handdator

Visa fullständig version : Villken Ninja Turtle är coolast. (dagens idipoll)


Piranha
2010-01-22, 16:30
En poll för Kwons räkning, han söker statistiken.

Kwon
2010-01-22, 16:32
:D

Ja, vad tycker folket egentligen?

Är Bo (stav), två Sais, två Nunchakus eller svärdparet Daisho (Wakizashi och Katana) mest coolt?

hahavaffan
2010-01-22, 16:32
1 - 1 - 1 - 1 nu :)

ceejay
2010-01-22, 16:33
michelangelo är coolast men har gay vapen

Vinter
2010-01-22, 16:33
Leonardo , döpt efter den coolaste snubben. Och svärd är alltid coolt. :D

Kwon
2010-01-22, 16:34
Ni kan ta med varje karaktärs personlighet också i pollen, behöver inte fokusera på vapenvalet enbart.

Donatello som körde med Bo/Stav brukar ju räknas som "hjärnan" och ryggraden i gänget vid utgång, som var lite kalkylerande och hönsmamma.

Leonardo var ju ledargestalten som hade hög auktoritet och visste vars skåpet skulle stå etc.

Piranha
2010-01-22, 16:34
Kwon har inte röstat, antar han kommer med ett 3 sidigt utlägg om sprinter sen.

Eddie Vedder
2010-01-22, 16:36
Jag kan inte rösta för jag minns inte vilken av dom som hade chodladpuffar på frukostpizzan!*gah!*

Jag minns så väl den där chokladpuffpizzan från ett avsnitt MEN VEM VAR DET!!!?*cry*

Krampus
2010-01-22, 16:36
Kwon har inte röstat, antar han kommer med ett 3 sidigt utlägg om sprinter sen.

Splinter gamle man. Splinter...

Yes
2010-01-22, 16:39
gNTdtyqyViY

Viktor_Balck
2010-01-22, 16:40
Vafan, vem är vem? Nu får man ta och googla innan man lägger denna viktiga röst.

Kwon
2010-01-22, 16:40
Miche var den yngsta av dom, och lite party-animal med glad, vild och crazy personlighet.

Raphael hade lite problem med auktoriteter och var den som var cynisk, bitter och upprorisk (fem skilsmässor hade satt sina spår).
Man kanske skulle kunna säga, att om Michelangelo var Optimisten och Idealisten, var Raphael Pessimisten och Sexisten och Leoretardo Realisten och Kommunisten, medans Donatello var Kapitalisten.

Verbatim
2010-01-22, 16:42
Miche har coolast vapen.

Donatello är coolast.

Kan inte rösta i pollen.

Yes
2010-01-22, 16:43
VA!? Kwon, du kan väl inte mena att Leonardo var sousse!?

stafh
2010-01-22, 16:44
Raphael hade lite problem med auktoriteter och var den som var cynisk, bitter och upprorisk (fem skilsmässor hade satt sina spår).

Fem skilsmässor som tonåring? Imponerande.

Donatello och Leonardo är nog coolast imho.

Vinter
2010-01-22, 16:44
Miche var den yngsta av dom, och lite party-animal med glad, vild och crazy personlighet.

Raphael hade lite problem med auktoriteter och var den som var cynisk, bitter och upprorisk (fem skilsmässor hade satt sina spår).
Man kanske skulle kunna säga, att om Michelangelo var Optimisten och Idealisten, var Raphael Pessimisten och Sexisten och Leoretardo Realisten och Kommunisten, medans Donatello var Kapitalisten.

Leoretardo va? Jag känner en viss aggitation här. :D

coxie
2010-01-22, 16:44
Donatello ftw.

Annars är Krang rätt het...

http://pici.se/pictures/small/rMmyoMNjt.jpg

ceejay
2010-01-22, 16:45
ah det var ju michelangelo som hade nunchucksen ;) det är nice

Kwon
2010-01-22, 16:46
För att underlätta era val.

