handdator

Visa fullständig version : Ska bli starkare tjej nu! Träningsjournal.


BlackMagic
2010-01-22, 17:09
För 3 år sedan var jag mer åt det taniga hållet. Ville bara vara smal och tänkte mest på att det jag åt skulle vara så lite fett i som möjligt.

När jag fick magproblem testade jag kosten LCHF. Blev bra, men gick upp 13 kilo.

Sedan 4 månader äter jag numer kolhydrater igen men har även fått större medvetande om näringsämnen, matens sammansättning osv under min LCHF-tid, som varade 1,5 år.

Jag har tränat på gym i 1,5 år för jag trodde det skulle göra att jag gick ner i vikt. Men jag gick snarare upp, men såklart har jag fått mer muskler!

När jag var som smalast och tränade samtidigt förstår jag ju nu att jag inte kunde bygga några muskler eftersom jag inte gav kroppen näring.

Så kanske var denna ofrivilliga viktuppgång bra för min kropp eftersom jag har byggt en del muskler men även fått mensen tillbaka.

Men nu vill jag bli lika muskulös och snygg som er andra här på forumet!:hbang:

Jag tänkte lägga ut en startbild ikväll och sedan hoppas jag på att jag kan se resultat efter en tid. Jag ska läsa en massa här på forumet och försöka suga in allt som låter vettigt.

Maten ser ungefär ut så här:

Frukost: Halv portion havregrynsgröt med havremjölk + 100 g kvarg med en skvätt morotsjuice. Te

Kaffe och Äpple mellan måltiderna

Lunch: T.ex 120g kyckling + 200g broccoli + gräddsås. Äter inte lättvarianterna.

1 tim innan träning: 150g kvarg med skvätt morotsjuice

Efter träning: 1 burk tonfisk med kvarg, ajvar relish, grönsak, eller omelett med tonfisk.

Jag tränar ca 3 dagar i veckan. Inte mindre iallafall.

Mån: Bröst och biceps + mage...och underarmar
Tis: Promenad
Ons: Ben och axlar
Tors: Promenad
Fre: Rygg och Triceps + mage
Lör/Sön: Blir ibland en extra gång på gymmet eller promenader.

Äter minst ett gram protein/kilo kroppsvikt.

Borde väl köra kondition, men det får bli ett senare mål.

Längd: 167
Vikt: 73,4

Ett delmål är att gå ner till 69 kg.

Kompletteringar kommer, men jag måste börja i någon ände. Ska mäta mig mer noggrant och skriva upp vikter.


Detta ska bli intressant!

majak0vskij
2010-01-22, 17:25
Kör hårt! :)

BlackMagic
2010-01-22, 22:07
Ben och axlar stod på kvällens schema.

Knäböj: 3x7 50kg
Benpress: 3x10 75kg
Benspark: 3x10 20kg
Sittande vadpress: 4x12 45kg

Axelpress: 3x8 10kg
Hantellyft åt sidan: 3x10 6,7,8 kg
Militärpress/skivstångspress: 3x10 20kg

Kändes som ett ok pass. Känns i benen att jag gjort något.

Däremot har jag redan slarvat med maten. Mitt fredagsmys fick bli en tallrik K Special med havremjölk. Inte det bästa.
Dessförinnan en bit lax och haricot verts.