ica så det går också bort. Tycker att det är välldigt svårt att variera mig under diet och samtidigt hamna på samma kcal antal och räkna om m.m om du förstår.

Sen valde jag jordnötssmör just för att jag sett många bodybuilders använda det i sina dieter som fettkälla eller är jag helt ute och cyklar?

Eddie Vedder
2010-01-23, 16:29
Då jag inte klarar av att äta broccoli spenat så går det bort direkt, sedan är jag riktigt dålig på att variera mig. Valde just denna mat för att det är lätt att tillaga, gott och det mesta som behövs. Kommer självklart slänga in mycket sallad till lunch/middag. Den enda fisk jag ätit är lax och det är inget jag stoppar i mig utan den feta såsen från ica så det går också bort. Tycker att det är välldigt svårt att variera mig under diet och samtidigt hamna på samma kcal antal och räkna om m.m om du förstår.

Om du inte vill ha synpunkter ser jag ingen anledning till tråden överhuvudtaget.

Sen valde jag jordnötssmör just för att jag sett många bodybuilders använda det i sina dieter som fettkälla eller är jag helt ute och cyklar?

Vad har det med saken att göra?

xlucasx
2010-01-23, 16:47
Sen valde jag jordnötssmör just för att jag sett många bodybuilders använda det i sina dieter som fettkälla eller är jag helt ute och cyklar?

Jordnötter är inte en särskilt bra fettkälla och en helt horribelt dålig proteinkälla, det kanske kan vara lite bra under bulk då det är energitätt och väldigt lätt att äta mycket av men jag skulle inte använda mig av det. Sedan så ersätts ofta jordnötsoljan i jordnötssmör med något ännu sämre om jag inte minns fel. Säger som många redan sagt, mer variation i kosten! Släng in några ägg, fet fisk, avocado, grönsaker du gillar osv så blir det lättare att hålla dieten i längden och du kommer antagligen att må bättre då också.

GainoMax
2010-01-23, 17:40
Om du inte vill ha synpunkter ser jag ingen anledning till tråden överhuvudtaget.


Försöker bara förklara varför jag gjort som jag gjort, berättar varför m.m spelar väll ingen roll om jag äter enformigt, det är väll mängden jag fett jag går ner och muskler jag får behålla som e de viktiga och jag tror att detta schema kommer fungera ca 14veckor eller? Kommer säkerligen ändra med tiden men detta är grunden iaf.


Vad har det med saken att göra?

Det har med saken att göra för jag undrar om du inte anser det som en bra fettkälla vid deff?

Eddie Vedder
2010-01-23, 17:43
Det har med saken att göra för jag undrar om du inte anser det som en bra fettkälla vid deff?

Jag tycker aldrig att det är en bra fettkälla. Som ensam fettkälla är det helt bedrövligt t.o.m. En annan sak om det utgör en liten del av en välbalanserad kost. Men din kost är ju som sagt inte det men det är heller inte något du är beredd att ändra på.

944RS
2010-01-23, 19:13
Tror inte det är så kul att äta så enformigt under en så lång tid. Försök hitta några fler maträtter som du kan variera någon måltid eller vecka med.
Om du inte gillar broccoli så kanske du ska försöka hitta några andra grönsaker som smakar bättre. Gröna ärtor och paprika?

Nötfärs och lövbiff är fina och lättlagade grunder som går att variera i det oändliga.
Sedan är ju ägg som så många har nämnt tidigare något som verkligen är värt att försöka få med.

Våga smaka nya saker så kommer du ha en mycket roligare(lättare) diet.

GainoMax
2010-01-23, 20:41
Förstår att ni tycker det e tråkigt upplägg men jag vill hålla mig till ett så enkelt upplägg som möjligt, men jag kommer garanterat ändra lite eftersom.

Har ändrat lite nu och ska försöka börja i ett par veckor efter detta schema sen utvärdera hur det fungerar.


Frukost 500g kvarg + 75g Pågen längtan (2skivor) + 25g Ost 28%fett

Lunch 50g fullkorn pasta + 200g grillad kyckling + 100g tonfisk + 5dl mjölk + isbergssallad/broccoli/tomat/gurka

Mellanmål 250g kvarg

Middag 50g fullkorn pasta + 200g grillad kyckling + 100g tonfisk + 5dl mjölk + isbergssallad/broccoli/tomat/gurka

Kvällsmat 250g kvarg

GainoMax
2010-01-23, 21:50
Förstår att ni tycker det e tråkigt upplägg men jag vill hålla mig till ett så enkelt upplägg som möjligt, men jag kommer garanterat ändra lite eftersom.

Har ändrat lite nu och ska försöka börja i ett par veckor efter detta schema sen utvärdera hur det fungerar.


Frukost 500g kvarg + 75g Pågen längtan (2skivor) + 25g Ost 28%fett

Lunch 50g fullkorn pasta + 200g grillad kyckling + 100g tonfisk + 5dl mjölk + isbergssallad/broccoli/tomat/gurka

Mellanmål 250g kvarg

Middag 50g fullkorn pasta + 200g grillad kyckling + 100g tonfisk + 5dl mjölk + isbergssallad/broccoli/tomat/gurka

Kvällsmat 250g kvarg

La upp fel^^

Frukost 250g kvarg + 75g Pågen längtan (2skivor) + 25g Ost 28%fet + 4dl mjölk

Lunch 50g fullkorn pasta + 200g grillad kyckling + 3dl mjölk + isbergssallad/broccoli/tomat/gurka

Mellanmål 100g tonfisk + 42g ris

Innan gym 25g carbosynfx + 10g eaa

Efter gym 25g carbosynfx + 10g eaa

Middag 50g fullkorn pasta + 200g grillad kyckling + 3dl mjölk + isbergssallad/broccoli/tomat/gurka

Kvällsmat 250g kvarg