1. Michelangelo.
Ung, upprorisk, Rebell, Positiv, Tror det bästa om folk. Party-Animal, Glad, Vild och Crazy.
Optimist och Idealist.
Weapon of Choice: Dubbla Nunchakus

2. Raphael
Bitter, Cynisk, problem med auktoriteter, Buttersmurf, upprorisk (fem skilsmässor)
Pessimist och Sexist.
Weapon of Choice: Två Sai.

3. Donatello
"The Brains", Kalkylerande Hönsmamma, om Leotardo var James T Kirk så var Donatello Spock, mycket Logisk. Tidigare karriär som forskare.
Kapitalist.
Weapon of Choice: Bo-Staff

4. Leonardo
Den naturliga Ledaren, den som alltid valde vilket uteställe de skulle till, om det skulle vaskas eller ej,
Realist och Kommunist. Sousse.
Weapon of choice: Hade för mig att han körde Daisho (Katana + Wakizashi), men tydligen så var det två st Ninjato-svärd.

Viktor_Balck
2010-01-22, 16:46
Svarar Donatello, har för mig att han var bäst när man körde Turtles på supernintedo.

Kwon
2010-01-22, 16:49
Om jag skall vara ärlig mot er (och det skall man ju), så hade jag ingen av paddorna som favoriter, utan Casey Jones.

Som ung (yngre) gick jag ibland runt med en ishockeymask och två träpinnar jag hade virat med bandage (precis som Casey) på natten, men detta var länge sedan.

http://www.derok.net/derok/images/classics/tmnt%20casey%20jones.gif

Vinter
2010-01-22, 16:51
Om jag skall vara ärlig mot er (och det skall man ju), så hade jag ingen av paddorna som favoriter, utan Casey Jones.

Som ung (yngre) gick jag ibland runt med en ishockeymask och två träpinnar jag hade virat med bandage (precis som Casey) på natten, men detta var länge sedan.


Du och Jason då ;)

Snafu
2010-01-22, 16:52
Donatello enligt Kwons uppräkning. Samt att stavar är jävla häftiga. Man kan liksom äga upp nån utan att nödvändigtvis ha ihjäl dom.

Svårare med svärd.

Eller så skiter man i det och bara liksom är en bad motherfucker.

stridis
2010-01-22, 17:01
Om jag skall vara ärlig mot er (och det skall man ju), så hade jag ingen av paddorna som favoriter, utan Casey Jones.


Var det inte ett avsnitt där de mötte just ett gäng paddor?

Kwon
2010-01-22, 17:05
Var det inte ett avsnitt där de mötte just ett gäng paddor?

Haha jag har faktiskt ingen aning, jag har inte sett så mkt Törtles som allas vår gode Piranha faktiskt tror :D

Jag såg mer på He-Man (jag hade Mer-Man, den ständiga Underdogen, som idol förr) när jag var yngre. :D

stridis
2010-01-22, 17:06
Röstade Leonardo på grund av att jag tyckte det var coolt med svärd då när jag följde sköldpaddorna. Annars så tyckte jag väl att Donatello var himla nice men mesigt vapenval, liksom inga ninjato´s eller Nunchakus.

Svårt val.

Tonto
2010-01-22, 17:10
vad hette deras fiender, mycket coolare imo

Kwon
2010-01-22, 17:12
Shredder var tuffast, hoppades alltid han skulle vinna! :D

http://www.freewebs.com/naruto-tmnt-fan/shredder_02.jpg

davvvan
2010-01-22, 17:17
Lätt Rafael, han hade skön humor och bäst kommentarer i det tecknade Turtles som gick på TV3 (MED RÄTT DUBBNING) för en herrans massa år sedan. Annars måste jag nog hålla med Kwon om Casey Jones, han var så jävla hård.

Bubban
2010-01-22, 17:18
Vem är den röde?

Kwon
2010-01-22, 17:19
Vem är den röde?

