handdator

Visa fullständig version : Tips/råd angående min deff. Tack!


Couture
2010-01-21, 02:05
Skulle uppskatta lite tips/råd angående min deff.
Är förnuvarande 89 kg på 178 cm. Har tänkt mig deffa i ett par månader ner till 80kg ungefär.

Kommer ligga på ungefär 500 kcal - och runt 180 gram protein per dag.
Ska försöka täcka mitt behov utav nyttigt fett varje dag, och resten utav intaget kommer bestå utav kolhydrater givitvis :D
Kommer äta ungefär 2400 kcal per dag. Äter även kreatin varje dag.

Kommer även träna styrketräning, samt cardio 4 gånger per vecka. Min cardio kommer bestå utav 30 min, i crosstrainer i lung tempo(efter styrketräningen), inser att detta inte är optimalt. Men har inget större val, och har inte tänkt köra på hårt alls under cardion.

Jag vill försöka minska min muskelnedbrytning så mycket som möjligt. Skulle uppskatta åsikter, frågor, synpunkter, kommentarer samt konstruktiv kretik för att förbättra min deff, om det är något som jag har glömt.

Tack!

vicarious
2010-01-21, 10:00
Låter kanonbra, eventuellt att du kan öka proteinintaget ännu mer - annars ser det bra ut.

TehSaxo
2010-01-21, 15:22
ta EAA innan du börjar styrketräna och direkt efteråt (dvs före cross-trainern)

Couture
2010-03-18, 16:17
Har läst svaren här tidigare. Det är bara så att jag inte hunnit logga in och skriva. Men ville bara säga tack till er två som har svarat. Jag har kört med EAA innan passen ofta, och tänker på att en del dagar öka protein intaget lite. Precis som ni sagt.

Jag tror att det har gått bra än så länge. Synd att man inte är en expert med calipern!

Mitt låga intag på kcal har jag valt på grund utav att jag är tvungen att sitta helt still väldigt mycket om dagarna. Något värt att kommentera.


Tack igen!

Joe Hardgainer
2010-03-18, 17:30
Skulle uppskatta lite tips/råd angående min deff.
Är förnuvarande 89 kg på 178 cm. Har tänkt mig deffa i ett par månader ner till 80kg ungefär.

Kommer ligga på ungefär 500 kcal - och runt 180 gram protein per dag.
Ska försöka täcka mitt behov utav nyttigt fett varje dag, och resten utav intaget kommer bestå utav kolhydrater givitvis :D
Kommer äta ungefär 2400 kcal per dag. Äter även kreatin varje dag.

Kommer även träna styrketräning, samt cardio 4 gånger per vecka. Min cardio kommer bestå utav 30 min, i crosstrainer i lung tempo(efter styrketräningen), inser att detta inte är optimalt. Men har inget större val, och har inte tänkt köra på hårt alls under cardion.

Jag vill försöka minska min muskelnedbrytning så mycket som möjligt. Skulle uppskatta åsikter, frågor, synpunkter, kommentarer samt konstruktiv kretik för att förbättra min deff, om det är något som jag har glömt.

Tack!

Om du vill minska din muskelnedbrytning ska du skippa crosstrainern. Käka drygt 300 mindre så e de inga problem. Ät bara rikligt med grönsaker så kommer det inte vara några problem att ligga på ett behagligt underskott utan cardio under dieten.

Kravmaga
2010-03-22, 09:09
Mitt låga intag på kcal har jag valt på grund utav att jag är tvungen att sitta helt still väldigt mycket om dagarna. Något värt att kommentera.


Vet inte om jag missuppfattade något, men 2400 kcal som underskott vid deff är inte speciellt lågt jämfört med de flesta ;)