handdator

Visa fullständig version : Val av prestationshöjande/muskelhöjande (Kreatin)


Huey
2010-01-21, 22:45
Tjena allihopa
Jag och mina kompisar tänkte köpa kreatin, eftersom att vad jag har förstått så ökar det återhämtning av musklerna, mindre muskelmassa bryts ner osv..

Jag har kollat runt en hel del på både forumet och på hemsidor där dom säljer kreatin, och jag har hittat massa olika som innehåller olika ämnen, men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa.

Så jag undrar om ni har några tips om något prisvärt kreatin som ni har bra erfarenheter från.

Kauppi
2010-01-21, 22:49
Kreatin Monohydrat - http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

Kischen
2010-01-21, 22:54
Märker själv inget av att använda kreatin men skulle jag köpa skulle det bli monohydrat, känns som det kan backas upp av dom allra flesta.

Guiden kan vara bra att ha http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

herrståtlig
2010-01-22, 02:47
Kre-alkalyn tycker jag är bra iallafall, då slipper man uppladdningsfasen.. vilket kan vara en fördel :hbang:

Huey
2010-01-22, 08:16
Har läst igenom guiden, tack för tipset ^^

Jag har tittat och sökt lite på Kre-alkalin och vad jag har förstått så förhindrar kre-alkalin magbesvär, som man kan få av kreatin?
Sen krävs det mindre doser av kre-alkalin jämfört med kreatin?

Sen har jag också hört att många blir väldigt trötta av kreatin, någon som har erfaranhet av detta?

oglecki
2010-01-23, 11:23
kre alaklyn är bäst om du skall ha kreatin
du slipper som sagt uppladnings fasen och samla på dig massor av vatten.
dem är billiga om du hittar ett bra ställe som säljer dem för bra pris
kan skilja en del mellan olika ställen

Kischen
2010-01-23, 12:19
kre alaklyn är bäst om du skall ha kreatin
du slipper som sagt uppladnings fasen och samla på dig massor av vatten.
dem är billiga om du hittar ett bra ställe som säljer dem för bra pris
kan skilja en del mellan olika ställen

Gillar man att slänga bort pengar så..

Kre-alkalyn är kreatin monohydrat i botten och man behöver alls inte någon uppladdningsfas om man inte vill göra så :thumbup:

Huey
2010-01-23, 18:30
Tack för alla tips och så, har bestämt mig för kreatin monohydrat, e billigare och jag har inga problem med uppladdningsfasen ;)

Jag har tänkt att köpa något som heter MASS creatine, men nu hittade jag något som tydligen ska ge 26 ggr starkare effekt än vanligt kreatin, för ungefär samma kg pris som heter MuscleTech Cell-Tech™ Hardcore :O

``Framkallar direkt en anabolisk insulintopp för maximal kreatinmättnad´´ är en del av beskrivningen, är detta då något ohälsosamt med tanke på att jag är 16 år?

Sniggel
2010-01-23, 18:39
Tack för alla tips och så, har bestämt mig för kreatin monohydrat, e billigare och jag har inga problem med uppladdningsfasen ;)

Jag har tänkt att köpa något som heter MASS creatine, men nu hittade jag något som tydligen ska ge 26 ggr starkare effekt än vanligt kreatin, för ungefär samma kg pris som heter MuscleTech Cell-Tech™ Hardcore :O

``Framkallar direkt en anabolisk insulintopp för maximal kreatinmättnad´´ är en del av beskrivningen, är detta då något ohälsosamt med tanke på att jag är 16 år?

Det där är bara struntprat och standard marknadsföring a la USA.
Köp något som fungerar och något du får nånting för dina pengar, dvs köp kreatin monohydrat.

Sverker
2010-01-23, 18:43
Du betalar för kolhydrater som frisätter insulin.


Mitt tips är att du tar kreatin i efterträningendrinken eller tillsammans med första måltiden direkt efter träningen. Då är musklernas upptag av kreatin som bäst.

Huey
2010-01-23, 19:13
Okej, blir i så fall vanligt kreatin monohydrat :)
Tack så mycket för svaren allihop, kommer lätt vända mig hit igen om fler frågor dyker upp :)