Raffe

elo_
2010-01-22, 17:23
rebellen Raphael förstås!:hbang:

Sniggel
2010-01-22, 17:25
Tyckte Leonardo då TMNT ("TMHT") var på tapeten. Men idag tycker jag nog att Donatello är coolast.

Kryss
2010-01-22, 17:34
Ig1VS4ik5yw

Given.

Kwon
2010-01-22, 17:40
En sak jag gillar dock, som jag inte tänker sticka under stol med, är...
CMNry4PE93Y
4B-K4NGo2HE
A0XXmVts1y0
9JN8Oua4uiw

davvvan
2010-01-22, 17:47
Jm5AGWkP4KU

Rätt dubbning, rätt röster. Se och njut.

Raggis
2010-01-22, 17:47
Jag tycker synd om Donatello, så jag lägger en sympatiröst på honom:

zxqQGmbAFCI

Flodhäst
2010-01-22, 17:59
Michelangelo för han har orange ögonbindel!!!! :em: Annars är vildsvinet en favorit.

joriice
2010-01-22, 18:06
Leonardo. Två samuraisvärd liksom!

ceejay
2010-01-22, 18:13
Jm5AGWkP4KU

Rätt dubbning, rätt röster. Se och njut.

helt fel röster!




_OZz-NzpZkc&feature=related

DESSA röster är rätt

Fatalist
2010-01-22, 18:20
Donatello var bäst på supernintendo, och Leonardo var coolast. Röst: Leonardo.

Ramrod
2010-01-22, 18:23
Svårt val mellan Donatello och Leonardo, Donatello är ju egentligen bara cool för att han är "uppfinnare", inte för sit vapen, men det får nog bli alfahanen Leonardo.

Nitrometan
2010-01-22, 18:45
Michaelangelo har nunchakus.

:cool:

willis
2010-01-22, 19:36
För att underlätta era val.

1. Michelangelo.
Ung, upprorisk, Rebell, Positiv, Tror det bästa om folk. Party-Animal, Glad, Vild och Crazy.
Optimist och Idealist.
Weapon of Choice: Dubbla Nunchakus

2. Raphael
Bitter, Cynisk, problem med auktoriteter, Buttersmurf, upprorisk (fem skilsmässor)
Pessimist och Sexist.
Weapon of Choice: Två Sai.

3. Donatello
"The Brains", Kalkylerande Hönsmamma, om Leotardo var James T Kirk så var Donatello Spock, mycket Logisk. Tidigare karriär som forskare.
Kapitalist.
Weapon of Choice: Bo-Staff

4. Leonardo
Den naturliga Ledaren, den som alltid valde vilket uteställe de skulle till, om det skulle vaskas eller ej,
Realist och Kommunist. Sousse.
Weapon of choice: Hade för mig att han körde Daisho (Katana + Wakizashi), men tydligen så var det två st Ninjato-svärd.

Bra sammanfattning :thumbup:
Även den eminenta introlåten hade en bra sammanfattning;

"Leonardo lead's, Donatello does machines.
(that's a fact jack)
Rapheal is cool but crude,
Rapheal: (give me a break)
Michaelangelo is a party dude.
Michaelangelo: (party)"

Jag kan dock inte bestämma mig om vem som är coolast.

_Larre_
2010-01-22, 19:48
Jag var alltid Leonardo och min bror Donatello, så rösten går på Leo..

Scratch89
2010-01-22, 20:02
Den här pollen är alldeles för förenklad, precis som när vår kära Donnie Darko skulle placera ut en händelse på "Love - Fear"-skalan. Se hur det gick för Patrick Swayze då!

Man får, som Kwon redan varit inne på, ta flera saker i beräkning. Leonardo var den tuffa ledaren, och var grym med svärd. Michelangelo hade nunchakus, och det finns inget tuffare vapen. Han var även en glad prick som roade upp stämningen. Raphael hade också tuffa vapen, fast jag tror att dess funktionalitet kan diskuteras. Sen var han också en väldigt dyster prick, som aldrig såg ljuset i tunneln. Donatello var ju precis som Kwon säger hjärnan bakom allting, och var lite långsammare än de andra. Däremot är en bo-staff rätt awesome.

Man kan säga att Donatello och Leonardo var antagonister, på samma sätt som Raphhael och Michelangelo.

Däremot får man ju tänka på deras funktion i Turtles till NES. Där får man bortse från personligheter, och i princip endast på vapen. Då hade Donatello längst räckvidd, följt efter Leonardo, och de med kortast räckvidd var Michelangelo och Raphael.

Så, det borde egentligen vara en poll där man kan svara tre gånger.

Personlighet
Michelangelo > Leonardo > Donatello > Raphael

Awesomeness
Leonardo > Raphael > Michelangelo > Donatello

Funktionalitet i spel
Donatello > Leonardo > Michelangelo > Raphael

Jag röstade dock på Leonardo, då han fick det bästa snittet.

Eiken
2010-01-22, 20:08
Raphael med gafflarna såklart.

Kwon
2010-01-22, 20:23
Om vi skall dra in spel i det hela så är det ju SNES-versionen som gäller och då skall vi inte snacka om Turtles in Time utan vem som var bäst i "Tournament Fighters".

5q7qQapAGKM

Raffe mot War
0MFTN6tBFyM

Leo VS Raffe
9nXK4tssj1U

Jockefoten
2010-01-22, 20:31
Leonardo, för han är den enda som inte har tjejfärg!

jaaaaag
2010-01-22, 20:51
Jag var kär i/ville vara alla i omgångar när jag var liten..... om jag måste välja nu så... Raphael lätt, han är cool :-)

L-Sami
2010-01-22, 20:54
Härlig tråd.

Leonardo gillade jag mest när jag var liten. Röstade nu på Michaelangelo, men jag tycker att Raphael är coolast egentligen. Han har två effektiva och smidiga vapen, han har även fin hudfärg.

Piranha
2010-01-22, 20:54
Den här pollen är alldeles för förenklad, precis som när vår kära Donnie Darko skulle placera ut en händelse på "Love - Fear"-skalan. Se hur det gick för Patrick Swayze då!

Man får, som Kwon redan varit inne på, ta flera saker i beräkning. Leonardo var den tuffa ledaren, och var grym med svärd. Michelangelo hade nunchakus, och det finns inget tuffare vapen. Han var även en glad prick som roade upp stämningen. Raphael hade också tuffa vapen, fast jag tror att dess funktionalitet kan diskuteras. Sen var han också en väldigt dyster prick, som aldrig såg ljuset i tunneln. Donatello var ju precis som Kwon säger hjärnan bakom allting, och var lite långsammare än de andra. Däremot är en bo-staff rätt awesome.

Man kan säga att Donatello och Leonardo var antagonister, på samma sätt som Raphhael och Michelangelo.

Däremot får man ju tänka på deras funktion i Turtles till NES. Där får man bortse från personligheter, och i princip endast på vapen. Då hade Donatello längst räckvidd, följt efter Leonardo, och de med kortast räckvidd var Michelangelo och Raphael.

Så, det borde egentligen vara en poll där man kan svara tre gånger.

Personlighet
Michelangelo > Leonardo > Donatello > Raphael

Awesomeness
Leonardo > Raphael > Michelangelo > Donatello

Funktionalitet i spel
Donatello > Leonardo > Michelangelo > Raphael

Jag röstade dock på Leonardo, då han fick det bästa snittet.

Meh, jag har sagt det förrut, här på kolo måste man generallisera, "cant we just get along"....

Kwon
2010-01-22, 20:58
Jag måste nog rösta på Leonardo, eftersom han är anti mot "vaskning".

L-Sami
2010-01-22, 21:00
Foot Soldier, favoritfiende. Gillade deras utstyrsel.

http://i47.tinypic.com/2qtg8w6.jpg

jaaaaag
2010-01-22, 21:01
Och filmerna är grymma, haha. Blev sugen på dom nu, dom som inte är tecknade.

Der Kaiser
2010-01-22, 21:03
Som liten gillade jag Michaelangelo utåt och Donatello i smyg.
Som vuxen gillar jag Rafael, det suger att växa upp.

young_george
2010-01-22, 21:09
http://digitpress.com/blogs/modernretro/files/2009/07/turtles5.png

Ett av dom bästa tvspelen någonsin.

isterbuk
2010-01-22, 21:28
Leonardo!

Scratch89
2010-01-22, 21:30
Meh, jag har sagt det förrut, här på kolo måste man generallisera, "cant we just get along"....

Äsch, du blev bara imponerad av mitt awesome-inlägg!

stridis
2010-01-22, 21:39
Äsch, du blev bara imponerad av mitt awesome-inlägg!

Full of Win&Awesome. :hbang:

mattilainen
2010-01-22, 21:41
Donatello var jag alltid när vi lekte turtles förr. Samma om vi såg på det :) Spelar fortfarande bara honom om jag lirar nintendo. Vilket jag gör ibland..

Mago
2010-01-22, 21:44
Donatello har alltid varit även min favorit. Jag trodde dock inte att så många andra också gillade honom.

stridis
2010-01-22, 21:46
Det är bara nördar på nätet. Kan vara en faktor.

tntballe
2010-01-22, 21:50
Jag måste nog rösta på Leonardo, eftersom han är anti mot "vaskning".

Leonardo kanske är anti vaskning, men jag tror Raphael är den som avbryter vaskandet medans Leonardo funderar på hur han ska lösa saken på bästa sätt.
Och då gör Raphael det på ett sätt som inte ens kriminella inte vågar säga emot.

Snobbe
2010-01-22, 22:31
Om vi skall dra in spel i det hela så är det ju SNES-versionen som gäller och då skall vi inte snacka om Turtles in Time utan vem som var bäst i "Tournament Fighters".

5q7qQapAGKM

Raffe mot War
0MFTN6tBFyM

Leo VS Raffe
9nXK4tssj1U

Helt offtopic men brydde sig inte folk om copyright under SNES tiden lr? Kollade på dom där videosarna och det är så sjukt likt SF2. Menyn är exakt likadan raphael har 2-3 moves som är exakt likadana som Bison. "war" snubben hade samma moves som Blanka. Fan va nörd man e som ser sånt direkt men riktigt kasst.

davvvan
2010-01-23, 01:28
helt fel röster!




_OZz-NzpZkc&feature=related

DESSA röster är rätt

ceejay :/ Skölmobilen? Strimlaren? FEL FEL FEL! Allas röster på din ytlänk är så mesiga jämfört med den jag länkade, tyvärr finns bara "din" version att köpa, fick Turtlesboxen i julklapp och det är med fel dubbning... Helt sjukt trist faktiskt. Casey Jones röst på TV3 med rätt dubbning var så jävla grym!

egge
2010-01-23, 01:40
Miche!
Jag var alltid coolingen med nunchucks på rasten.

Dissector
2010-01-23, 01:53
Raphael! Alltid!

Alla gillade Leonardo, så jag var Raphael. Jag var sån, men det hade sina rötter i att mina föräldrar som inte fattade nånting alltid gav mig fel gubbar. :smash:

LoTiX
2010-01-23, 01:53
Donatello har alltid varit även min favorit. Jag trodde dock inte att så många andra också gillade honom.

Samma här. Minns inte varför han blev min favorit men tyckte jag var rätt ensam om det.

Deceiver85
2010-01-23, 02:28
Började nog som alla ungar med att favorisera Leonardo, men sen fick jag en serietidning där Raphael var helt svart, och det var ju AWESOME med stora bokstäver så därefter fick det bli Raphael!

http://www.theloftfpcc.org/1109438401profile_raphael.gif

C.E.J.
2010-01-23, 07:32
Oj, svårt. Länge sen man höll på med karaktärerna, jag minns bara hur jag valde på det Turtles-spel jag hade (har!) på Nintendo. Där är Rafael absolut sämst, med vapnets korta räckvidd. De tre övriga funkar bra, Donatello har ju längst räckvidd men det är långsamt eftersom det blir mycket luft att slå igenom med så långt vapen. Nunchucks är också rätt långsamma, men då har de samma räckvidd som Leonardos katana. Väger man då ihop reach och speed så vinner Leonardo, plus att blått äger.

Ajin
2010-01-23, 09:07
Donatello, han var lugnt överlägsen i Turtles in Time SNES.

Timme
2010-01-23, 10:18
Raphael har coolast attityd i turtles. Är så där härligt hardcore. Donatello är teknikern och nörden. Michelangelo är partykillen och leonardo är ledaren. Leonardos svärd är sjukt häfiga, jag gillade honom mest som liten.

Scratch89
2010-01-23, 10:34
Började nog som alla ungar med att favorisera Leonardo, men sen fick jag en serietidning där Raphael var helt svart, och det var ju AWESOME med stora bokstäver så därefter fick det bli Raphael!


Det har jag ett minne av också. Det var lite hårdare ritat, lite Marvels Sin City-stuk, och Raphael var verkligen asdeppig och emo.

Kwon
2010-01-23, 10:45
Har hört att de skall implementera en femte Törr-telle som i Spanien heter "El Vasqo Da Gama" som kör med dubbla Dompa-flaskor!

L-Sami
2010-01-23, 10:56
Det finns även möjligheten att vara Raphael nu för en stund. Kan köpas på Butt-Ericks på Drottninggatan.

http://i46.tinypic.com/2agqofr.jpg

myggan
2010-01-23, 11:30
Leonardo helt klart. Tycker fortfarande två svärd är så jävla coolt :) Spelade alltid han i första Turtles till NES som dessutom ägde men var riktigt svårt!

spoonchest
2010-01-23, 11:36
Leonardo är en jävla tönt. han har två svärd, men nöjer sig med att i värsta fall smiska fotsoldaterna på stjärten med dem. Använder han inte dem till att göra riktig skada med så kan han vara utan.
Hade han lärt sig använda dem ordentligt hade pollen varit onödig, egentligen.

Sen var ju Raphael den enda i gänget som inte ville doppa så snart de fick syn på April, men har också gayvapen.

den enda som inte har gayvapen egentlige är leonardo. Fast han är jäkligt töntig i övrigt. "Ooh, kolla på mig, är jag lite sådär dumgullig så kanske April tar rygg."

Michelangelo är frän. fast dum.

rösten hamnar på Raphael. Han är iaf inte dum.


Vilken djupgående analys!

LadyInsane
2010-01-23, 12:16
Det har jag ett minne av också. Det var lite hårdare ritat, lite Marvels Sin City-stuk, och Raphael var verkligen asdeppig och emo.

Spot on brotha! Ska försöka leta rätt på den!

Deceiver85
2010-01-23, 12:20
Spot on brotha! Ska försöka leta rätt på den!
Givetvis var det jag som svarade där, men med fel konto! *gah!*

Kwon
2010-01-23, 17:52
Det finns även möjligheten att vara Raphael nu för en stund. Kan köpas på Butt-Ericks på Drottninggatan.

http://i46.tinypic.com/2agqofr.jpg

:laugh:

dared
2010-01-23, 18:43
Michelangelo is a party dude!

Enkelt!

stevebc
2010-01-23, 18:55
Kwon har inte röstat, antar han kommer med ett 3 sidigt utlägg om sprinter sen.:laugh:

Eller så gör Stahlberg det.

Kwon
2010-01-23, 19:08
Sprinter... hohoh :D

Sniggel
2010-01-23, 19:14
När vi lekte var jag Leonardo, min bror var Michelangelo, och våra 2 kompisbröder var Rafael och Donatello, praktiskt att vara 4 och samtidigt överens :P